Gå til innhold

Venninne med autistisk sønn - hverdagen er bare mas


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet så aggressive alle i denne tråden er da. Dere som er pårørende bør vel heller prøve å stå sammen. Tror ikke det vil bli brukt mere ressurser  på denne gruppen fremover

Anonymkode: 7f954...082

Hæ?

Anonymkode: c8362...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, at du i det hele kan sitter å TRO at venninnen din gjør dette for å være "normal"? Har du spurt henne? Kanskje har hun sammen med fagpersoner kommet fram til at dette er det barnet trenger. Utrolig dårlig gjort å bare anta noe. Når det eneste hun kanskje gjør er å tilrettelegge det beste for barnet sitt og øve han på sosiale ferdigheter og andre ting?

Er ikke rart at folk ikke liker å fortelle om diagnose barna har, når så mange sitter på sine høye hest og "antar". Når ikke ens vennine en gang tenker på det, hva vil resten tenke?

Anonymkode: ca2db...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, at du i det hele kan sitter å TRO at venninnen din gjør dette for å være "normal"? Har du spurt henne? Kanskje har hun sammen med fagpersoner kommet fram til at dette er det barnet trenger. Utrolig dårlig gjort å bare anta noe. Når det eneste hun kanskje gjør er å tilrettelegge det beste for barnet sitt og øve han på sosiale ferdigheter og andre ting?

Er ikke rart at folk ikke liker å fortelle om diagnose barna har, når så mange sitter på sine høye hest og "antar". Når ikke ens vennine en gang tenker på det, hva vil resten tenke?

Anonymkode: ca2db...e7e

Utrolig dårlig gjort at du bare sitter antar. På lik linje som dere andre.

Men bra at du er åpen til at venninne burde å ta en snakk med henne.

Hilsen fra hun med ett diagnsoert barn på spesial skole.

Anonymkode: c8362...5f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig dårlig gjort at du bare sitter antar. På lik linje som dere andre.

Men bra at du er åpen til at venninne burde å ta en snakk med henne.

Hilsen fra hun med ett diagnsoert barn på spesial skole.

Anonymkode: c8362...5f1

Jeg har barn på normal skole men i spesial klasse . og det er bare pga en stor klasse blir for mye og forholde seg til. Mye læring som barnet mistet  de åra på vanlig skole,  Er høytfungerer autist men også intravert noe som går på pesonligheten ikke diagnosen. Når barnet fikk sin diagonse så måtte jeg finne fram mye info leste meg opp . fikk ikke noe levert på fanget.  Nå  tilbake til tema.  Du blir sliten men det kan hende den ungen trenger å være i sosial . autister er født med ulik personlighet de å. og de første åra etter å fått diagnose er kaotisk , pga  du må lære å kjenne barnet på nytt etter vær nye utvikling. 

Anonymkode: e2afb...a6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn på normal skole men i spesial klasse . og det er bare pga en stor klasse blir for mye og forholde seg til. Mye læring som barnet mistet  de åra på vanlig skole,  Er høytfungerer autist men også intravert noe som går på pesonligheten ikke diagnosen. Når barnet fikk sin diagonse så måtte jeg finne fram mye info leste meg opp . fikk ikke noe levert på fanget.  Nå  tilbake til tema.  Du blir sliten men det kan hende den ungen trenger å være i sosial . autister er født med ulik personlighet de å. og de første åra etter å fått diagnose er kaotisk , pga  du må lære å kjenne barnet på nytt etter vær nye utvikling. 

Anonymkode: e2afb...a6f

Jeg er ikke TS.

Ts er tydeligvis en nær venninne av moren og tilbringer mye henne og sønn, synes at hennes bekymring ikke blir tatt på alvor, beskyldninger om ar hun sitter og antar og tror dømmer moren (hadde dette ikke vært en nær venninne hadde nok jeg sagt det samme) men jeg ser en venninne som er glad i henne og han og virkelig bryr seg! Slike venner vil jeg ha :)

Anonymkode: c8362...5f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke TS.

Ts er tydeligvis en nær venninne av moren og tilbringer mye henne og sønn, synd at hennes bekymring ikke blir tatt på alvor, beskyldninger om ar hun sitter og antar og tror dømmer moren (hadde dette ikke vært en nær venninne hadde nok jeg sagt det samme) men jeg ser en venninne som er glad i henne og han og virkelig bryr seg! Slike venner vil jeg ha :)

Anonymkode: c8362...5f1

"synd

Kanskje på tide vi alle slutter å dømme?

Anonymkode: c8362...5f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig dårlig gjort at du bare sitter antar. På lik linje som dere andre.

Men bra at du er åpen til at venninne burde å ta en snakk med henne.

Hilsen fra hun med ett diagnsoert barn på spesial skole.

Anonymkode: c8362...5f1

Er du TS? Isåfall så trenger du ikke svare. Mitt innlegg var rettet mot TS.

Anonymkode: ca2db...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du TS? Isåfall så trenger du ikke svare. Mitt innlegg var rettet mot TS.

Anonymkode: ca2db...e7e

Du sitter å beskylder ts for anta, tro og dømme, er det noen forskjell fra hva du gjør nå?

 

Anonymkode: c8362...5f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sitter å beskylder ts for anta, tro og dømme, er det noen forskjell fra hva du gjør nå?

 

Anonymkode: c8362...5f1

Eh...spør igjen..er du TS???

Anonymkode: ca2db...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh...spør igjen..er du TS???

Anonymkode: ca2db...e7e

Hva er det som feiler deg?

Hvis du ikke klarer å tåle at folk kan komme til svare på dine innlegg, og du ikke liker å få svar som ikke passer ditt syn, da anbefaler jeg deg å melde deg ut av KG.

Anonymkode: c8362...5f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som feiler deg?

Hvis du ikke klarer å tåle at folk kan komme til svare på dine innlegg, og du ikke liker å få svar som ikke passer ditt syn, da anbefaler jeg deg å melde deg ut av KG.

Anonymkode: c8362...5f1

Ja takk, gjør det.

Anonymkode: ca2db...e7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, at du i det hele kan sitter å TRO at venninnen din gjør dette for å være "normal"? Har du spurt henne? Kanskje har hun sammen med fagpersoner kommet fram til at dette er det barnet trenger. Utrolig dårlig gjort å bare anta noe. Når det eneste hun kanskje gjør er å tilrettelegge det beste for barnet sitt og øve han på sosiale ferdigheter og andre ting?

Er ikke rart at folk ikke liker å fortelle om diagnose barna har, når så mange sitter på sine høye hest og "antar". Når ikke ens vennine en gang tenker på det, hva vil resten tenke?

Anonymkode: ca2db...e7e

Ts her.

Nei, det vet jeg ikke, men jeg anter...De har prøvd svært mange aktiviteter, men de har ikke kunne fortsette på disse aktivitetene/kursene pga. barnet. Min venninne har vært på noen kurs ang. diagnosen så hun har nok fått opplæring i hvordan man kan håndtere barn med autisme, men dette har vi ikke snakket så mye om. Min venninne er ei som "maser" og stresser mye vanligvis så det blir jo ekstra mye av dette når hun er med barnet. Missforstå meg rett - jeg har ikke noe med oppdragelsen og ei heller hvordan hun ønsker å håndtere dette, men når det er så mye mas og jag så å si hele tiden så tenker jeg at det ikke er så bra......

Anonymkode: 9fd5a...8b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes veldig synd på foreldre som får barn med Downs syndrom eller autisme. Jeg orker ikke omgå de når barna er til stede rett og slett.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Morpheus skrev:

Synes veldig synd på foreldre som får barn med Downs syndrom eller autisme. Jeg orker ikke omgå de når barna er til stede rett og slett.  

Hva tror du autisme er. Autisme er ikke en psykisk utviklingshemming.  Det er en liten nevrologisk forandring i hjernen som gjør at de ikke automatisk lærer seg blant andet sosiale koder. De er like smarte som de fleste. Noen psykisk utviklingshemmet kan ha autisme som tillegg diagnose. De er som ofte enten overfølseme for lys lukt eller berøring.  For de er veldig følsomme men har ikke automatisk lært seg ting. Du kan ikke se på en autist å se at han er det. Og har du møtt en autist har du møtt en autist.  Samme med downs. 

Anonymkode: e2afb...a6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Morpheus skrev:

Synes veldig synd på foreldre som får barn med Downs syndrom eller autisme. Jeg orker ikke omgå de når barna er til stede rett og slett.  

:ac:

Anonymkode: 2c58e...41b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som feiler deg?

Hvis du ikke klarer å tåle at folk kan komme til svare på dine innlegg, og du ikke liker å få svar som ikke passer ditt syn, da anbefaler jeg deg å melde deg ut av KG.

Anonymkode: c8362...5f1

Enig.

Anonymkode: 3346a...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Morpheus skrev:

Synes veldig synd på foreldre som får barn med Downs syndrom eller autisme. Jeg orker ikke omgå de når barna er til stede rett og slett.  

Me to, det krever så mye av deg selv å være med de enten de er barn eller voksen, og det er en ærlig sak.

Anonymkode: 3346a...feb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2017 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Hva tror du autisme er. Autisme er ikke en psykisk utviklingshemming.  Det er en liten nevrologisk forandring i hjernen som gjør at de ikke automatisk lærer seg blant andet sosiale koder. De er like smarte som de fleste. Noen psykisk utviklingshemmet kan ha autisme som tillegg diagnose. De er som ofte enten overfølseme for lys lukt eller berøring.  For de er veldig følsomme men har ikke automatisk lært seg ting. Du kan ikke se på en autist å se at han er det. Og har du møtt en autist har du møtt en autist.  Samme med downs. 

Anonymkode: e2afb...a6f

Autisme er verre enn down syndrom. De er utrolig krevende å omgås. Foreldrene tenker kanskje ikke sånn da. Har jobbet med utviklingshemmede, og disse var verstingene. 

Anonymkode: 7f954...082

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jobbet du med psykisk utviklingshemming med autisme som tillegg diagnose  da. Det er noe helt andet. Autisme er ingen psykisk utviklingshemming som sagt og har du en ren autisme diagnose blir du ikke satt sammen med psykisk utviklingshemmede . Det kan ha hendt og da kan jeg skjønne at barnet blir utagerende.  De er jo iq  like smarte som gjennomsnittet  de bare ikke har lært ennå å få det ut muntlig . Det kan læres. Men du prøv ikke å få oss irriterte ellers stress oss opp. Du klarer det ikke så bra. Og viss du har jobbet med psykisk utviklingshemmede tror jeg det var et kort vikariat eller utplassering gitt.  Ellers blir jeg skremt av hvit uvitende de som jobber der er.

Anonymkode: e2afb...a6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jobbet du med psykisk utviklingshemming med autisme som tillegg diagnose  da. Det er noe helt andet. Autisme er ingen psykisk utviklingshemming som sagt og har du en ren autisme diagnose blir du ikke satt sammen med psykisk utviklingshemmede . Det kan ha hendt og da kan jeg skjønne at barnet blir utagerende.  De er jo iq  like smarte som gjennomsnittet  de bare ikke har lært ennå å få det ut muntlig . Det kan læres. Men du prøv ikke å få oss irriterte ellers stress oss opp. Du klarer det ikke så bra. Og viss du har jobbet med psykisk utviklingshemmede tror jeg det var et kort vikariat eller utplassering gitt.  Ellers blir jeg skremt av hvit uvitende de som jobber der er.

Anonymkode: e2afb...a6f

kan vel gå tilbake til deg å si det samme, jeg stiller meg bak den brukeren, og de 4 andre, barn med adferd/psykisk diagnose er slitsome, det krever mye av deg,så jeg har full forståelse for at andres synes det er sltisomt å være med de,

 hilsen en som er oppvokst med ulike diagnoserte barn, OG har ett barn på spesial skole. 

Anonymkode: 3346a...feb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...