Gå til innhold

Tror dere seriøst at dere kan få muslimer til å godta homofili?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mulig vedkommende tolket dette med å ikke akseptere at kirker nekter å vie homofile eller ha kvinnelige prester som at du vil forby noe, men det er i så fall en helt spinnvilt urimelig og uredelig tolkning.

Anonymkode: e434a...fb5

Er du fullstendig kunnskapsløs når det kommer til kristendommen og kristendommens historie? 
Det skal være én kirke, Peters kirke, alt annet i ettertid er protestantiske sekter og retninger funnet opp av bla.a Martin Luther - fordi han ønsket å endre på den opprinnelige og ekte kristendommen.

I realiteten eksisterer det kun én kristendom: Katolisismen. Og innen katolisismen er det forbud med kvinnelige prester og homofili. Punktum. 

Bryter en kirke med regelen, viker kirken vekk fra kristendommen. Comprende? 

Anonymkode: 1a4af...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, TrekStar skrev:

Det er mye eldre historie som vi ikke blir fortalt hverken på skole, media og ellers. Ikke mange vet at muslimer herjet i Europa for flere hundre år siden. Dem drepte, voldtok og tok sexslaver ned til midtøsten.

Jeg har lest flere tro at hvite stammer fra midtøsten, fordi dem ser blåøyde mennesker der nede, og personer med rødt hår, og mennesker med veldig lys hud. Selv ansiktstrekkene på mange der nede ser arisk ut.

Men det dem ikke vet, er at disse personene som ligner på oss nede i midtøsten er etterkommere av Europeere, og i hovedsak skandinavere, skotter, briter, islendinger osv.

Muslimer tok våre kvinner og jentebarn ned til midtøsten og tvang dem til sex, og fikk unger med dem.

Det er naturlig å tro at flere Europeiske kvinner ble voldtatt mens muslimene herjet her, uten at dem ble tatt med til midtøsten, men at dem klarte flykte. Mange av oss vil være etterkommere av disse kvinnene og samtidig ha arabiske gener i oss, ufrivillig og uvitende, da disse kvinnene ble voldtatt.

En del av oss vil ha slektninger eller søsken som ser litt mørkere ut i huden enn normalt. Dette vil være et tegn på det jeg har sagt, at våre kvinner ble voldtatt og arabiske gener ble tvangsinført i noen familiers historie.

Korstogene var ment å stoppe islams inntog og herjinger i Europa, og vi fikk til slutt en slutt på islamske overgrep i Europa, takket være dette.

Jeg vil tro at muslimer kom seg til Europa og skandinavia ved å kapre våre handelsbåter, og på den måten tvinge besetningen til å gi kurs mot våre land og farvann. Skipene ble så brukt til å frakte hvite slaver til midtøsten.

Min familie brukte å ha slike handelsskip flere hundre år tilbake, det er litt uggent å tenke på at min slekts handelsskip kan ha blitt kapret av muslimer på den tiden for å brukes til dette formål jeg nevner over.

Det er så mye historie jeg kunne fortalt, men det ville tatt evigheter. Det får bli med dette.

Ja. Det er mange som ikke vet hva korstogene egentlig var, og hva de hjalp oss med; å få slutt på muslimenes onde, grusomme herjinger. 

Det er heldigvis mange muslimer idag som "tar avstand fra alt slikt", men ved å være muslim, så støtter du det likevel siden det står i Koranen at du kan gjøre hva du vil med vantro. Det er jo derfor de gjør det. Dessverre. 

Men det er en annen diskusjon, poenget er at Islam i seg selv er en ganske brutal og "tøff" tro, og jeg tviler veldig sterkt på at de noensinne vil komme i nærheten av å godta homofili. 

Og hvordan kan muslimer, som er brutale og gjerne voldelige (fordi troen deres oppfordrer til det) leve i sus og dus med homofile og andre som har en mening/kultur som krasjer med deres kultur? Går ikke. 

Anonymkode: 1a4af...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er enklere med homofobe muslimer enn homofobe kristne som har en tendens til å pakke inn budskapet og smile mens de egentlig ikke kan fordra homofile for alt i verden. Homofobe muslimer er i det minste ærlige på hva de mener om det. Med homofobe muslimer så mener jeg mao ikka alle muslimer.

Anonymkode: a7bab...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du fullstendig kunnskapsløs når det kommer til kristendommen og kristendommens historie? 
Det skal være én kirke, Peters kirke, alt annet i ettertid er protestantiske sekter og retninger funnet opp av bla.a Martin Luther - fordi han ønsket å endre på den opprinnelige og ekte kristendommen.

I realiteten eksisterer det kun én kristendom: Katolisismen. Og innen katolisismen er det forbud med kvinnelige prester og homofili. Punktum. 

Bryter en kirke med regelen, viker kirken vekk fra kristendommen. Comprende? 

Anonymkode: 1a4af...c15

Selvfølgelig er jeg klar over det, og jeg forstår resonnementet ditt. Jeg er forsåvidt også av den oppfatning at kristne som f.eks. tar til orde for at likekjønnede ekteskap skal kunne inngås i deres kirke er rimelig dårlige kristne, så direkte i opposisjon til selve fundamentet i kristendommen noe sånt egentlig er. Så sånn sett er det godt mulig vi er enige om en del akkurat der. At man tolker og vrir på budskapet for å passe inn i dagens samfunn er, etter kristendommens egne regler, en uting.

Jeg bare er glad for at så mange kristne likevel gjør det. At mange tolker læren til det ugjenkjennelige bare for å kunne kalle seg kristne og samtidig oppføre seg sånn noenlunde 2017-ete er selvfølgelig en uting sett fra dypt religiøse kristnes synsvinkel, men for meg som ikke-troende, sosialliberal skeptiker er det kjempefint. Jeg gikk på en katolsk skole en del år, og jeg er både enig i at Bibelen og den originale katolske gudstro er uforenlig med en haug med ting selverklærte kristne driver med i dag - og veldig glad for at de ter slik. Jeg skulle helst sett at organisert religion led en snarlig død, men jeg foretrekker kristne som vrir og vender på troen for å få kompatibel med dagens samfunn fremfor dypt religiøse kristne som følger kristendommens doktriner til punkt og prikke.

Det man reagerte på her var imidlertid at du brukte ordet "forbud". Du satte likhetstegn mellom at en ikke-troende mener vi "ikke skal akseptere" alle typer bokstavtro kristendom og at det skal legges ned forbud mot visse typer kristentro. Det aner jeg ikke hvor du har fra. 

Anonymkode: e434a...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 23.6.2017 den 9.33, AnonymBruker skrev:

Det importeres muslimer inn i Norge i stor skala. Det er i all hovedsak venstrevridde som ønsker at det skal skje. De har dog ingen store planer om integrering, og samler alle i Grønland i Oslo. Stort sett. 

Men samtidig, så virker det som de på en eller annen måte tror at de kan bevare sine tanker og ideologier, og kultur, samtidig som en helt annen kultur importeres inn i landet. Hvordan tror dere at dere skal overbevise muslimer om at homofili er greit? 

Anonymkode: 1a4af...c15

Dette gjelder like mye muslimer som det gjør konservative kristne eller andre igjen:

Man trenger ikke syns det er greit. Man trenger å respektere andre mennesker - også de som lever på en annen måte enn man selv velger.

Ønsker ikke hverken at den norske stat eller andre skal trenger å "overbevise" noen som helst. Det er 100% greit å være uenig - det er 100% ugreit å diskriminerer andre mennesker for seksuell legning. 

Så, vi følger de samme spillereglene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, NotNaomi skrev:

Jeg skrev jo forslag du kan gå inn å se på om du vil. Men du er kanskje ikke så intrressert. Du vil vel helst ha illusjonen om at dette gjelder bare muslimer. Tull.

kan du være så snill å vise hvor jeg kan finne disse radikale kristne som ønsker fjerne homofili via vold fra samfunnet på samme måte islam gjør? Kan du vise konkrete sider eller dokumenterte handlinger\ doktriner fra kristne miljøer som omhandler homofile?

Se her en bitte liten del av kristendommen lager kvalme for homofile generelt sett. Nesten samtlige av muslimer anser homofile som moralsk forkastelig og straffes med døden i sharia (i mest parten av gangene). Det er en urimelig sammenligning siden kristne i stor grad idag aksepterer homofile, mens muslimer ikke gjør det.

 

https://sourcebooks.fordham.edu/pwh/gaymidages.asp om du faktisk ønsker å lese deg opp på kristendommen og homofile.    

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva har det med muslimer og import av muslimer å gjøre? Hvor mange tusen kristne importerte Norge i 2016? 

Anonymkode: 1a4af...c15

Poenget var altså at det er ikke bare muslimer som har negative holdninger til homofili. Også kristne og andre har negative holdninger til homofili, og tyr også til vold og drap på homofile. 

Anonymkode: 1d5a8...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, ElinX0Xpoliti skrev:

kan du være så snill å vise hvor jeg kan finne disse radikale kristne som ønsker fjerne homofili via vold fra samfunnet på samme måte islam gjør? Kan du vise konkrete sider eller dokumenterte handlinger\ doktriner fra kristne miljøer som omhandler homofile?

Se her en bitte liten del av kristendommen lager kvalme for homofile generelt sett. Nesten samtlige av muslimer anser homofile som moralsk forkastelig og straffes med døden i sharia (i mest parten av gangene). Det er en urimelig sammenligning siden kristne i stor grad idag aksepterer homofile, mens muslimer ikke gjør det.

 

https://sourcebooks.fordham.edu/pwh/gaymidages.asp om du faktisk ønsker å lese deg opp på kristendommen og homofile.    

Jeg forholdt meg til overskriften din. Alt du vil er å si at muslimer er "synderne"her,mens jeg har hørt ganske sjokkerende utsagn fra kristne også? Vet du hvor mange som vil "helbedre" homofili i visse kristne miljøer?

Er ikke det vold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Men du vil bare sverte muslimer. Det er hele målet ditt. Og da melder jeg pass jeg. Sier ikke at det er grusomt med dødsstraff for det. Men du må tenke på at religioner,eller praksisen av dem endre og utvikler seg. Du må ikke tro at alle muslimer mener det er rett.

Til din opplysning fins det nok ganske mange muslimske homofile også. De er nok ganske så uenig med deg.

Men da er det over og ut herfra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NotNaomi skrev:

Men du vil bare sverte muslimer. Det er hele målet ditt. Og da melder jeg pass jeg. Sier ikke at det er grusomt med dødsstraff for det. Men du må tenke på at religioner,eller praksisen av dem endre og utvikler seg. Du må ikke tro at alle muslimer mener det er rett.

Til din opplysning fins det nok ganske mange muslimske homofile også. De er nok ganske så uenig med deg.

Men da er det over og ut herfra :-)

De muslimske homofile holder seg inni skapet de stakkars. Kan ikke komme ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

De muslimske homofile holder seg inni skapet de stakkars. Kan ikke komme ut 

Ja,de aller fleste,men spørs litt hvor i verden de bor. Poenget mitt var at religionens utøvere får mer innsikt og retter blikket litt mer utad etterhvert. Så vi må se positivt på det :-) være tålmodige og ikke dyrke hat og mistro i prosessen :-)

Muslimske menn har stått fram i vesten. Noen som kan få ringvirkninger og påvirker på sikt. Vi må gi andre tid. Vi trenger tid vi også.til å endre kultur og livssyn.

Er det jeg tenker :-)j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ja,de aller fleste,men spørs litt hvor i verden de bor. Poenget mitt var at religionens utøvere får mer innsikt og retter blikket litt mer utad etterhvert. Så vi må se positivt på det :-) være tålmodige og ikke dyrke hat og mistro i prosessen :-)

Muslimske menn har stått fram i vesten. Noen som kan få ringvirkninger og påvirker på sikt. Vi må gi andre tid. Vi trenger tid vi også.til å endre kultur og livssyn.

Er det jeg tenker :-)j

Ja det går sakte men sikkert fremover men homofili har fortsatt ikke full aksept i noen deler av verden. Selv her i vesten har vi en lang vei å gå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, TrekStar skrev:

Det er mye eldre historie som vi ikke blir fortalt hverken på skole, media og ellers. Ikke mange vet at muslimer herjet i Europa for flere hundre år siden. Dem drepte, voldtok og tok sexslaver ned til midtøsten.

Jeg har lest flere tro at hvite stammer fra midtøsten, fordi dem ser blåøyde mennesker der nede, og personer med rødt hår, og mennesker med veldig lys hud. Selv ansiktstrekkene på mange der nede ser arisk ut.

Men det dem ikke vet, er at disse personene som ligner på oss nede i midtøsten er etterkommere av Europeere, og i hovedsak skandinavere, skotter, briter, islendinger osv.

Muslimer tok våre kvinner og jentebarn ned til midtøsten og tvang dem til sex, og fikk unger med dem.

Det er naturlig å tro at flere Europeiske kvinner ble voldtatt mens muslimene herjet her, uten at dem ble tatt med til midtøsten, men at dem klarte flykte. Mange av oss vil være etterkommere av disse kvinnene og samtidig ha arabiske gener i oss, ufrivillig og uvitende, da disse kvinnene ble voldtatt.

En del av oss vil ha slektninger eller søsken som ser litt mørkere ut i huden enn normalt. Dette vil være et tegn på det jeg har sagt, at våre kvinner ble voldtatt og arabiske gener ble tvangsinført i noen familiers historie.

Korstogene var ment å stoppe islams inntog og herjinger i Europa, og vi fikk til slutt en slutt på islamske overgrep i Europa, takket være dette.

Jeg vil tro at muslimer kom seg til Europa og skandinavia ved å kapre våre handelsbåter, og på den måten tvinge besetningen til å gi kurs mot våre land og farvann. Skipene ble så brukt til å frakte hvite slaver til midtøsten.

Min familie brukte å ha slike handelsskip flere hundre år tilbake, det er litt uggent å tenke på at min slekts handelsskip kan ha blitt kapret av muslimer på den tiden for å brukes til dette formål jeg nevner over.

Det er så mye historie jeg kunne fortalt, men det ville tatt evigheter. Det får bli med dette.

Tror du skal lese historiebøkene engang til, eventuelt ikke lese Alt. Facts som om det er Fakta.

Hørt om vikingene som herjet og sloss både i øst, sør, nord og vest?? spanske/portugisiske seilere på 30-60-tallet som har donert litt gener til spesielt Vestlandet (med mye skippsfart)? Eller hanseat tiden?

Korstogene var ikke for å stoppe islams invadering av Europa, men for å ta over land i Midtøsten, spesielt Jerusalem som alle de tre store religionene holder høyt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Related image

Og under sharia der unntaket er iran (siden straffen ikke blir gjennomført har ført til en semiakseptsanse av homofili) er det dødsstraff for homoseksualitet.

Så vi har essensielt valget mellom ha muslimer eller homofile i langsiktig perspektiv.       

I så fall. Heller muslimer

Anonymkode: 389fe...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er mange som ikke vet hva korstogene egentlig var, og hva de hjalp oss med; å få slutt på muslimenes onde, grusomme herjinger. 

Det er heldigvis mange muslimer idag som "tar avstand fra alt slikt", men ved å være muslim, så støtter du det likevel siden det står i Koranen at du kan gjøre hva du vil med vantro. Det er jo derfor de gjør det. Dessverre. 

Men det er en annen diskusjon, poenget er at Islam i seg selv er en ganske brutal og "tøff" tro, og jeg tviler veldig sterkt på at de noensinne vil komme i nærheten av å godta homofili. 

Og hvordan kan muslimer, som er brutale og gjerne voldelige (fordi troen deres oppfordrer til det) leve i sus og dus med homofile og andre som har en mening/kultur som krasjer med deres kultur? Går ikke. 

Anonymkode: 1a4af...c15

Da kan jo dere være med og opplyse og komme med kilder til påstandene deres. Så vidt jeg kan se gikk ikke muslimenes erobringer på den tiden lenger enn spania og portugal(og da gjennom nordafrika, ikke østeuropa). 

Nå er koranen så vanskelig å forstå og lese, at å påstå at alle muslimer støtter drap og voldtekt av vantro blir feil, så lenge boka kan tolkes på så mange måter.

Anonymkode: 1fc33...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
18 minutter siden, Sparks skrev:

Kjenner plenty muslimske mennesker som godtar homofili

Ikke forvent å bli trodd :-D men bra du skriver det.

Folk holder på meninger og tro veldig hardt. Refleksjon er det beste ethvert menneske gjør. Da kan en "diskutere"med seg selv ogforhåpentligvis vokse. 

Men mange ønsker å tviholde på sitt. Men de når ett punkt de også får en håpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfatter muslimer som mer tolerante og nestekjærlige enn de kristne jeg har møtt. 

Anonymkode: 30e2e...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NotNaomi skrev:

Jeg forholdt meg til overskriften din. Alt du vil er å si at muslimer er "synderne"her,mens jeg har hørt ganske sjokkerende utsagn fra kristne også? Vet du hvor mange som vil "helbedre" homofili i visse kristne miljøer?

Er ikke det vold? 

Kan du slutte å sammenligne moderne kristne og moderne muslimer det er urimelig sammenligning og hvem bry seg. 

Her er det Norske muslimer av demografi 74,6% sunni og resten andre sekter der shia er størst av de minste mener:

Undersøkelsen, som ble gjennomført i november 2016, regnes som representativ for muslimer i Norge som snakker norsk.

   Image result for spørreundersøkelse muslimerImage result for spørreundersøkelse muslimerMeningsma%CC%8Aling-blasfm-1-1024x754.pnMeningsma%CC%8Aling-blasfm-2-1024x766.pn

 

Problemet er at det er ikke en liten del av muslimene som er radikal.  Engelske muslimer så ønsker 60% av dem å forby homofili.  

 

Ok jeg lager min egen definisjon av vold og alle ord som kommer fra deg er nå vold mot meg, i min egen definisjon. Det du beskriver er ikke vold eller oppfordring vold mot noen eller gruppe siden. La oss ta en person som ønsker å "helbrede" seg ifra homofili, i ME betyr det å bli kastet ut fra tak i vesten betyr det at en person prøver å overbevise deg at du ikke er homofil. Hvor er volden hen?        

 

 

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...