Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Jolanda skrev (4 timer siden):

Ja, hun sier jo også at det blir snakket for lite om eller noe sånt. Det er jo bare tull, det er allmenn kjent at man er dårlig i 1. trimester. Så mye at de som ikke er det lurer på om noe er galt. 

Det er det jeg reagerer på. "Blir snakket for lite om" "det er tabu" osv osv. Jeg  skjønner ikke. Millioner av kvinner har snakket om dette før henne i flere tiår. Kvinner har gjort dette i tusenvis av år. 

Så skal selveste stina, den første kvinnen i historien, være åpen om det å være gravid. Endelig kan alle lære om hvordan det er å gå gravid fra første stund. Takket være stina. Får håpe hun får en pris for dette, tross alt.🙄

Endret av Sannhetsøkende
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannhetsøkende skrev (26 minutter siden):

Det er det jeg reagerer på. "Blir snakket for lite om" "det er tabu" osv osv. Jeg  skjønner ikke. Millioner av kvinner har snakket om dette før henne i flere tiår. Kvinner har gjort dette i tusenvis av år. 

Så skal selveste stina, den første kvinnen i historien, være åpen om det å være gravid. Endelig kan alle lære om hvordan det er å gå gravid fra første stund. Takket være stina. Får håpe hun får en pris for dette, tross alt.🙄

Har hun ikke spilt Sims liksom? 🤣 (Der er det første tegnet på at de er gravide at de kaster opp i do)

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (27 minutter siden):

Har hun ikke spilt Sims liksom? 🤣 (Der er det første tegnet på at de er gravide at de kaster opp i do)

Spilt sims, hun der? Alt hun foretar seg handler kun om henne. Det ser vi på måten hun snakker. Hun tror hun er første kvinnen i historien som snakker om graviditet fra dag en til fødsel. For det er nemlig tabu å snakke om det. 

Bare dette får en til å lure på hvor hun har vært alle sine år på denne planeten😄

 

Jeg spiller ikke, eller har spilt sims selv foresten.  Men jeg mener at det ser ut som noen kun har levd i sin egen lille boble hele veien fra de ble født.😄 

Blir snakket lite om og tabu my a#s

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg og hadde vært oppblåst dersom jeg bare spiste pannekaker, eplebiter, Toro-lasagne og sukkerfri godis. Høres ikke akkurat ut som en oppskrift på god tarmflora

  • Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (3 timer siden):

Det er det jeg reagerer på. "Blir snakket for lite om" "det er tabu" osv osv. Jeg  skjønner ikke. Millioner av kvinner har snakket om dette før henne i flere tiår. Kvinner har gjort dette i tusenvis av år. 

Så skal selveste stina, den første kvinnen i historien, være åpen om det å være gravid. Endelig kan alle lære om hvordan det er å gå gravid fra første stund. Takket være stina. Får håpe hun får en pris for dette, tross alt.🙄

Forskjellen på Stina og mange andre er at mange av «de andre» har måtte delta og fungere i livet. Det være seg jobb, andre barn, oppfølging av barn, hus og hjem. 
Stina SYTER og klager HELE tiden. Det blir som å rope «ulv ulv» og kredibiliteten minsker. Hun fremstår som om hun er den ENESTE gravide kvinnen på jord. Jeg har virkelig prøvd å se snappene hennes med nøytrale øyne. Rett og slett for å se hva det er hun «influencer» Og svaret MITT ender hele tiden på det samme= En grandios klaging. Jeg har også vært gravid med tidvis ekstrem kvalme i 9 mnd. Nå hadde ikke jeg det «lykkeloddet» der jeg utelukkende kunne fokusere BARE på meg selv. Verden og livet krevde sitt. Og med den erfaringen i lomma, lærte jeg at de timene på døgnet der noe krevde meg, og at fokuset var på noe annet (barna) så hadde jeg det litt bedre, selv om det var tungt. Stina er så selvopptatt, at det MÅ bli tungt å utelukkende være i sitt eget. Samt utelukkende se kun eget speilbilde..

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (7 timer siden):

Forskjellen på Stina og mange andre er at mange av «de andre» har måtte delta og fungere i livet. Det være seg jobb, andre barn, oppfølging av barn, hus og hjem. 
Stina SYTER og klager HELE tiden. Det blir som å rope «ulv ulv» og kredibiliteten minsker. Hun fremstår som om hun er den ENESTE gravide kvinnen på jord. Jeg har virkelig prøvd å se snappene hennes med nøytrale øyne. Rett og slett for å se hva det er hun «influencer» Og svaret MITT ender hele tiden på det samme= En grandios klaging. Jeg har også vært gravid med tidvis ekstrem kvalme i 9 mnd. Nå hadde ikke jeg det «lykkeloddet» der jeg utelukkende kunne fokusere BARE på meg selv. Verden og livet krevde sitt. Og med den erfaringen i lomma, lærte jeg at de timene på døgnet der noe krevde meg, og at fokuset var på noe annet (barna) så hadde jeg det litt bedre, selv om det var tungt. Stina er så selvopptatt, at det MÅ bli tungt å utelukkende være i sitt eget. Samt utelukkende se kun eget speilbilde..

At hun er selvopptatt er det ingen tvil om at hun er. Og det meste hun føler er jo så grandiost. Nei, hun er ikke den eneste dama som har vært gravid. Og ting er ikke så tabu som hun vil vi skal tro. Det er ingenting unikt over hennes situasjon heller. 

Ja tenk om hun hadde hatt jobb og greier som de fleste gravide kvinner har.....

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (7 timer siden):

Tror jeg og hadde vært oppblåst dersom jeg bare spiste pannekaker, eplebiter, Toro-lasagne og sukkerfri godis. Høres ikke akkurat ut som en oppskrift på god tarmflora

Sukkerfri godis er noe av det verste å innta hvis man ikke vil ha luft i magen. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (18 timer siden):

Tror jeg og hadde vært oppblåst dersom jeg bare spiste pannekaker, eplebiter, Toro-lasagne og sukkerfri godis. Høres ikke akkurat ut som en oppskrift på god tarmflora

Da kunne du også tatt ukentlig tarmgassbilde sånn som Stina gjør 😂💩

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at hun er helt sukkerfri, men drikker mye ferdig smoothie. De er det jo masse sukker i! Jeg googlet, og i en kopp med slik smoothie så er det 16 sukkerbiter. Skjønner hun ikke dette selv? 😂

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmuggost skrev (22 minutter siden):

Hun sier at hun er helt sukkerfri, men drikker mye ferdig smoothie. De er det jo masse sukker i! Jeg googlet, og i en kopp med slik smoothie så er det 16 sukkerbiter. Skjønner hun ikke dette selv? 😂

Hvilken type smoothie er det hun drikker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aintnofun skrev (31 minutter siden):

Hvilken type smoothie er det hun drikker da?

Hun drikker de fra Bedit blant annet. Hun har filmet kjøleskapet, PF har lagt ut at han kjøper til henne og hun sier at hun drikker flere om dagen. 
 

 

IMG_5898.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmuggost skrev (1 minutt siden):

Hun drikker de fra Bedit blant annet. Hun har filmet kjøleskapet, PF har lagt ut at han kjøper til henne og hun sier at hun drikker flere om dagen. 
 

 

IMG_5898.jpeg

Bendit Smoothier består utelukkende av moste frukter, bær og grønnsaker, og juice av disse. Smoothiene er uten tilsatt sukker og kommer ikke fra konsentrat. Nyt smoothien som et lite måltid hjemme eller når du er på farten, så kommer du nærmere målet om «5 om dagen».

 

Dette står på nettet. Er det fruktsukker du mener da?

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk en fra Bendit istad og på min flaske står det karbohydrater 11,1 gr hvorav sukkerarter 11,1 gr i en flaske på 250 ml. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåmuggost skrev (1 time siden):

Hun sier at hun er helt sukkerfri, men drikker mye ferdig smoothie. De er det jo masse sukker i! Jeg googlet, og i en kopp med slik smoothie så er det 16 sukkerbiter. Skjønner hun ikke dette selv? 😂

Hun definerer sukkerfri som at hun ikke spiser mat/drikke tilsatt sukker, og selv om det er mye fruktsukker i smoothiene så er de uten tilsatt sukker. Forøvrig enig i at det er pussig hvordan dét ikke ser ut til å trigge sukkeravhengigheten hennes all den tid kroppen ikke kildesorterer sukkeret man spiser, men til syvende og sist så kjenner jeg at det får være hennes sak

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som hun er gravid skjønner jeg greia med smoothie i alle fall. Var eneste jeg hadde lyst på en periode. Hørt om flere som får lyst på litt søt/syrlig frukt og smoothie som gravide. Og når ble frukt galt? Smoothie som ikke er fra konsentrat og ikke tilsatt noe er da vel fint å drikke! 

Endret av Klink
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivf klinikken ber ikke mannen gjøre alt! Jug!. Hva skal de si til de enslige som går der da? 
plukk opp en mann på gata og få han til å gjøre alt for deg? Eller ring pappa?🙄 ikke glem BARE MINIMUM!

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ivfreisen skrev (42 minutter siden):

Ivf klinikken ber ikke mannen gjøre alt! Jug!. Hva skal de si til de enslige som går der da? 
plukk opp en mann på gata og få han til å gjøre alt for deg? Eller ring pappa?🙄 ikke glem BARE MINIMUM!

Jeg orker ikke følge henne mer. Sa hun det??

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmuggost skrev (2 timer siden):

Hun sier at hun er helt sukkerfri, men drikker mye ferdig smoothie. De er det jo masse sukker i! Jeg googlet, og i en kopp med slik smoothie så er det 16 sukkerbiter. Skjønner hun ikke dette selv? 😂

For noen uker siden var det en følger som kommenterte dette, og da ble hun skikkelig fornærmet. "This is fruit honey!” eller noe annet nedlatende svarte hun. Som flere andre kommenterte her inne da: sukker er sukker, kroppen skiller ikke på naturlig og tilsatt. Dette er fra konsentrat, så mengden sukker oppkonsentreres. Dessuten: ja, det er en kjemisk forskjell på sukrose (i rent sukker) og fruktose/glukose (i frukt), men de brytes ned til det samme av kroppen. Fruktose har i tillegg vist seg å være litt trøblete med tanke på luft i magen...

Edit: jeg syns det uansett er en uting å kommentere på andres kosthold. Men, hun er jo uvitende, men likevel besserwisser!

Endret av Pidla
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ivfreisen said:

Ivf klinikken ber ikke mannen gjøre alt! Jug!. Hva skal de si til de enslige som går der da? 
plukk opp en mann på gata og få han til å gjøre alt for deg? Eller ring pappa?🙄 ikke glem BARE MINIMUM!

Jeg reagerte også på dette. Selvfølgelig skal mannen hjelpe til i hjemmet, men han gjør så og si alt! Nei, menn går ikke gravide, men takk gud for det.

Hun er jo ikke i full jobb en gang. Jeg jobbet 100 % i begge svangerskapet helt ut og jeg fikk ikke noe særbehandling på jobb selv om jeg var gravid. Hjemme var det heller ikke noe ekstra, utenom at vi bestilte mer take-away og hadde matkasse i blant. 
 

Jeg forstår hun føler seg dårlig og alle graviditeter er ulike, men dette er virkelig prinsessa fra Hokksund. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (På 13.4.2024 den 14.24):

Slapp av nå du, jeg sleit med hyperemesis og ble innlagt på sykehuset fra uke 5 til 20. derfor jeg mener så mye som hu klager. 

Den tankegangen der er så idiotisk. Bare fordi noen har det verre, så har man ikke noe å klage over?

Det finnes fattige barn i Afrika, så vi kan for all del aldri si at vi ikke liker noe, eller la være å spise opp hver minste smule ... 

Mange har kreft, så en influensa får man for svingende tåle! 

Brakk du beinet? Hans måtte amputere han, så slutt å klag! 

Hva sier du til et barn på 3 år som gråter fordi han har skrubbet kneet? "Du skal bare være glad du ikke knuste hele kneskåla, det der er ingenting"? 

Altså, hallo? Sånn kan vi ikke ha det. Mindre problemer, er også problemer. For en som er skikkelig deprimert eller har en alvorlig kronisk sykdom, kan oppvasken føles som den største utfordringen i verden. Det hjelper ikke henne noe som helst å høre at Kari, som også er deprimert, står i full jobb, har 4 barn og tar alt husarbeidet alene.

Hypermesis er selvsagt verre enn vanlig svangerskapskvalme. Ingen er uenig i det. Jeg er selv kjempelettet over å ikke ha måttet gå igjennom det, for det var min eneste frykt med svangerskap og barn bortsett fra at det skal skje noe med barnet. Jeg har likevel nå i runde to, relativt mild svangerskapskvalme. Ikke noe som ikke afipran ved behov (og er laaangt unna å spise opp første pakke nå i uke 14) og ofte måltider kan ta hoveddelen av. Likevel plagsomt og noe hemmende. Det skal veldig lite kvalme til før jeg er ute av stand til å gjøre noe fornuftig. Når kvalmen kommer, så tar den over. Jeg beundrer de som klarer å stå i full jobb og bare snike seg unna for å spy på do med jevne mellomrom, men jeg er ikke en slik en. Kroppene våre reagerer også ganske ulikt på ting. Kvalme er det som slår meg ut absolutt mest. Feber slår meg også ut ganske raskt. Smerter derimot, kan jeg presse meg igjennom. Jeg kjenner andre som klarer å jobbe med influensa, men som blir slått ut av stølhet.

Vi har ulike forutsetninger, og det blir for dumt å sammenligne på den måten du gjør. Jeg har selv hørt folk "klage" over mindre seksuelle overgrep. Skal jeg bli forbanna jeg da, og si de ikke har noe å klage over, fordi jeg har blitt gruppevoldtatt? Det blir faktisk like dumt. Et mer alvorlig eksempel, men samme prinsipp.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...