Gå til innhold

Ubåtmysteriet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det håper du ikke egentlig at han er..for da kan han ikke fengsles. 

Anonymkode: 4ab0a...cae

Han kan uansett sperres inne om han er til fare for seg selv eller andre. Og det er det jo åpenbart at han er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne saken er veldig trist, på flere måter. Først og frenst fordi et liv er over alt for tidlig, og på en så forfærdelig måte. Så mye unødvendig lidelse, både for henne og hennes nærmeste.

Det er også trist at en i utgangspunktet interessant og fargerik person som Madsen viser seg å være en kaldblodig morder. Jeg hadde ikke hørt om Madsen før denne saken, men har alltid hatt sansen for litt alternative mennesker. At ikke alle følger det samme A4-mønsteret. Denne saken setter både spesielle mennesker og mennesker som praktiserer BDSM i et dårlig lys. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎10‎.‎2017 den 16.11, AnonymBruker skrev:

Det håper du ikke egentlig at han er..for da kan han ikke fengsles. 

Anonymkode: 4ab0a...cae

Joda gale mennesker kan fengsles! Det som er kravet er om han skjønte hva han gjorde og konsekvensen av dette. Det kan det ikke være særlig tvil om at Madsen har gjort. Det man derimot ikke vet er om hans hensikt har vært å ta hennes liv eller ikke. Men slik han har rotet seg inn i løgner og helt absurde forklaringer er toget gått for å bli trodd på noe som helst. Dette er en så grotesk sak at alt annet enn forvaring og resten av sitt liv i fengsel vil forundre meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2017 den 14.02, Husmusa70 skrev:

Betyr det at han har tatt sagen med seg når han og Kim Wall tok ut med båten, eller var han inne og hentet den etter hun var død? Tenker han må jo ha blitt sett med sagen på vei til ubåten, og at han har tatt den spesielt med til den turen....

Innlegget er redigert for brudd på opphavsrett.

Yvonne (mod)

" Et vidne har forklaret, at han så Peter Madsen gå med en sav med orange håndtag mod ubåden UC3 Nautilus få timer før, den sejlede ud. " http://ekstrabladet.dk/112/ubaadsagen-saven-var-ikke-pakket-ind/6868360

Anonymkode: 9d002...f10

 

Innlegget er redigert for brudd på opphavsrett.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Madsen ble arrestert en stund etter at han kom i land fra den ubåten sin.      

 Men hvor ble han egentlig arrestert? Var han ved arbeidsplassen sin, eller hadde han for eksempel rukket å komme seg hjem? 

Anonymkode: 6b16d...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så Madsen ble arrestert en stund etter at han kom i land fra den ubåten sin.      

 Men hvor ble han egentlig arrestert? Var han ved arbeidsplassen sin, eller hadde han for eksempel rukket å komme seg hjem? 

Anonymkode: 6b16d...ba5

Jeg vet ikke. Det er mulig at det står i en av avisartiklene. Hva tenkte du på angående dette?

Anonymkode: 9d002...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så Madsen ble arrestert en stund etter at han kom i land fra den ubåten sin.      

 Men hvor ble han egentlig arrestert? Var han ved arbeidsplassen sin, eller hadde han for eksempel rukket å komme seg hjem? 

Anonymkode: 6b16d...ba5

Se punkt 4 og 5 på kartet i denne artikkelen: http://ekstrabladet.dk/112/muligt-fund-i-ubaadssagen-sav-hevet-op-af-havet/6865971

Informasjon på punkt 5: 11. august kl. 11.36: Peter Madsen blir tatt med til Dragør havn, hvor politiet venter på han.

Anonymkode: 9d002...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Jeg vet ikke. Det er mulig at det står i en av avisartiklene. Hva tenkte du på angående dette?

 Anonymkode: 9d002...f10

Jeg var bare nysgjerrig...                                                                           

Anonymkode: 6b16d...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ubåt-Madsen skal ha avslørt makaber plan for bekjente: - Vanskelig å finne der

Bekjente av drapssiktede Peter Madsen hevder at den eksentriske dansken snakket om hvordan man best kunne kvitte seg med lik ved å dumpe dem i Køge bukt." https://www.dagbladet.no/nyheter/ubat-madsen-skal-ha-avslort-makaber-plan-for-bekjente---vanskelig-a-finne-der/68784375

Anonymkode: 9d002...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bra sammenfatning her. Noe som jeg tenkte over nå er at de vet enda ikke dødsårsaken, og på disse filmene til Madsen skal jo kvinner ha blitt torturert til døde. Kan det være det han har gjort tro...ingen kan jo høre noen skrike i en ubåt :P 

 

Anonymkode: 9933e...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant nyhetssending. Vell man kan ikke fastsette dødsårsak, men en ting er sikkert at man dør hvis man får kappet av seg hode, ben og armer. Muligheten er og stor for å dø av en rekke knivstikk i overkroppen. Det behøver man ikke være rettsmedisiner for å konkludere med. Så kanskje er det slik at man ikke ser skogen for bare trær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Guy Fawkes skrev:

Interessant nyhetssending. Vell man kan ikke fastsette dødsårsak, men en ting er sikkert at man dør hvis man får kappet av seg hode, ben og armer. Muligheten er og stor for å dø av en rekke knivstikk i overkroppen. Det behøver man ikke være rettsmedisiner for å konkludere med. Så kanskje er det slik at man ikke ser skogen for bare trær.

Hvis jeg husker rett, fra en av avisartiklene, så ble et av knivstikkene i brystområdet utført rett før hun døde eller i dødsøyeblikket. De andre knivstikkene i brystområdet ble utført etter at hun var død.
Rettsmedisinerne greier vel også å se om kroppsdeler er fjernet før eller etter døden, og om disse handlingene kan ha medført døden?

Anonymkode: 9d002...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teorien om tortur makes sense, men jeg vet ikke noenting om hva rettsmedisinerne har funnet ut. Om de kan se og tidsestimere med la oss si bare en halvtimes tidsforskjell stikk som er påført, på et mange uker gammelt lik i veldig dårlig vannlagt stand ?  
Er vel umulig å si om stikkene kom før eller etter døden da? 
Han var åpenbart fascinert av tortur , og en ubåt kan ingen høre noen skrike nei. Partere liket er jo også en form for tortur, og ikke helt normalt å gjøre om man bare foreksempel tenner på å voldta og vil skjule handlingen. 

Er det forresten noen som vet om det er tatt prøver om hun var neddopet? (om han kan ha utført tortur mens hun var neddopet, eller om hun kan ha dødd av neddoping og knivstikkene er gjort som tortur "med samvittighet", dope hun ned så hun ikke skal lide like mye. Eller vet de at hun har dødd av ett - 1 - stikk i hjertet? ) 

 

Anonymkode: 794b3...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teorien om tortur makes sense, men jeg vet ikke noenting om hva rettsmedisinerne har funnet ut. Om de kan se og tidsestimere med la oss si bare en halvtimes tidsforskjell stikk som er påført, på et mange uker gammelt lik i veldig dårlig vannlagt stand ?  
Er vel umulig å si om stikkene kom før eller etter døden da? 
Han var åpenbart fascinert av tortur , og en ubåt kan ingen høre noen skrike nei. Partere liket er jo også en form for tortur, og ikke helt normalt å gjøre om man bare foreksempel tenner på å voldta og vil skjule handlingen. 

Er det forresten noen som vet om det er tatt prøver om hun var neddopet? (om han kan ha utført tortur mens hun var neddopet, eller om hun kan ha dødd av neddoping og knivstikkene er gjort som tortur "med samvittighet", dope hun ned så hun ikke skal lide like mye. Eller vet de at hun har dødd av ett - 1 - stikk i hjertet? ) 

 

Anonymkode: 794b3...fdb

Det ble sagt på innslaget fra svensk tv (over) at de ikke har funnet dødsårsaken. Rettsmedisinere har nok metoder for å se om knivstikk m.m. er utført før eller etter døden (muligens pga blødninger eller ikke blødninger der det er stukket med kniv?)

Anonymkode: 9d002...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun deler av obduksjonen er klar, i følge innslaget fra svensk tv (over).
Hadde det ene knivstikket i brystregionen som de opplyste om at var utført enten i dødsøyeblikket eller rett før dødsøyeblikket, vært dødelig, ville de vel gått ut med den informasjonen?

Anonymkode: 9d002...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg husker rett, fra en av avisartiklene, så ble et av knivstikkene i brystområdet utført rett før hun døde eller i dødsøyeblikket. De andre knivstikkene i brystområdet ble utført etter at hun var død.
Rettsmedisinerne greier vel også å se om kroppsdeler er fjernet før eller etter døden, og om disse handlingene kan ha medført døden?

Anonymkode: 9d002...f10

Jeg har ikke lest obduksjonsrapport og kan følgelig ikke kommentere denne. Vanligvis vil man se om noe er kappet av før eller etter døden har inntruffet. Normalt vil en blodåre som fortsatt pumper blod kunne se annerledes ut enn en som ikke gjør det. Men hvordan dette forholder seg etter mange dager i vann vet jeg ikke. Det man vet er at opphold i vann gjør en rettsmedisinsk undersøkelse vanskeligere. Jeg har ei heller lest noen sted at man har fastslått at parteringen fant sted mens den stakkars jenta var død. Inntil da får vi menigmenn holde det åpent. Noen form for neddoping som andre nevner, ville man funnet ut med en gang. Hun har ei heller skade mot hode og da er det bare to muligheter igjen som jeg kommer på. Enten fikk hun ikke luft eller skader på kroppen som enten har medført død eller blodtap som medfører død. Og hvis skade på kroppen er medført etter død så blir det ikke mange muligheter igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Guy Fawkes skrev:

Jeg har ikke lest obduksjonsrapport og kan følgelig ikke kommentere denne. Vanligvis vil man se om noe er kappet av før eller etter døden har inntruffet. Normalt vil en blodåre som fortsatt pumper blod kunne se annerledes ut enn en som ikke gjør det. Men hvordan dette forholder seg etter mange dager i vann vet jeg ikke. Det man vet er at opphold i vann gjør en rettsmedisinsk undersøkelse vanskeligere. Jeg har ei heller lest noen sted at man har fastslått at parteringen fant sted mens den stakkars jenta var død. Inntil da får vi menigmenn holde det åpent. Noen form for neddoping som andre nevner, ville man funnet ut med en gang. Hun har ei heller skade mot hode og da er det bare to muligheter igjen som jeg kommer på. Enten fikk hun ikke luft eller skader på kroppen som enten har medført død eller blodtap som medfører død. Og hvis skade på kroppen er medført etter død så blir det ikke mange muligheter igjen.

Går det an å ha dødd av å ikke ha fått luft, uten at rettsmedisinerne kan finne det ut? (Jeg spør fordi jeg ikke vet)
Vil det da vises på blodet at det har vært for lite surstoff?

Anonymkode: 9d002...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det an å ha dødd av å ikke ha fått luft, uten at rettsmedisinerne kan finne det ut? (Jeg spør fordi jeg ikke vet)
Vil det da vises på blodet at det har vært for lite surstoff?

Anonymkode: 9d002...f10

Det er tvilsomt om de kan. Etter at de fant hodet ville de sjekke om hun kunne ha blitt utsatt for kvelning som også hindrer luft transport. Kunne man sjekket dette på blod ville svaret alt vært gitt. Så har vedkommende vært under vann i dagevis og det endrer mulighetene drastisk. Kanskje vil man aldri få et entydig og beviselig svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går det an å ha dødd av å ikke ha fått luft, uten at rettsmedisinerne kan finne det ut? (Jeg spør fordi jeg ikke vet)
Vil det da vises på blodet at det har vært for lite surstoff?

Anonymkode: 9d002...f10

Det vises i hjernen uansett, men hvor god stand den hjernen er etter å ha ligget i vann i flere uker er noe annet, da tenker jeg det er sannsynlig at de ikke nødvendigvis kan finne det ut. 
Vanligvis når man dør av manglende lufttilgang er det også andre kroppslige bevis på det, som bevis på kvelning via merker, gjenstander eller tungeposisjon, væskeblokkeringer og lignende , tegn til desperasjon(prøve å vrenge av seg tøyet, knuse ruter osv). 

Anonymkode: 794b3...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...