Pølsevann Skrevet 7. mai 2018 #1601 Del Skrevet 7. mai 2018 Hvor får man kjøpt Boob sine?? Jeg har så sinnsykt spreng på spesielt høyre pupp. Hun har spist sjeldnere i dag enn tidligere, så jeg tror jeg overproduserer. Måtte håndmelke i stad, og klarte å velte glasset oppå mac'en min Melk overalt. Var så vondt at jeg gråt i smerte. Lille klarer ikke få skikkelig sugetak heller når jeg er så sprengt, så det blir så mye kaving og tull. Putter armene inn i munnen foran puppen og suger ikke skikkelig osv. De sier jo at melkeproduksjonen tilpasser sg barnet, så jeg burde vel ikke håndmelke for da lager vel kroppen bare mer fordi den tror babyen spiser. Vanskelig dette her. Vår lille vil ikke sove alene i bedside crib'en. Hun ligger bare å vifter og kaver med armene hvis hun ligger der, selv om jeg holder hånda på magen/brystet hennes. Men så fort hun får ligge ved siden av meg eller mellom oss så ligger hun i ro. I natt sov vi faktisk ganske godt alle 3. Med unntak av puppen min. Også har lille en sånn sensor som piper når vi skal spise. Da våkner hun alltid og vil ha kos, bleie, mat eller alle 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 7. mai 2018 #1602 Del Skrevet 7. mai 2018 Jeg googlet forresten vondt i halebeienet etter fødsel, og det er visst ikke uvanlig å brekke eller briste halebeinet under fødsel Kanskje det er det jeg har gjort. For det er sykt vondt. Både å sitte og å gå. Noen sier det tar mnd eller år før det blir bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 7. mai 2018 Forfatter #1603 Del Skrevet 7. mai 2018 1 time siden, Omo skrev: Jeg googlet forresten vondt i halebeienet etter fødsel, og det er visst ikke uvanlig å brekke eller briste halebeinet under fødsel Kanskje det er det jeg har gjort. For det er sykt vondt. Både å sitte og å gå. Noen sier det tar mnd eller år før det blir bra!! Høres ut som noe du kanskje bør dra til lege for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 7. mai 2018 #1604 Del Skrevet 7. mai 2018 Man kan få kjøpt boob på babyshop. Ellers er de på nett. Har ikke oversikt om det er andre butikker. Jeg har normalt 70C og bruker S. Det er ganske mye stretch i cupen, noe som er fint ved melkespreng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 8. mai 2018 #1605 Del Skrevet 8. mai 2018 @Illy Min slunkne a-cup har det nå litt trangt i ammebh størrelse 75 D De tar helt av i starten, men det normaliserer seg heldigvis etter hvert. @Omo I tillegg til vanlige ammebh-er har jeg kjøpt noen supermyke "sportsbh" (bare ikke stramme) fra Sloggi som jeg sover med om natten (for å ikke våkne i oversvømmelse, det er nok oversvømmelse fra all svettingen ), og de bruker jeg også istedenfor bh når sprengen er på sitt verste. Når du er megasprengt og ikke datteren får tak, er det forresten lurt å prøve cottermanns grep (google it, og les f.eks på ammehjelpen)! Da blir det mykt helt ytterst, hun får lettere tak, og da får hun sikkert "fiksa" resten av puppen fort. Jeg pleier også å fange junior sin nederste hånd mellom meg og ham, og holde den andre unna mens han prøver å koble seg på - da er det hakket mindre sannsynlig at han stapper hånda i munnen istedenfor pupp Magen min ble også helt overraskende fort vanlig igjen. Jeg trodde det skulle gå mye lengre tid siden dette er nummer to! Dag nr 2 etter fødsel kunne nok ikke fremmede se at jeg hadde født, og dag 3 tror jeg ikke de jeg kjenner kunne se det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 8. mai 2018 #1606 Del Skrevet 8. mai 2018 Tegningsblødning og relativt sterke mensensmerter i mage og korsrygg. Relativt sammenhengende. Spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 8. mai 2018 #1607 Del Skrevet 8. mai 2018 1 minutt siden, Lissygloss skrev: Tegningsblødning og relativt sterke mensensmerter i mage og korsrygg. Relativt sammenhengende. Spennende Spennende! Da ser det ut som dette kan bli din (deres) dag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 8. mai 2018 #1608 Del Skrevet 8. mai 2018 13 minutter siden, Lissygloss skrev: Tegningsblødning og relativt sterke mensensmerter i mage og korsrygg. Relativt sammenhengende. Spennende Kjempespennende! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 8. mai 2018 #1609 Del Skrevet 8. mai 2018 Termin i dag også Huff håper ikke det bare er falsk alarm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 8. mai 2018 #1610 Del Skrevet 8. mai 2018 1 time siden, miore skrev: @Illy Min slunkne a-cup har det nå litt trangt i ammebh størrelse 75 D De tar helt av i starten, men det normaliserer seg heldigvis etter hvert. @Omo I tillegg til vanlige ammebh-er har jeg kjøpt noen supermyke "sportsbh" (bare ikke stramme) fra Sloggi som jeg sover med om natten (for å ikke våkne i oversvømmelse, det er nok oversvømmelse fra all svettingen ), og de bruker jeg også istedenfor bh når sprengen er på sitt verste. Når du er megasprengt og ikke datteren får tak, er det forresten lurt å prøve