Gå til innhold

Umulig å få leid noe med nav garanti.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor mange utleiere jeg har kontaktet,  hvor mange sider på facebook jeg har lagt inn melding om ønskes leid. Men ingen vil ha den depositumsgarantien fra Nav. 

Og jeg skjønner det, og hadde jeg hatt andre muligheter her å nå hadde jeg benyttet disse. Men jeg får ikke lån, og jeg har ingen jeg kan låne slike beløp av. Sitter i saksa.   

Jeg holder på med omskolering så har ikke verdens beste inntekt, har nok til å akkurat få det til å gå rundt, med en billig leilighet. Og får jeg ikke ny leilighet til 1 august stopper alt opp, jeg mister penger og jeg har ikke noe sted å bo..  så yay.  

Skulle ønske de bare ville gi meg en mulighet,  treffe meg før de sier nei og legger på. Hører forandringen i stemmen deres med en gang. 

Har jegentlig i henhold andre muligheter? Må jeg kjøpe meg ett telt å bo i... 

Anonymkode: ec8b6...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor mange utleiere jeg har kontaktet,  hvor mange sider på facebook jeg har lagt inn melding om ønskes leid. Men ingen vil ha den depositumsgarantien fra Nav. 

Og jeg skjønner det, og hadde jeg hatt andre muligheter her og nå hadde jeg benyttet disse. Men jeg får ikke lån, og jeg har ingen jeg kan låne slike beløp av. Sitter i saksa.   

Jeg holder på med omskolering så har ikke verdens beste inntekt, har nok til å akkurat få det til å gå rundt, med en billig leilighet. Og får jeg ikke ny leilighet til 1 august stopper alt opp, jeg mister penger og jeg har ikke noe sted å bo..  så yay.  

Skulle ønske de bare ville gi meg en mulighet,  treffe meg før de sier nei og legger på. Hører forandringen i stemmen deres med en gang. 

Har jeg ingen andre muligheter? Må jeg kjøpe meg ett telt å bo i... 

Anonymkode: ec8b6...0d6

 

Anonymkode: ec8b6...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvor mange utleiere jeg har kontaktet,  hvor mange sider på facebook jeg har lagt inn melding om ønskes leid. Men ingen vil ha den depositumsgarantien fra Nav. 

Og jeg skjønner det, og hadde jeg hatt andre muligheter her å nå hadde jeg benyttet disse. Men jeg får ikke lån, og jeg har ingen jeg kan låne slike beløp av. Sitter i saksa.   

Jeg holder på med omskolering så har ikke verdens beste inntekt, har nok til å akkurat få det til å gå rundt, med en billig leilighet. Og får jeg ikke ny leilighet til 1 august stopper alt opp, jeg mister penger og jeg har ikke noe sted å bo..  så yay.  

Skulle ønske de bare ville gi meg en mulighet,  treffe meg før de sier nei og legger på. Hører forandringen i stemmen deres med en gang. 

Har jegentlig i henhold andre muligheter? Må jeg kjøpe meg ett telt å bo i... 

Anonymkode: ec8b6...0d6

Hvorfor benytter du deg ikke av et depisitumslån da. Du kan bl.a søke om det på husleie.no eller gjennom banken din. 

Anonymkode: 0dde4...907

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"depositumslån" skulle det stå. 

Anonymkode: 0dde4...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids bli ufør, spare penger noen år og ta utdanning senere

Anonymkode: a8b0c...43e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utleier og må ærlig innrømme at jeg adri adde turt å leie ut til noen med nav garanti, det er for dårlig garanti for meg som utleier. Utleieboligen min er noe av det dyreste jeg eier og jeg tør rett og slett ikke gamble med den.  

Skjønner det er frustrerende, men skjønner også utleierne.

Anonymkode: 2fa81...8cf

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vanskelig. Du må bare prøve til du finner noen som er villig til å satse på deg. 

Navgarantier blir det advart mot på alle mulige måter til huseiere. Grunnen er at garantien ikke er verdt papiret garantien er skrevet på. Altfor mange har brent seg på å leie ut for så å få problemer. Noen ødelegger for alle med Nav garanti. 

