Gå til innhold

Luksusfellen. Nye episoder nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Glorious skrev:

Jeg satt med en følelse av at Chloe brukte penger for å skaffe seg venner og for å bli likt. Hun snakket om at hun deltok i missekonkurranser for å vise at trans personer også er vanlige personer og få annerkjennelse. Hun har sikkert opplevd å ikke passe inn store deler av livet. Jeg fikk ikke inntrykk av at hun har gjennomgått en komplett kjønnsskifteoperasjon, men at hun har fikset brystene? Jeg tenker det her mangler mange timer hos psykolog for å jobbe med alt inni hodet. Mener de som foretar et kjønnsskifte i Norge må gjennom det? Eventuelt har hun kanskje operert seg i utlandet og da er det ingen psykologisk oppfølging? Føler kanskje det burde vært mer psykologhjelp i bilde i dette programmet. Her syns jeg svenskene er bedre. 

Psykolog og mer økonomisk veiledning kunne nok vært bra for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.9.2017 den 10.03, AnonymBruker skrev:

Nei, de forsvinner ikke. De som de har lånt penger av vil jo ha pengene tilbake. Tviler på at banken tenker en dag "Ole Olsen betaler ikke tilbake lånet sitt, så da får vi bare gi opp og slutte mase"  Får de ikke pengene tilbake, så kan de vel tvangsselge bil, bolig og sånn, slik at de får pengene. Det er ikke slik at gjelden og regninger bare forsvinner etter en hvis tid.

Anonymkode: 0cda3...312

Joda, de forsvinner. Men som sagt må en opparbeide mye gjeld for å få det til. Jeg hadde mye gjeld. Søkte gjeldsordning, men de mente gjelden var for liten. Uforståelig, men ok. Jeg hadde ingen mulighet til å klare gjelden, så det eneste jeg kunne gjøre var å ta opp mer gjeld. I lånekassen får man penger uansett hvor mye gjeld man har ellers, da det er en rettighet å utdanne seg.

Kort fortalt, tok opp lån der, brant av pengene, søkte ny gjeldsordning 3 år etter den første og fikk det.

Ubegripelig, men er ok nå:-)

Anonymkode: b45fc...350

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hvordan i alle dager kan noen som er selvstendig næringsdrivende med lav inntekt og gjeld få 2.800 000 mill i lån av husbanken? Fullfinansiert. 

Jeg hadde 600k, ingen gjeld bortsett fra studiegjeld og fast omsorg for ett barn og fikk "bare" 1 800 000... 

 

Anonymkode: 81700...122

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i alle dager kan noen som er selvstendig næringsdrivende med lav inntekt og gjeld få 2.800 000 mill i lån av husbanken? Fullfinansiert. 

Jeg hadde 600k, ingen gjeld bortsett fra studiegjeld og fast omsorg for ett barn og fikk "bare" 1 800 000... 

 

Anonymkode: 81700...122

Jeg hadde 500 000kr i ek, 0gjeld, å fikk ikke ei krone fra husbanken.

ble drit provosert av den episoden!

Anonymkode: d1b3b...3d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 500 000kr i ek, 0gjeld, å fikk ikke ei krone fra husbanken.

ble drit provosert av den episoden!

Anonymkode: d1b3b...3d7

Hvordan kvalifiserer du til lån i Husbanken? 😕

Anonymkode: feece...98d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan kvalifiserer du til lån i Husbanken? 😕

Anonymkode: feece...98d

Åja sorry, trodde det stod 500.000 i lønn. Leste litt fort.

Anonymkode: feece...98d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg underet også. Kanskje økonomene og TV 3 «pulled some strings»? Ekstra gave liksom? Hadde vi hatt et ekspert panel som ringte og viste hva man skulle si å gjøre, hadde flere sikkert fått slike lån.

virker også som at serien har sponsor igien. For flere sesonger siden fikk deltagere gavekort på tur til dyreparken eller matvarer. Nå har de en avtale med proviant, siden hun fikk matkasse. Kanskje de også har avtale med meglere siden de hadde «den perfekte leiligheten» på lur til hennes prisklasse

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på livestreamen på facebook etter episoden og hun dama sa at det også har med å gjøre hensyn til barn og sånn, og at det er viktig for barn med en trygg stabil oppvekst. Det er derfor husbanken er behjelpelig med å gi lån til folk som ikke ellers hadde hatt mulighet til å få slike lån i en vanlig bank.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Cavia skrev:

Jeg så på livestreamen på facebook etter episoden og hun dama sa at det også har med å gjøre hensyn til barn og sånn, og at det er viktig for barn med en trygg stabil oppvekst. Det er derfor husbanken er behjelpelig med å gi lån til folk som ikke ellers hadde hatt mulighet til å få slike lån i en vanlig bank.

Joda såklart, reagerer bare på hvordan de regner. 2.8 mill er mye penger i lån, mens andre med barn som tjener bedre får mindre av husbanken..

Anonymkode: 81700...122

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 500 000kr i ek, 0gjeld, å fikk ikke ei krone fra husbanken.

ble drit provosert av den episoden!

Anonymkode: d1b3b...3d7

Jeg også! Forstår ikke hvordan det er mulig. Følte hun ble belønnet for å ha rævkjørt økonomien sin, forstår ikke hvordan husbanken kunne gi henne et så høyt lån...

Anonymkode: 49cc0...cd8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 500 000kr i ek, 0gjeld, å fikk ikke ei krone fra husbanken.

ble drit provosert av den episoden!

Anonymkode: d1b3b...3d7

Hadde du barn når du søkte? 

Anonymkode: 49cc0...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bruke mye penger på mat som de folkene i den siste episoden gjorde... 

Anonymkode: f3243...491

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bruke mye penger på mat som de folkene i den siste episoden gjorde... 

Anonymkode: f3243...491

Eller å ha så lite innsikt i egen økonomi. Det holder liksom ikke å legge inn regninger på avtalegiro hvis det aldri er dekning for de. Det burde ringe noen bjeller hvis man har mer på konto enn man burde, også hver mnd da. Her kan man vel snakke om at noen tror at penger vokser på trær. 

Anonymkode: 826c1...15e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.9.2018 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bruke mye penger på mat som de folkene i den siste episoden gjorde... 

Anonymkode: f3243...491

De har nok spist mer ute enn hjemme, for å si det sånn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2018 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Eller å ha så lite innsikt i egen økonomi. Det holder liksom ikke å legge inn regninger på avtalegiro hvis det aldri er dekning for de. Det burde ringe noen bjeller hvis man har mer på konto enn man burde, også hver mnd da. Her kan man vel snakke om at noen tror at penger vokser på trær. 

Anonymkode: 826c1...15e

Og bruke masse penger på oppussing og så blir leiligheten nesten tvangssolgt fordi de ikke betaler utgiftene på boligen..

Anonymkode: 031ba...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og bruke masse penger på oppussing og så blir leiligheten nesten tvangssolgt fordi de ikke betaler utgiftene på boligen..

Anonymkode: 031ba...d43

Å heller ikke betale strømog barnehage, å attpåtil bli overrasket over at de ikke er betalt. De må jo ha fått purringer og varsler på begge deler.

Anonymkode: 826c1...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes flere av de som er med er så tafatte og late. De gjør ingenting selv. Skjønner det er tøft, men hvor vanskelig er det å ringe banken, sette opp budsjett, selge ting for å få mer penger, gå igjennom alt av ubetalte regninger osv? De har null kontroll og aner jo ikke hva de har brukt pengene på eller hvor mye de bruker på mat i måneden. Tror de bruker 4000, men bruker 12 000! 🙈Mange av de trenger virkelig et spark bak. 

Aldri hørt om en mor som ikke vil søke om barnebidrag fordi hun er konfliktsky 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Ble gjeldsordning på karen.

Anonymkode: b45fc...350

Tenk å sette seg i gjeld på nesten 1 mill, ikke ha nåla i veggen i så ung alder 😳

Anonymkode: 826c1...15e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Tenk å sette seg i gjeld på nesten 1 mill, ikke ha nåla i veggen i så ung alder 😳

Anonymkode: 826c1...15e

Helt sykt! Fatter virkelig ikke hvordan folk kan være så tafatte og late?! Gidder ikke å betale regninger. Helt greit at han ikke fikk noen gjeldsordning. Lurer på om han skjerpet seg

Anonymkode: 73102...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...