Gå til innhold

Tror dere seriøst at dere kan få muslimer til å godta homofili?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
5 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Kan du slutte å sammenligne moderne kristne og moderne muslimer det er urimelig sammenligning og hvem bry seg. 

Her er det Norske muslimer av demografi 74,6% sunni og resten andre sekter der shia er størst av de minste mener:

Undersøkelsen, som ble gjennomført i november 2016, regnes som representativ for muslimer i Norge som snakker norsk.

   Image result for spørreundersøkelse muslimerImage result for spørreundersøkelse muslimerMeningsma%CC%8Aling-blasfm-1-1024x754.pnMeningsma%CC%8Aling-blasfm-2-1024x766.pn

 

Problemet er at det er ikke en liten del av muslimene som er radikal.  Engelske muslimer så ønsker 60% av dem å forby homofili.  

 

Ok jeg lager min egen definisjon av vold og alle ord som kommer fra deg er nå vold mot meg, i min egen definisjon. Det du beskriver er ikke vold eller oppfordring vold mot noen eller gruppe siden. La oss ta en person som ønsker å "helbrede" seg ifra homofili, i ME betyr det å bli kastet ut fra tak i vesten betyr det at en person prøver å overbevise deg at du ikke er homofil. Hvor er volden hen?        

 

 

Er fysisk vold verre enn psykisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Er fysisk vold verre enn psykisk?

Er metaforisk vold verre en fysisk vold? Utfrysing er ikke vold, du kan ikke tvinge folk til assosiasjon. Jeg kan ikke tvinge deg til å ta vare på folk som du ikke liker. Jeg kan ikke tvinge deg til feks ta inn en kriminell til å bo hos deg eller at du må jobbe sammen med han eller henne. Der har du forskjellen ekstreme kristne vifter med skilt og skriker og generelt så i muslimske land dreper de homofile stats sanksjonert.       

Om du mener at psykisk vold er en ting og det fører til psykologisk skade, ønsker jeg å få det demonstrert kvalitativt og kvantitativt og ikke et postulat fra deg.        

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/23/2017 den 13.59, amativeReflection skrev:

Hvorfor skal vi overbevise dem om noe som helst?

Vi trenger ikke å overbevise muslimer om at homofili er greit.

Vi trenger ikke overbevise nynazister om at muslimer er greit.

Vi trenger bare å sørge for at alle kan leve trygt selv om andre hater dem.

OK, så hvordan er det homofile lever i den muslimske verden da. Lever de trygt selvom alle hater dem? 
Å påstå at folk kan leve trygt når alle hater dem er bare latterlig naivt og skremmende at slike tanker som dette får så stor støtte. 

Anonymkode: 596e5...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK, så hvordan er det homofile lever i den muslimske verden da. Lever de trygt selvom alle hater dem? 
Å påstå at folk kan leve trygt når alle hater dem er bare latterlig naivt og skremmende at slike tanker som dette får så stor støtte. 

Anonymkode: 596e5...03d

Tror du alle i Norge er muslimer?

Hvis man er homofil i et land som forbyr homofil kan man jo bare utvandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er enklere med homofobe muslimer enn homofobe kristne som har en tendens til å pakke inn budskapet og smile mens de egentlig ikke kan fordra homofile for alt i verden. Homofobe muslimer er i det minste ærlige på hva de mener om det. Med homofobe muslimer så mener jeg mao ikka alle muslimer.

Anonymkode: a7bab...e61

Tviler på at homofile i Midt-Østen er enig med deg i det. Har du selv bodd i Midt-Østen som homofil og bodd i det kristne vesten, slik at du kan sammenlikne og vite hva som er enklest?

Anonymkode: 596e5...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Maleficenta skrev:

Ja det går sakte men sikkert fremover men homofili har fortsatt ikke full aksept i noen deler av verden. Selv her i vesten har vi en lang vei å gå

Nei, islam har ikke gått fremover i de siste tiårene. Tvertimot har vi sett en konservativ vekkelse i den muslimske verden og utviklingen har gått bakover. 

Anonymkode: 596e5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at homofile i Midt-Østen er enig med deg i det. Har du selv bodd i Midt-Østen som homofil og bodd i det kristne vesten, slik at du kan sammenlikne og vite hva som er enklest?

Anonymkode: 596e5...03d

Har kristne vært i majoritet i Norge hadde det intime forhold mellom homofile fortsatt vært ulovlig.

Anonymkode: 30e2e...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer er jo ikke like. Jeg jobber sammen med mange homofile, og vi har mange muslimske kunder. Dette foregår stort sett helt uten gnisninger. De hardeste utsagnene jeg har hørt fra kundene våre er at de egentlig ikke liker åpenlyst homofile, men siden de bor i Norge godtar de at det er sånn, og at de  føler de må respektere andres legning, for å kunne forvente samme respekt for sin egen religion.

Så at andelen som er esktreme motstandere skal kunne gå ned med tid er ikke så på jordet som enkelte skal ha det til her. Men polarisering av muslimer motvirker dette, siden respekt er en toveis greie. 

Anonymkode: 358c6...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jo dere være med og opplyse og komme med kilder til påstandene deres. Så vidt jeg kan se gikk ikke muslimenes erobringer på den tiden lenger enn spania og portugal(og da gjennom nordafrika, ikke østeuropa). 

Nå er koranen så vanskelig å forstå og lese, at å påstå at alle muslimer støtter drap og voldtekt av vantro blir feil, så lenge boka kan tolkes på så mange måter.

Anonymkode: 1fc33...9f4

De muslimske tyrkerne invaderte jo store deler av Øst-Europa og var i ferden med å erobre hele Europa. Millioner av slaver fra Europa ble kidnappet fra deres familier og fraktet til slavemarkedene i Istanbul og andre steder i det muslimske imperiet. 

Anonymkode: 596e5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppfatter muslimer som mer tolerante og nestekjærlige enn de kristne jeg har møtt. 

Anonymkode: 30e2e...c69

Så hvorfor er det nesten ingen åpne homofile muslimer i Norge da? Det er jo hundretusenvis av muslimer i Norge. Hvis det var så mye toleranse og kjærlighet så ville jo det vært langt flere åpne muslimske homofile. 

 

Anonymkode: 596e5...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, amativeReflection skrev:

Tror du alle i Norge er muslimer?

Hvis man er homofil i et land som forbyr homofil kan man jo bare utvandre.

Så løsningen din er at homofile muslimer i Norge må bare utvandre når man får stadig flere muslimer som hater dem? Å tro at muslimers hatefulle holdninger til homofile ikke er noe problem og homofile kan bare leve trygt om de ønsker det er skremmende naivt.

Anonymkode: 596e5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muslimer er jo ikke like. Jeg jobber sammen med mange homofile, og vi har mange muslimske kunder. Dette foregår stort sett helt uten gnisninger. De hardeste utsagnene jeg har hørt fra kundene våre er at de egentlig ikke liker åpenlyst homofile, men siden de bor i Norge godtar de at det er sånn, og at de  føler de må respektere andres legning, for å kunne forvente samme respekt for sin egen religion.

Så at andelen som er esktreme motstandere skal kunne gå ned med tid er ikke så på jordet som enkelte skal ha det til her. Men polarisering av muslimer motvirker dette, siden respekt er en toveis greie. 

Anonymkode: 358c6...0ca

Så hvor mange av de muslimske kundene er åpent homofile da? 

Det er stor forskjell på å akseptere homofili når man lever i de vantros land og sharialoven ikke er innført enda, og å akseptere homofili når sharia er gjelder. Du sier jo selv at de egentlig bare aksepterer det så lenge de bor i Norge. Homofile i land med muslimsk majoritet blir halshugget eller lever i konstant frykt for at familie og venner går sammen i å utføre grusomheter mot en homofil slektning eller venn.

Anonymkode: 596e5...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kristne vært i majoritet i Norge hadde det intime forhold mellom homofile fortsatt vært ulovlig.

Anonymkode: 30e2e...c69

Kristne er da majoritet i mange vestlige land, og intime forhold mellom homofile er lovlig i alle sammen. 

Har du bodd i Midt-Østen som homofil?

Anonymkode: 596e5...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De muslimske tyrkerne invaderte jo store deler av Øst-Europa og var i ferden med å erobre hele Europa. Millioner av slaver fra Europa ble kidnappet fra deres familier og fraktet til slavemarkedene i Istanbul og andre steder i det muslimske imperiet. 

Anonymkode: 596e5...03d

Men dette hendte etter korstogene...

Anonymkode: 1fc33...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men dette hendte etter korstogene...

Anonymkode: 1fc33...9f4

Hele Nord-Afrika og store deler av Midt-Østen var jo kristent før muslimene invaderte på 600 og 700-tallet. Det er riktig at muslimene ikke klarte å invadere det kristne byzantium i øst-Europa og Tyrkia før 1400-tallet, men det betyr jo ikke at de ikke forsøkte. 

Anonymkode: 596e5...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele Nord-Afrika og store deler av Midt-Østen var jo kristent før muslimene invaderte på 600 og 700-tallet. Det er riktig at muslimene ikke klarte å invadere det kristne byzantium i øst-Europa og Tyrkia før 1400-tallet, men det betyr jo ikke at de ikke forsøkte. 

Anonymkode: 596e5...03d

Noen kilder på at de forsøkte?

Anonymkode: 1fc33...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fordi araberne erobret noe av landområdene i nord-afrika, som europeerne hadde erobret tidligere,  og fordi de angrep noen øyer i middelhavet, så erobret de Jerusalem og drepte mange av jødene der. At europeerne på denne tiden var maktsyke og ønsket kontroll over det de anså som, for dem en hellig by, hadde selvsagt ingenting med saken å gjøre.

Anonymkode: 1fc33...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes muslimer som er begge deler, og det finnes kristne(i Afrika), som har minst like sprøyte gale holdninger til homofili omtrent som i Midtøsten eller Saudi Arabia. Man kan vel egentlig si at dette er umulig å gi et ensidig fasit- svar på, fordi det er 1.5 milliarder på verdensbasis. Noen hevder at det ottomanske imperiet var ganske liberalt ift homofili, f eks. Uten at jeg kan være sikker på om hvorvidt dette stemmer. På en annen side, ble gjennomført en liste over hvor mange steder homofile har manglende rettigheter for noen år siden. Antallet var angivelig ganske høyt, men ikke overraskende kom det for det meste fra ikke- vestlige(muslimske såvel som ikke- muslimske) land. Noen land er rett og slett tilbakestående når det gjelder kvinners og homofiles rettigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kristne er da majoritet i mange vestlige land, og intime forhold mellom homofile er lovlig i alle sammen. 

Har du bodd i Midt-Østen som homofil?

Anonymkode: 596e5...03d

Har du bodd i Uganda som homofil? Eller India, for den del? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...