Gå til innhold

Luksusfellen. Nye episoder nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er så mye som ikke kom med i den episoden. Det står mye verre til enn det så ut som. Jeg kan ikke dokumentere noe, og jeg nekter å skrive under mitt eget brukernavn. Men jeg kan si at de holdt mye skjult for ekspertene, tro det eller ei. Det finnes mer gjeld og det finnes en del svindel hos de der to. Hun er like ille som han.

Anonymkode: 837b2...2c9

Ja, hvis det var enda verre er jo saken enda mer soleklar.

Anonymkode: b45fc...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Episoden med den 48-årige kvinnen viser hvor oppskriftsmessig Luksusfellen er lagt opp.  Slik jeg forsto det, hadde hun sluttet med innkjøp av dyr sko, vesker, og interiør for en stund siden. Men denne "visualiseringen" av overforbruket skal programmet ha med, og da måtte de i dette tilfellet bruke summer man vanskelig klarer å se som helt hinsides.  Vi seere  få se en stabel med pizza eller kaffekopper for å forstå, tenker produsentene tydeligvis.

Anonymkode: fbde5...02f

På samme måte som at når det settes ved bordet etter gjennomgang av regningene, skal det kjeftes på max i 4 min. Så kommer smilene og Luksusfellen lover å gjøre alt de kan:-). Hver gang:-)

Anonymkode: b45fc...350

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tussi84 skrev:
 

Så ikke episoden, men det er jo ca litt over 300 per mnd, noe jeg vil kalle for normalt forbruk og ikke luksus. Samme gjelder take away. Jeg vil ikke kalle det sløseri om man feks kjøper ute mat en gang i mnd. Det vil gå under normalt forbruk vil jeg si. Noe må folk få kose seg med. Jeg 

Om du derimot drikker kaffe ute hver dag, spiser take away mange ganger per mnd, og du ikke har råd, da er det snakk om dårlige prioriteringer. 

 

Enig, men om du har mye forbruksgjeld så er det sløsing likevel

Anonymkode: 28538...efc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mer på take away enn hun damen i dagens episode 🙊 rundt 800kr per mnd.  uten å ha tenkt over at det er luksusfellen 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2018 den 15.33, AnonymBruker skrev:
 

Episoden med den 48-årige kvinnen viser hvor oppskriftsmessig Luksusfellen er lagt opp.  Slik jeg forsto det, hadde hun sluttet med innkjøp av dyr sko, vesker, og interiør for en stund siden. Men denne "visualiseringen" av overforbruket skal programmet ha med, og da måtte de i dette tilfellet bruke summer man vanskelig klarer å se som helt hinsides.  Vi seere  få se en stabel med pizza eller kaffekopper for å forstå, tenker produsentene tydeligvis.

Anonymkode: fbde5...02f

Samme måte som de skal gange opp lånene i 1år, 5år, 10år, 12år, bare for å vise hvor høyt det vil være da 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 15.41, AnonymBruker skrev:
 

Joda såklart, reagerer bare på hvordan de regner. 2.8 mill er mye penger i lån, mens andre med barn som tjener bedre får mindre av husbanken..

Anonymkode: 81700...122

Har litt med hvor du bor enn å gjøre. 2.8 mill er det, som en leilighet med 1 soverom koster minimum omtrent i Jessheim der deltakeren var fra. Er du feks fra Gran, så koster en 2 roms mye mindre.. og du trenger ikke så mye lån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.10.2018 den 1.36, Cyndaquil skrev:
 

Vi bruker mer på take away enn hun damen i dagens episode 🙊 rundt 800kr per mnd.  uten å ha tenkt over at det er luksusfellen 

Men nå har jo du kanskje ikke masse kreddittgjeld som heller burde betalea ned?

Anonymkode: 6f6ca...bc7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på 48 virket ikke helt smart da

Men hun skylder NAV 195 000 for urettmessig mottatt AAP over lang tid. Jeg forstår ikke dette helt, i mitt hode er det trygdesvindel, og det blir man straffet for ved tilbakebetaling + ubetinget fengsel, nå da beløpet er så høyt.

Men her ser det ut som at når NAV oppdager dette, så sender de bare en regning?!! Ja krav om full tilbakebetaling, men ikke noe mer. 

Anonymkode: 4d393...b62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på danske Luksusfælden nå. Er bare så mye mer tragisk enn den norske versjonen. en tidligere narkoman med nå, som måtte trekke masse tenner pga han hadde ødelagt tennene sine. Og helt manisk på å ta opp forbrukslån. 

Anonymkode: cb55a...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hun på 48 virket ikke helt smart da

Men hun skylder NAV 195 000 for urettmessig mottatt AAP over lang tid. Jeg forstår ikke dette helt, i mitt hode er det trygdesvindel, og det blir man straffet for ved tilbakebetaling + ubetinget fengsel, nå da beløpet er så høyt.

Men her ser det ut som at når NAV oppdager dette, så sender de bare en regning?!! Ja krav om full tilbakebetaling, men ikke noe mer. 

Anonymkode: 4d393...b62

Jeg kjenner ei som ble tatt for trygdesvindel  fra nav, og det var snakk om et mye mindre beløp. Da ble det rettsak og hun fikk samfunnsstraff som straff. Virker som de i luksusfellen blir forskjellsbehandlet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Ser på danske Luksusfælden nå. Er bare så mye mer tragisk enn den norske versjonen. en tidligere narkoman med nå, som måtte trekke masse tenner pga han hadde ødelagt tennene sine. Og helt manisk på å ta opp forbrukslån. 

Anonymkode: cb55a...49a

Hvor ser du det hen? Link? Gjerne til den episoden du nevner.

Anonymkode: 8ba0c...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvor ser du det hen? Link? Gjerne til den episoden du nevner.

Anonymkode: 8ba0c...10b

På www.viafree.dk kan du se alle de danske sesongene, og på www.viafree.se ser du det svenske. For å se de nyeste svenske må du lage en gratis brukerprofil, da må du dikte opp en svensk landsdelkode.

Anonymkode: 44684...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

På www.viafree.dk kan du se alle de danske sesongene, og på www.viafree.se ser du det svenske. For å se de nyeste svenske må du lage en gratis brukerprofil, da må du dikte opp en svensk landsdelkode.

Anonymkode: 44684...7d9

Eller på Tv6.

Anonymkode: 529ab...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Apekatten skrev:
 

Jeg kjenner ei som ble tatt for trygdesvindel  fra nav, og det var snakk om et mye mindre beløp. Da ble det rettsak og hun fikk samfunnsstraff som straff. Virker som de i luksusfellen blir forskjellsbehandlet..

Dette tenkte jeg faktisk på! Kom ikke på noen konkrete saker/kilder men var helt sikker på at jeg hadde hørt om slike saker. Det er faktisk helt hårreisende at dette ikke fikk noen konsekvenser, det er jo tross alt fellesskapets midler hun har svindlet til seg!

Anonymkode: 49cc0...cd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

På www.viafree.dk kan du se alle de danske sesongene, og på www.viafree.se ser du det svenske. For å se de nyeste svenske må du lage en gratis brukerprofil, da må du dikte opp en svensk landsdelkode.

Anonymkode: 44684...7d9

Den svenske ser jeg på Viafree.se allerede. Det var den danske jeg tenkte på nå.

Takk for svar

Anonymkode: 8ba0c...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

På www.viafree.dk kan du se alle de danske sesongene, og på www.viafree.se ser du det svenske. For å se de nyeste svenske må du lage en gratis brukerprofil, da må du dikte opp en svensk landsdelkode.

Anonymkode: 44684...7d9

Alt dette ligger jo på den norske Viafree.

Anonymkode: b9ec3...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke jeg greier å se på danske Viafree. Jeg er ikke så god i dansk at jeg skjønner hva de sier hele veien. Må se på de episodene Norge har lagt ut, for de er tekstet på norsk.

Svenske episoder ser jeg greit på Viafree.se, men dansk er vanskelig. 

Anonymkode: 8ba0c...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Alt dette ligger jo på den norske Viafree.

Anonymkode: b9ec3...0f3

Det ligger enda nyere episoder av den svenske på svenske viafree. De legger ut fortløpende.

Anonymkode: 415ba...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en intro til hvilke programledere som er med i episoden. Dette er Magne, han arbeider med det og det. Dette er Helge som er veldig flink til sånn og sånn, og nærmest hver eneste episode er vel noe av det mest "forferdelige" han noensinne har sett. 

Og nå skal vi hjelpe den personen, som sliter med økonomien. Så introduseres en deltaker, og det kommer frem hva slags "deep shit" akkurat denne  personen sitter med. Så sitter alle sammen rundt ett kjøkkenbord med hauger av papirer / regninger foran seg på bordet. Programlederen kjefter og smeller i ett par minutter, lover at de skal gjøre sitt ytterste, og så er det tavle med penger for å illustrere hvor ille alt sammen er.  

Deretter kommer det forskjellige "øvelser" for å symbolisere hvor mye penger deltakeren har brukt på forskjellige ting og tang. I tillegg skal de skaffe seg mer arbeid, og selge ting de eier for å skrape sammen mest mulig penger. Slike ting er det tydeligvis helt UMULIG for deltakeren å gjøre på egenhånd, uten at Luksusfellen først forteller dem at de definitivt burde gjøre disse tingene. Det går tydeligvis lekende lett å skaffe seg enda mer arbeid. Bare å ta en liten svipptur innom rekrutteringsbyrå eller noe, og VOILA så har man plutselig en ny jobb ganske godt betalt lønn nærmest på null komma niks. 

Programlederen skal forhandle med kreditor, og de er tydeligvis helt magisk fantastiske til dette i nærmest hver eneste episode. Så er det en ny tavle, med ett flunkende nytt budsjett. Så deltakeren blir sannsynligvis fullstendig gjeldsfri iløpet av XX måneder eller år, og slik er vel hver eneste episode lagt opp. Dette blir ganske repetitivt og montont etter så mange episoder... 

Anonymkode: f3243...491

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes samtalene mellom "ekspertene" er så stivt og falskt. Virker ikke som en ekte samtale, de følger jo en manus slavisk føles det ut som. Selv 1 enkel setning imellom dem er så unaturlig og manus-aktig. 

Anonymkode: ef014...8db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...