Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble ny gjeldsordning i dag:-) Way to go:-)

Anonymkode: b45fc...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble ny gjeldsordning i dag:-) Way to go:-)

Jeg så programmet, men fikk han gjeldsordning? Jeg var litt ukonsentrert på slutten, trodde ikke det var avklart men at søknaden var inne. 

Skrevet
38 minutter siden, Jytte skrev:

Jeg så programmet, men fikk han gjeldsordning? Jeg var litt ukonsentrert på slutten, trodde ikke det var avklart men at søknaden var inne. 

Joda, økonomene gikk veldig langt i å love ham dette. De har sett slikt før og vet hva som gjelder. Go får han garantert. Igjen slår det meg hvor dumme kredittselskapene er som ikke går med på en løsning. Nå får de ingenting, eller smuler i beste fall.

• Liker 2
Skrevet

Så man slipper å bli straffet for svindel av nav når man er deltager av luksusfellen?:klo:

Anonymkode: 5f015...c39

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så man slipper å bli straffet for svindel av nav når man er deltager av luksusfellen?:klo:

Anonymkode: 5f015...c39

Om en kan bevise at det ikke var svindel, ville jeg tro det gjelder for alle.

Skrevet
På Thursday, November 01, 2018 den 14.31, AnonymBruker skrev:

Om en kan bevise at det ikke var svindel, ville jeg tro det gjelder for alle.

Det var ikke bare snakk om bare noen få hundrelapper eller tusenlapper, og at deltakeren bare hadde glemt å føre opp noen velsig få timer. 

I denne saken var det vel snakk om nærmere 200 000 kroner!!

Anonymkode: f3243...491

• Liker 1
Skrevet
På 28.10.2018 den 14.26, AnonymBruker skrev:

Dette tenkte jeg faktisk på! Kom ikke på noen konkrete saker/kilder men var helt sikker på at jeg hadde hørt om slike saker. Det er faktisk helt hårreisende at dette ikke fikk noen konsekvenser, det er jo tross alt fellesskapets midler hun har svindlet til seg!

Anonymkode: 49cc0...cd8

Regningen om tilbakebetaling kommer stort sett før rettssak og dom. Saken blir politianmeldt samtidig som regningen blir sendt, men det tar lenger tid å etterforske en sak enn det gjør å sende et brev, derfor kommer dommen og alt det senere. Deltagere i luksusfellen stiller helt likt som alle andre i disse tilfellene altså.

Anonymkode: bf65c...576

• Liker 1
Skrevet

Det var ikke bare snakk om bare noen få hundrelapper eller tusenlapper, og at deltakeren bare hadde glemt å føre opp noen velsig få timer. 

I denne saken var det vel snakk om nærmere 200 000 kroner!!

Jada, men det blir feil å utgå automatisk fra at det var svindel. Uhell og feilinformasjon har forkommet før og vil forekomme igjen. Om NAV ikke har anmeldt det og det kun er en ren tilbakebetalingssak er nok damen trygg. Dette har NAV kontroll på, da det er meget strengt.

Skrevet

Han fyren i kveldens episode (som eier familiens gård) virker temmelig tafatt og tiltaksløs.    

• Liker 3
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:
For en rar episode.. kommer inn og sier "selg det og selg det", sånn, feerdiiig. Har de gått tom for deltakere? 😂

Hallgeir skrøt av ham og sa at ingen deltager på Luksusfellen har solgt så mye som denne deltageren, men så har vel ingen eid så mye som de lett kunne selge, før heller.

• Liker 6
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Testosteron skrev (På 7.11.2018 den 21.55):

Hallgeir skrøt av ham og sa at ingen deltager på Luksusfellen har solgt så mye som denne deltageren, men så har vel ingen eid så mye som de lett kunne selge, før heller.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Han fyren i kveldens episode (som eier familiens gård) virker temmelig tafatt og tiltaksløs.    

Ja, det syntes jeg også. 

Skrevet

Det er visst et uttrykk som heter «sofabonde».😉

Anonymkode: e8067...511

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:
Mhm, rart at han selv ikke så seg rundt og tenkte "Jeg kan selge det og det.. feerdiiig". 

Han jobber som elektriker i et vanlig ansettelsesforhold, men må likevel betale en regnskapsfører for å føre regnskap for den vesle omsetningen han har av ved. Dessuten overholdt han ikke fristen for å levere regnskapet slik at han ble ilagt dagmulkt på 600 kroner, som ble til over 12 000 på tre uker. Han valgte også å ha flere traktorer og tilhengere fordi han skulle drive med hobbyen sin. Det ble en veldig dyr hobby

Skrevet
41 minutter siden, Testosteron skrev:

Den norske versjonen er så treig i forhold til den svenske. I den svenske må de selge alt av verdier,  mens her får dem beholde de nyeste iphonene.. her kommer økonomene inn å og snakker med dem (så og si ingen hard snakking til deltakerne) og gjør som regel all jobb for deltakerne.

(Ikke sett dagens episode, men sånn generelt) 

Anonymkode: 743fa...e89

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den norske versjonen er så treig i forhold til den svenske. I den svenske må de selge alt av verdier,  mens her får dem beholde de nyeste iphonene.. her kommer økonomene inn å og snakker med dem (så og si ingen hard snakking til deltakerne) og gjør som regel all jobb for deltakerne.

(Ikke sett dagens episode, men sånn generelt) 

Anonymkode: 743fa...e89

Jeg synes den svenske er litt korttenkt der. Alle må jo selge alt, sagt enkelt. Barnefamilier selger typisk sofa og stuebordet for 500kr (som kanskje var kjøpt for 30.000 for 2 år siden). Tv, data, ipad, høyttalere+++ ryker for småsummer fordi det blir oppkjøpt av en mann de alltid tilkaller som kjøper opp fra konkursrammede. Men, de kunne jo heller solgt de selv, lagt ut alt på Facebook/eller lignende og fått mer normale priser for det. Og sofa og stuebord for noen hundrelapper? Hva er poenget med det, det må de jo uansett bare kjøpe nytt. Man får så vidt en nedslitt gammel sofa for 500kr på loppemarked i dag, da kunne de vel heller beholdt sin egen til 30.000?! Skjønner jo at penger ofte må inn kjapt, men verdifulle ting blir jo nærmest gitt bort uten å en gang ha forsøkt å få en mer normal pris for det.

Anonymkode: 44684...7d9

• Liker 13
Skrevet
På 7.11.2018 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Jeg synes den svenske er litt korttenkt der. Alle må jo selge alt, sagt enkelt. Barnefamilier selger typisk sofa og stuebordet for 500kr (som kanskje var kjøpt for 30.000 for 2 år siden). Tv, data, ipad, høyttalere+++ ryker for småsummer fordi det blir oppkjøpt av en mann de alltid tilkaller som kjøper opp fra konkursrammede. Men, de kunne jo heller solgt de selv, lagt ut alt på Facebook/eller lignende og fått mer normale priser for det. Og sofa og stuebord for noen hundrelapper? Hva er poenget med det, det må de jo uansett bare kjøpe nytt. Man får så vidt en nedslitt gammel sofa for 500kr på loppemarked i dag, da kunne de vel heller beholdt sin egen til 30.000?! Skjønner jo at penger ofte må inn kjapt, men verdifulle ting blir jo nærmest gitt bort uten å en gang ha forsøkt å få en mer normal pris for det.

Anonymkode: 44684...7d9

Å ha gjeld i Sverige vs Norge er litt forskjellig. I Norge får man feks et budsjett til klær, og i annet posten er det inkludert fritid i tillegg til alle andre regninger. Mobil, internett, tv evt, streaming tjenester, barnehage, sfo osv. I Norge har jeg sett at de fleste får 3000 per person og 500 per person til klær. 

I Sverige er klær regnet som uforutsette utgifter og det skal taes av sparing eller av feks mat posten, om deltakeren er nødt til å kjøpe klær. Noen få deltakere har vel fått et par hundre lapper i mnd til klær, men det er mest hvis de har barn. Ikke skjønner jeg hvordan 200 kr skal holde til klær til barn som vokser hver mnd. I annet posten så er det gjerne kun mobil og kanskje bhg som gjelder. De fleste i sverige får mellom 500 til 1000 kr på annet posten. Ofte er også mat budsjettet altfor lavt selv om det er svenske priser. 2500 svenske kr på to voksne per mnd høres altfor lite ut.. 

I norge så har du lov til å beholde ting av en viss underholdningsverdi. Feks tv, en pc, internett. Du har også lov til å beholde bil om den er av nøktern standard og den er en nødvendighet. I Sverige må alt av verdier selges. Uansett om det er bord, tv, sofa..  I Norge er bredbånd regnet som nødvendig mens ikke i Sverige..derfor sier de opp bredbåndet i Sverige for deltageren.

Det er mye forskjeller altså..

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke luksusfellen i dag?

Anonymkode: ef014...8db

• Liker 2
  • 5 uker senere...
Skrevet

Skal det ikke produseres flere episoder??                    

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...