Gå til innhold

Burde man få velge om man skal bli pappa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man ikke vil ha barn så får man la vær å ha sex for å være helt sikker. Eller kondom, det er ikke 100% Men det vet jo de fleste og det er jo en risiko de fleste velger å ta. 

Det å ta abort er og skal være en kvinnes valg da det er hennes kropp det går utover. Vil en mann overhodet ikke gjøre noen gravide så jo alltid sterilisering et alternativ. Eller som nevnt tidligere kondom. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir litt dumt å sammenlikne en ufrivillig økonomisk byrde med et fysisk og psykisk traume. Jeg skjønner at du som mann ikke kan forestille deg hvordan det er, men da har du heller ingen rett til å uttale deg om hvor enkelt eller vanskelig det er å ta abort. 

Ja, det kan nok føles veldig urettferdig å måtte betale bidrag for et barn man aldri planla å få med en person man kanskje aldri planla å få barn med, men i mange tilfeller ønsket kanskje ikke kvinnen selv å få barn på det tidspunktet, eller med den mannen, heller. Hun bare klarte ikke å ta abort og tok det vanskelige valget om å beholde barnet, ta seg av det fysisk og emosjonelt, og betale en like stor pengesum som den ufrivillige faren for å oppfostre barnet. 
Dette er snakk om å ta et valg man føler man kan leve med, og når det kommer til å beholde/ikke beholde ved graviditet er dette 100% opp til kvinnen som faktisk må bære frem, føde og som regel ha hovedomsorgen for barnet. 
Det høres kanskje urettferdig ut at mannens valg tas ved samleiet, men sånn er det fra biologiens side. 

En juridisk abort høres kanskje bra ut på papiret, men det er ikke å komme utenom at det da allerede finnes et barn som blir fratatt rettigheter og som dermed blir skadelidende.
Enn hvis mannen ikke klarer å glemme barnet han en gang sa fra seg alle rettigheter til? Ønsker kontakt allikevel, og det samme gjør barnet? Du ser, ved en juridisk abort er det egentlig en slags angrerett som varer livet ut, uansett hvordan loven legges opp. Dette mennesket eksisterer. Man kan ikke akkurat arrestere og fengsle, eller bøtelegge en mann hvis eneste forbrytelse er å ha kontakt med sitt biologiske avkom, særlig hvis barnet selv også ønsker det. 
Ved en medisinsk eller kirurgisk abort fjernes det som kunne utviklet seg til å bli et barn, og barnet vil aldri finnes. Kun minnet av det og vissheten om det som kunne blitt, og man kan aldri angre seg etter et sånt valg. 
Selvbestemt abort og juridisk abort vil derfor aldri kunne bli det samme, og er faktisk ikke likestilling.

Anonymkode: 9f29f...040

Hvorfor blir det dumt? Jeg har hatt mange traumer, både fysisk og psykisk og INGEN av de ville jeg betalt 1-2mill for å slippe, fordi 5-8år av livet mitt i arbeid er mer verdifult enn noen månder med traume. punktum. Ikke har jeg sagt noe om hvor lett eller vanskelig det er å ta abort heller, men bare sett opp så mange stråmenn du bare ønsker.

Sammenligner du virkelig en som selv har valgt å ha et barn sine betalinger med en som har valgt å ikke ha barn, men blir tvunget til å betale? virkelig? Hvis det går ann å sammenligne på den måten så kan jo jeg begynne samenligninger om at voldekt er greit fordi noen har voldtektsfantasier og så bare male det over på de som blir ufrivillig voldtatt også?

Så du er i mot adopsjon ved enslige foreldre som adopterer? Ingen far/mor da heller. Du er i mot inseminasjon for enslige som vil bli foreldre? Ingen far der heller, eller er det plutselig greit siden det da er kvinnen som bestemmer det, så da er ikke barnets rettigheter så viktig lengre?

Og dette skal være et problem, hvorfor? Hvordan vil dette være annerledes enn om man ønsker å møte postmannen og han ønsker å møte deg, så dere møtes og slår av en prat over en øl? To personer som ikke har hatt noe med hverandre møtes, hvorfor er det feil? bortsett fra hevngjerrige kvinnfolk som mener at to mennesker ikke er frie til å møte de de måtte ønske fordi den ene av de ikke ville ha et barn på det tidspunktet hun ønsket seg barn?

Rettet også den siste delen din, juridisk abort ville gått en lang vei mot faktisk likestilling

Anonymkode: a317b...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Hvis man ikke vil ha barn så får man la vær å ha sex for å være helt sikker. Eller kondom, det er ikke 100% Men det vet jo de fleste og det er jo en risiko de fleste velger å ta. 

Det å ta abort er og skal være en kvinnes valg da det er hennes kropp det går utover. Vil en mann overhodet ikke gjøre noen gravide så jo alltid sterilisering et alternativ. Eller som nevnt tidligere kondom. 

Men hvorfor mener du det er greit å forskjellsbehandle på kjønn her, men ikke i de tilfellene det gavner menn? Det er langt flere smarte menn enn kvinner (også flere dumme), hvorfor skal det være urettferdig at disse får mer betalt enn kvinner? De er jo biologisk lagt opp på den måten? Hvorfor skal kvinner tjene det samme som menn i fysiske yrker da menn er bevist sterkere og mer utholdne? Det er jo bare biologi, så det er jo ikke diskriminering å betale kvinner mindre? Eller har vi noe som heter empati og vi prøver å ta vare på hverandre på tvers av biologien? Men jeg har jo for lengst skjønt at dette bare går en vei og at kvinner ikke egentlig er ute etter likestilling, men heller fordeler.

Anonymkode: a317b...67e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tussi84 skrev:

Både og.. Jeg er for abort i de tilfeller hvor voldtekt har vært inne i bildet, mor eller foster er for syk eller av andre tungtveiende årsaker. Det jeg derimot er i mot er folk som blir gravide i hytt og pine og løser det ved abort hver eneste gang. Abort skal ikke være et prevensjonsmiddel. Etter uke 12 så burde det kun utføres aborter hvis det var voldtekt eller fare for mors eller barna helse. 

Jeg kjenner flere som har tatt abort og jeg støtter dem i sitt valg selv om jeg ikke er enig. For meg er et foster et liv fra dagen hjertet begynner å slå. Jeg hadde aldri klart selv å ta abort da jeg ville tenkt hele tiden i etterkant hva som kunne blitt og ikke. 

Det finnes så mange mennesker der ute som ufrivillig ikke får barn. Adoptere heller det uønskede barnet bort til noen som virkelig vil ha barn. 

Da er du iallefall ikke dobbelmoralsk, fordi du holder begge kjønn til samme standard, en svært sjelden evne hos kvinner (men du mener vel ikke at abort er greit før uke 12?)

Anonymkode: a317b...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er du iallefall ikke dobbelmoralsk, fordi du holder begge kjønn til samme standard, en svært sjelden evne hos kvinner (men du mener vel ikke at abort er greit før uke 12?)

Anonymkode: a317b...67e

Jeg skriver at abort er greit før uke 12 men at det bør ikke brukes som et prevensjonsmiddel. Ta abort 1 til 2 ganger i løpet av livet er en ting, en annen er hvis du har tatt abort 5 ganger og mer enn det. Så skriver jeg også at babyen som ikke er ønsket kan også adopteres bort som en annen mulighet. Men uansett helt feil å abortere bort barnet fordi det er feil kjønn for foreldrene. Det er jeg helt i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns denne debatten er basert på mange antagelser heller enn fakta. Den påstanden om at kvinner ofte lurer menn for å bli gravide kommer jo ofte fra mannen. Hvordan kan han vite om hun faktisk gikk inn for å bli gravid eller om prevensjonen sviktet? Utifra hvilke menn jeg har hørt dette fra, så har jeg en følelse av at det heller er en unnskyldning menn kommer med når de ikke har lyst til å ta ansvar. 

Jeg tror heller ikke at det er vanlig at abort blir brukt som prevensjonsmiddel. 

Anonymkode: fea43...403

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er provoserende at noen i det hele tatt kan tenke tanken på å pule barn på kvinner, og si at de ikke er vil være med å betale for ungen etterpå. Så utrolig lettvint og uansvarlig.

