Gå til innhold

Luksusfellen. Nye episoder nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

De veit vel at de kan kreve så latterlig mye penger, fordi folk er dumme og har lyst til å betale så mye penger for de nyeste produktene... 

Anonymkode: f3243...491

Er bare å spare opp 😅

Anonymkode: 6af0d...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, #Sunrise skrev:
 

Føler jeg mister respekten for husbanken! 

Hvorfor?

Anonymkode: 6af0d...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor?

Anonymkode: 6af0d...583

Syns ikke deltagerne i luksusfellen fortjener lån av husbanken! De har selv valgt å sette seg i gjeld! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, #Sunrise skrev:
 

Syns ikke deltagerne i luksusfellen fortjener lån av husbanken! De har selv valgt å sette seg i gjeld! 

De er i en krise, da må man kunne få hjelp

Anonymkode: 6af0d...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

De er i en krise, da må man kunne få hjelp

Anonymkode: 6af0d...583

De var i "krise" for ett år siden også, fikk da hjelp og kunne starte med blanke ark. Men hva gjorde de? Jo, tok opp mer og mer og mer, og ENDA mer kreditt, og satte seg selv i ett nytt uføre. Slike folk skulle fått alt av verdier tvangssolgt, så kanskje de lærer. Den fyren idag er noe av det verste jeg har sett. NULL respekt for det godet et startlån faktisk er. Jeg gremmes.

Anonymkode: 1aac0...a1d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

De var i "krise" for ett år siden også, fikk da hjelp og kunne starte med blanke ark. Men hva gjorde de? Jo, tok opp mer og mer og mer, og ENDA mer kreditt, og satte seg selv i ett nytt uføre. Slike folk skulle fått alt av verdier tvangssolgt, så kanskje de lærer. Den fyren idag er noe av det verste jeg har sett. NULL respekt for det godet et startlån faktisk er. Jeg gremmes.

Anonymkode: 1aac0...a1d

Så enig! Sjokkert over at de hjalp dem igjen, et hån mot andre som virkerom sliter.

Anonymkode: 49cc0...cd8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle deltakerne virker så utrolig tafatte og kleine 

Anonymkode: 9a359...160

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, #Sunrise skrev:
 

Føler jeg mister respekten for husbanken! 

Samme her! Fy så urettferdig! Skal man tjene på å være så sullete, kjøpe alt man vil på impuls, og ha null kontroll! Selv er jeg alenemor i en vanskelig økonomisk situasjon, ba om husbanklån til bolig, men fikk nei. Begrunnelsen var at jeg klarte meg så bra!!!! 

Anonymkode: 44684...7d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

De var i "krise" for ett år siden også, fikk da hjelp og kunne starte med blanke ark. Men hva gjorde de? Jo, tok opp mer og mer og mer, og ENDA mer kreditt, og satte seg selv i ett nytt uføre. Slike folk skulle fått alt av verdier tvangssolgt, så kanskje de lærer. Den fyren idag er noe av det verste jeg har sett. NULL respekt for det godet et startlån faktisk er. Jeg gremmes.

Anonymkode: 1aac0...a1d

Helt enig, det er et hån mot de av oss som strever og snur hver krone, men likevel ikke får noe husbanklån!

Anonymkode: 44684...7d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent , om et år eller to sitter de i fella igjen! 

Anonymkode: 9057f...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Samme her! Fy så urettferdig! Skal man tjene på å være så sullete, kjøpe alt man vil på impuls, og ha null kontroll! Selv er jeg alenemor i en vanskelig økonomisk situasjon, ba om husbanklån til bolig, men fikk nei. Begrunnelsen var at jeg klarte meg så bra!!!! 

Anonymkode: 44684...7d9

Selvfølgelig tjener man på det? Er bare å kjøre økonomien godt forbi det man klarer å håndtere, så får man gjeldsordning.

Anonymkode: b45fc...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Kvalitet, 10 tusen for en iPhone er billig det. 

Anonymkode: 6af0d...583

Jeg har smartphone til 1500, den ringer pinadø, og sender meldinger, tar gode bilder, og jammen går den på nettet og. Hva mer skal en kreve av en telefon?

Anonymkode: 8a927...1e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

De er i en krise, da må man kunne få hjelp

Anonymkode: 6af0d...583

De var ikke i krise! De ville være gjeldsfri om 5 år! Men husbanken gikk inn å hjalp, så de blir gjeldsfri om 3år! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette programmet kan gi unge folk idèer, fordi. Det viser at selv om at du har 1 mill i gjeld, så kan du forsatt eie hus og bil. Du kan reise og få store opplevelser på kreditt. Du kan eier den dyreste mobilen og kjøpe deg ny pc hvert år på kreditt. 
Joda gjelden stiger, men hva er så farlig med det. Om 3-5 år ser du gjeldsfri. Du sitter igjen med gode opplevelser som reiser du aldri i livet ville ha betalt for med egne opptjente penger. Etter knappe 5 år så er du som sagt gjeldsfri og kan leve som normalt, eller gjøre det hele om igjen. 

Jeg tror programmet er farlig for unge og naive mennesker. Fordi det viser null seriøse konsekvenser. Du havner ikke på gata en gang.

Dette med husbanken i forrige episode provoserer meg også. For dette er ren latskap og det bør ikke belønnes med at husbanken skal hjelpe dem, ikke bare 1 gang men 2 ganger! 

Anonymkode: ef014...8db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, #Sunrise skrev:
 

De var ikke i krise! De ville være gjeldsfri om 5 år! Men husbanken gikk inn å hjalp, så de blir gjeldsfri om 3år! 

Ja, blir nesten flau over at Husbanken prioriterte denne mannen! Det du burde gjort var å sende han på kurs/opplæring. Tenk å ta opp lån med 48% rente uten å gidde å sjekke hva renta faktisk er. En masse lån bare for å velte seg i luksus?! Å det skal husbanken prioritere? Jeg er alene med omsorgen for barn med ekstra behov, som gjør at jeg ikke klarer å jobbe 100%. Jeg har stålkontroll på pengene, snur hver krone. Vi bor i et gammelt iskaldt hus som ikke er ordentlig isolert. Men får jeg husbanklån? Nei, for «vi ser at du har så god kontroll og klarer å betjene løpende kostnader, du klarer deg så godt så du er ikke i vår målgrupoe» Jo, takk, sier jeg og sitter her å fryser år etter år. Ingen vanlig bank vil gi meg noe huslån. 

Anonymkode: 44684...7d9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg tror dette programmet kan gi unge folk idèer, fordi. Det viser at selv om at du har 1 mill i gjeld, så kan du forsatt eie hus og bil. Du kan reise og få store opplevelser på kreditt. Du kan eier den dyreste mobilen og kjøpe deg ny pc hvert år på kreditt. 
Joda gjelden stiger, men hva er så farlig med det. Om 3-5 år ser du gjeldsfri. Du sitter igjen med gode opplevelser som reiser du aldri i livet ville ha betalt for med egne opptjente penger. Etter knappe 5 år så er du som sagt gjeldsfri og kan leve som normalt, eller gjøre det hele om igjen. 

Jeg tror programmet er farlig for unge og naive mennesker. Fordi det viser null seriøse konsekvenser. Du havner ikke på gata en gang.

Dette med husbanken i forrige episode provoserer meg også. For dette er ren latskap og det bør ikke belønnes med at husbanken skal hjelpe dem, ikke bare 1 gang men 2 ganger! 

Anonymkode: ef014...8db

Skulle gjerne hatt noen oppfølgingsepisoder, for å se hvordan det egentlig har gætt

Jeg tror ikke et par som bruker 13 000 kr i mnd på mat, 40 000 i året på Nille (??) Og splitter ny elektronikk bare greier å kutte ut alt overforbruk.

Og så når han allerede har fått startlån for 1 år siden, men bare har gitt fullstendig faen, hvorfor skulle han greie å leve uten nye ting de neste 5 årene..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fortunatus skrev:
 

Skulle gjerne hatt noen oppfølgingsepisoder, for å se hvordan det egentlig har gætt

Jeg tror ikke et par som bruker 13 000 kr i mnd på mat, 40 000 i året på Nille (??) Og splitter ny elektronikk bare greier å kutte ut alt overforbruk.

Og så når han allerede har fått startlån for 1 år siden, men bare har gitt fullstendig faen, hvorfor skulle han greie å leve uten nye ting de neste 5 årene..

Nå har deltagerne lovt økonomene å endre livsstilen da🤔 så da gjør de vel det ✌🏼

 

Vent 1år så melder de seg vel på en gang til 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fortunatus skrev:
 

Skulle gjerne hatt noen oppfølgingsepisoder, for å se hvordan det egentlig har gætt

Jeg tror ikke et par som bruker 13 000 kr i mnd på mat, 40 000 i året på Nille (??) Og splitter ny elektronikk bare greier å kutte ut alt overforbruk.

Og så når han allerede har fått startlån for 1 år siden, men bare har gitt fullstendig faen, hvorfor skulle han greie å leve uten nye ting de neste 5 årene..

Enig, og samme med brus som er veldig avhengighetsskapende. Og ikke minst snus! Det er ikke "bare bare" å slutte med snus. Du ser jo de som lever på sosialstønad som sliter hver måned, de også kaster bort penger på røyk og snus. Ikke fordi det er gøy, men fordi det er vanskelig å slutte. Økonomi er ikke alltid den beste motivasjonen for snus og røykslutt. Tror folk virkelig at folk kaster bort 100 kr daglig på nikotin på gøy? Det er som sagt veldig vanskelig og slutte. men i luksusfellen så er det tydeligvis ikke det, alle slutter jo på dagen. 🙄 

Anonymkode: ef014...8db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...