Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Tippsi skrev (24 minutter siden):

Ikke mye kvalm da🙈.. hun er merkelig...

 

Kvalmen gikk fort over. Med den beskrivelsen av kvalmen hennes og de spesifikke matvarene PF handler for hu er det rart ikke karamell,pasjonsfrukt og nutella er kvalmende😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner at hun har lite energi, det hadde jeg selv også i 1.trimester i begge mine svangerskap.

... MEN ... Man får faktisk enda mindre energi av å BARE ligge på sofaen. Hun sier jo selv hun har ligget der i 10 uker, minus dagene på Gran Canaria. 

Å være litt aktiv, komme seg ut og få rørt på kroppen, skaper energi. Og det hjelper enormt på psyken.

Nå som kvalmen hennes er så mye bedre bør hun tvinge seg til å være i aktivitet hver dag. Det trenger ikke være så mye, men ingen føler seg bedre av å bare ligge på en sofa hele dagen.

 

 

  • Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner at hun har lite energi, det hadde jeg selv også i 1.trimester i begge mine svangerskap.

... MEN ... Man får faktisk enda mindre energi av å BARE ligge på sofaen. Hun sier jo selv hun har ligget der i 10 uker, minus dagene på Gran Canaria. 

Å være litt aktiv, komme seg ut og få rørt på kroppen, skaper energi. Og det hjelper enormt på psyken.

Nå som kvalmen hennes er så mye bedre bør hun tvinge seg til å være i aktivitet hver dag. Det trenger ikke være så mye, men ingen føler seg bedre av å bare ligge på en sofa hele dagen.

 

 

Guuurl! 
Tror du hun har energi til å orke å gjøre noe utenom sofa? Det er cute at du tror det!

 

 

😂😂😂

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivfreisen skrev (5 timer siden):

Kvalmen gikk fort over. Med den beskrivelsen av kvalmen hennes og de spesifikke matvarene PF handler for hu er det rart ikke karamell,pasjonsfrukt og nutella er kvalmende😂

Vet ikke engang hvilket typ kvalme er det hu skriker så høyt om???? Da har a nok ikke opplevd kvalme, hvis kvalmen hennes var bare en uke 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snakker som hun er den første som deler hvordan et svangerskap er og føles. Som ingen kvinner før har nevnt at de er gravide før uke 12. Er stina en av de første kvinnene i verden som har blitt gravid eller? Jeg kjenner da flere som er og har vært gravide. Noen sier det veldig tidlig og ikke alle har det som henne.  Kvinner er individuelle. Skjønner at det er første gang og at det er en helt ny og stor opplevelse for henne, men hun snakker som hun går igjennom noe helt revolusjonerende, som hun er den første kvinnen i historien som er åpen om hele forløpet. Ja, det er faktisk mye syting også.

  • Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippsi skrev (11 timer siden):

Ikke mye kvalm da🙈.. hun er merkelig...

 

 

Nonish91 skrev (5 timer siden):

Vet ikke engang hvilket typ kvalme er det hu skriker så høyt om???? Da har a nok ikke opplevd kvalme, hvis kvalmen hennes var bare en uke 

Jeg blir helt matt av sånne svar som dette. Tror dere svangerskapskvalme er rasjonelt på noen måte, eller likt for de fleste? Selv var jeg dødskvalm i 20 uker og hadde kun lyst på iskrem! Greit nok at klagingen hennes er irriterende, jeg er enig i det, men dette tar diskusjonen til et så lavt nivå at jeg ikke har sett på maken. Det finnes mange velreflekterte og saklige innlegg her inne på Rampelyset, men når jeg ser sånn som dette synes jeg ikke det er rart at kg får et dårlig rykte likevel.

  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (5 timer siden):

Vet ikke engang hvilket typ kvalme er det hu skriker så høyt om???? Da har a nok ikke opplevd kvalme, hvis kvalmen hennes var bare en uke 

Bare 1 uke? Da har du ikke fulgt mye med om du sier hun har vært kvalm i kun 1 uke. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (28 minutter siden):

 

Jeg blir helt matt av sånne svar som dette. Tror dere svangerskapskvalme er rasjonelt på noen måte, eller likt for de fleste? Selv var jeg dødskvalm i 20 uker og hadde kun lyst på iskrem! Greit nok at klagingen hennes er irriterende, jeg er enig i det, men dette tar diskusjonen til et så lavt nivå at jeg ikke har sett på maken. Det finnes mange velreflekterte og saklige innlegg her inne på Rampelyset, men når jeg ser sånn som dette synes jeg ikke det er rart at kg får et dårlig rykte likevel.

👏

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Bare 1 uke? Da har du ikke fulgt mye med om du sier hun har vært kvalm i kun 1 uke. 

Ja må si hu er heldig, sku ønske jeg hadde kvalmen hennes 🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (52 minutter siden):

Ja må si hu er heldig, sku ønske jeg hadde kvalmen hennes 🥰 

Hun har vært kvalm i mange uker så det er vel ikke noe å ønske seg? 🤪 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (15 minutter siden):

Hun har vært kvalm i mange uker så det er vel ikke noe å ønske seg? 🤪 

Ja foretrekker den kvalmen der man klarer å sminke seg å få kommet seg ut enn å være liggende på sykehuset, ikke komme seg opp for da kaster man opp. 

  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (1 time siden):

Ja foretrekker den kvalmen der man klarer å sminke seg å få kommet seg ut enn å være liggende på sykehuset, ikke komme seg opp for da kaster man opp. 

Det er jo ekstrem versjonen av kvalmen man kan få og heldigvis så er det ikke slik kvalme som rammer mest. Kvalme er ikke noe behagelig uansett og mange som blir slått ut av vanlig gravidkvalme og utmattelse også. Skjønner ikke behovet for å sammenligne. Har man ikke noe å klage over om man ikke havner på sykhuset? 

Endret av Sunfl0wer
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

esk skrev (6 timer siden):

 

Jeg blir helt matt av sånne svar som dette. Tror dere svangerskapskvalme er rasjonelt på noen måte, eller likt for de fleste? Selv var jeg dødskvalm i 20 uker og hadde kun lyst på iskrem! Greit nok at klagingen hennes er irriterende, jeg er enig i det, men dette tar diskusjonen til et så lavt nivå at jeg ikke har sett på maken. Det finnes mange velreflekterte og saklige innlegg her inne på Rampelyset, men når jeg ser sånn som dette synes jeg ikke det er rart at kg får et dårlig rykte likevel.

Slapp av nå du, jeg sleit med hyperemesis og ble innlagt på sykehuset fra uke 5 til 20. derfor jeg mener så mye som hu klager. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (1 minutt siden):

Slapp av nå du, jeg sleit med hyperemesis og ble innlagt på sykehuset fra uke 5 til 20. derfor jeg mener så mye som hu klager. 

Og derfor har du rett til å være ekkel? Helt utrolig at voksne folk må fortelles at man kan ha det fælt uten at man nødvendigvis må legges inn. Med din logikk kan du aldri klage på noe som helst, siden du tross alt er så heldig som bor i Norge og har alle muligheter til et trygt liv, i motsetning til mennesker som bombes i filler og sulter ihjel.

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (7 minutter siden):

Og derfor har du rett til å være ekkel? Helt utrolig at voksne folk må fortelles at man kan ha det fælt uten at man nødvendigvis må legges inn. Med din logikk kan du aldri klage på noe som helst, siden du tross alt er så heldig som bor i Norge og har alle muligheter til et trygt liv, i motsetning til mennesker som bombes i filler og sulter ihjel.

Nei har ikke rett til å være ekkel, mente så mye klaging på den kvalmen hu har, sku ønske jeg var sånn som henne. Kunne spise litt her og der, eller hadde energi til å sminke meg. Eller ta meg en liten gåtur. Har ikke skrevet noe galt jeg :) håper med baby nr 2 at jeg får hennes kvalme 😀

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nonish91 skrev (5 minutter siden):

Nei har ikke rett til å være ekkel, mente så mye klaging på den kvalmen hu har, sku ønske jeg var sånn som henne. Kunne spise litt her og der, eller hadde energi til å sminke meg. Eller ta meg en liten gåtur. Har ikke skrevet noe galt jeg :) håper med baby nr 2 at jeg får hennes kvalme 😀

 

Nonish91 skrev (12 timer siden):

Vet ikke engang hvilket typ kvalme er det hu skriker så høyt om???? Da har a nok ikke opplevd kvalme, hvis kvalmen hennes var bare en uke 

This you? 

Føler jeg har fått frem poenget mitt i hvert fall, fint du innser at man ikke har rett til å være ekkel og bagatellisere andres problemer fordi du selv har hatt det verre. Dette gjelder selvsagt ikke bare i tilfellet med SB, men også alle andre som er kjempeplaget med kvalme, uten at de nødvendigvis er av mindretallet som må legges inn.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (1 time siden):

 

This you? 

Føler jeg har fått frem poenget mitt i hvert fall, fint du innser at man ikke har rett til å være ekkel og bagatellisere andres problemer fordi du selv har hatt det verre. Dette gjelder selvsagt ikke bare i tilfellet med SB, men også alle andre som er kjempeplaget med kvalme, uten at de nødvendigvis er av mindretallet som må legges inn.

Ikke sagt at man må legges inn så er man ikke kvalm ellers. Men mener så mye som sb klager over den kvalmen hu har😂 mente bare at den kvalmen håper jeg også å få. Ikke noe mer 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nonish91 skrev (5 timer siden):

Slapp av nå du, jeg sleit med hyperemesis og ble innlagt på sykehuset fra uke 5 til 20. derfor jeg mener så mye som hu klager. 

Jada, og det er sikkert millioner av kvinner rundt omkring i verden som misunner deg for å være så privilegert at du faktisk kan innlegges på sykehus i 15 uker og få behandling mot kvalme. Ikke nok med det, men du kan forlate sykehuset uten en gigantisk regning fordi du bor i en velferdsstat som sørger for at alle får tilgang til gratis helsehjelp. Så hva er poenget ditt?
 

Hvis terskelen for å klage er at det ikke skal være en sjel der ute som har det verre enn deg så kan ingen klage. Man har kun seg selv som utgangspunkt og hvis Stina ikke har opplevd verre symptomer enn dette før, uansett hvor fjasete/digge/overdrevne de måtte virke for andre som har hatt det tøffere, så har hun like mye rett til å fortelle om de fra sin Snapchat-profil som fortsatt er helt frivillig å klikke seg inn på. 

  • Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (På 13.4.2024 den 3.01):

Hun snakker som hun er den første som deler hvordan et svangerskap er og føles. Som ingen kvinner før har nevnt at de er gravide før uke 12. Er stina en av de første kvinnene i verden som har blitt gravid eller? Jeg kjenner da flere som er og har vært gravide. Noen sier det veldig tidlig og ikke alle har det som henne.  Kvinner er individuelle. Skjønner at det er første gang og at det er en helt ny og stor opplevelse for henne, men hun snakker som hun går igjennom noe helt revolusjonerende, som hun er den første kvinnen i historien som er åpen om hele forløpet. Ja, det er faktisk mye syting også.

Ja, hun sier jo også at det blir snakket for lite om eller noe sånt. Det er jo bare tull, det er allmenn kjent at man er dårlig i 1. trimester. Så mye at de som ikke er det lurer på om noe er galt. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...