Tonio Skrevet 9. mai 2018 Forfatter #1621 Del Skrevet 9. mai 2018 3 timer siden, Omo skrev: Gratulerer @Illy ser ut som vi har hatt mange raske fødsler her i gjengen. Og spent på å høre om @Lissygloss har fått en liten! @Tonio skulle vi oppdatert HI med fødselsdatoene også?? Har oppdatert fødselsdatoene jeg har fått med meg underveis. Men skal ikke nekte for at noen har glippet unna. Har fire til nå, og skal legge til @Illy nå. Gratulerer så mye!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 9. mai 2018 #1622 Del Skrevet 9. mai 2018 29 minutter siden, Tonio skrev: Har oppdatert fødselsdatoene jeg har fått med meg underveis. Men skal ikke nekte for at noen har glippet unna. Har fire til nå, og skal legge til @Illy nå. Gratulerer så mye!! det er jeg som er i tåka!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 9. mai 2018 #1623 Del Skrevet 9. mai 2018 Vi har veid lille i bagasjevekt i dag. Og hun server som veier ca 3100gram! Så da har hun gått over fødselsvekta si med nesten 200gram! på 9 dager. Husker ikke om det var sånn at de skulle nå igjen fødselsvekta på 10 eller 14 dager? Eller var det en uke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 9. mai 2018 Forfatter #1624 Del Skrevet 9. mai 2018 3 timer siden, Omo skrev: Vi har veid lille i bagasjevekt i dag. Og hun server som veier ca 3100gram! Så da har hun gått over fødselsvekta si med nesten 200gram! på 9 dager. Husker ikke om det var sånn at de skulle nå igjen fødselsvekta på 10 eller 14 dager? Eller var det en uke? Jeg fikk beskjed om at man skal nå fødselsvekta innen to uker, og at det er vanlig på rundt dag 10! Sykt bra resultat med 200 gram over allerede nå da! Synes jeg i det minste. På en uke manglet jeg fortsatt litt over 100 gram, tviler på at hun gikk opp 300 gram på de to neste dagene liksom. Min skal veies igjen på fredag, veldig spent på om hun har tatt igjen fødselsvekta. Da er hun to uker gammel (tiden flyr!) Var nettopp ute og gikk en tur, og skjønte ikke hvorfor det var så mange folk ute på puben vi gikk ved. Ble enda mer forvirret over hvor mange folk som var på butikken. Åja.. rød dag i morgen. Sånt får jeg tydeligvis ikke med meg nå. Mannen kom hjem med en rosa sparkebukse (?) i dag til 300 kroner. Han hadde nesten kjøpt ett rosa plagg til 600 kroner før han innså det var dumt. Jeg spår ei bortskjemt pappajente i fremtiden. Men da var i det minste 17. mai plagget i boks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 9. mai 2018 #1625 Del Skrevet 9. mai 2018 Oi!! Vi har glemt å handle!! Fader. Dagene går i ett og jeg aner ikke hvilken dag det er i dag! Mer jo litt unøyaktig med bagasjevekt da, men da har vi en pekepinn hvertfall. Helsesøster kommer ikke før tirsdag og da er hun jo allerede 15 dager! Så det var greit å få sjekket at hun er på rett vei. Føler hun fyller ut bodyene bedre nå og at armer og lår har blitt tjukkere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 9. mai 2018 #1626 Del Skrevet 9. mai 2018 Gratuler @Illy! 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 10. mai 2018 #1627 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg trenger sårt noen nye BHer! Har bare en som passer og den er jo full av melk og kliss! Føler meg så sexy for tiden! tror ikke jeg tør å dra til sentrum enda, så får kanskje netthandle litt. Håpe jeg treffer på str. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 10. mai 2018 #1628 Del Skrevet 10. mai 2018 (endret) Hei! Ingen rakettfødsel her, dro inn 8/5 kl 22, og 10/5 0414 kom en PRINS til verden 💙 Gynekologen hadde sett feil på OUL! (Skjønner ikke hvordan da han sa det var ingen tvil om jente🙈). Så nå er denne krabaten navnløs foreløbig 😁 Kom ut som supermann med armen opp, så måtte sy sting innvendig (heldigvis ikke på utsiden) Endret 10. mai 2018 av Lissygloss 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 10. mai 2018 #1629 Del Skrevet 10. mai 2018 19 minutter siden, Lissygloss skrev: Hei! Ingen rakettfødsel her, dro inn 8/5 kl 22, og 10/5 0414 kom en PRINS til verden 💙 Gynekologen hadde sett feil på OUL! (Skjønner ikke hvordan da han sa det var ingen tvil om jente🙈). Så nå er denne krabaten navnløs foreløbig 😁 Kom ut som supermann med armen opp, så måtte sy sting innvendig (heldigvis ikke på utsiden) Gratulerer så mye med en overraskende liten gutt!! Vår lille tulle på 10 dager er fortsatt navnløs også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 10. mai 2018 #1630 Del Skrevet 10. mai 2018 Gratulerer @Lissygloss! Og litt overveldende å få motsatt kjønn kan jeg tenke meg 🙊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 10. mai 2018 #1631 Del Skrevet 10. mai 2018 Gratulerer med overraskelsen @Lissygloss Håper alt står bra til med dere. Høres ut som en ganske heftig opplevelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 10. mai 2018 #1632 Del Skrevet 10. mai 2018 Gratulerer så mye med overraskelsesgutten, @Lissygloss 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 10. mai 2018 #1633 Del Skrevet 10. mai 2018 @Omo @strawberry @Fanteria @miore 💙💙🌼 takk 😊 Heftig men så værdt det! Setter pris på st jeg kan både gå, sitte, ligge og føler meg egentlig helt tipp topp i formen. Litt bredbeint men går seg til! Overrasket over hvor deilig det er å tisse normalt igjen, og ikke bare en klemt stråle som tar evig tid 🙊😸 «Kjønnskiftet» går overraskende greit, han er jo min så morskjærligheten strømmer uansett 😍😘💙 Hadde trodd det skulle freake meg ut i teorien men nei 😊 Heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 11. mai 2018 #1634 Del Skrevet 11. mai 2018 Dere som har fått babyene, hvordan er kveld og natta for dere? Vi legger oss til vanlig tid, rundt midnatt. Ammer en gang mellom 23 og 00.30. Hun er i stua med oss frem til vi legger oss og er ganske våken på kveldstid. Så våkner hun rundt kl 3 for amming og i 6-7 tiden for ny amming. Også sover vi til 10-11 når vi våkner og er sultne alle 3. Føler jeg bare leser om at dagen starter kl 5-6 for alle som har babyer, men kanskje vår er B menneske, siden hun sovner igjen etter mat kl 6/7. I natt ammet jeg 23.30, så sov hun helt til 5.15! Jeg våkna før henne for puppene var sprengt! Men utrolig deilig å sove så lenge uavbrutt. Unntatt av lyn/torden! Tror det slo ned i nabolaget her. Men verken mann eller baby våknet av det men nesten 6 timer uten mat var voldsomt synes jeg. Hun spiste MASSE og lenge når hun våknet da. Også sliter vi med sår rumpe. Har prøvd sinksalve og inotyol. Tok på bephaten nå etter bading, se om det hjelper. Har prøvd litt nakentid også, men det blir så mye tiss og bæsj overalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 11. mai 2018 Forfatter #1635 Del Skrevet 11. mai 2018 20 timer siden, Lissygloss skrev: Hei! Ingen rakettfødsel her, dro inn 8/5 kl 22, og 10/5 0414 kom en PRINS til verden 💙 Gynekologen hadde sett feil på OUL! (Skjønner ikke hvordan da han sa det var ingen tvil om jente🙈). Så nå er denne krabaten navnløs foreløbig 😁 Kom ut som supermann med armen opp, så måtte sy sting innvendig (heldigvis ikke på utsiden) Hurra, gratulerer! Så godt at dere har taklet "kjønnskiftet" så bra. 2 timer siden, Omo skrev: Dere som har fått babyene, hvordan er kveld og natta for dere? Vi legger oss til vanlig tid, rundt midnatt. Ammer en gang mellom 23 og 00.30. Hun er i stua med oss frem til vi legger oss og er ganske våken på kveldstid. Så våkner hun rundt kl 3 for amming og i 6-7 tiden for ny amming. Også sover vi til 10-11 når vi våkner og er sultne alle 3. Føler jeg bare leser om at dagen starter kl 5-6 for alle som har babyer, men kanskje vår er B menneske, siden hun sovner igjen etter mat kl 6/7. I natt ammet jeg 23.30, så sov hun helt til 5.15! Jeg våkna før henne for puppene var sprengt! Men utrolig deilig å sove så lenge uavbrutt. Unntatt av lyn/torden! Tror det slo ned i nabolaget her. Men verken mann eller baby våknet av det men nesten 6 timer uten mat var voldsomt synes jeg. Hun spiste MASSE og lenge når hun våknet da. Også sliter vi med sår rumpe. Har prøvd sinksalve og inotyol. Tok på bephaten nå etter bading, se om det hjelper. Har prøvd litt nakentid også, men det blir så mye tiss og bæsj overalt Jeg legger meg etter hun har diet så nærme som mullig tolv. Spiser hun 11 legger jeg meg da, blir det ett legger jeg meg da. Så er mannen oppe til hun spiser neste gang, og bytter bleie på henne så jeg slipper det, før alle tre legger oss. Hvor ofte hun spiser om natta har variert, fra en time til seks timer (Da vekte jeg henne). Klokken tolv står jeg opp igjen. Og lar mannen ligge i senga til han kvikner til enten av babyskrik eller annen lyd. Aner ikke hvor smart det er å gjøre det slik, men akkurat disse to ukene (!!!) hittil gir jeg egentlig blaffen i hva som er best, så lenge jeg får gitt henne pupp og nye bleier også videre. I dag ble jeg spydd/gulpet ned, jeg skjønner ikke hvordan hun i det hele tatt hadde plass til så mye! Bodyen ble gjennomvåt, det ble en dam med melk på bryskassa mi, og det rant ned og var helt forferdelig. Det var etter en to-timers matfrenzy, så.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 12. mai 2018 #1636 Del Skrevet 12. mai 2018 (endret) Da gjør vi omtrent likt da. Hadde sikkert bært lurt å legge hun kl 20 eller noe, men jeg klarer liksom ikke å legge hun alene på soverommet. Da hører jeg jo ikke om det skjer noe. I natt har jeg knapt sovet. Masse mating, sutring og gulping. Hun fikk ikke rapet, så da har hun luft i magen og er ukomfortabel i tillegg til at det kommer opp gulp/spy hele tiden. Så jeg blir jo liggende å følge med så hun ikke blir kvelt. Samboern fikk henne heldigvis til å rape til slutt i 6-tiden, så da falt hun til ro. Tror jeg kommer til å sove hele dagen i dag jeg er så usikker på 17.mai. Samboern skal jobbe, jeg kan jo sitte hjemme. Er jo ikke noe viktig dag sånn egentlig. Men foreldrene mine lurte på om jeg ville komme til dem og gå opp på skolen osv. Men jeg vet ikke om jeg er klar for utflukt enda. Å skulle amme offentlig på en plaststol på 17.mai skremmer meg. Det er jo en del kaving i begynnelsen av ammingen. Og jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til uten å vise alle puppen min. Skjerf og sjal til å skjule oss med, men da ser jo ikke jeg noe heller, og jeg må se for å styre henne riktig og sjekke sugegrepet osv... jeg hadde jo planer om å være på sykehuset eller sprekkeferdig på 17.mai Endret 12. mai 2018 av Omo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 12. mai 2018 Forfatter #1637 Del Skrevet 12. mai 2018 Høres ut som vi har hatt ganske like netter. For første gang siden hun kom ut har hun spurt etter mat under to timer siden sist gang, to ganger på rad! Også er det den luften da. Prøver å legge maange pauser under matingen for å få ut rap, men hun blir jo forbannet for at hun mister puppen. Og ikke vil hun rape heller. Fikk endelig roet henne ned for noen timer siden, og nå har hun sovnet godt så da kan jeg endelig slappe av! Nettopp tatt en ny mat/bleierunde. Jeg planla også å ligge på barsel på 17. mai. Men nå har jeg også startet å tenke på hvordan jeg skal få til å amme uten puter, og ute i frisk luft. Spurte om det på ammehjelpsgruppa på facebook i går, kom en del gode råd. Som å ha en guleklut i skulderreimen på BHen, så vises mindre av puppen. Svigermor spurte om vi ville spise ute på en restaurant på 17. mai, det takket jeg glatt nei til. Bare ser for meg vesla plutselig slår seg vrang, og vil ha pupp i tre timer. Det er ille nok når jeg er hjemme og det skjer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 12. mai 2018 #1638 Del Skrevet 12. mai 2018 (endret) Gratulerer @Lissygloss Det hørtes ut som en heftig fødsel! Utrolig hvor forskjellig det er. Tegnene våre startet vel ca. samtidig, men her mener de på sykehuset at aktiv fødsel startet ca kl. 15 og ungen var ute 2,5 timer senere. Det var litt vel raskt, med fallende fosterlyd pga tempo og kraftige rier, og en litt sjokkartet opplevelse. Men jeg var jo totalt utslitt etterpå, kan bare forestille meg hvordan det må ha vært for deg! Og at det plutselig var en liten gutt da, det må ha vært overraskende! @Omo det er nok litt tidlig å svare på hvordan natten er her, vi kom hjem i går Men det er i hvert fall ingen struktur enda. Hun har perioder hvor hun vil die ofte, blir liksom ikke fornøyd, og de blir så avløst av at hun sove lenge. Vi får bra med søvn på natta foreløpig. Jeg legger meg når jeg tror hun får en lang soveperiode, i går var det halv 12. Og da sov hun til 03. Så var det tre amminger og masse bæsj før hun sov fire timer igjen. Ellers er puppene mine åpne kraner. Det bare renner og renner. Og da er de selvsagt sprengfulle også. Ikke lett for lillemor å få tak. Men hun produserer masse tunge tissebleier, så jeg tror hun får i seg nok. Blir spennende med veiing på mandag! Endret 12. mai 2018 av Illy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 12. mai 2018 #1639 Del Skrevet 12. mai 2018 Jeg tror kanskje vi har økedøgn. Hun spiser så ofte nå. Men spiser lite om gangen da. Tror hun har vondt i magen i dag... kanskje noe jeg har spist... (jeg har også luft i magen i dag). hun har sutret i hele dag og klarer ikke ligge alene. Må ligge på meg. Ellers bare spreller hun og høres ut som hun har vondt. og når skal denne renselsen ta slutt?? Lei av bind. Er så klamt. I dag har det tatt seg opp også. Puppene mine er faktisk ikke så sprengt i dag. Men det er vel fordi hun spiser hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 13. mai 2018 #1640 Del Skrevet 13. mai 2018 Hatt en skikkelig tung natt med lite søvn. Fikk maserier i går og måtte til slutt legge meg fordi jeg ble så sliten. Sovnet da de roet seg, men har sovet dårlig i hele natt. Da guttungen kom inn kl 7 måtte jeg legge meg et annet sted. Våknet nå med hovne bein, vondt i ryggen og full aktivitet i magen. Tviler på at noe skjer i dag. At kroppen kun skal teste meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå