Gå til innhold

Lillemy's eventyr


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Sisti skrev:

Det med telefontrykking er også vi fæle på. Det er et herk, egentlig. Prøver å begrense det, men blir fortsatt en del. Men vi er enige om at nå når han begynner i barnehagen skal vi legge mobilen fra oss på kjøkkenet når vi kommer fra jobb, og den skal ikke frem igjen før etter hans leggetid. Håper vi blir flinke på det. 

Ja, jeg har blitt ammehjelp nå. :) Tar faktisk en del tid det også! Så greit å vente med det til du faktisk har overskudd. Det er jo heldigvis ikke noe man må haste med. 

Lykke til med å få orden på kommunikasjonen deres. Forhold kan være mye jobb, men sånn er det, og forhåpentligvis kommer man sterkere ut av det når man tar det på alvor sånn som dere gjør det! :)

Ja vi skal også ha regler på telefonbruk! 

Det var det jeg regnet med ;) Vil jo være tilgjengelig til å hjelpe folk også. 

Takk! De som ikke skjønner at forhold må jobbes med tror jeg ikke får noe til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en herlig fyr vi ha skapt! Ikveld før vi gikk opp til soverommet så satt vi i sofaen og tullet. Han fant navlen min og er som alltid opptatt av ting som kan pirkes på. Så da begynte jeg å si "mamma sin navle, O sin navle, mamma sin... osv" imens jeg samtidig pekte på nevnte navle. Tilslutt sa jeg "mamma sin navle, men hvor er O sin navle?". Og hva gjør det vidunderlige lille vesenet? Han peker på seg selv! Og så peker han på navlen sin! Herregud at det går an å bli så rørt av noe sånt :strix: jeg holdt på å begynne å grine :grine:  Å ma gad! Jeg elsker den lille gutten så uendelig masse. Hvordan skal dette bli :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16. august 2017 den 9.42, LilleMy1989 skrev:

Hei @Poppsilopp:strix: long time no kg :grine:

 

Hihi vet :sjenert: Men nå når vi er i gang med prøving igjen så blir det med ett mer spennede med KG :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Poppsilopp skrev:

Hihi vet :sjenert: Men nå når vi er i gang med prøving igjen så blir det med ett mer spennede med KG :fnise: 

Spennende spennende! Åh, jeg krysser fingrene for at det klaffer umiddelbart :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Shit bradpitt nå er bhg igang :sjokk: I dag er 3.dagen og jeg har nettopp vært der nå fram til lunsj og så skal de prøve å legge han etterpå. Jeg sitter på kafe rett i nærheten og de ringer om han gråter eller virker utrygg :grine:

Vet ikke helt hva jeg føler altså. Det blir deilig å få noen timer for seg selv etter over 1 år med veldig lite tid til meg. Jeg skal jo bruke tiden til trening, avslapning, jobbsøk og hobby så litt fornuft er det jo. Likevel kjenner jeg det langt inn i hjertet at det er "feil" at han skal være borte fra oss mange timer om dagen :( Det blir heldigvis ikke mer enn han må, dvs kjernetiden på 4-5 timer. Og jeg kan gi han fri en dag i uka. Fordi jeg er hjemme så kan vi også ha lang tilvenning og jeg kan hente han om det er noe. Vi er veldig heldige sånn sett :jepp: Det virker også som han koser seg og han søker de voksne på avdelingen og leker. Det letter mammahjertet litt. 

Bl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilvenning i bhg kan være skikkelig hardt, men det hjelper etterhvert når du ser hvor mye han kommer til å kose seg der. Nesten så man kan bli litt sjalu på de som jobber der. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Både jeg og mannen sitter og griner av Mitt Lille Land :grine: :hjerte: 

Å ha hjertet sitt vandrende fritt ute i verden er gelt fantastisk og fullstendig grusomt. Tanken på å skulle miste barnet mitt eller at noe skulle skje er uutholdelig :(

Vet ikke om vi tør å få flere :hoho: samtidig må jeg oppleve det flere ganger :strix: og det har jeg kommunisert helt tydelig at jeg må. Mannen er enig men vi begge vil at ting skal være litt annerledes enn nå, fysisk, psykisk og økonomisk. Jeg er ikke klar for neste enda :hoho:

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15. oktober 2017 den 23.06, LilleMy1989 skrev:

Både jeg og mannen sitter og griner av Mitt Lille Land :grine: :hjerte: 

Å ha hjertet sitt vandrende fritt ute i verden er gelt fantastisk og fullstendig grusomt. Tanken på å skulle miste barnet mitt eller at noe skulle skje er uutholdelig :(

Vet ikke om vi tør å få flere :hoho: samtidig må jeg oppleve det flere ganger :strix: og det har jeg kommunisert helt tydelig at jeg må. Mannen er enig men vi begge vil at ting skal være litt annerledes enn nå, fysisk, psykisk og økonomisk. Jeg er ikke klar for neste enda :hoho:

Off, jeg har kun lest om det, og jeg hulket når jeg skulle fortelle mannen om det :sjenert: Helt forferdelig fryktelig! Tror ikke nå er rette tiden for meg å se noe sånt. 

 

Så spennende med tanker om nummer to. Jeg var ikke klar heller når M var på den alderen. Det er noe med det å glede seg nesten like mye til den graviditeten som neste. Plutselig er dere klare! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du vi er klare plutselig? At vi føler på samme måte som med første graviditet :sjokk: Der har jeg faktisk ikke tenkt på en gang... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Tror du vi er klare plutselig? At vi føler på samme måte som med første graviditet :sjokk: Der har jeg faktisk ikke tenkt på en gang... 

Kanskje ikke helt på samme måten. Men jeg merket i hvertfall at jeg begynte å bli klar. Men mulig man ikke blir helt klar før man er i gang å prøver. Da kommer spenningen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Poppsilopp skrev:

Kanskje ikke helt på samme måten. Men jeg merket i hvertfall at jeg begynte å bli klar. Men mulig man ikke blir helt klar før man er i gang å prøver. Da kommer spenningen :nigo: 

Hurra! :strix::fnise: greier ikke helt å se det for meg nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mr igjen :spy: Vet ikke hvorfor jeg synes det er så ekkelt og skummelt. Skal ikke ha hodet inni en gang! Men blææææææ. Må jo bare gjøre det i tilfelle det skulle være noe annet/verre enn bekkenleddsyndrom.. 

O er virkelig herlig for tiden. Det kommer nye ord på løpende bånd og han forstår, og gjør seg forstått, mer og mer :strix: Viljen er også begynt å komme frem. Han blir eitrendes sint når ting ikke går hans vei. Hyyyyl og skrik. Jeg må ofte ta meg sammen for å ikke le :fnise: 

Denne dagen er fullpakket med flere møter på sykehuset, må hente noe i byen og hente barnet mitt tidlig siden han ikke har vært i bhg på over en uke pga sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sovnet rundt midnattish.

O våknet 04.30. Nektet å sove mer.

Gikk opp og prøvde å legge han 06. Jeg døste 30 min imens han lå ved siden av meg :hoho: Så var det bare å stå opp. 

O begynte å gjespe igjen 7.30 så da var det bare å komme seg avgårde til bhg ellers hadde det ikke blitt bhg idag. 

Ferdig levert og stooore planer om søvn! :Gjesp:

Sovnet på sofaen etter 9. 

Våknet av lyden av at noen tok i døren (fjær som presses sammen) ca 9.15.

Oppdager at jeg ikke klarer å bevege meg i det hele tatt uansett hvor hardt jeg prøver :sjokk: 

Søvnparalyse var faen meg helt grusomt! Tør ikke sovne igjen :grine:

#jævlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, lille_frosk skrev:

Hei LilleMy! Hvordan går det med dere? Søvnparalyse høres forferdelig ut!!

Hei :strix:

Søvnparalyse var grusomt :spy:

Jo det skal jeg fortelle deg! Nå går det bedre og bedre! 

Forholdet er bedre enn det var og hverdagen er ikke like tung og påvirket av depresjon lengre. Regelmessig trening 2ggr i uken hjalp enormt og nå er det nesten ikke noen dager med depresjon. Wow for en forskjell! Det har påvirket forholdet veldig det siste halvannet året (kom for fullt når O ble født) og nå virker det som håpet er tilbake :jepp:

Kroppen er derimot ikke så veldig bra. Bekkenet er så bra som det aldri har vært, heldigvis! Men resten er ikke noe å skryte av. Daglige smerter = dårlig humør og gryende depresjon. Bekymringer for framtiden og manglende overskudd til noe som helst. Jeg vil jo virkelig ikke bli ufør så jeg må finne noe som hjelper! Men det er sykt vanskelig å motivere seg når man har vondt, hverken til trening eller riktig mat. I tillegg er jeg ca 30 kg overvektig og MÅ derfor gjøre noe med det. Jeg vet jo at mat og trening kan ha vilt mye å si for sykdommen og vekten, men det var motivasjon da... 

O derimot, han har det utmerket! Vokser så fort og sier masse. Setter sammen to ord og forstår det meste vi sier til han. Han elsket jul og pakker. Ordet "pakke" lærte han på en dag og siden får vi høre det flere ganger i timen. Det og bæsj. :fnise: Og det neste jeg skal dele er fantastisk... Han har begynt å sove!!!! Vi måtte kutte kvelds- og nattamming for å få det til. Når har han ikke lenger oppstøt som vekker han og sover ofte hele kvelden og mye av natten. Våkner noen ganger for vann og smokk/kos men sover fort igjen :jepp: Himmelen etter alle kvelder og netter siden han ble født :hoho:

Totalt sett går det fremover :jepp:

Godt nyttår KG-folket :hjerte:

*Setter pris på at du sier ifra dersom du kjenner meg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at mannen og forholdet har det bedre, og ikke minst at O har det så bra! Han har refluks han og? Ikke så fint å høre at helsen din ikke er noe grei ... :( Håper det blir bedre med lysere dager og mer søvn fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, lille_frosk skrev:

Så godt å høre at mannen og forholdet har det bedre, og ikke minst at O har det så bra! Han har refluks han og? Ikke så fint å høre at helsen din ikke er noe grei ... :( Håper det blir bedre med lysere dager og mer søvn fremover. 

Han har ikke diagnose men har hatt oppstøt siden han var helt liten. Så jeg mener at han har/hatt det ja. Har vært klin umulig å avvenne før nå og nå får vi jo virkelig se at det faktisk har vært oppstøtene som har ødelagt søvnen :(

Takk :) Det håper jeg og :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...