Har du spurt kommunen om du kan få boligtilskudd og kommunalt lån? Der er en mulighet men nåløyet er trangt for deg med liten inntekt. Alternativet er at alt går galt for deg, og da skal denne typen løsninger være der for å hjelpe. Snakk med saksbehandleren din på Nav og spør hvor du skal henvende deg for å forhøre degmom denne muligheten. 

Anonymkode: b9e1b...54e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan alltids bli ufør, spare penger noen år og ta utdanning senere

Anonymkode: a8b0c...43e

Hvor foreslår du Jeg skal bo i disse årene? 😛 

Anonymkode: ec8b6...0d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor foreslår du Jeg skal bo i disse årene? 😛 

Anonymkode: ec8b6...0d6

Om du får innvilget ufør har du fast inntekt og trenger ikke navgaranti. Lån telt og bo på en campingplass noen måneder mens du venter på at du får innvilget ufør

Anonymkode: a8b0c...43e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre skriver, nav garantien er ikke verdt en dritt. Folk får leilighetene sine ødelagt så mye at de må totalrenoveres, og nav betaler ikke en dritt. Husleier jeg leier av kommer aldri til å godta det igjen, etter dyr erfaring. Får jeg utleiebolig selv noen gang er det uaktuelt med nav garanti. 

Prøv å skrap sammen pengene så godt du kan. Søk på depositumlån, selg ting, go fund me kampanje, små private lån. Så er det lettere å få seg tak over hodet. 

Anonymkode: fb1ef...b77

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du får innvilget ufør har du fast inntekt og trenger ikke navgaranti. Lån telt og bo på en campingplass noen måneder mens du venter på at du får innvilget ufør

Anonymkode: a8b0c...43e

1) Man må være syk for å bli uføretrygdet
2) Å gå igjennom prosessen for å bli det tar mange år

Anonymkode: 19e38...ed9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du får innvilget ufør har du fast inntekt og trenger ikke navgaranti. Lån telt og bo på en campingplass noen måneder mens du venter på at du får innvilget ufør

Anonymkode: a8b0c...43e

Noen måneder? Trådstarter kan vel se frem til 5-7 år i telt da, ufør blir man ikke innvilget på noen måneder. 

 

Har ikke kommunen noen kommunale leiligheter? Kanskje det er løsningen om ikke tørr leie ut til deg pga nav garanti. 

Anonymkode: bb1e9...060

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utleier og må ærlig innrømme at jeg adri adde turt å leie ut til noen med nav garanti, det er for dårlig garanti for meg som utleier. Utleieboligen min er noe av det dyreste jeg eier og jeg tør rett og slett ikke gamble med den.  

Skjønner det er frustrerende, men skjønner også utleierne.

Anonymkode: 2fa81...8cf

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vanskelig. Du må bare prøve til du finner noen som er villig til å satse på deg. 

Navgarantier blir det advart mot på alle mulige måter til huseiere. Grunnen er at garantien ikke er verdt papiret garantien er skrevet på. Altfor mange har brent seg på å leie ut for så å få problemer. Noen ødelegger for alle med Nav garanti. 

Har du spurt kommunen om du kan få boligtilskudd og kommunalt lån? Der er en mulighet men nåløyet er trangt for deg med liten inntekt. Alternativet er at alt går galt for deg, og da skal denne typen løsninger være der for å hjelpe. Snakk med saksbehandleren din på Nav og spør hvor du skal henvende deg for å forhøre degmom denne muligheten. 

Anonymkode: b9e1b...54e

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som andre skriver, nav garantien er ikke verdt en dritt. Folk får leilighetene sine ødelagt så mye at de må totalrenoveres, og nav betaler ikke en dritt. Husleier jeg leier av kommer aldri til å godta det igjen, etter dyr erfaring. Får jeg utleiebolig selv noen gang er det uaktuelt med nav garanti. 

Prøv å skrap sammen pengene så godt du kan. Søk på depositumlån, selg ting, go fund me kampanje, små private lån. Så er det lettere å få seg tak over hodet. 

Anonymkode: fb1ef...b77

NAV-sjef Astrid Nordstrand forteller at praksisen i Halden ble endret for noen få år siden, og at det nå er slik at en depositumsgaranti fra NAV i tillegg til manglende husleie også dekker skade på bolig eller manglende rengjøring ved utflytting.

www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/--ingen-grunn-til-a-vre-skeptisk-til-nav-brukere/3423256570.html

Anonymkode: a8b0c...43e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan alltids bli ufør, spare penger noen år og ta utdanning senere

Anonymkode: a8b0c...43e

Jaaada er bare å bli ufør :P 

Anonymkode: aab7f...3cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leier heller ikke ut til folk med nav garanti,  men jeg leier ikke ut til folk på nav i det hele tatt.

Og det morsomste av alt, jeg jobber på nav. Derfor har jeg sett litt for mye rart til å selv ta den risikoen

Anonymkode: 63fe0...042

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utleier og må ærlig innrømme at jeg adri adde turt å leie ut til noen med nav garanti, det er for dårlig garanti for meg som utleier. Utleieboligen min er noe av det dyreste jeg eier og jeg tør rett og slett ikke gamble med den.  

Skjønner det er frustrerende, men skjønner også utleierne.

Anonymkode: 2fa81...8cf

Jeg har full forståelse for det altså.  

Jeg skulle ønske de bare ville truffet meg først, føler meg så dømt uten grunn. Men har også forståelse for at de ikke kan treffe alle. 

Ts

Anonymkode: ec8b6...0d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg måtte leie meg bosted etter samlivsbrudd for noen år siden tok jeg ut penger på kredittkort for å betale depositum og betalte det ned så fort som overhode mulig.

Nå leier vi selv ut leilighet i huset vårt og å leie ut til noen med navgaranti er fullstendig uaktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

NAV-sjef Astrid Nordstrand forteller at praksisen i Halden ble endret for noen få år siden, og at det nå er slik at en depositumsgaranti fra NAV i tillegg til manglende husleie også dekker skade på bolig eller manglende rengjøring ved utflytting.

www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/--ingen-grunn-til-a-vre-skeptisk-til-nav-brukere/3423256570.html

Anonymkode: a8b0c...43e

Det hjelper lite når folk må true med å gå til avisa for å få dekket skader. 

Huseier jeg leier av fikk ikke dekket manglende husleie, rengjøring ved utflytting eller renovere og gjøre stedet beboelig igjen.... Og det kunne vært en episode av et eller annet TV show... 

Anonymkode: fb1ef...b77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vanskelig. Du må bare prøve til du finner noen som er villig til å satse på deg. 

Navgarantier blir det advart mot på alle mulige måter til huseiere. Grunnen er at garantien ikke er verdt papiret garantien er skrevet på. Altfor mange har brent seg på å leie ut for så å få problemer. Noen ødelegger for alle med Nav garanti. 

Har du spurt kommunen om du kan få boligtilskudd og kommunalt lån? Der er en mulighet men nåløyet er trangt for deg med liten inntekt. Alternativet er at alt går galt for deg, og da skal denne typen løsninger være der for å hjelpe. Snakk med saksbehandleren din på Nav og spør hvor du skal henvende deg for å forhøre degmom denne muligheten. 

Anonymkode: b9e1b...54e

Jeg ringte nav i dag for å komme i kontakt med saksbehandler.  Får håpe jeg får ett møte før saksbehandler går ut i ferie.. 

Ts

Anonymkode: ec8b6...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vanskelig. Du må bare prøve til du finner noen som er villig til å satse på deg. 

Navgarantier blir det advart mot på alle mulige måter til huseiere. Grunnen er at garantien ikke er verdt papiret garantien er skrevet på. Altfor mange har brent seg på å leie ut for så å få problemer. Noen ødelegger for alle med Nav garanti. 

Har du spurt kommunen om du kan få boligtilskudd og kommunalt lån? Der er en mulighet men nåløyet er trangt for deg med liten inntekt. Alternativet er at alt går galt for deg, og da skal denne typen løsninger være der for å hjelpe. Snakk med saksbehandleren din på Nav og spør hvor du skal henvende deg for å forhøre degmom denne muligheten. 

Anonymkode: b9e1b...54e

"Noen" ødelegger ikke for garantien. NAV selv gjør det, ved at garantien ikke er verdt papiret den er skrevet på.

Dette var en fin løsning, men NAV selv har forkludret den fullstendig.

Anonymkode: 01dca...85a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...