Gå til innhold

Umulig å få leid noe med nav garanti.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 4.7.2017 den 15.48, AnonymBruker skrev:

Det kan skje alle? Det skal så ENORMT mye til for å havne så langt utpå at man ikke engang makter å skaffe depositum. Man skal først ha rævkjørt økonomi så man ikke får lån. Deretter har man betalningsanmerkninger fra ubetalte regniner så man ikke får kreditt. Deretter har man dårlige forhold med familien sin siden man ikke får hjelp/lån. Så har man dårlige folhold til vennene sine også siden de ikke vil skrape sammen nok til å hjelpe deg. Det er så mye som peker mot at denne personen er dårlig på de fleste områder i livet, så at hin plutselig skal snu 180grader og bli en mønsterborger bare hin får flytte inn hos deg er, for å si det mildt, usansynlig.

Det handler om enkel statistikk, menneskelig adferd og risikominimering med noe av det dyreste man har. At du ikke skjønner dette, men angriper andre som ikke ønsker å ta ansvar for andres uansvarlighet for stå på din egen kappe. Om du vil klage på noe så klag på NAV som ikke ordner opp etter seg.

Anonymkode: f8501...d9e

Jeg var i samme situasjon som ts en gang. Hadde leid samme sted i 4 år då huseier skulle flytte. Da måtte jeg flytte også. Jeg gikk på aap hadde utbetalt ca 11000 i mnd hvor 6500 av dem gikk til husleie. 4500 kr ble brukt på mobil, internett, forsikringer, mat. Jeg hadde 500 kr å spare eller bruke til fritidsaktiviteter. Jeg hadde ingen gjeld, men heller ikke noen buffer konto. Lån kunne jeg ha tatt men jeg hadde jo Aldri hatt råd til å betale det, som det kostet å få lånet. Ingen muligheter hadde jeg heller med å kunne betale tilbake på et lån. Jeg måtte flytte innen 3 mnd som er vanlig oppsigelse frist og hadde kun 6500 kr fra daværende sted å ta med meg videre. Leieprisene lå på 6 til 7000 for nye leiligheter og depositum omtrent alle steder 3 mnd husleie. Jeg hadde ingen muligheter for å leie et sted fordi ingen ville ha nav garanti. Men jeg hadde god kontroll på økonomien.. Jeg hadde bare veldig lite utbetalt. Min familie syntes det var altfor mange penger å låne bort. Vennene mine hadde knapt overskudd til å låne særlig mye ut. Det var jo ikke snakk om 1000 kr men 13000 cA.

Det endte opp med at jeg måtte flytte hjem til min mamma og bo der i 1 år. Jeg betalte 4000 kr for å bo der og jeg satte av kr 2000 til depositumet ca hver mnd. Men det skal ikke være nødvendig at man må flytte hjem til mor og far i det hele tatt. 

Jeg skjønner at folk er skeptiske til nav garanti.. Men se Ann situasjonen. Hør med tidligere leieforhold om leien har vært presis osv og om hvordan leieforholdet har vært.

Ikke alle mennesker er gjelds slaver, ødelegger leiligheten, etc fordi dem må ha nav garanti.

Endret av tussi84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det egentlig er godt oppsumert da at det er NAV som har ødelagt en stor del for de som faktisk trenger den NAV garantien fordi de rævkjører utleiere som har vært uheldig med leietagere. Hvis NAV bare hadde vært skikkelige å dekket økonomisk tap ved skade og evt andre ting fra begynnelsen, så hadde ikke folk vært så jævlige skeptiske til garantien demmes som de er nå. 

 

Anonymkode: 33591...753

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2017 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke noe nytt at det er mye rart som lever på NAV. 

Jeg kjenner en slakter som spiser mye og mangt, men IKKE kjøttdeig eller pølser. Han vet hvor godt hvordan det lages.

Anonymkode: d21a4...49c

Det er ikke ukjent at det jobber "mye rart" i NAV heller ...

Poenget er som følger: man kan ikke dømme en hel gruppe basert på enkeltindividers negative atferd! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...