Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Hun sa at det ikke var unormalt med lavt BT der jeg er i svangerskapet, og at jeg måtte ta det litt med ro og sette meg hvis jeg ble svimmel og ta det rolig når jeg reiser meg. Og drikke masse vann. Hadde 100/60 så det var ikke kjempekjempe lavt. Men lavere enn min normal og lavt innen normalen tror jeg det var. 

Så kjipt at de føler seg så presset til å vite kjønn når de ikke vil. Godt at baby var fornuftig nok til å gjemme seg for dem da :nigo: 

jeg hadde ikke klart å ikke vite. Det blir som Leonoral sier litt mer virkelig. En venninne har en mann som ikke vil vite. Hun MÅ vite. Med førstemann fikk hun gjennom vilja si mot at de ikke skulle vite på nestemann. Så nå med nr to vet de ikke. Dvs, hun vet! Hun har ikke klart det så hun har i hemmelighet vært på ekstra UL alene og fått vite :ler: så vi er 4 stk som vet. Hun og 3 venninner. Snik! Litt gøyalt da. Hun kjøper litt klær og sånn og gjemmer det så han ikke skal se :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Fanteria skrev:

Åh, må nesten fortelle noe jeg fikk vite for litt siden. Jeg har ei venninne (og mannen) som ikke vil vite kjønnet. De ønsket ikke det med førstemann. Hun kunne fortelle meg at de valgte å be om å få vite kjønnet denne gangen. Ikke fordi de selv ville, men fordi det var så mange som maste sist. Heldigvis for dem ville ikke lille i magen vise seg frem, så nå får de leve i spenningen og får en god forklaring til de som maser. Syns det er dumt at det blir sånn for de som ikke vil vite :/ 

Jeg kjenner meg godt igjen i den. Jordmor, helsesekretærer, folk på jobb, venner, familie. Alle spør og graver om kjønn. Jeg tror ikke jeg har hatt en eneste samtale med noen i det siste hvor baby har kommet opp og det at vi ikke skal vite også kommer opp. Nå må jeg vel nesten legge til at jordmor ble glad da hun hørte vi ikke skulle vite, men de fleste krever en grunn til hvorfor vi ikke vil vite det. Det at vi ønsker å vente er liksom ikke godt nok. Ingen grunner er gode nok.. Og hvis jeg sier at jeg tror det er ett kjønn, får jeg høre at hvis jeg er så ivrig på det hvorfor har vi ikke funnet ut av kjønnet. :dry: 

100/60 hørtes lavt ut, men jeg har også lest at der vi er nå er det vanlig å ha lavt blodtrykk, før det starter å stige igjen. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min vennekrets er det mer vanlig å ikke vite kjønn enn å vite det faktisk. Så jeg er ganske vant til at folk ikke vil vite. Og jeg tror ikke de får så mange spørsmål og må forsvare seg. 

Men jeg er alt for nysgjerrig til å vente :ler:  Hadde blitt gal av å ikke vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte moren min at jeg har dilla på tomater, rødløk, feta og olje/balsamico. Og hun sa at hun spiste utrolig mye tomater når hun gikk gravid med meg og :ler: Som mor så datter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Omo skrev:

Fortalte moren min at jeg har dilla på tomater, rødløk, feta og olje/balsamico. Og hun sa at hun spiste utrolig mye tomater når hun gikk gravid med meg og :ler: Som mor så datter. 

Det er fantastisk hvor mye nytt man kan lære av sin mor når man går gravid! I det minste har det vært tilfelle her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL ferdig :) alt så bra ut med organer, bein, armer og vi fant 5 fingre på begge hender. Var vanskelig for henne å ta mål for babyen var veldig veldig aktiv. Snudde seg og turnet og svømte masse. Det er fortsatt jente og termin ble flyttet en dag til 16.mai. Oppdaterer du @Tonio

Hun sa jeg var 19+2, men appene sier jeg er 19+2 med termin 17.? Skjønner ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Omo skrev:

Hun sa jeg var 19+2, men appene sier jeg er 19+2 med termin 17.? Skjønner ikke. 

De opererer med forskjellig svangerskapslengde :) De fleste appene (norske) opererer med 40+3. Det er det vanligste for norske sykehus også, men en del av dem opererer med 40+2. OUS gjør blant annet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, miore skrev:

De opererer med forskjellig svangerskapslengde :) De fleste appene (norske) opererer med 40+3. Det er det vanligste for norske sykehus også, men en del av dem opererer med 40+2. OUS gjør blant annet det.

Jøss.. :ler: ikke rart man blir forvirra da! Så mitt sv.skap er en dag kortere siden jeg skal føde på OUS ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Omo skrev:

Jøss.. :ler: ikke rart man blir forvirra da! Så mitt sv.skap er en dag kortere siden jeg skal føde på OUS ;) 

Jepp ;) Siden jeg har fått termin etter IVF som ble beregnet med termin på 40+3, og retningslinjene sier at IVF-termin ikke skal endres, måtte jordmor på OUL "jukse til" uttaksdagen sånn at det passet ned at terminen landet på 11. mai :ler:  I USA varer svangerskap "bare" i 40 uker blank, så om du bruker amerikanske apper skal du se du får enda en termindato å forholde deg til! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, miore skrev:

Jepp ;) Siden jeg har fått termin etter IVF som ble beregnet med termin på 40+3, og retningslinjene sier at IVF-termin ikke skal endres, måtte jordmor på OUL "jukse til" uttaksdagen sånn at det passet ned at terminen landet på 11. mai :ler:  I USA varer svangerskap "bare" i 40 uker blank, så om du bruker amerikanske apper skal du se du får enda en termindato å forholde deg til! :hoho:

Ja, jeg har amerikanske apper så der har bare lagt inn en dato så det skal passe med 19+2. Men nå er jeg jo 19+2 to dager på rad. :skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut på OUL @Omo :)

Det er skikkelig forvirrende med ulike termindatoer, og svangerskaps- og kalendermåneder. Det er jo en egen vitenskap :fnise: På vår OUL mente jordmor på at jeg var 18+5 før vi begynte, uten at jeg skjønte hvorfor. Jeg var 19+1 ut i fra ivf-termin, og hun hadde ikke målt noe enda. Hun mente også at det var målingene på OUL som gjaldt, og ikke ivf-terminen, men tilfeldigvis kom hun fram til at det var 11. mai likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det skjemaet som legen fyllte ut under ultralyden står det Termin 16.05.18 og Overtid 28.05.18. Betyr det at jeg blir satt i gang senest 28.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ett eller annet sted på forumet var det for en liten stund siden snakk om bilstoler. Og da ble en nevnt som var bakovervendt og kunne brukes fra nyfødt og opp til 25 kilo. Ved bruk av nyfødtinnlegg eller noe slikt. Jeg fortalte og viste det til mannen min den gangen, og da bestemte han seg at det var stolen vi skulle ha. Da slapp vi å bytte ut og "lære" oss en ny stol. Vi har jo ikke egen bil, så det å ha samme stol lenge er jo ikke ett problem sånn sett. 

Problemet er jo at jeg lagret ikke navnet eller noe som helst, og nå greier jeg ikke finne den igjen. :sjenert: Noen som har peiling? :) Det er liksom siste tingen vi trenger å kjøpe inn bortsett fra alt mulig rart vi skal ha på ikea.. Og småting som oljer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tonio skrev:

På ett eller annet sted på forumet var det for en liten stund siden snakk om bilstoler. Og da ble en nevnt som var bakovervendt og kunne brukes fra nyfødt og opp til 25 kilo. Ved bruk av nyfødtinnlegg eller noe slikt. Jeg fortalte og viste det til mannen min den gangen, og da bestemte han seg at det var stolen vi skulle ha. Da slapp vi å bytte ut og "lære" oss en ny stol. Vi har jo ikke egen bil, så det å ha samme stol lenge er jo ikke ett problem sånn sett. 

Problemet er jo at jeg lagret ikke navnet eller noe som helst, og nå greier jeg ikke finne den igjen. :sjenert: Noen som har peiling? :) Det er liksom siste tingen vi trenger å kjøpe inn bortsett fra alt mulig rart vi skal ha på ikea.. Og småting som oljer osv.

Aner ikke. Men lag en tråd på barn og familie å se om noen vet hva du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Fanteria skrev:

Kan det være Concorde Reverso @Tonio

Nei, den var det ikke. :(

Vet jeg kan lage tråd, men liker bedre å høre med dere.. :sjenert:

 

God jul til dere alle, håper dere får det dere ønsker dere og masse god mat! :nisseblunk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul alle sammen! 😄 Tenk så heldige vi er som går julen i møte med babyer i magen, og et spennende år foran oss! 😍

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, lillegutt og mageboeren ønsker dere alle en riktig god jul! Her er pysjen på, julestrømpa saumfart og barnetv satt på. Den barnlige julegleden gjør jula magisk igjen :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...