Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

FruRosa skrev (1 time siden):

Jeg vet 🙂

Syns hun sykeliggjør denne graviditeten veldig. Gjorde et stort poeng i går av at blodtrykket var lavt igjen.

Dette er jo et kjent fenomen hos de fleste på snap. De overdriver og har det mye verre enn alle andre

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig jeg lider av svært selektiv hukommelse, men på 80- og 90-tallet ble omtrent ingen gravide sykemeldt. Fikk beskjed om at graviditet ikke er en sykdom så værsågod - kom deg på jobb. Venninnen min hadde en halvtimes busstur til jobb og hun satt og luktet på en sitron hver morgen for å ikke kaste opp på bussen 😅

J

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandrine skrev (Akkurat nå):

Mulig jeg lider av svært selektiv hukommelse, men på 80- og 90-tallet ble omtrent ingen gravide sykemeldt. Fikk beskjed om at graviditet ikke er en sykdom så værsågod - kom deg på jobb. Venninnen min hadde en halvtimes busstur til jobb og hun satt og luktet på en sitron hver morgen for å ikke kaste opp på bussen 😅

J

Jeg synes det er helt innafor å bli sykemeldt når man blir gravid og får heftige plager, relatert til graviditet. Jeg har selv hatt ekstrem kvalme i hele svangerskapet i siste graviditet. Så akkurat der skjønner jeg at Stina ser litt blek og tufs ut, selv med filter på snapen sin. Når det er sagt, så dyrker hun dette litt stakkarslige og sykelige. Hun snakker innimellom om et søsken til lille spire i magen, men hvordan i all verden skal hun klare det? 
Synes det er litt trist at når hun først snakker om graviditet, så er det plagene som har førsteprioritet, og ikke lykkefølelsen over at en liten verdensborger er på vei. Nå skal det jo også nevnes at for noen, uansett om graviditeten er kjærkommen eller ikke, så rammes de av en helt annen følelse enn det de hadde sett for seg. Mulig Stina er av dem….

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandrine skrev (23 minutter siden):

Mulig jeg lider av svært selektiv hukommelse, men på 80- og 90-tallet ble omtrent ingen gravide sykemeldt. Fikk beskjed om at graviditet ikke er en sykdom så værsågod - kom deg på jobb. Venninnen min hadde en halvtimes busstur til jobb og hun satt og luktet på en sitron hver morgen for å ikke kaste opp på bussen 😅

J

Takk for at kvinnehelse blir bittelitt mer prioritert nå enn den gjorde på 80- og 90-tallet.

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandrine skrev (22 minutter siden):

Mulig jeg lider av svært selektiv hukommelse, men på 80- og 90-tallet ble omtrent ingen gravide sykemeldt. Fikk beskjed om at graviditet ikke er en sykdom så værsågod - kom deg på jobb. Venninnen min hadde en halvtimes busstur til jobb og hun satt og luktet på en sitron hver morgen for å ikke kaste opp på bussen 😅

J

Alt var jo bedre før. Kvinner vil kvinner verst.  Standard kommentarfelt kommentar dette. Hvorfor kan vi ikke godta at hun føler seg dårlig. Ikke er hun sykemeldt heller, hun jobber som vanlig etter som jeg kan se, men vi skal uansett rakke ned på henne for at hun kjenner endringer på kroppen. Håpløst.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anneisabell skrev (1 time siden):

Dette er jo et kjent fenomen hos de fleste på snap. De overdriver og har det mye verre enn alle andre

Har Stina egentlig påstått at hun har det verre enn andre? 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har alltid virket så ekstremt usikker på seg selv, trist at det aldri har sluppet taket. Tror hun hadde hatt veldig godt av å komme seg ut av det huset og ikke gått opp i bare PF og hunden. Tror hun hadde passet veldig godt til å jobbe i klesbutikk eller i butikker som Kicks/ Fredrik&Louisa.🫶🏻💫 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

arnoyb skrev (Akkurat nå):

Alt var jo bedre før. Kvinner vil kvinner verst.  Standard kommentarfelt kommentar dette. Hvorfor kan vi ikke godta at hun føler seg dårlig. Ikke er hun sykemeldt heller, hun jobber som vanlig etter som jeg kan se, men vi skal uansett rakke ned på henne for at hun kjenner endringer på kroppen. Håpløst.

Tror ikke det primært handler om å rakke ned på henne. Det handler om at hun alltid har en grandios forklaring på problemene sine, nærmest som om hun er den første til å erfare det. 
Når hun begynte å snakke om graviditeten  som om hun var den første som snakket om den, ble jeg seriøst litt matt. Å sette barn til verden er noe vi har gjort i millioner av år. Det med å gå gravide, kjenne endringene som skjer, og til sist føde, kan kvinner. Det ligger i instinktene våre å bli mor. 
Ang endringer i kroppen, så er jo det også noe alle gravide kjenner, erfarer og opplever. Ja, det er trasig å gå rundt å føle seg på halv 12, men det er en del av det. Graviditet er heller ingen sykdom i seg selv, men en forbigående tilstand. 
Nå er jeg ferdig med å få barn, derav blir jeg ikke inspirert av Stina på noe vis. Tvert i mot så fastholder jeg at hun fremstår både sykelig og stakkarslig, uten å egentlig være det. Hun er en, slik hun selv tidligere har beskrevet seg selv: frisk, sunn og oppegående dame. 

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eli Si skrev (33 minutter siden):

Takk for at kvinnehelse blir bittelitt mer prioritert nå enn den gjorde på 80- og 90-tallet.

Kvinnehelse blit ikke prioritert i det hele tatt - ikke den viktige delen av kvinnehelsen. At man blir sykemeldt ved kvalme nå kontra tidligere vil jeg ikke si er noe fremskritt i det hele tatt. 

Den dagen myndighetene prioriterer kvinner som er skadd etter fødsel ol skal jeg kalle det fremskritt. Idag busses svenske kvinner til Norge for behandling på norske private sykehus - mens norske kvinner står over 1 år i kø på offentlige sykehus. Norske myndigheter dekker ikke lenger behandling ved private sykehus. 

 

Her er link: https://www.vg.no/nyheter/i/AP6BVr/kvinnesykdommer-maa-vente-opp-mot-et-aar-paa-behandling

Endret av Alexandrine
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandrine skrev (2 timer siden):

Kvinnehelse blit ikke prioritert i det hele tatt - ikke den viktige delen av kvinnehelsen. At man blir sykemeldt ved kvalme nå kontra tidligere vil jeg ikke si er noe fremskritt i det hele tatt. 

Den dagen myndighetene prioriterer kvinner som er skadd etter fødsel ol skal jeg kalle det fremskritt. Idag busses svenske kvinner til Norge for behandling på norske private sykehus - mens norske kvinner står over 1 år i kø på offentlige sykehus. Norske myndigheter dekker ikke lenger behandling ved private sykehus. 

 

Her er link: https://www.vg.no/nyheter/i/AP6BVr/kvinnesykdommer-maa-vente-opp-mot-et-aar-paa-behandling

Kvinnehelse er ikke GODT nok prioritert i et rikt land som Norge. Når det er sagt så blør kvinner ihjel daglig knyttet til fødselsrelaterte skader, i utviklingsland. Jeg er jo kvinne selv, og må si at vi er langt på vei mot en god oppfølging av kvinnerelaterte lidelser. Det som mangler er at kvinner selv begynner å snakke omkring kvinnehelse fra «vugge til grav» Vi har programmer vi blir innkalt til; celleprøver, mammografi. Endometriose blir man mer og mer oppmerksom på. Mye pga unge influencere som har stått frem, får andre et navn på det som plager de. 
Lovgivningen omkring retten til fri abort ligger på bordet, og vi har et helsevesen som hjelper de med fertilitetsplager med å bli gravide. Ifht sistnevnte sto jo ikke Stina lenge i køen før hun fikk den hjelpen hun ønsket. Tenker det er viktig og også se det positive i vårt helsevesen, for det ER ikke skrekkelig ille. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (1 time siden):

Kvinnehelse er ikke GODT nok prioritert i et rikt land som Norge. Når det er sagt så blør kvinner ihjel daglig knyttet til fødselsrelaterte skader, i utviklingsland. Jeg er jo kvinne selv, og må si at vi er langt på vei mot en god oppfølging av kvinnerelaterte lidelser. Det som mangler er at kvinner selv begynner å snakke omkring kvinnehelse fra «vugge til grav» Vi har programmer vi blir innkalt til; celleprøver, mammografi. Endometriose blir man mer og mer oppmerksom på. Mye pga unge influencere som har stått frem, får andre et navn på det som plager de. 
Lovgivningen omkring retten til fri abort ligger på bordet, og vi har et helsevesen som hjelper de med fertilitetsplager med å bli gravide. Ifht sistnevnte sto jo ikke Stina lenge i køen før hun fikk den hjelpen hun ønsket. Tenker det er viktig og også se det positive i vårt helsevesen, for det ER ikke skrekkelig ille. 

Mye sant i det du skriver, men for kvinner som går med store deler av livmoren hengende utfor i over 1 år så føles det skrekkelig ille. Når man kunne korte ned ventelistene ved å sende pasienter til private sykehus så valgte altså regjeringen å kutte retten til fritt sykehusvalg. Skammelig, rett og slett. 

Lurer på om det hadde vært sånn dersom det var menn som fødte barn og opplevde slike skader? Tviler veldig sterkt. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

melody80s skrev (7 timer siden):

Må flire litt av henne der hun ligger med klut i panna 

Jeg tenkte bare «hva i hxxxxete driver hun med nå?!»  Så henne ligge der og klage igjen i 5 sekunder så gikk jeg ut av galskapen🙊

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

baremeg skrev (13 timer siden):

Jeg tenkte bare «hva i hxxxxete driver hun med nå?!»  Så henne ligge der og klage igjen i 5 sekunder så gikk jeg ut av galskapen🙊

Dagen før var hun pigg, da hadde hun vært hos fastlegen og fått beskjed om at blodtrykket var normalt.  ...men etter at hun var hos jordmor og fikk vite at blodtrykket var lavt var hun plutselig kjempedårlig igjen.

Jeg tror hun overtenker alle prøvesvar,  og har altfor mye tid til å kjenne etter. Hun er nok både kvalm og trøtt, som de fleste gravide er de første månedene, men når dagene hennes kun består i å føle på symptomer er det klart det blir altoppslukende.

Det kom så godt fram da de var på Gran Canaria. Før de reiste var hun sååå dårlig, men den uken de var der var hun ganske så pigg. I samme øyeblikk de landet på norsk jord var hun dårlig igjen.

Hun hadde hatt veldig godt av å komme seg ut av huset og få noe annet å tenke på enn seg selv.

 

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandrine skrev (17 timer siden):

Mye sant i det du skriver, men for kvinner som går med store deler av livmoren hengende utfor i over 1 år så føles det skrekkelig ille. Når man kunne korte ned ventelistene ved å sende pasienter til private sykehus så valgte altså regjeringen å kutte retten til fritt sykehusvalg. Skammelig, rett og slett. 

Lurer på om det hadde vært sånn dersom det var menn som fødte barn og opplevde slike skader? Tviler veldig sterkt. 

Det er en ideologisk tanke, men realiteten er at private sykehus ikke er en ressurs. Det er ikke sånn at det løser kø-problemene i det offentlige, for jo flere private sykehus jo færre vil jobbe i det offentlige. Det er ikke nok ansatte til begge deler. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FruRosa skrev (På 24.4.2024 den 10.10):

Jeg vet 🙂

Syns hun sykeliggjør denne graviditeten veldig. Gjorde et stort poeng i går av at blodtrykket var lavt igjen.

Burde få i seg litt mer å drikke da, så hjelper det fort på blodtrykket 🙄 trenger ikke å gjøre det mer dramatisk enn hva det er… 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birdo skrev (4 timer siden):

Det er en ideologisk tanke, men realiteten er at private sykehus ikke er en ressurs. Det er ikke sånn at det løser kø-problemene i det offentlige, for jo flere private sykehus jo færre vil jobbe i det offentlige. Det er ikke nok ansatte til begge deler. 

Det største problemet er at Kjerkhol stoppet fritt sykehusvalg omtrent over natten så ventelistene bare øker. Det viser seg å gå spesielt utover kvinnekirurgi hvor ventelistene er skammelige. Noen velger å betale for operasjonen av egne sparepenger. Andre blir stående og vente i opptil 72 uker på offentlige sykehus - noen med kraftig livmorfremfall eller andre plagsomme fødselsskader. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexandrine skrev (På 24.4.2024 den 12.08):

Mulig jeg lider av svært selektiv hukommelse, men på 80- og 90-tallet ble omtrent ingen gravide sykemeldt. Fikk beskjed om at graviditet ikke er en sykdom så værsågod - kom deg på jobb. Venninnen min hadde en halvtimes busstur til jobb og hun satt og luktet på en sitron hver morgen for å ikke kaste opp på bussen 😅

J

Jeg fikk nr 2 tidlig 2000 tallet. Å var nesten sykmeldt fra dag 1 til ut svangerskapet. Mye pga kvalme og jeg den gangen jobbet med mat. 

Hadde ikke dårlig samvittighet en eneste dag

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (14 minutter siden):

Jeg fikk nr 2 tidlig 2000 tallet. Å var nesten sykmeldt fra dag 1 til ut svangerskapet. Mye pga kvalme og jeg den gangen jobbet med mat. 

Hadde ikke dårlig samvittighet en eneste dag

Du skal jo ikke ha dårlig samvittighet. Jeg sa bare at ting har forandret seg veldig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...