AnnKristn Skrevet 22. april 2005 Forfatter #161 Del Skrevet 22. april 2005 Forstår godt at du har det travelt om dagene, ja. Barn er som regel aktive og vil utforske verden, selv om mor er en trygg havn. Tre sjefer hvorav en jobber - det må bli en del å gjøre for dere som er til stede da. Ha en god morgendag. To av sjefene jobber - en ute på plassen og en her på kontoret. Den tredje skal være litt overalt egentlig, men har et aldri så lite alkoholproblem, så det hender det skjærer seg :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 22. april 2005 #162 Del Skrevet 22. april 2005 Fulle sjefer er ikkenoe gøy.. Jeg hadde en slik en en gang jeg og, blir endel humoristiske epsioder i etterkant,men det er ekkelt! Håper helgen din blir alt hva du drømmer om Super bustis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. april 2005 #163 Del Skrevet 22. april 2005 Hei du Ønsker deg en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 26. april 2005 Forfatter #164 Del Skrevet 26. april 2005 Fulle sjefer er ikkenoe gøy.. Jeg hadde en slik en en gang jeg og, blir endel humoristiske epsioder i etterkant,men det er ekkelt! Håper helgen din blir alt hva du drømmer om Super bustis Nei det er ikke moro bestandig - men du har rett, det blir en del humoristiske episoder også - ihvertfall kan man le av det i ettertid. Får vel kanskje nevne at den fulle sjefen også er faren min (familiebedrift) så jeg finner meg vel i mer fra den kanten enn jeg ville gjort ellers.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 26. april 2005 Forfatter #165 Del Skrevet 26. april 2005 Hei du Ønsker deg en god helg! Tusen takk Bettie! Alltid hyggelig at du har vært innom boka mi. Håper helgen din var god også - kommer på gjenvisitt til deg i lunsjen i dag :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. april 2005 #166 Del Skrevet 26. april 2005 Hei AnnKristn Nyter du gode vårdager? Det er klart man tåler mer av familie enn av andre, men moro kan det likevel ikke være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 27. april 2005 #167 Del Skrevet 27. april 2005 Hei vennen Hva er blitt stjålet? Hvordan er alt? Koser du deg i flott vær? Det håper jeg da virkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. april 2005 #168 Del Skrevet 28. april 2005 Bare innom med en vårhilsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. mai 2005 #169 Del Skrevet 1. mai 2005 Heisan du. Har du hatt en ogd helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 2. mai 2005 #170 Del Skrevet 2. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 6. mai 2005 Forfatter #171 Del Skrevet 6. mai 2005 Fridag i dag, men jeg er innkalt for å jobbe ekstra. Fint med slike dager - ikke så mye besøk og telefoner, så jeg får gjort en hel del. (Bortsett fra akkurat nå da) Hjemme er alt som det bruker. Mannen er ferdig med kurset, skal snakke med saksbehandleren sin på torsdag og får høre om mulighetene for utdanning da - han er veldig glad over muligheten til å få seg en utdannelse, og skal i første omgang begynne med å lære seg grunnleggende datakunnskaper. Ettersom Storebror skal begynne på skolen til høsten skjer det en masse nå - besøk med barnehagen til skolen, en dag på skolen alene, og vi skal ta skolebussen noen ganger så han blir litt fortrolig med det. Må huske og søke SFO plass. Han gleder seg stort og etter møte på skolen fikk jeg intrykk av at opplegget for førsteklassingene vil passe ham ganske godt. Tror han kimmer til å like seg der. Lillebror vil bare være ute om dagen. Sitter i grøfta med en tresleiv og måker vann for det meste. Og plukker blomster da - har huset fult av hvitveis og løvetann nå Har fått revet den gamle dukkestuen, skal hente reisverket til den nye i helga - begynner å bli mye bedre rundt om her ute nå. Og påskeliljene har begynt å blomstre i låveveggen! Har kjøpt frø til erteblomster, california valmue og øyenblomst, så i kveld skal jeg hente inn plantebrettene mine og begynne å så. I kveld skal jeg i 30 års dag. Jeg og Mellomsøster har skrevet sang til bursdagsbarnet. Ble veldig fornøyd med den - så nå blir det spennende å se hva han synes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. mai 2005 #172 Del Skrevet 6. mai 2005 Så Storebror er snart skolegutt. Det er rart det der, når ungene blir skolebarn. De blir plutselig så store. Er det ikke deilig å se våren springe ut? Forstår Lillebror godt jeg, som bare vil være ute. Får håpe mannen får mulighet til utdenning - særlig når han selv har lyst. Dere er ivrige med å holde på ute. Nytt snekkerprosjekt på gang, forstår jeg. Ha en riktig god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 9. mai 2005 #173 Del Skrevet 9. mai 2005 Bare innom en snartur for å si: Hei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 11. mai 2005 Forfatter #174 Del Skrevet 11. mai 2005 Bare innom en snartur for å si: Hei Blir alltid kjempeglad over hilsener fra deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Chanela¤ Skrevet 12. mai 2005 #175 Del Skrevet 12. mai 2005 Hellu Anki! Hvordan går det med deg? Lenge siden du har oppdatert oss nå 8) **kos** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. mai 2005 #176 Del Skrevet 13. mai 2005 Ønsker deg en fin fredagskveld. Har du planer for pinsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnKristn Skrevet 16. mai 2005 Forfatter #177 Del Skrevet 16. mai 2005 Jeg vet Chanela...... :oops: men det er ikke så store variasjoner i det jeg froretar meg, så du går ikke glipp av det helt store 2 pinsedag (i dag) jobber jeg, Bettie - har litt jeg må få unna - ellers så har vi tatt det rolig i helga. Blir vel fullt kjør i morgen tenker jeg.... 30 års dagen vi var i, var utrolig koselig. Nok en gang skuffet jeg mine søstre med å holde meg edru, men skal man tidlig opp med to små dagen etter er det greit å være nogenlunde klar i hodet..... Mandag tok de bilder i barnehagen. Gruppebilde og portrett. Vi fikk lov til å ta søskenbilde også. Gleder meg fælt til å få bildene hjem. Må kjøpe rammer nå og få hengt opp på veggen. Onsdag var storebror med barnehagen på skole besøk. De var tre timer der, og det var selvfølgelig spennende. Aller mest spennende var de små kartongene med skolemelk. Ble glad over å høre at skolemelk kan han få på skolen hver dag - og juice også hvis han vil. Torsdag og fredag brukte vi til å spa ferdig i blomsterbedene. Satte georginer i låveveggen. Nabo J kom på besøk og Nabo E og dame M også. Ble sittende ute og skravle og drikke kaffe. Mannen er ferdig med bilen nå, så nå kan treff sesongen begynne... Lørdag ble jeg med mamma på en handlerunde. Kjøpte ny huske til Lillebror. Nye klær til 17 mai og like hawaii skjorter til begge guttene - de var så nydelige! Storebror fikk nye joggesko og jeg fant tre fine t-skjorter til mannen og shorts. Så måtte lillebror ha nye bøtter og spader for det meste er lekt i filler. Kom på at jeg ikke bare kunne ha med leker til en av dem så storebror måtte få et spann med klinkekuler (som han har hintet så lenge på at han ønsker seg). Skulle egentlig se etter bukser og sko til meg selv, men det ble det selvfølgelig ikke. Syns det er så mye morsommere å handle til guttene mine. Etterpå var vi på hagesenteret, og mamma fikk kjøpt hagebenk som hun ønsker seg. Så fant vi oss blomster. Kjøpte til krukkene ute og til skygge bedet. Og noe til stein bedet. Da vi skulle betale ble jeg oppriktig irritert på ene ekspeditrisen der - mamma drar kortet og får beskjeden ugyldig kort - ekspeditrisen hyler ut "du har ikke penger på kortet ditt" Mamma ble kjempe flau - vi hadde sjekket saldoen før vi reiste og hun hadde akkurat fått inn lønn så hun visste jo at hun hadde penger - men hun er litt sjenert og blir fort ille berørt. Joda, sier hun - det er penger på kortet, "Nehei" hyler damen "når det står ugyldig kort har du ikke dekning på kortet" Betalte med kontanter for henne, så vi fikk reist derifra. Mamma var så fortvilet og lei seg. Sjekket saldoen igjen og penger på kortet var det - mulig at kortet var litt slitt så det ikke ble lest riktig. Vel hjemme igjen plantet vi blomster og sådde frø. Sådde Øyenblomst, Californiavalmue, Flox, Asters, Ringblomster, stokkroser og noen høye med klokker på som jeg ikke husker navnet til.... Bestefar OG kom for å hente peoner, og han hadde med seg flere stauder til meg, så jeg fikk de i bakken også. Nå gleder jeg meg til det begunner å spire. Storebror har fått en sinkbalje som han skal plante i - så langt har han satt to løker til påskeliljer, og to poteter med groer på...... Tvillingene var oppe hos faren sin i helga, så ungene har lekt og kost seg skikkelig. I går stakk vi en snartur innom bestevenninde B og Bestevennindemannen - Lillebror forlangte tegnesaker med en gang han kom inn, så vill han ha kaffe. Storebror fortalte at han ikke likte kaffe, men han syns cola var godt. Bestevenninde B hadde cola i kjøleskapet. Så er storebror sulten. Bestevenninde B spør om han vil ha eple - nei, han er ikke så sulten liekvel. Lillebror vil ha eple. Storebror får pølse istedet. Lillebror kommer med et eple han har bitt fire små merker i og gir til meg. Han liker pølser han og. Lillebror får også pølse. Lillebror spiser nesten hele pølsa. Siste biten tygger han godt og spytter ut på bordet, for han er mett Så kryper han under bordet og bæsjer på seg.......... Da var det jo bare og reise hjem, for vi hadde ikke tatt med skift. Bestevenninden bare ler og syns alt ungene finner på er greit - selv om de maser etter mat og jager kattene hennes. Storebror er veldig imponert over bestevenninden for hun har slått ihjel en hoggorm med spade - vi får se hoggormen som ligger på komposthaugen. Spennende. Så har bestevenninden et selvlysende star wars sverd som storebror får - helteglorien stiger enda et par hakk. Storebror lurer på om kanskje bestevenninden kan være barnevakt hvis jeg og pappa skal bort en gang. Hjemme igjen skifter jeg på en illsint lillebror som ikke vil skifte bleie i det hele tatt. Han vil ut og huske. Det er over sengetid. Han vil ikke ha på pysj. Han vil ha som storebror. Truse og t-skjorte. Finner frem truse og t-skjorte til ham. Nei! han vil ha Ole Brumm pysjen. Setter på Ole Brumm pysj. Nei! han vil ha spider-man pysjen. Det blir Ole Brum pysj. Går og legger dem - de sovner i løpet av fem minutter. Så vakre de er når de sover - runde kinn, lange øyenvipper, små munner. Ser ut som to kjeruber. Små hender opp ved siden av hodet, dunhår, pittesmå neser. Tenk hvor heldig man er som får lov å være mamma................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. mai 2005 #178 Del Skrevet 17. mai 2005 Hei AnnKristn Bilder fra barnehagen er koselig å få på veggen. jeg har bilder av ungene fra barnehage og skole, og det har blitt en koselig vegg med minner. Når man har små barn å ta seg av om morgenen er det sikkert greit å være edru selv i en bursdag. Den dama i kassa skulle hatt et kurs i oppdragelse. Det er da ikke service å breke ut som hun gjorde. Tror nesten jeg hadde blitt sint, jeg. Håper dere har hatt en fin 17. mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 18. mai 2005 #179 Del Skrevet 18. mai 2005 Håper alt er fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 20. mai 2005 #180 Del Skrevet 20. mai 2005 God helg, AnnKristn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå