AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #221 Skrevet 14. desember 2018 Det er vel ferdig for sesongen. Pleier jo å være slik med de fleste programserier, pause rundt jul og i sommerferien. Anonymkode: 689c2...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #222 Skrevet 27. desember 2018 Forhåpentligvis kommer det flere episoder iløpet av 2019. Ett av få interessane programmer på TV. Anonymkode: f3243...491 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 28. desember 2018 #223 Skrevet 28. desember 2018 Jeg synes serien er interresant. Selv har jeg nok tendenser til å glemme å betale regninger. Har fått inkassovarsel 2 ganger, men har klart å ordne opp i det. Har aldri hatt gjeld, og har penger spart opp på sparekonto. Har ikke tatt opp lån, og bruker ikke penger jeg ikke har. Jeg har en far som er flink med økonomi og som har hjulpet meg til å innse viktigheten av å ha kontroll på dette, så bevisstgjøringen har nok gjort at jeg er mer obs på å ikke havne i en økonomisk felle fordi jeg lever i nuet. Heldigvis er jeg ikke glad i å bruke penger, så jeg bruker de nesten bare til å betale leie og mat. Får litt følelsen av at personene i programmet ikke helt har fått den økonomiske oppfølgningen de trenger, og at de faktisk ikke er klar over konsekvensene av å ta opp forbrukslån og løse penger i et overforbruk.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #224 Skrevet 29. desember 2018 20 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg synes serien er interresant. Selv har jeg nok tendenser til å glemme å betale regninger. Har fått inkassovarsel 2 ganger, men har klart å ordne opp i det. Har aldri hatt gjeld, og har penger spart opp på sparekonto. Har ikke tatt opp lån, og bruker ikke penger jeg ikke har. Jeg har en far som er flink med økonomi og som har hjulpet meg til å innse viktigheten av å ha kontroll på dette, så bevisstgjøringen har nok gjort at jeg er mer obs på å ikke havne i en økonomisk felle fordi jeg lever i nuet. Heldigvis er jeg ikke glad i å bruke penger, så jeg bruker de nesten bare til å betale leie og mat. Får litt følelsen av at personene i programmet ikke helt har fått den økonomiske oppfølgningen de trenger, og at de faktisk ikke er klar over konsekvensene av å ta opp forbrukslån og løse penger i et overforbruk. Med mindre man har et gamblingproblem eller har havnet i en livssituasjon hvor man ikke har inntekt, burde det være en selvfølge at voksne mennesker skjønner at man ikke kan forbruke mer en man får inn hver måned. De aller fleste får dette med seg hjemmefra. Man trenger heller ikke å være spesielt god i hverken matte eller økonomi for å forstå dette. Hvem skal følge dem opp, mener du? Anonymkode: 50bc2...b13 3
smalls Skrevet 29. desember 2018 #225 Skrevet 29. desember 2018 Det er veldig lett å få kredittkort og ta opp forbrukslån. De ser på dette som en måte å shoppe mer på og få mer "innrekt". Virker som noen glemmer de må betale renter og forbrukslån er dyrt. De vet vel de må betale tilbake, da det er lånte penger, men noen gir faen. Legger regningene i en skuff eller hiver de. Pluss noen har bare gitt opp, siden de får purringer og inkasso hele tiden. Det blir jo bare mer og mer Men synes mange er tiltaksløse. Det må da kunne gå an å selge unna ting. De fleste har ting de aldri bruker og klær/sko med prislappen på. Alt hjelper selv om det virker håpløst. Må begynne en plass, men mange trenger et spark i ræva og at noen de ikke kjenner gir de en wake up call. Motivere de. Flere av de har faktisk god økonomi og går ikke på NAV. De må bare klare å kutte ned det høye forbruket. Ikke dra mye på byen, spise ute, bestille mat, kjøpe unødvendige ting, reiser på kreditt osv Husker godt han som sa han ikke hadde tid til å betale regninger! 🙈
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå