Gå til innhold

Lillemy's eventyr


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

10 timer siden, lille_frosk skrev:
 

@Weebs :hoho:

 

Lillemy, hurra! Så gøy og spennende!! 

Kjempegøy og fullstendig cray-cray! 

På 14.10.2018 den 13.37, Weebs skrev:
 

:mynona:

 

Kanskje vi synkronpu...
Kanksje vi la inn aksjer på likt :ler:

Når bænga dere? :lur:

....

Da er galskapen igang! Jeg spurte om han mente at vi skulle begynne å prøve og det skulle vi visst :nigo: Men vi skulle ha sex fordi vi hadde lyst og ikke fordi vi måtte, null problem for meg det når jeg ikke bruker hormonprevensjon :rolleyes: Hurra! 

Nå består hver dotur altså av å se etter tegn til EL (tipper idag eller i morra), jeg elsker denne bobla! Men sykt nervepirrende! Tenk om vi ikke får det til!? :sjokkbla: :grine: Tenk OM vi får det til da!? Herregud, galskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mammalivet
På 14.10.2018 den 0.01, LilleMy1989 skrev:
 

Hei :vinke: Hvem er du? :lur:

Velkommen til å følge her også, i denne slappe, støvete dagboken :hoho:

Jo nå altså! Nå går ting fremover tror jeg. Helsemessig er jeg på stedet hvil pga forkjølelser i evigheten = null trening. Vekten har gått nedover, enn så lenge bare ÷5 kg av 20-25 kg.

Jeg har vært småklar for å gjøre plass til et lite hjerte siden januar-ish og vi hadde nå blitt enige om at vi skulle vurdere temaet/begynne prøvingen på nyåret. Sluttet på ppillen for en mnd siden og begynte å ta folat for å være forberedt og for å gi kroppen en sjans til stabil syklus i tilfelle det tok tid å finne rytmen.

Vel! Min kropp våkner når jeg ikke tar hormoner og jeg var rett i syklus etter pilleslutt! Den våkner også på den måten at jeg kjenner EL og får mer lyst i tiden før :nigo: Derfor ble det plutselig spontant lagt inn aksjer ikveld :hoppendeglad:(sexen var planlagt :fnise: <- anbefales for ekstra piff, seriøst :jepp:) Skulle egentlig gå ned mye mer i vekt, ha trent mer osv men nå ikveld ble det bestemt at skjer det så skjer det :strix:Passer fint at EL er beregnet om 2 dager da :Nikke: Så nå blir det spennende dager! DERSOM jeg blir gravid nå så får jeg termin rundt bursdagen til O... 

God helg! 

Sånnen hemmelig følger nå :Knegg: Neida. Jeg hadde dagbok og var litt mer aktiv i prøvinga mi med førstemann. Nå er jeg gravid igjen, så syns det er spennend å følge litt med igjen :) Starta på ny dagbok, men det ble det ikke noe av ser jeg :ler: Bare fjaser innom alle andres :vinke: 

Ikke godt med langvarig forkjølelse! Men 5 kg minus er jo råbra! Har 25 å ta av selv, så ny graviditet nå gjør meg litt stressa. La på meg mye sist gang, å bør jo helst ikke gå opp nå mye nå🙄 Har ikke starta så godt mtp aktivitet og kosthold, så må skjerpe meg ☝🏼

Men veldig spennende tid for dere nå da 😄 Når har du IKM?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mammalivet skrev:
 

Sånnen hemmelig følger nå :Knegg: Neida. Jeg hadde dagbok og var litt mer aktiv i prøvinga mi med førstemann. Nå er jeg gravid igjen, så syns det er spennend å følge litt med igjen :) Starta på ny dagbok, men det ble det ikke noe av ser jeg :ler: Bare fjaser innom alle andres :vinke: 

Ikke godt med langvarig forkjølelse! Men 5 kg minus er jo råbra! Har 25 å ta av selv, så ny graviditet nå gjør meg litt stressa. La på meg mye sist gang, å bør jo helst ikke gå opp nå mye nå🙄 Har ikke starta så godt mtp aktivitet og kosthold, så må skjerpe meg ☝🏼

Men veldig spennende tid for dere nå da 😄 Når har du IKM?  

Du får sende meg en pm om du vil avsløre deg :hoho:Dagbok må du jo fortsette med :jepp:

Jeg er faktisk lettere nå enn før jeg ble gravid :nigo:planlegger å fortsette omleggingen og nedgangen i evnt graviditet. Håper ihvertfall at jeg ikke må opp så mye... Så da er vi litt i samme båt 😊 Jeg må gjøre masse bekkenøvelser og prøve å holde meg i aktivitet slik at jeg ikke blir invalid, har jo en på 2 å ta meg av også :hjerte:

Ikm er 30.10! Merker at fallhøyden er enorm! Jeg er jo helt overbevist om at jeg er gravid, føler det i kroppen :danser:Dette kan ende opp med å føles som en eeeevighet :fnise:

*Har allerede klar liste over babyutstyr vi mangler :riste: :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
5 timer siden, LilleMy1989 skrev:
 

Du får sende meg en pm om du vil avsløre deg :hoho:Dagbok må du jo fortsette med :jepp:

Jeg er faktisk lettere nå enn før jeg ble gravid :nigo:planlegger å fortsette omleggingen og nedgangen i evnt graviditet. Håper ihvertfall at jeg ikke må opp så mye... Så da er vi litt i samme båt 😊 Jeg må gjøre masse bekkenøvelser og prøve å holde meg i aktivitet slik at jeg ikke blir invalid, har jo en på 2 å ta meg av også :hjerte:

Ikm er 30.10! Merker at fallhøyden er enorm! Jeg er jo helt overbevist om at jeg er gravid, føler det i kroppen :danser:Dette kan ende opp med å føles som en eeeevighet :fnise:

*Har allerede klar liste over babyutstyr vi mangler :riste: :jepp:

Kan godt avsløre meg her ja :ler: Ikke sikkert det ringer noen bjeller da🤷🏽‍♀️ Jeg gikk under nicket BeKind da vi var prøvere, og under graviditeten. Nå finner jeg ikke passordet lengre, så måtte bare starte med nytt nick.. 

Jeg føler ikke jeg får nok tid til dagboka denne gang, men skyter heller innom andres dagbøker, så jeg får være litt «sosial» der :fnise: 

Jeg forsvant ganske raskt fra KG etter fødselen. Den var tøff, og tiden etterpå. Fikk depresjon av lite søvn, og jeg husker nesten ingen ting. Nektet å lukke øynene med mindre noen satt vakt å overvåket babyen. Det funket dårlig over flere uker 🤯😴 Men heldigvis gikk det til seg etterhvert, og nå nyter jeg mammatilværelsen tross for fremdeles lite søvn :hjerte: 

30 oktober er ikke lenge til :hoppe: Spennende! Håper det har klaffet! Bekkenøvelser er nok lurt ja. Burde ha tatt litt bedre vare på bekkenet mitt jeg også🙈 Liksom noe annet i svangerskap nr 2, og førstemann gjerne vil bli løftet :) gleder meg til å følge med 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mammalivet skrev:
 

Kan godt avsløre meg her ja :ler: Ikke sikkert det ringer noen bjeller da🤷🏽‍♀️ Jeg gikk under nicket BeKind da vi var prøvere, og under graviditeten. Nå finner jeg ikke passordet lengre, så måtte bare starte med nytt nick.. 

Jeg føler ikke jeg får nok tid til dagboka denne gang, men skyter heller innom andres dagbøker, så jeg får være litt «sosial» der :fnise: 

Jeg forsvant ganske raskt fra KG etter fødselen. Den var tøff, og tiden etterpå. Fikk depresjon av lite søvn, og jeg husker nesten ingen ting. Nektet å lukke øynene med mindre noen satt vakt å overvåket babyen. Det funket dårlig over flere uker 🤯😴 Men heldigvis gikk det til seg etterhvert, og nå nyter jeg mammatilværelsen tross for fremdeles lite søvn :hjerte: 

30 oktober er ikke lenge til :hoppe: Spennende! Håper det har klaffet! Bekkenøvelser er nok lurt ja. Burde ha tatt litt bedre vare på bekkenet mitt jeg også🙈 Liksom noe annet i svangerskap nr 2, og førstemann gjerne vil bli løftet :) gleder meg til å følge med 😄 

Ååå BeKind ja :hjertesmil: Selvfølgelig husker jeg deg ;) Husker jeg synes det var dumt at du forsvant. Skjønner godt hvorfor altså, fødsel og barsel kan være tøft! :klem: Og det du beskriver høres beintøft ut. Kjenner dessverre til litt av det og må ta grep for å unngå det samme igjen, bla panikken for at bebis dør om jeg ikke følger med... Det er ille! Godt å høre at det er bedre nå :)

Neida! Ikke så veldig lenge meeeen du vet hvordan det er i dpo-land :fnise: Håper tiden går fortere denne gangen! 

Bekken og knipeøvelser står på timeplanen :opplyser:

Nå er det litt tenåringstvserie :nigo: og strikking før det er natta :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
17 timer siden, LilleMy1989 skrev:
 

Ååå BeKind ja :hjertesmil: Selvfølgelig husker jeg deg ;) Husker jeg synes det var dumt at du forsvant. Skjønner godt hvorfor altså, fødsel og barsel kan være tøft! :klem: Og det du beskriver høres beintøft ut. Kjenner dessverre til litt av det og må ta grep for å unngå det samme igjen, bla panikken for at bebis dør om jeg ikke følger med... Det er ille! Godt å høre at det er bedre nå :)

Neida! Ikke så veldig lenge meeeen du vet hvordan det er i dpo-land :fnise: Håper tiden går fortere denne gangen! 

Bekken og knipeøvelser står på timeplanen :opplyser:

Nå er det litt tenåringstvserie :nigo: og strikking før det er natta :natti:

Så kosli da :) Kommer å besøker dagboka di ofte framover nå igjen 😄 

Håper jeg er mer rustet til neste baby, og det tror jeg. Neste gang er liksom ikke alt helt nytt 🤗

Så sant, dpoland kan være kjeeeeempetreig :snurt:Men jeg krysser fingra for at ventinga gir belønning 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mammalivet skrev:
 

Så kosli da :) Kommer å besøker dagboka di ofte framover nå igjen 😄 

Håper jeg er mer rustet til neste baby, og det tror jeg. Neste gang er liksom ikke alt helt nytt 🤗

Så sant, dpoland kan være kjeeeeempetreig :snurt:Men jeg krysser fingra for at ventinga gir belønning 😍

Koselig med besøk 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO-land da. EL var 14-16.10 eller 19.10. Ikke heelt kontroll altså :fnise: Troooor det var 16. men det vil jo vise seg :jepp: Går ut fra at det var da og tester tidligst 28.10 :engel: Ihvertfall, puppene er vonde! 

Mtp at vi har begynt å prøve så er der jo genialt å ha startet på medisin som har kvalme som bivirkning :rolleyes: Jeg har vært småkvalm noen dager allerede og må overbevise meg selv om at det er pga medisin :opplyser: Blir nok totalt crazy denne gangen også. 

Har allerede holdt på å røpe meg ang prøving flere ganger. Er det mulig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Samme her - med alt egentlig :ler: Men det å røpe meg. Jeg fortalte til mamma at vinterdressen til M var blitt for liten, så jeg hadde kjøpt ny. "Skal du selge den gamle da? Den er jo ikke slitt i det hele tatt." Og jeg bare: ":ohmy:"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Weebs skrev:
 

Haha! Samme her - med alt egentlig :ler: Men det å røpe meg. Jeg fortalte til mamma at vinterdressen til M var blitt for liten, så jeg hadde kjøpt ny. "Skal du selge den gamle da? Den er jo ikke slitt i det hele tatt." Og jeg bare: ":ohmy:"

:fnise:

Den er så kul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Tar meg selv i å si «når vi får en til», «når nestemann kommer» osv. Alle tror jo at jeg hinter om at vi allerede venter en til 😂 Og jeg er såklart kvalm, dårlig matlyst, har ømme bryst og kjenner stikninger. Crazy allerede i pp1. Hvordan skal dette gå? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag!

Nå har jeg nettopp laget meg en plan for trening fremover. Masse fokus på bekken og øvelser man bør gjøre som gravid :nigo: Disse kommer i tillegg til mobilitetstrening og forhåpentligvis kondisjonstrening/fjellturer. Blir bra å komme igang igjen etter masse sykdom :jepp: Jeg merker nemlig at hvilepulsen har steget..  

.. og den er i dag høyere enn den noensinne har vært siden jeg skaffet fitbit i mai. Jeg synes jo dette var litt underlig, vet jo at den stiger når jeg ikke trener og når jeg er syk. Men jeg er ikke syk (bortsett fra litt småtjafs i hals og øre). Og den har steget mye de siste dagene, grafen går rett opp.. Så da ble det et besøk hos dr. Google! Hun kunne fortelle meg at det er veldig vanlig med høyere hvilepuls under graviditet :nigo: Kanskje det er et tegn på at testen blir positiv i helgen!? :hoppendeglad:Herr-e-gud så spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det leste jeg også! Var en som trodde det var feil på fitbiten, også var hun «bare» gravid. Så spennende :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Atziri skrev:
 

Det leste jeg også! Var en som trodde det var feil på fitbiten, også var hun «bare» gravid. Så spennende :yvonne:

Ja :strix: Sykt spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så moro at dere har startet prøvingen på nr 2 😍 gleder meg til å følge med!

Tenk om det klaffer allerede på pp 1 :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sille4 skrev:
 

Så moro at dere har startet prøvingen på nr 2 😍 gleder meg til å følge med!

Tenk om det klaffer allerede på pp 1 :yvonne:

Det er litt uvirkelig enda 😍 Gjør vi faktisk det her? Skal jeg få oppleve graviditet og baby igjen? Æææææææææ :strix:Helt vilt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sille4 skrev:
 

Så moro at dere har startet prøvingen på nr 2 😍 gleder meg til å følge med!

Tenk om det klaffer allerede på pp 1 :yvonne:

 

Akkurat nå, Atziri skrev:
 

Hvor lang tid tok det med første forresten?

Sist ble jeg gravid i PP1, PP2 og PP5 :)

PP3 bommet vi på EL og PP4 fikk jeg skygge/svak positiv før mensen kom. 

Det er jo faktisk statistisk sett veldig sannsynlig at det klaffer fort for oss, heldigvis! 😂 Mem fallhøyden blir stor om det viser seg å ta tid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...