cottermanns grep (google it, og les f.eks på ammehjelpen)! Da blir det mykt helt ytterst, hun får lettere tak, og da får hun sikkert "fiksa" resten av puppen fort. Jeg pleier også å fange junior sin nederste hånd mellom meg og ham, og holde den andre unna mens han prøver å koble seg på - da er det hakket mindre sannsynlig at han stapper hånda i munnen istedenfor pupp Magen min ble også helt overraskende fort vanlig igjen. Jeg trodde det skulle gå mye lengre tid siden dette er nummer to! Dag nr 2 etter fødsel kunne nok ikke fremmede se at jeg hadde født, og dag 3 tror jeg ikke de jeg kjenner kunne se det heller. Ja, fant ut av det cottermansgreiene i går. Funker bra!! Det med armene er også noe jeg prøver på, men hun er litt umulius noen ganger 1 time siden, Lissygloss skrev: Tegningsblødning og relativt sterke mensensmerter i mage og korsrygg. Relativt sammenhengende. Spennende Så spennende!!! Lykke til!! ____ i natt sov hun i senga si (bedside crib) hele natta for første gang!! Så deilig. Jeg føler meg mye mer uthvilt. Håper vi knakk koden på hvordan vi får lagt hun der nå, at det ikke bare er tilfeldig. Vi har sovet fra 01.30 til nå kl 10.30. Med to amminger innimellom der hvor jeg er våken minst en time. En god natt altså! Hun våkner til på kvelden... hun er innstilt på feil tidssone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 8. mai 2018 #1611 Del Skrevet 8. mai 2018 (endret) Takk for tips @Fanteria, det aller beste er jo noe jeg kan bruke videre Og takk for bh-tips @miore. Foreløpig har jeg bare kjøpt noen myke, behagelige fra H&M, siden jeg ikke aner hva som kommer til å skje med puppene. En periode med 75D hadde ikke vært å forakte, selv om jeg regner med det ikke er behagelig med en sånn plutselig vekst. Spennende @Lissygloss! Lykke til Og kanskje jeg følger i samme spor. Blødning og kraftige kynnere i kombinasjon med menssmerteaktige smerter på morgenen her også. Og nå bygger de seg tydelig opp og er såpass vonde at jeg ikke klarer å sitte i ro når de kommer Endret 8. mai 2018 av Illy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 8. mai 2018 #1612 Del Skrevet 8. mai 2018 Skjønner ikke helt hva som har skjedd. Men energien er kommet tilbake og bekkenet gjør per nå mindre vondt. Tror hodet har festet seg. Siden jeg sover dårlig ble guttungen levert til frokost i barnehagen og jeg har vaska klær, pussa vegg, tørka den fri for støv og lakkert den og det før 12! Nå koser jeg meg med sommerhytta på TV før jeg skal ut å handle blant annet ammebh til fødebagen og shorts til lillemann. Nå håper jeg bare mannen får dratt på ikea så jeg får skrudd skap. Da får jeg gjort ferdig barnerommene til vaskedama kommer på fredag Og etter det kan hu bare komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 8. mai 2018 #1613 Del Skrevet 8. mai 2018 Du også @Illy? kanskje dere begge føder i dag? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 8. mai 2018 #1614 Del Skrevet 8. mai 2018 Illy og!! Gøy! Spennende!! Lykke til til deg også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissygloss Skrevet 8. mai 2018 #1615 Del Skrevet 8. mai 2018 (endret) Spennende @Illy! Ja, definitivt tegniingsblødning her og modning. Veldig nedpress, går på do hele tiden. Men riene er ikke lett å telle eller holde styr på, syns jeg. Merker at hodet synker nedover da, for det trigger murringene veldig. Endret 8. mai 2018 av Lissygloss 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 8. mai 2018 #1616 Del Skrevet 8. mai 2018 Oi! Her har det skjedd ting! Gratulerer så masse til dere som har født! @Omo, jeg brakk halebeinet med første. Tok noen måneder før jeg klarte å sitte normalt, men kanskje en kiropraktor eller fysioterapeut kan hjelpe deg? Lykke til til dere som står for tur, jeg har noen uker igjen enda 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 9. mai 2018 #1617 Del Skrevet 9. mai 2018 Tusen takk for lykkeønskninger! De kom godt med. Lillemor kom ut i rakettfart i går ettermiddag. Helt uvirkelig og fantastisk Jeg skjønte meg aldri på riene mine, de var nok seriøse lenge før jeg trodde, for det var nesten så vi ikke rakk sykehuset. Hvordan går det med deg @Lissygloss? Ble det et lite 8. mai-barn der også? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 9. mai 2018 #1618 Del Skrevet 9. mai 2018 Gratulerer @Illy ser ut som vi har hatt mange raske fødsler her i gjengen. Og spent på å høre om @Lissygloss har fått en liten! @Tonio skulle vi oppdatert HI med fødselsdatoene også?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 9. mai 2018 #1619 Del Skrevet 9. mai 2018 Gratulerer @Illy med den lille håper alt står bra til med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 9. mai 2018 #1620 Del Skrevet 9. mai 2018 Koser meg med oppdateringene her mens jeg monterer ikeamøbler for harde livet fullt fokus på å bli ferdig nå, så vi forhåpentlig kan nyte noen rolige dager før lille kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå