Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Sannhetsøkende skrev (13 timer siden):

Hun er jo det. Det er jo verdiene hennes som tiltrekker dem. 

Men da har jo de allerede de verdiene selv ... Hvis det er derfor de oppsøker henne, så er det jo ikke slik at de ble påvirket til det fordi hun, som forbildet deres, gjorde det ...

Dersom jeg hadde ønsket meg silikon, og derfor oppsøkt influensere som har tatt silikon (selv om jeg synes det er merkelig å skulle følge noen kun pga det og tror egentlig ikke hun har så mange slike følgere), så har jo ikke de influenserene påvirket meg til å ville ta silikon. Jeg hadde jo da hatt det ønsket fra før av. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Motelvibes skrev (5 timer siden):

Har du ikke fulgt med? 
 

Hun «klarer ikke» å skifte på senga, pga nakkeskade. Til sammenligning er det å ha baby, løfte bære, kle på, trille vogn, bære utstyr osv, «litt» tyngre enn å skifte på ei seng i fem minutter. Dette er noe som var midt i en diskusjon, mulig det er fjernet nå men det er stort sett det poenget er. 

Det kan jo tenkes at hun fint klarer det, men sparer seg for det fordi det gjør vondt. Det er uproblematisk når mannen stiller opp. Det er annerledes med baby, der man faktisk MÅ gjøre det du beskriver, men jeg klarer ikke å tenke meg annet enn at det er hun faktisk forberedt på. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (1 time siden):

Det kan jo tenkes at hun fint klarer det, men sparer seg for det fordi det gjør vondt. Det er uproblematisk når mannen stiller opp. Det er annerledes med baby, der man faktisk MÅ gjøre det du beskriver, men jeg klarer ikke å tenke meg annet enn at det er hun faktisk forberedt på. 

Har du barn?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (5 minutter siden):

Har du barn?

Jepp, småbarn og venter andremann innen noen uker. Jeg har også en samboer som gjør veldig mye for meg og familien. Sliter generelt med ryggen og gjør det jeg klarer, men samboeren min skifter gjerne på senga så jeg skal slippe å få vondt, men det betyr jo ikke at jeg absolutt ikke klarer å skifte på senga. 

Erfaringen min er at mange fysiske utfordringer ved det å ha baby og kroniske smerter kan tilpasses for å gjøre det lettere, men selvsagt ikke alt. Man gjør det man må, selv om det kan gjøre vondt.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (1 time siden):

Jepp, småbarn og venter andremann innen noen uker. Jeg har også en samboer som gjør veldig mye for meg og familien. Sliter generelt med ryggen og gjør det jeg klarer, men samboeren min skifter gjerne på senga så jeg skal slippe å få vondt, men det betyr jo ikke at jeg absolutt ikke klarer å skifte på senga. 

Erfaringen min er at mange fysiske utfordringer ved det å ha baby og kroniske smerter kan tilpasses for å gjøre det lettere, men selvsagt ikke alt. Man gjør det man må, selv om det kan gjøre vondt.

At folk her ikke forstår dette er helt utrolig ... 

Jeg er kronisk syk, og nå også gravid, og når mannen er hjemme gjør han det meste av fysiske ting, som å skifte på senga, bære inn varer, det er oftere han som lager mat osv.

Nå er han på jobbreise, og jeg har en sønn. Nå må jeg selvsagt gjøre alt det mannen vanligvis gjør, og jeg klarer det jo. Det er bare at når han er her, så er det lettere for ham enn det er for meg, for han får ikke smerter eller voldsom utmattelse av å ta oppvaska. Han er 100% enig i måten å gjøre det på, for han vil at jeg skal ha litt overskudd til ting jeg faktisk liker. Han har det overskuddet selvom han tar det meste av husarbeid, men det har ikke jeg dersom jeg gjør det eller dersom vi fordeler det likt.

I et partnerskap, så hjelper man jo hverandre, og man tilpasser etter hverandres utfordringer. Han har dysleksi, så det er alltid jeg som leser for sønnen min på kvelden. Han hater å male, så når noe skal males, er det jeg som gjør det. Han gjør likevel totalt mest, men han har likevel også mest overskudd til det han ønsker å bruke tid og energi på. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (1 minutt siden):

At folk her ikke forstår dette er helt utrolig ... 

Jeg er kronisk syk, og nå også gravid, og når mannen er hjemme gjør han det meste av fysiske ting, som å skifte på senga, bære inn varer, det er oftere han som lager mat osv.

Nå er han på jobbreise, og jeg har en sønn. Nå må jeg selvsagt gjøre alt det mannen vanligvis gjør, og jeg klarer det jo. Det er bare at når han er her, så er det lettere for ham enn det er for meg, for han får ikke smerter eller voldsom utmattelse av å ta oppvaska. Han er 100% enig i måten å gjøre det på, for han vil at jeg skal ha litt overskudd til ting jeg faktisk liker. Han har det overskuddet selvom han tar det meste av husarbeid, men det har ikke jeg dersom jeg gjør det eller dersom vi fordeler det likt.

I et partnerskap, så hjelper man jo hverandre, og man tilpasser etter hverandres utfordringer. Han har dysleksi, så det er alltid jeg som leser for sønnen min på kvelden. Han hater å male, så når noe skal males, er det jeg som gjør det. Han gjør likevel totalt mest, men han har likevel også mest overskudd til det han ønsker å bruke tid og energi på. 

Nettopp! Man gir og tar, og hjelper hverandre der det trengs. Synes ting blir tolket så svart hvitt her inne hele tiden.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er mange menn der ute som aldri skulle blitt fedre om det å skifte på senga selv eller ikke er målestokken 😆 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (18 timer siden):

Hvem er det som ikke vet dette?

Ganske mange som får seg en reality check når de får barn. 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (14 timer siden):

Men da har jo de allerede de verdiene selv ... Hvis det er derfor de oppsøker henne, så er det jo ikke slik at de ble påvirket til det fordi hun, som forbildet deres, gjorde det ...

Dersom jeg hadde ønsket meg silikon, og derfor oppsøkt influensere som har tatt silikon (selv om jeg synes det er merkelig å skulle følge noen kun pga det og tror egentlig ikke hun har så mange slike følgere), så har jo ikke de influenserene påvirket meg til å ville ta silikon. Jeg hadde jo da hatt det ønsket fra før av. 

Nekter du for at bloggere bidrar med kroppspress? Skulle tror en viss en var hellig for deg.

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (16 minutter siden):

Nekter du for at bloggere bidrar med kroppspress? Skulle tror en viss en var hellig for deg.

Jeg har aldri påstått at bloggere ikke bidrar til kroppspress. Jeg synes likevel det er urimelig å bruke som argument at hun må tenke på sine mange veldig unge følgere, når hennes målgruppe er folk på rundt 30.

Trenger hun å være hellig for meg for at jeg forsvarer henne når hun får urimelig kritikk og direkte hat og mobbing? Om hun er hellig for meg, så er hun ditt største kompleks. 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (21 minutter siden):

Jeg har aldri påstått at bloggere ikke bidrar til kroppspress. Jeg synes likevel det er urimelig å bruke som argument at hun må tenke på sine mange veldig unge følgere, når hennes målgruppe er folk på rundt 30.

Trenger hun å være hellig for meg for at jeg forsvarer henne når hun får urimelig kritikk og direkte hat og mobbing? Om hun er hellig for meg, så er hun ditt største kompleks. 

 

Du forsvarer jo noe så overdrevent hele tiden, så noe må det jo være. 

Jo, de bør holdes ansvarlig for å bidra. Hadde vært fint hvis flere og flere slutter å følge disse smånarsissistene .

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolanda skrev (1 time siden):

Ganske mange som får seg en reality check når de får barn. 

Har fortsatt til gode å høre om noen som tror at det å få barn er a walk in the park, som ikke er det minste orientert om realitetene. For noen blir det bedre enn forventet, for andre blir det verre. Vi har ingen grunn til å tro at SB tror det hele skal bli en dans på roser.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (37 minutter siden):

Du forsvarer jo noe så overdrevent hele tiden, så noe må det jo være. 

Jo, de bør holdes ansvarlig for å bidra. Hadde vært fint hvis flere og flere slutter å følge disse smånarsissistene .

Er man narsissist fordi man tar plastisk kirurgi også nå?

Hva med når man sminker seg? Tar tatoveringer? Piercinger? Falske negler? Det er også ting som endrer utseende. Hvor går grensen?

For all del, jeg synes det fort kan bli for mye plastisk kirurgi, og det kan se litt dumt ut (som det også kan gjøre hvis noen oversminker seg), men å si de er narsissister av den grunn synes jeg blir litt voldsomt. Jeg har møtt faktiske narsissister, og det er ikke der problemet ligger. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MariaIsabel skrev (29 minutter siden):

Er man narsissist fordi man tar plastisk kirurgi også nå?

Hva med når man sminker seg? Tar tatoveringer? Piercinger? Falske negler? Det er også ting som endrer utseende. Hvor går grensen?

For all del, jeg synes det fort kan bli for mye plastisk kirurgi, og det kan se litt dumt ut (som det også kan gjøre hvis noen oversminker seg), men å si de er narsissister av den grunn synes jeg blir litt voldsomt. Jeg har møtt faktiske narsissister, og det er ikke der problemet ligger. 

Det er vel ikke kosmetisk kirurgi som nødvendigvis gjør at man kaller influensere narcissister, men den overdrevne selvdyrkingen. 

Det eneste de gjør hele dagen er å snakke om seg selv, mens de filmer seg selv og legger ut poserende bilder av seg selv. "Se på meg, se så pen jeg er på dette bilde" 

De fleste jobbet innenfor feltet de er interessert i, eller så begynner de å interessere seg for feltet grunnet jobb. Når man kun jobber med å selge seg selv, så vil også interessefelt ofte gjenspeile det. Meg, meg, meg. Sier meg ikke enig i at influensere er narcissister, men de er uten tvil svært navlebeskuende og selvdyrkende. 

 

 

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (2 timer siden):

Har fortsatt til gode å høre om noen som tror at det å få barn er a walk in the park, som ikke er det minste orientert om realitetene. For noen blir det bedre enn forventet, for andre blir det verre. Vi har ingen grunn til å tro at SB tror det hele skal bli en dans på roser.

Jeg har møtt mange. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (3 timer siden):

Er man narsissist fordi man tar plastisk kirurgi også nå?

Hva med når man sminker seg? Tar tatoveringer? Piercinger? Falske negler? Det er også ting som endrer utseende. Hvor går grensen?

For all del, jeg synes det fort kan bli for mye plastisk kirurgi, og det kan se litt dumt ut (som det også kan gjøre hvis noen oversminker seg), men å si de er narsissister av den grunn synes jeg blir litt voldsomt. Jeg har møtt faktiske narsissister, og det er ikke der problemet ligger. 

Å herre! Snakk om å vri om ord og meninger. Hele konseptet er det. Helheten. Hele dritten ser dumt ut. Hele bloggerindustrien er se på meg " se på meg" se på meeeeeeeeeeeeg" 

Det er sannheten samme hva du mener. 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Abrahima skrev (2 timer siden):

Det er vel ikke kosmetisk kirurgi som nødvendigvis gjør at man kaller influensere narcissister, men den overdrevne selvdyrkingen. 

Det eneste de gjør hele dagen er å snakke om seg selv, mens de filmer seg selv og legger ut poserende bilder av seg selv. "Se på meg, se så pen jeg er på dette bilde" 

De fleste jobbet innenfor feltet de er interessert i, eller så begynner de å interessere seg for feltet grunnet jobb. Når man kun jobber med å selge seg selv, så vil også interessefelt ofte gjenspeile det. Meg, meg, meg. Sier meg ikke enig i at influensere er narcissister, men de er uten tvil svært navlebeskuende og selvdyrkende. 

 

 

Du skjønner det. Alt handler om dem. De elsker å få frem seg. Bli dyrket. Tjene store penger så de kan bruke masse på seg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (På 8.4.2024 den 14.53):

96 % er vel en sterk overdrivelse når man ikke ser nippel eller da noe på andre siden av nippelen ... Vil vel heller si det er rundt 30 %, noe som ikke egentlig er mye, men som ser mer ut jo større pupper man har. En slik topp ville ikke sett så voldsom ut på meg med C-cup f.eks. Er ikke rakettforskning dette her, men er tydeligvis vanskelig å forstå?

Skjønner bare ikke hvorfor hun tok på mest sannsynlig den minste toppen i klesskapet......Skjønner vel egentlig veldig lite om den dama,lirer ut av seg så mye av uforstand at det er sykt . Ingen dame som er trygg på seg selv ihvertfall

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (På 1.4.2024 den 23.37):

Det er egentlig litt trist å si sånt. Hun har vært åpen om at hun har hatt en depresjon tidligere, og mentale utfordringer er vanskelig å håndtere. Det at livet ser perfekt ut utad betyr ikke at det er det. Å være ung er ikke lenger en garanti for at helsa er bra eller at situasjoner trenger å være grei. Det kan være flere grunner til at hun kanskje sliter litt mer nå enn det andre gjorde i samme situasjon. Hun er veldig sårbar nå og deler det hun synes er vanskelig. Det har hun lov til, også har vi andre lov til å ikke følge om det plager oss.

Men noen setter seg i en evig offerrolle. Når de har alle muligheter til å prøve å endre tankesett så burde man prøve, ikke grave seg lenger og lenger ned.

Stina lever et liv mange bare kan drømme om. De fleste hadde nok prøvd å fylle dagene med noe mer enn det Stina gjør, men samma det. Hun har tid. Ekstremt mye tid.

Og når man ikke har så mye motgang kan man bruke tiden på å få det bedre. Jeg ser en dame som nærmest identifiserer seg som et offer. Det hun klager på er filleting for folk flest. Hun taller ikke motgang i det hele tatt.

Mulig et mindfullnesskurs hadde gjort seg. Bli takknemlig for det man har. Jeg føler ikke hun er det, selv om hun sier at hun liker jobben sin.

Kanskje hun egentlig er ekstremt ensom. Jeg hadde følt meg ensom dersom jeg levde hennes liv, med så lite fysisk kontakt med andre mennesker. Per Fredrik virker som en herlig mann som Stina også burde være veldig takknemlig for å ha i livet sitt. Min mann hadde kastet meg på dør dersom jeg oppførte meg som Stina, han hadde ikke taklet syting om det samme over flere år. Han hadde bedt meg gjøre noe med det.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (23 timer siden):

Og DET fatter vel de fleste,også Stina og Pelle K? 

Er ikke så sikker på at de skjønner det forstår du.... 😃 Men de har jo biler da,så intet problem

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...