Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018

Tonio

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Illy skrev:

Åj, da får en nesten bare håpe på å tilhøre et sted som ikke er av de aller strengeste. Hvis jordmor syns jeg skal ta testen likevel, skal jeg ta med meg munnskyllevann og trygle pent om å få skylle bort den søte smaken etterpå. Det funker jo dårlig om man kaster opp også.

Uff, høres ikke godt ut. Det er kanskje heller motsatt av forstoppelse da? Men jeg har blitt så forstoppet at jeg fikk magekrapmer og diaré til slutt også. Minifom-dråper fra apoteket skal også kunne hjelpe på luftplager. Jeg har skjønt at man bruker det til babyer, så jeg regner med det er trygt i graviditeten og?

Den virker egentlig fin og frisk, om man kan si sånt om det som havner i doen. :fnise: Vil helst unngå medisiner/lignende hvis jeg kan, men hvis det blir verre eller varer for lenge kryper jeg nok fort til korset. :D

5 timer siden, Omo skrev:

Fortsoppelse kjenner jeg til og :daane:  Men heldigvis etter jeg startet med DulcoSoft så er jeg endelig normal-ish igjen. Føltes som en gave fra himmelen! 

Samboern har laget thaimat i dag. Og den currypasten han brukte var 5 ganger så sterk som den han pleier å bruke. Jeg holdt på å daue, og samboern tåler egentlig veldig sterkt, men han sleit og. Og da kjente jeg babyen. Tror hun sleit litt hun og, for det var mye sparking mens jeg spiste, og hun pleier aldri å røre på seg mens jeg spiser :ler: 

Ååh, så søtt. :yvonne: Da vet du hva du kan spise om du merker mindre liv en dag. :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Tonio skrev:

Den virker egentlig fin og frisk, om man kan si sånt om det som havner i doen. :fnise: Vil helst unngå medisiner/lignende hvis jeg kan, men hvis det blir verre eller varer for lenge kryper jeg nok fort til korset. :D

Ååh, så søtt. :yvonne: Da vet du hva du kan spise om du merker mindre liv en dag. :babyjente:

Ja, da blir det sterk thai mat og saft :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg begynner å få bekkenløsning kanskje....? Eller er det «bare» vanlig korsryggplager? Jeg har tegnet inn med grønn der det er vondt. Er det bekkenløsningen? 

Også har jeg vondt i halebein-området. Litt ømt. 

Kanskje jeg bare sitter for mye. 

67DFF623-8F86-41A0-9CCB-73A74A120744.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Omo skrev:

Jeg tror jeg begynner å få bekkenløsning kanskje....? Eller er det «bare» vanlig korsryggplager? Jeg har tegnet inn med grønn der det er vondt. Er det bekkenløsningen? 

Også har jeg vondt i halebein-området. Litt ømt. 

Kanskje jeg bare sitter for mye. 

67DFF623-8F86-41A0-9CCB-73A74A120744.jpeg

Jepp, vil tro det er det :( Sånn begynte det hos meg! Fikk mer og mer vondt i halebeinet om jeg satt mye, og smertene i iliosakralleddet (øverste grønne merket) kom gradvis mer og mer. Først stakk det nesten bare litt, så kom det tidligere og tidligere. Merket det mer og mer om jeg bøyde meg litt fremover eller plukket opp noe fra gulvet. 

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, strawberry skrev:

Jepp, vil tro det er det :( Sånn begynte det hos meg! Fikk mer og mer vondt i halebeinet om jeg satt mye, og smertene i iliosakralleddet (øverste grønne merket) kom gradvis mer og mer. Først stakk det nesten bare litt, så kom det tidligere og tidligere. Merket det mer og mer om jeg bøyde meg litt fremover eller plukket opp noe fra gulvet. 

Æsj :( jeg håpet jeg skulle slippe unna med positiv innstilling og sånn :fnise: Det er foreløpig svakt ubehag og litt stråling stikking, så det er ikke noe som hemmer meg enda. Men det kan det jo fort gjøre.  Halebeinet er ømmest foreløpig. 

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Omo skrev:

Æsj :( jeg håpet jeg skulle slippe unna med positiv innstilling og sånn :fnise: Det er foreløpig svakt ubehag og litt stråling stikking, så det er ikke noe som hemmer meg enda. Men det kan det jo fort gjøre.  Halebeinet er ømmest foreløpig. 

Skjønner! Skulle virkelig ønske jeg slapp det her også :( Prøv å unngå det som gjør deg verre. Ikke sitt for lenge om gangen, evt bruk en pute til å sitte på for å slippe trykket på halebeinet. Og ikke gå mye om du får vondt av det. Hadde jeg hørt på mine egne råd så hadde jeg kanskje ikke gått på krykker nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg dessverre melde meg ut av klubben.. Mista jenta vår :( Lykke til videre, jenter, gled dere masse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje rart, men jeg vil bare få mensen igjen og bli gravid igjen så fort som mulig. Føler meg helt tom uten baby i magen :( Vakre jenta mi... Hun var veldig syk, kromosomavvik. Var ikke en av de "vanlige" typene, så vi har vært utrolig uheldige rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig, fryktelig trist og uheldig :klem::( Jeg kan ikke se for meg hvordan det føles å miste barnet så sent, når man har "blitt kjent", kjenner kjønn og bevegelse, og generelt har sett fremtiden klart og tydelig foran seg. Den travelheten med å få tilbake syklusen så man kan prøve på nytt kjenner jeg imidlertid veldig godt igjen fra SA-ene mine, så det synes jeg absolutt ikke er noe rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så trist @LeonoraI:( Håper at du og mannen din finner trøst i hverandre i denne vanskelige tiden, og at du blir gravid igjen raskt :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen erfaringer eller tanker om å reise med baby? Og babys alder? Svigerfamilien bor jo på andre siden av jordkloden, så vi har jo tanker om å reise dit for på besøk når babyen har kommet. Men det er jo LANGT (Australia). Det vi har tenkt litt på er å dele opp reisen i flere etapper. F.eks fly til Dubai eller Doha som er 6-7 timer først og være der noen dager for å slappe av og hente oss inn, så fly til f.eks Thailand (6-7 timer) og være der en uke f.eks og så fly siste strekket til Australia (7-8 timer) og så være der i flere uker før vi tar en lignende tur hjemover. 

En venninne med 3 barn har sagt at det er enklest å fly med baby før den er 6 mnd for da er det stort sett soving som er på timeplanen. Mens etter 6 mnd krever baby mer underholdning, så det kan være mer stressende. Man får jo disse "basinette"-sengene på langdistanseflyene så baby kan ligge der å sove hele tiden. 

Vi er veldig usikre på dette altså. Det er jo mange som tar med baby på ferie, så det burde jo gå greit. Vi skal hvertfall se an om vi har kolikkbaby eller sovebaby før vi i det hele tatt begynner å tenke på å planlegge noe konkret. Kanskje vi bør prøve en kort flytur med baby før vi planlegger noe og for å se hvordan det går. Ta en tur til Bergen eller Stavanger f.eks.

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste tanker jeg har gjort meg om reising med baby er at jeg er usikker på om jeg i det hele tatt tør å dra i bryllup. For det er nesten en time unna. :fnise: Høres ut som en koselig og ikke minst lang tur da! 

I natt etter å ha kjørt i nesten en time startet det å verke i skambenet, så nå har jeg startet å vagge rundt.. Hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på hyttetur med vennegjengen i helga. Ting har endra seg litt med årene. Før festet vi hele natta, nå la de fleste seg til 12 :P 

ble litt over 4 timer i bil hver vei. Da de andre sto på ski var vi en gjeng som bare slappet av på hytta. Var med andre ord ikke ute av døra før vi skulle hjem igjen.

hadde gleda meg til å sove lenge, men Neida... våkna flere ganger hver natt av mareritt og ville drømmer. Er nesten mer sliten nå enn før :dry: hadde en liten «meltdown» på hytta også... Må også ringe fysioterapeuten igjen, for nå har bekkenet virkelig starta å krangle :( er det lov å bli litt oppgitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Omo: Ingen erfaring med å reise med baby her, men det å reise før baby er 6 mnd høres jo veldig logisk ut :) Har ei venninne som har en baby som ble helt "vill" når han ble 7-8 mnd gammel, hadde syntes skikkelig synd på henne om hun måtte ut og fly med han da, han var jo overalt og nektet å sitte stille i mer enn et halvt minutt :P Å ta en prøvetur kan jo være lurt da. Og om det er kolikkbaby eller ikke har jo også mye å si! Og når de begynner å spise annet enn morsmelk så kan de jo få vondt i magen, så kan være greit å vente med det også til etter turen om det er mulig. 

@Tonio: Åh så kjedelig! :( Bilkjøring er veldig tungt for bekkenet ja! 

@Fanteria: Så slitsomt med alle disse marerittene, det er vel du som har hatt det en periode nå? Var meltdownen på grunn av marerittene som gjorde deg sliten, eller? Sender deg en klem :klem:
Og så kjedelig at bekkenet har blitt så kranglete :( Det er absolutt lov å bli oppgitt ja! 

Her har jeg sikkert sagt "Jeg kjeder meg!!" hundre ganger til samboer i dag.. Heldigvis har bekkenet vært noenlunde greit de 2-3 siste dagene! Hadde ikke trodd det når jeg begynte uka med å gå med krykker.. Nå går det faktisk greit å gå her hjemme, jeg kjenner litt stikking om jeg bøyer meg litt feil eller går bittelitt for lenge. Jeg lurte meg med mannen en tur på butikken i går, vi var der vel bare ca 7 minutter og jeg prøvde å gå så lite som mulig, men når jeg kom ut i bilen igjen hadde jeg kjempevondt i ryggen.. Så det at jeg generelt er bedre nå har nok mest å gjøre med at jeg ikke feilbelaster så mye fordi jeg stopper før jeg rekker å få så vondt. Men jeg tror også at fysioterapien endelig begynner å virke litt, for korsryggen føles mer stabil enn den har gjort på mange uker. 

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sluppet unna en liten periode, men slet mye med forrigemann @strawberry :/ fikk heldigvis en god natts søvn nå. Så er så klar som det går an for en ny uke :P har fått sendt melding til fysioterapeuten om ny time. Håper jeg kommer fort inn så jeg får en annens vurdering. 

Ble lei meg da jeg føler at jeg ikke alltid passer inn med et par av jentene. Vet ikke om det er jeg som har mistet noe vesentlig i oppveksten når det gjelder kontakt med andre jenter. Prøver å strekke ut en hånd, men føler sjeldent at noen ønsker å ta den. Er litt sårt til tider... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på glukosebelastning. Den drikka var skikkelig søt. Blæ! Men enklere å få ned enn jeg trodde. Er kvalm nå da. Ble litt mye søtt kliss. Heldigvis har de lenestoler her, og jeg har tatt med bok. Fest i magen etter det søte da. Baby er veldig våken for å si det sånn :ler: 

så bra at bekkenet er blitt litt bedre @strawberry. Jeg kjenner mitt mer og mer for hver dag. Men jeg har jo vært heldig foreløpig, så jeg kan ikke klage. 

Mareritt er vel veldig vanlig i perioder i svangerskap @Fanteria? Ikke at det hjelper noe for deg da. I natt drømte jeg at jeg hadde vært utro og måtte ta DNA test på baby for å vite om det var samboeren sitt barn :sjokkert: ikke noe god drøm. 

En venninne skal få barn i dag! Keisersnitt pga megastor baby (førstemann var 5kg, denne er større i følge vekstestimering) så de tar keisersnitt 3 uker før termin. Blir spennende! 

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst mange som opplever mareritt, @Omo Som om man ikke sover dårlig nok fra før :P 

5kg er mye! Og 3 uker før termin :O tror de at ungen vil vokse seg gigantisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fanteria skrev:

Er visst mange som opplever mareritt, @Omo Som om man ikke sover dårlig nok fra før :P 

5kg er mye! Og 3 uker før termin :O tror de at ungen vil vokse seg gigantisk? 

Ja, hvis hun hadde gått til termin trodde de at ungen ville bli over 5kg. For den hadde større avvik enn forrige babyen hennes på samme tid. Hun gror tydeligvis svære babyer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...