Gå til innhold

Lillemy's eventyr


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

5+1 og jeg kjente første ilingen i bekkenet i går :daane:Altså. Og i dag igjen når jeg støvsugde.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.11.2018 den 13.23, LilleMy1989 skrev:

Jeg hadde legetime idag pga medisiner + blodprøver. Det ble måling av hcg likevel 😂 og blodprosent osv. Fikk også løfte om henvisning til tul i desember :hjerte: Det blir endel ekstra når man er over en viss BMI, har opplevd flere SA og har hatt sva. dia. tidligere. 

Fikk "tillatelse" til å fortsette å gå ned i vekt :hoppendeglad:kanskje jeg klarer å la være å gå opp denne gangen :) Det er snakk om livstilsendring og fysisk aktivitet altså, ikke slanking og diett :riste: Feiret legetimen med en fjelltur :strix:Det er første skikkelige trening siden august! Digg, men sykt høy puls. Var oppe i 195... :sjokkert: Er det lov når man er gravid? 

Da har jeg funnet dagboka di❤️ Jeg har selv lyst til å prøve å unngå å legge så mye på meg denne graviditeten siden jeg fortsatt har 9 kg for mye etter sist fødsel. Jeg har faktisk akkurat først nå begynnt å gå litt ned, å vips så var jeg gravid igjen😜😅 Nå har jeg bim på 24 så jeg er normalvektig. Håper å kunne fortsette å trene og målet er minst mulig sukker, brødmat denne gangen.. Kom gjerne med tips🙏🏻☺️  Jeg er litt redd å trene i starten jeg vet ikke hvorfor. Hvordan følte du at det gikk? Jeg har ikke trent etter at jeg testet positiv... Foresten heldige deg som har fjell i nærheten😍😭

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Da har jeg funnet dagboka di❤️ Jeg har selv lyst til å prøve å unngå å legge så mye på meg denne graviditeten siden jeg fortsatt har 9 kg for mye etter sist fødsel. Jeg har faktisk akkurat først nå begynnt å gå litt ned, å vips så var jeg gravid igjen😜😅 Nå har jeg bim på 24 så jeg er normalvektig. Håper å kunne fortsette å trene og målet er minst mulig sukker, brødmat denne gangen.. Kom gjerne med tips🙏🏻☺️  Jeg er litt redd å trene i starten jeg vet ikke hvorfor. Hvordan følte du at det gikk? Jeg har ikke trent etter at jeg testet positiv... Foresten heldige deg som har fjell i nærheten😍😭

Hei :blomst: og :velkommen:

Skjønner at du vil unngå å legge på deg mer enn nødvendig altså. Når du er normalvektig er det anbefalt å gå opp endel likevel og da skal man jo bare spise slik man allerede gjør + tilskudd :)

Det gikk fint å trene. Det eneste jeg kjente var at jeg var mye mer sliten på vei opp og at pulsen ble alt for høy! Må nok ta det litt roligere neste gang :jepp: Det er veldig fint å ha noen fjell å velge i rett i nærheten. Jeg glemmer litt at ikke alle har det :fnise: Du trenger ikke være redd for å trene sålenge du tar det rolig i begynnelsen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Hei :blomst: og :velkommen:

Skjønner at du vil unngå å legge på deg mer enn nødvendig altså. Når du er normalvektig er det anbefalt å gå opp endel likevel og da skal man jo bare spise slik man allerede gjør + tilskudd :)

Det gikk fint å trene. Det eneste jeg kjente var at jeg var mye mer sliten på vei opp og at pulsen ble alt for høy! Må nok ta det litt roligere neste gang :jepp: Det er veldig fint å ha noen fjell å velge i rett i nærheten. Jeg glemmer litt at ikke alle har det :fnise: Du trenger ikke være redd for å trene sålenge du tar det rolig i begynnelsen 😊

Bor du i Bergensområde kanskje? Jeg har bodd der halve livet, så du kan tro jeg savner fjellene😭 

Jeg har ikke akkurat trent kjempe hardt etter fødel, men løper å trener styrke ca 4 ganger i uka. Kan man fortsette med å ta markløft også? Jeg trenger ikke legge på meg på kroppen iallefall, men litt går man jo opp uansett. Jeg gikk opp 20 kg sist😬

Det er nok naturlig at man blir fortere sliten ved trening som gravid☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frk.Sanna skrev:

Bor du i Bergensområde kanskje? Jeg har bodd der halve livet, så du kan tro jeg savner fjellene😭 

Jeg har ikke akkurat trent kjempe hardt etter fødel, men løper å trener styrke ca 4 ganger i uka. Kan man fortsette med å ta markløft også? Jeg trenger ikke legge på meg på kroppen iallefall, men litt går man jo opp uansett. Jeg gikk opp 20 kg sist😬

Det er nok naturlig at man blir fortere sliten ved trening som gravid☺️

Nei jeg gjør nok ikke det :) Men det er på vestlandet ;)

Tror man kan løfte sålenge buktrykket ikke blir for høyt. Jeg kommer sikkert til å løfte litt lett 😊 

Ja det er nok det 😂 Har mye høyere hvilepuls også og det hjelper ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg vært litt opptatt den siste tiden, så ser jeg plutselig (lover, jeg er ikke stalker) at du har postet i terminklubb for neste år! Herregud!! Og hurra :nordvesta:, jeg har noen sider å kose meg med nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tonio skrev:

Her har jeg vært litt opptatt den siste tiden, så ser jeg plutselig (lover, jeg er ikke stalker) at du har postet i terminklubb for neste år! Herregud!! Og hurra :nordvesta:, jeg har noen sider å kose meg med nå. :fnise:

Såklart du stalker meg :lur: #kjendis :fnise:

Tusen takk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at dette kommer til å gå bra 😊 Masse kvalme og symptomer og hcg-stigningen var bra! 2500-8593 på 4 dager 😁 Nå håper jeg det blir ul i desember 😇 

Det et helt vilt å tenke på hvor fort det går! Snart er det desember og i slutten av desember er jeg 12 uker :hoppendeglad: og så er det plutselig oul etter det :fnise: Shit! Holy crappoly...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde første fysiotime pga bekkenet i går :rolleyes: Det gikk fint og virker som fysioterapauten vet hva han snakker om. Er visst utdannet innen både det ene og det andre :jepp: Han mente at han/vi skulle gjøre graviditeten så behagelig som mulig for meg og så skal jeg trene hjemme utenom. Skal trene noe hver dag mente han. Jeg har øvelser for bekkenet som jeg kan gjøre én dag, mobilitetstrening neste dag og så kardio tredje dag. Vi får se om det blir hver dag :fnise: men jeg liker å trene og trenger effekten så jeg skal prøve å få til hvertfall 3 økter i uken. 

På matfronten er det litt krise. Noen måltid går greit og består av knekkebrød med ost + agurk/tomat/eple alt ettersom, men craver daglig raske karbohydrater, junk osv. Tror kroppen prøver å kompensere for produksjon av baby. Det er skikkelig cravings og smaker himmelsk! når jeg gir etter :hoho:Kan jo ikke fortsette sånn :opplyser: men det er så deilig når kvalmen slipper når jeg spiser.. 

Tiden går sykt fort og jeg er allerede 7+0 :sjokkbla: Tul er neste fredag og jeg håper alt er bra med det lille hjertet vårt :hjerte: Da er jeg allerede 8+3, dvs at dette er den siste uka i 2 mnd! Neste uke er jeg gravid i 3 måned :sjokk:

Spurte mini om han ønsket seg baby istad, JA! :rodmer: Han begynte å snakke om at han skulle få baby i morgen, håper han ikke prater om det til andre! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tmi!

8+2 og velkommen første oppkast! Skulle lage meg lunsj, nudler med egg, og brakk meg når jeg bøyde meg for å ta frem kjele. Lenge siden frokost så det var heldigvis ikke noe å kaste opp. Men ingen har fortalt meg at du tisser på deg når du kaster opp med #2!!! Er jo ganske logisk da men likevel 😂 På den positive siden er jeg ikke lenger kvalm og kan nyte lunsjen i fred 😁 

TUL i morgen allerede! Mannen har tatt fri og vi gleder oss. Tror det blir en lykkelig begivenhet. Skal shoppe julegaver først :jepp:

Må vaske klær. Tom for truser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
5 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Tmi!

8+2 og velkommen første oppkast! Skulle lage meg lunsj, nudler med egg, og brakk meg når jeg bøyde meg for å ta frem kjele. Lenge siden frokost så det var heldigvis ikke noe å kaste opp. Men ingen har fortalt meg at du tisser på deg når du kaster opp med #2!!! Er jo ganske logisk da men likevel 😂 På den positive siden er jeg ikke lenger kvalm og kan nyte lunsjen i fred 😁 

TUL i morgen allerede! Mannen har tatt fri og vi gleder oss. Tror det blir en lykkelig begivenhet. Skal shoppe julegaver først :jepp:

Må vaske klær. Tom for truser.

Hahah :ler: Sorry, men jeg kjenner meg igjen så godt...! Dette var ikke problemer jeg støtte på med førstemann. Å hoppe på trampoline, og å spy er ikke helt problemfritt lengre :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Mammalivet skrev:

Hahah :ler: Sorry, men jeg kjenner meg igjen så godt...! Dette var ikke problemer jeg støtte på med førstemann. Å hoppe på trampoline, og å spy er ikke helt problemfritt lengre :ler2:

:hoho:Det er jo ganske komisk! Heldigvis merker jeg stor forbedring de periodene jeg husker å gjøre knipeøvelsene regelmessig. Er vel en grunn til at det er anbefalt å gjøre det hver dag, hele livet 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
1 minutt siden, LilleMy1989 skrev:

:hoho:Det er jo ganske komisk! Heldigvis merker jeg stor forbedring de periodene jeg husker å gjøre knipeøvelsene regelmessig. Er vel en grunn til at det er anbefalt å gjøre det hver dag, hele livet 🙊

Ja :fnise: åh, disse knipeøvelsene ja.. Jeg er 15 uker nå, så burde kanskje begynne å ta noen her og da. Tok ca 4 knip gjennom sist graviditet, så jeg kan kanskje ikke klage når jeg spyr og tisser meg ut samtidig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mammalivet skrev:

Ja :fnise: åh, disse knipeøvelsene ja.. Jeg er 15 uker nå, så burde kanskje begynne å ta noen her og da. Tok ca 4 knip gjennom sist graviditet, så jeg kan kanskje ikke klage når jeg spyr og tisser meg ut samtidig 🙈

Anbefaler å ha app som minner deg på det og har foskjellige økter så det ikke blir kjedelig :nigo: eks Pfei kegel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha! 😂 jeg kjenner meg så igjen! Ikke med springa da, men andre situasjoner. Jeg må virkelig ta de øvelsene mer seriøst. Hvordan blir det med unge nummer 2 liksom? 🙈 

Håper du slipper unna den værste kvalmen. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chandra skrev:

Haha! 😂 jeg kjenner meg så igjen! Ikke med springa da, men andre situasjoner. Jeg må virkelig ta de øvelsene mer seriøst. Hvordan blir det med unge nummer 2 liksom? 🙈 

Håper du slipper unna den værste kvalmen. ❤️

Ja det er dessverre ikke bare under spyinga :ninja: Hjelper å knipe! :opplyser:

Takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...