Det er pr i dag helt frivillig å ha sex, og er man i stand til å ha sex, vet man også at det kan føre til barn. Vil man være sikker på at det ikke blir barn, så sørg for at det ikke blir barn av det, eller la vær å ha sex. Noe jeg synes er helt greit for menn som har så lite ansvarsfølelse i kroppen at de snur ryggen til barnet sitt.

Anonymkode: 1322c...8cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke uenig, men når man ser gjennom historien hvordan menn har stått opp og hjulpen kvinner til å banke gjennom lovgivning som ofte går ut over menn, men med 3.generasjons feministene så handler det ikke lengre om likestilling, men å angripe menn og gjøre menn til fienden, på toppen av dette skal alt som heter likestilling for menn angripes og blokkeres. Blir rett og slett eitrende forbannet på de sutrete "feministene" vi har i dag, noe ganske annet enn de modige kvinnene jeg marsjerte med når jeg vokste opp.

Anonymkode: a317b...67e

Det var da ikke i utgangspunktet menn som ønsket at kvinner skulle få stemmerett. Hadde det vært tilfellet, hadde vi vel hatt det mye før. Det å få stemmerett var en stor kamp som kvinner selv kjempet for, selvfølgelig med støtte fra menn, men hvorfor snakker du som om det var deres kamp?

Skjønner du blir provosert av ekstreme holdninger og det du føler er angrep på menn, har sett mye av det selv. Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hvilke omgangskretser du har, jeg er ung og jeg kjenner ingen med de ekstreme holdningene der menn skal angripes etc. Kjenner heller ikke menn/gutter som har syke holdninger til jenter, men ser jo mange av de her inne. De mest ekstreme sitter vel isolert på barnerommet på pcen døgnet rundt og har glemt hvordan man kommuniserer med vanlige folk, og hvordan verden faktisk fungerer.

Likestilling er for min del en selvfølge til en viss grad. Jeg har ingen problemer med å se at menn og kvinner har forskjellige roller. Vi har forskjellige egenskaper og evner. F.eks er menn sterkere. Kvinner bærer barn. Når man har sex, vet man at det er en mulighet for å bli gravid. Det er eget ansvar med prevensjon fra begges side. Denne prevensjonen kan feile. Det går utover barnet om far da sier at han ikke er interessert i å bidra fordi det ikke passer han. Kvinnen kan jo bare ta abort da? Men det er ikke "bare" å drepe ditt eget potensielle barn, uansett om det bare er et embryo per dagsdato. Det betyr at kvinnen eventuelt blir sittende alene, noe som som sagt går utover barnet. Men så er jo det å ha sex et samtykkende valg. Begge er enige, og begge må ta "støyten" om det kommer et barn.

Er det snakk om at en psykisk syk kvinne lurer en mann ved å late som hun er på p-piller f.eks, ikke er det og dermed blir gravid for å fange han, så er jo dette noe helt annet da ingen oppegående mennesker faktisk gjør det. Og da synes jeg også det blir en annen situasjon. 

Men hvor er menn fienden her? Fordi du føler at kvinnen har all kontrollen når det kommer til dette, og at du ikke har noe valg?

Anonymkode: 24c4a...2ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir det dumt? Jeg har hatt mange traumer, både fysisk og psykisk og INGEN av de ville jeg betalt 1-2mill for å slippe, fordi 5-8år av livet mitt i arbeid er mer verdifult enn noen månder med traume. punktum. Ikke har jeg sagt noe om hvor lett eller vanskelig det er å ta abort heller, men bare sett opp så mange stråmenn du bare ønsker.

Sammenligner du virkelig en som selv har valgt å ha et barn sine betalinger med en som har valgt å ikke ha barn, men blir tvunget til å betale? virkelig? Hvis det går ann å sammenligne på den måten så kan jo jeg begynne samenligninger om at voldekt er greit fordi noen har voldtektsfantasier og så bare male det over på de som blir ufrivillig voldtatt også?

Så du er i mot adopsjon ved enslige foreldre som adopterer? Ingen far/mor da heller. Du er i mot inseminasjon for enslige som vil bli foreldre? Ingen far der heller, eller er det plutselig greit siden det da er kvinnen som bestemmer det, så da er ikke barnets rettigheter så viktig lengre?

Og dette skal være et problem, hvorfor? Hvordan vil dette være annerledes enn om man ønsker å møte postmannen og han ønsker å møte deg, så dere møtes og slår av en prat over en øl? To personer som ikke har hatt noe med hverandre møtes, hvorfor er det feil? bortsett fra hevngjerrige kvinnfolk som mener at to mennesker ikke er frie til å møte de de måtte ønske fordi den ene av de ikke ville ha et barn på det tidspunktet hun ønsket seg barn?

Rettet også den siste delen din, juridisk abort ville gått en lang vei mot faktisk likestilling

Anonymkode: a317b...67e

At du ikke ville betalt for å unngå et traume i ettertid er ikke det samme som å faktisk bli traumatisert. Det er faktisk ikke helt sammenliknbart. Og det er da vel ikke snakk om noen måneder, dette er noe som kan plage noen for resten av livet. Menn har en tendens til å undervurdere belastningen det er for kvinner å gå igjennom noe slikt fordi menn ofte ser ting fra en logisk side, og siden de aldri selv vil kunne skjønne helt hvordan det er å gjennomgå en abort vil de aldri se den andre siden av det. Jeg har sett flere argumentere med at man ikke skal ta følelser med i betraktningen når det kommer til dette. 
Men følelsene rundt det har faktisk alt å si, da det er umulig å komme utenom de for de fleste som gjennomgår en abort. Å ta abort er forferdelig. Det er smertefullt både fysisk og psykisk, og mange klarer ikke å slutte å tenke på barnet som kunne blitt.

Du diskuterer her ut i fra det at alle som får barn har VALGT det. Det du beskriver i innlegget ditt stemmer mest overens med noen som velger å slutte på prevansjon, aktivt prøver å bli gravid og får et barn. 
Ved uønsket graviditet må man ta valget mellom abort eller beholde, og noen kommer frem til at de ikke klarer å leve med en abort. Ja, de velger å ta på seg ansvaret med et barn og det det medfølger, men det er det samme som ved et ønsket barn. De tar i bunn og grunn bare ansvar for den situasjonen de har havnet i, og gjør det beste utav det. 
Det er så mange nyanser når det kommer til dette som du ikke tar med i betraktningen, det er ikke bare svart/hvitt. 

Ved adopsjon er det da mange barn som sliter med tanken om at de biologiske foreldrene ikke ville ha de, uansett om de har en eller to adoptivforeldre. Jeg hadde aldri valgt å bli inseminert som alenemor selv nei, og synes det er urettferdig for barna. Men de de tilfellene var det en mann som frivillig har valgt å anonymt hjelpe noen å få barn. Ved en juridisk abort er det noen som har laget et barn, og deretter nektet å ha noe med det barnet å gjøre, og det vil nok være mye mer sårt for et barn.

Og problemet der ligger i at menn mener juridisk abort er den mannlige versjonen av abort. Når man ved abort har tatt et valg og ikke kan angre seg, mens ved juridisk abort kan man det. Det er derfor ikke det samme. 

Anonymkode: 9f29f...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En mann har tatt risken for å muligens bli far ved å ha sex, det valget må han sannelig stå for. 

Anonymkode: 9ff2d...57d

Dette er vel en "noe" gammeldags holding.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. En skal ikke velge mellom å bli verken far eller mor. Man er to om å skape et liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, slagelse skrev:

Nei. En skal ikke velge mellom å bli verken far eller mor. Man er to om å skape et liv. 

Da regner jeg med at du også er av den formening om at retten til selvbestemt abort må fjernes med mindre det har oppstått graviditet som følge av voldtekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er provoserende at noen i det hele tatt kan tenke tanken på å pule barn på kvinner, og si at de ikke er vil være med å betale for ungen etterpå. Så utrolig lettvint og uansvarlig.

Det er pr i dag helt frivillig å ha sex, og er man i stand til å ha sex, vet man også at det kan føre til barn. Vil man være sikker på at det ikke blir barn, så sørg for at det ikke blir barn av det, eller la vær å ha sex. Noe jeg synes er helt greit for menn som har så lite ansvarsfølelse i kroppen at de snur ryggen til barnet sitt.

Anonymkode: 1322c...8cf

Det er ikke mulig å "sørge for at det ikke blir barn av det". Men ellers enig med deg i at abort burde forbys, da kvinner vet at sex kan føre til barn.

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da ikke i utgangspunktet menn som ønsket at kvinner skulle få stemmerett. Hadde det vært tilfellet, hadde vi vel hatt det mye før. Det å få stemmerett var en stor kamp som kvinner selv kjempet for, selvfølgelig med støtte fra menn, men hvorfor snakker du som om det var deres kamp?

Skjønner du blir provosert av ekstreme holdninger og det du føler er angrep på menn, har sett mye av det selv. Jeg vet ikke hvor gammel du er eller hvilke omgangskretser du har, jeg er ung og jeg kjenner ingen med de ekstreme holdningene der menn skal angripes etc. Kjenner heller ikke menn/gutter som har syke holdninger til jenter, men ser jo mange av de her inne. De mest ekstreme sitter vel isolert på barnerommet på pcen døgnet rundt og har glemt hvordan man kommuniserer med vanlige folk, og hvordan verden faktisk fungerer.

Likestilling er for min del en selvfølge til en viss grad. Jeg har ingen problemer med å se at menn og kvinner har forskjellige roller. Vi har forskjellige egenskaper og evner. F.eks er menn sterkere. Kvinner bærer barn. Når man har sex, vet man at det er en mulighet for å bli gravid. Det er eget ansvar med prevensjon fra begges side. Denne prevensjonen kan feile. Det går utover barnet om far da sier at han ikke er interessert i å bidra fordi det ikke passer han. Kvinnen kan jo bare ta abort da? Men det er ikke "bare" å drepe ditt eget potensielle barn, uansett om det bare er et embryo per dagsdato. Det betyr at kvinnen eventuelt blir sittende alene, noe som som sagt går utover barnet. Men så er jo det å ha sex et samtykkende valg. Begge er enige, og begge må ta "støyten" om det kommer et barn.

Er det snakk om at en psykisk syk kvinne lurer en mann ved å late som hun er på p-piller f.eks, ikke er det og dermed blir gravid for å fange han, så er jo dette noe helt annet da ingen oppegående mennesker faktisk gjør det. Og da synes jeg også det blir en annen situasjon. 

Men hvor er menn fienden her? Fordi du føler at kvinnen har all kontrollen når det kommer til dette, og at du ikke har noe valg?

Anonymkode: 24c4a...2ed

Kvinner i Norge fikk stemmerett bare en håndfull år etter menn, fordi politiske prosesser tar tid. Så disse få årene skal det lages hui og halloi over? Hvis ikke menn hadde ønsket at kvinner hadde stemmerett så hadde de aldri fått det, mtp at menn satt med all makten.

Men går det ikke ut over barnet hvis en enslig kvinne adopterer et barn? Da mangler fortsatt barnet en far som ønsker det og økonomien? Eller en enslig kvinne som går til inseminasjon? Fortsatt mangler barnet en far og økonomien. Hvorfor er det greit at moren selv må ta ansvar her, men dersom hun finner en tilfeldig mann på gaten hun ønsker barn med, så trenger hun ikke ta ansvar?

Akkurat i dette temaet for likestilling så er ikke menn malt som fienden (i motsettning til hele debatten om lønnsgapet, patriarkiet, fordeling i barnesaker, fokus på vold osv.), men det er ikke til å komme unna at uansett hva en mann gjør, om han så blir voldtatt, sålenge det blir barn (ved uhell med kondom, ja til og med når mannen har sterilisert seg) så har mor VELDIG mange rettigheter i motsetning til far som har nøyaktig 1 - betal eller bli tvunget til å betale.

Anonymkode: a317b...67e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

At du ikke ville betalt for å unngå et traume i ettertid er ikke det samme som å faktisk bli traumatisert. Det er faktisk ikke helt sammenliknbart. Og det er da vel ikke snakk om noen måneder, dette er noe som kan plage noen for resten av livet. Menn har en tendens til å undervurdere belastningen det er for kvinner å gå igjennom noe slikt fordi menn ofte ser ting fra en logisk side, og siden de aldri selv vil kunne skjønne helt hvordan det er å gjennomgå en abort vil de aldri se den andre siden av det. Jeg har sett flere argumentere med at man ikke skal ta følelser med i betraktningen når det kommer til dette. 
Men følelsene rundt det har faktisk alt å si, da det er umulig å komme utenom de for de fleste som gjennomgår en abort. Å ta abort er forferdelig. Det er smertefullt både fysisk og psykisk, og mange klarer ikke å slutte å tenke på barnet som kunne blitt.

Du diskuterer her ut i fra det at alle som får barn har VALGT det. Det du beskriver i innlegget ditt stemmer mest overens med noen som velger å slutte på prevansjon, aktivt prøver å bli gravid og får et barn. 
Ved uønsket graviditet må man ta valget mellom abort eller beholde, og noen kommer frem til at de ikke klarer å leve med en abort. Ja, de velger å ta på seg ansvaret med et barn og det det medfølger, men det er det samme som ved et ønsket barn. De tar i bunn og grunn bare ansvar for den situasjonen de har havnet i, og gjør det beste utav det. 
Det er så mange nyanser når det kommer til dette som du ikke tar med i betraktningen, det er ikke bare svart/hvitt. 

Ved adopsjon er det da mange barn som sliter med tanken om at de biologiske foreldrene ikke ville ha de, uansett om de har en eller to adoptivforeldre. Jeg hadde aldri valgt å bli inseminert som alenemor selv nei, og synes det er urettferdig for barna. Men de de tilfellene var det en mann som frivillig har valgt å anonymt hjelpe noen å få barn. Ved en juridisk abort er det noen som har laget et barn, og deretter nektet å ha noe med det barnet å gjøre, og det vil nok være mye mer sårt for et barn.

Og problemet der ligger i at menn mener juridisk abort er den mannlige versjonen av abort. Når man ved abort har tatt et valg og ikke kan angre seg, mens ved juridisk abort kan man det. Det er derfor ikke det samme. 

Anonymkode: 9f29f...040

Den eneste forskjellen på donasjon og å ligge med noen er at man vet hvem donoren er. Det er ingen annen forskjell, ingen av de to har sagt at de ønsker å ha noe med barnet å gjøre eller at de vil betale for ungen, det er faktisk ingen annen forskjell.

Men hvorfor skal vi legge premisset for debatten etter de 5%ene som får traumer etter en abort i stedefor etter de 95%ene? Du snakker om å ta ansvar hvis uhellet er ute og ja, hadde vi forbudt abort bortsett fra ved livstruende svangerskap eller voldtekt så hadde vi vært likestilt. Abort er ikke noen biologisk rettighet, dere er ikke født med evnene til å abortere et foster mer enn menn er født med evnene til å bli gravid, men som et samfunn går vi fremover og mange menn er lei av at alt alltid skal gå på kvinners premisser og aldri på menns.

Anonymkode: a317b...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mulig å "sørge for at det ikke blir barn av det". Men ellers enig med deg i at abort burde forbys, da kvinner vet at sex kan føre til barn.

 

Da er vi vi enige, rent bortsett fra at abort bør være en mulighet hvis barnet er unnfanget ved vold som i voldtekt, eller det er fare for mors liv.

Anonymkode: 1322c...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tåpelig debatt.. Disse bitterpikkene som svarer her er nok de samme som mener at mødrene til deres eget barn bruker deres penger på klær, kosmetikk og reising (ikke barnet, de er jo gratis å oppdra) og er et såkalt sugerør i statskassa. Alt fordi dere ikke greide holde kuken i buksa. Livet er urettferdig gitt.. kjører du for fort kan du ende opp med fengsel og bot, knuller du en dame kan du bli bidragspliktig. Men begge deler valgte du selv. 

Vil dere ikke bli far - neivel, skriv fra dere alt ansvar og gå glipp av det største og beste i verden☺ Finnes nok av dårlige foreldre og mennesker i denne verdenen. En mann med denne holdningen er ikke en mann jeg ville pult uansett. 

Anonymkode: d6085...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mulig å "sørge for at det ikke blir barn av det". Men ellers enig med deg i at abort burde forbys, da kvinner vet at sex kan føre til barn.

 

Kvinner i Norge fikk stemmerett bare en håndfull år etter menn, fordi politiske prosesser tar tid. Så disse få årene skal det lages hui og halloi over? Hvis ikke menn hadde ønsket at kvinner hadde stemmerett så hadde de aldri fått det, mtp at menn satt med all makten.

Men går det ikke ut over barnet hvis en enslig kvinne adopterer et barn? Da mangler fortsatt barnet en far som ønsker det og økonomien? Eller en enslig kvinne som går til inseminasjon? Fortsatt mangler barnet en far og økonomien. Hvorfor er det greit at moren selv må ta ansvar her, men dersom hun finner en tilfeldig mann på gaten hun ønsker barn med, så trenger hun ikke ta ansvar?

Akkurat i dette temaet for likestilling så er ikke menn malt som fienden (i motsettning til hele debatten om lønnsgapet, patriarkiet, fordeling i barnesaker, fokus på vold osv.), men det er ikke til å komme unna at uansett hva en mann gjør, om han så blir voldtatt, sålenge det blir barn (ved uhell med kondom, ja til og med når mannen har sterilisert seg) så har mor VELDIG mange rettigheter i motsetning til far som har nøyaktig 1 - betal eller bli tvunget til å betale.

Anonymkode: a317b...67e

Et bra innlegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en tåpelig debatt.. Disse bitterpikkene som svarer her er nok de samme som mener at mødrene til deres eget barn bruker deres penger på klær, kosmetikk og reising (ikke barnet, de er jo gratis å oppdra) og er et såkalt sugerør i statskassa. Alt fordi dere ikke greide holde kuken i buksa. Livet er urettferdig gitt.. kjører du for fort kan du ende opp med fengsel og bot, knuller du en dame kan du bli bidragspliktig. Men begge deler valgte du selv. 

Vil dere ikke bli far - neivel, skriv fra dere alt ansvar og gå glipp av det største og beste i verden☺ Finnes nok av dårlige foreldre og mennesker i denne verdenen. En mann med denne holdningen er ikke en mann jeg ville pult uansett. 

Anonymkode: d6085...af5

På samme måte en dame som ville ha sex, men fant ut at hun ikke hadde lyst likevel, så blir hun voldtatt og derav valgte hun jo å ha sex selv, så voldtektsmannen burde ikke straffes?

Anonymkode: a317b...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2017 den 0.03, Mrs.Purdey skrev:

Ok. Jeg var litt kjapp i svingen. Men er ikke enig i det heller. Det er ikke riktig å fraskrive seg det ansvaret så lettvint. Man skal ta ansvar for de barna man lager og tåler man ikke å ha det ansvaret så bruk kondom eller la være å ha sex. Så mange mannesytetråder det er her inne. - Dere som er så redde for å bli lurt: har dere ikke råd til kondomer???

På 11.7.2017 den 0.38, Maleficenta skrev:

Vil du ikke ha barn med en kvinne så ikke ha henne som pulevenn. Finn en dere blir forelsket i og kunne tenkt dere barn med før dere har sex da...

Hvorfor er det så hinsides mange kvinner her på Kg som plutselig er mot abort? Jeg trodde de fleste kvinner likte at dette var en mulighet, men i disse trådene er det jo flust av kvinner som er mot abort, jeg kan ikke fatte og begripe det :klo: Håper aldri slike som dere blir i flertall slik at abort forbys igjen.

Anonymkode: 716f9...f0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så hinsides mange kvinner her på Kg som plutselig er mot abort? Jeg trodde de fleste kvinner likte at dette var en mulighet, men i disse trådene er det jo flust av kvinner som er mot abort, jeg kan ikke fatte og begripe det :klo: Håper aldri slike som dere blir i flertall slik at abort forbys igjen.

Anonymkode: 716f9...f0f

sant? Det er helt sinnsykt så mange kvinner i det siste som har blitt mot abort og mener at det burde forbys. Kjipt at samfunnet ser ut til å gå bakover i stedefor framover.

Anonymkode: a317b...67e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...