strawberry Skrevet 16. desember 2017 #681 Del Skrevet 16. desember 2017 (endret) 21 timer siden, Omo skrev: Jeg har forresten fått en skikkelig craving. Tomater, rødløk og fetaost med olivenolje og balsamico. Spiser nesten hver dag nå. Og slikker bollen ren Det er SÅÅÅÅ godt! Åååhh det hørtes godt ut! Hvilken balsamico bruker du (hva heter den/hvordan ser flasken ut)? Send gjerne googlebilde Har ikke turt å kjøpe selv i fare for å kjøpe en som ikke er god. Det med å føle at man får mer energi i 2. trimester har iallefall for meg bare vært tull. Føler meg stort sett mer trøtt nå enn i 1. trimester! Sov 12 timer to netter på rad nettopp. De dagene orka jeg ikke tenke på å lage mat engang, eller dusje eller noen ting.. Litt godt å høre det ikke er bare meg. Kan være lurt å sjekke jernlagrene osv nå ja! Jeg fant ut at jeg hadde gått ned endel fra 4+0 til uke 14, så tar litt jerntilskudd nå for å unngå at det blir altfor lavt. Det kan også være lurt å sjekke D-vitamin, for det er også veldig viktig at vi gravide har nok av. Endret 16. desember 2017 av strawberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 16. desember 2017 #682 Del Skrevet 16. desember 2017 1 time siden, LeonoraI skrev: Hei, så hyggelig! Jeg er da 29 år gammel, venter barn nr 2 med foreløpig termin 25. mai. Har ikke OUL før i januar, synes det er litt sent men... Er veldig spent på om det er jente eller gutt Velkommen hit! :D Jeg har også termin 25. mai. Har OUL 28. Desember, og jeg syntes DET var sent! Er det tidlig eller sent i januar du skal da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 16. desember 2017 #683 Del Skrevet 16. desember 2017 4 minutter siden, strawberry skrev: Åååhh det hørtes godt ut! Hvilken balsamico bruker du (hva heter den/hvordan ser flasken ut)? Send gjerne googlebilde Har ikke turt å kjøpe selv i fare for å kjøpe en som ikke er god. Det med å føle at man får mer energi i 2. trimester har iallefall for meg bare vært tull. Føler meg stort sett mer trøtt nå enn i 1. trimester! Sov 12 timer to netter på rad nettopp. De dagene orka jeg ikke tenke på å lage mat engang, eller dusje eller noen ting.. Litt godt å høre det ikke er bare meg. Kan være lurt å sjekke jernlagrene osv nå ja! Jeg fant ut at jeg hadde gått ned endel fra 4+0 til uke 14, så tar litt jerntilskudd nå for å unngå at det blir altfor lavt. Det kan også være lurt å sjekke D-vitamin, for det er også veldig viktig at vi gravide har nok av. Denne balsamicoen har jeg. Den er dødsgod. Men oliviers & co har jo byttet navn til olivenlunden, så de har sikkert litt andre varianter nå. Jeg har jo ikke gått opp i vekt enda heller, så kan hende baby tærer veldig på min energi pga det og...? Skal sende inn en Mld på PasientSky tror jeg. Vet ikke om jeg rekker noe før jul da! Skal jo på OUL på onsdag, men de kan vel ikke gjøre noe annet enn det de skal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraI Skrevet 16. desember 2017 #684 Del Skrevet 16. desember 2017 14 minutter siden, strawberry skrev: Velkommen hit! :D Jeg har også termin 25. mai. Har OUL 28. Desember, og jeg syntes DET var sent! Er det tidlig eller sent i januar du skal da? 3. januar, synes det er skikkelig vanskelig å vente så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 16. desember 2017 #685 Del Skrevet 16. desember 2017 10 minutter siden, LeonoraI skrev: 3. januar, synes det er skikkelig vanskelig å vente så lenge Åh så kjedlig! Har du vært på tidlig ultralyd da, eller blir det første ultralyden? Du får bare håpe at du blir opptatt med mye i romjulen så du "glemmer" litt av det, og plutselig er det 3. Januar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraI Skrevet 16. desember 2017 #686 Del Skrevet 16. desember 2017 1 time siden, strawberry skrev: Åh så kjedlig! Har du vært på tidlig ultralyd da, eller blir det første ultralyden? Du får bare håpe at du blir opptatt med mye i romjulen så du "glemmer" litt av det, og plutselig er det 3. Januar! Har ikke vært på tidlig UL, og synes det er litt for nærme nå til å dra. Må nok bare vente Er kjedelig uansett da, vil begynne å strikke og rydde klær fra storesøster, men vil vite kjønn først! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 16. desember 2017 #687 Del Skrevet 16. desember 2017 Det føltes veldig lenge til å vente til 20.des for meg også, men tiden flyr bare avgårde, og det kommer den sikkert å gjøre for deg også over jula. Selv om det er kjedelig å måtte vente sååå lenge. Hvor langt er du på vei når du har OUL'en din da? Jeg må bare si, jeg synes sånn PasientSky er så deilig. Nå har jeg sendt inn en e-konsultasjon til legen med spørsmål og beskrevet utmattelsen og hvordan jeg ellers føler meg osv. Så deilig å få gjort det fra sofakroken, så får jeg bare svar der på om hun synes jeg skal komme inn eller ikke. Nå ser jeg på Bridget Jones Baby Den er ganske festlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 16. desember 2017 Forfatter #688 Del Skrevet 16. desember 2017 Jeg er veldig sliten og trøtt, og får i meg nok kalorier daglig nå tror jeg. Men ligger fortsatt på -12 kilo siden startvekt, og er på 20+5. Merker det godt at jeg sliter med å gjøre stort annet enn å lese på forum blant annet. I natt en av gangene jeg våknet så var nippelen min dekket av noe som føltes som skurv! Tror kanskje det var råmelk som hadde tørket, for da jeg la meg var de våte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 17. desember 2017 #689 Del Skrevet 17. desember 2017 Da er det kanskje normalt å være så sliten da. Måler de SF på ultralyden? Eller må jeg vente helt til jordmor i uke 24? Jeg vil ha prikk i skjemaet mitt. For jeg lurer sånn på om jeg er innenfor normalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraI Skrevet 17. desember 2017 #690 Del Skrevet 17. desember 2017 Tror jeg er 20 uker og 3 dager når jeg har OUL, så er jo sent, men ikke helt vilt tror jeg Husker ikke når jeg hadde sist gang, var vel en ukes tid tidligere eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 17. desember 2017 #691 Del Skrevet 17. desember 2017 19 minutter siden, LeonoraI skrev: Tror jeg er 20 uker og 3 dager når jeg har OUL, så er jo sent, men ikke helt vilt tror jeg Husker ikke når jeg hadde sist gang, var vel en ukes tid tidligere eller noe. Det virker som de fleste i denne skravletråden er i uke 19+x på OUL. Jeg er selv 19+3. Eller, det gjenstår å se da, om de flytter meg eller ikke. Samboern får ikke vært med da. Han jobber kveldsskift dagen før, så han er ikke hjemme før kl 2 på natta, og jeg har time 08.45. Så da skal mamma bli med i steden. Ville helst hatt med samboern da. Men han sier at han har jo sett bilde på tidlig UL, så han har jo sett babyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraI Skrevet 17. desember 2017 #692 Del Skrevet 17. desember 2017 Jeg har time etter leggetiden til vesla, så spørs om mannen min kan bli med også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 18. desember 2017 Forfatter #693 Del Skrevet 18. desember 2017 22 timer siden, Omo skrev: Da er det kanskje normalt å være så sliten da. Måler de SF på ultralyden? Eller må jeg vente helt til jordmor i uke 24? Jeg vil ha prikk i skjemaet mitt. For jeg lurer sånn på om jeg er innenfor normalen. Jeg fikk ingen prikk på helsekortet mitt. Neste kontroll for meg så er jeg 23+1, så håpet er at da får jeg min første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 18. desember 2017 #694 Del Skrevet 18. desember 2017 (endret) Jeg fikk svar fra legen i dag, og hun ville jeg skulle ta meg en tur innom i morgen på en kjapp konsultasjon og å ta blodprøver, urinprøver og blodtrykk for å sjekke om det var noe annet enn svangerskap som gjør at jeg er så sliten og trøtt. Så da gjør jeg det. Jeg vil ha prikk! Sånn er det når man er skjema og diagramfrik Endret 18. desember 2017 av Omo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 18. desember 2017 #695 Del Skrevet 18. desember 2017 Hvordan er det med første jordmorkontroll i ca uke 24. Burde far være med, eller er det mest sånn måling, veiing, skjemagreier osv? Jeg har jo fått time tidlig på morgenen, for jeg tenkte at jeg kunne ta det på vei til jobb. Men så kom jeg til å tenke på at kanskje far burde være med. Da må jeg i så fall flytte timen, siden han jobber så mye sent. Han er jo engelskspråkelig, men snakker jo litt norsk. Enkel norsk. Men alle disse gravid-ordene kan han jo ikke, så er redd han ikke kommer til å skjønne noe som helst av hva som skjer der uansett. Og i helseskjemaet skal man krysse av for om man trenger tolk. Jeg krysset i utg.punktet nei, for jeg tenkte at jordmor og sykepleiere kan vel såpass med engelsk at de kan ta noen fraser her og der på engelsk til han, og han kan såpass med norsk at han får med seg det meste. Kanskje jeg skal høre når jeg er på OUL på sykehuset hva de tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 18. desember 2017 #696 Del Skrevet 18. desember 2017 Nå kjenner jeg spark utenpå magen synd samboeren er på jobb men har får jo sjansen senere og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 19. desember 2017 #697 Del Skrevet 19. desember 2017 Her har det skjedd litt! Gratulerer til dere som har vært på OUL. Syns det er tøft å ikke ville vite kjønnet. Jeg er nok litt for nysgjerrig. Bare 9 dager igjen nå velkommen til deg @LeonoraI Her har ting vært litt opp og ned, så nå ser jeg frem til julefri og familietid. 4 dager igjen på jobb Snart halvveis nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 19. desember 2017 #698 Del Skrevet 19. desember 2017 Gleder meg veldig til juleferie jeg og! Vært hos legen og hadde litt lavt blodtrykk, men urinprøven var fin. Så får vi se på blodprøvene når svaret kommer på de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraI Skrevet 19. desember 2017 #699 Del Skrevet 19. desember 2017 1 time siden, Fanteria skrev: Her har det skjedd litt! Gratulerer til dere som har vært på OUL. Syns det er tøft å ikke ville vite kjønnet. Jeg er nok litt for nysgjerrig. Bare 9 dager igjen nå velkommen til deg @LeonoraI Her har ting vært litt opp og ned, så nå ser jeg frem til julefri og familietid. 4 dager igjen på jobb Snart halvveis nå! Takk! Ja, jeg er altfor nysgjerrig selv. Blir på en måte ikke virkelig for meg når det bare er en "baby". Ikke at kjønnet egentlig har noe å si, men det er jo liksom det som går an å finne ut av før fødsel, da, så da vil jeg gjerne vite dersom det er mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 19. desember 2017 #700 Del Skrevet 19. desember 2017 Måtte smile litt når jeg så kommentaren min på nytt. Jeg er visst litt glad i nedtellinger Sa de noe mtp blodtrykket @Omo? Åh, må nesten fortelle noe jeg fikk vite for litt siden. Jeg har ei venninne (og mannen) som ikke vil vite kjønnet. De ønsket ikke det med førstemann. Hun kunne fortelle meg at de valgte å be om å få vite kjønnet denne gangen. Ikke fordi de selv ville, men fordi det var så mange som maste sist. Heldigvis for dem ville ikke lille i magen vise seg frem, så nå får de leve i spenningen og får en god forklaring til de som maser. Syns det er dumt at det blir sånn for de som ikke vil vite :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå