Gå til innhold

Meslinger, nå også i Norge

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 3.6.2017 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Da jeg var liten hadde "alle" meslinger, hørte ikke om en eneste en som tok skade av å ha det. Nå i nyere tid har meslinger plutselig blitt så "farlig", vaksineprodusentene vet å skremme opp folk!

Anonymkode: aa023...705

Det der tenkte jeg også og jeg har hatt meslinger. Overlevde uten noen som helst problemer

Anonymkode: 57587...edd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Malificenta
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som takker nei er ignorante mennesker som ikke forstår alvoret.

Det er først nå, den generasjonen som ikke har opplevd epidemier og at barna dør av sykdommer, det har kommet vaksinemotstandere.

Meslinger er veldig smittsomt, men selve sykdommen er ikke den de er redd for, det er følge sykdommene. Les deg opp litt på det, så forstår du faktisk hva de mener med "farlig sykdom".

og at det stadig skal henvises til en "vaksineindustri" som tjener penger på det, det er så vanvittig paranoid tankegang, så jeg blir faktisk litt sjokkert. Greit at de tjener penger på det, men tror du virkelig at vi ville fått samme vaksinene i generasjoner hvis de virkelig gjorde oss syke? 

Anonymkode: 094f3...a8d

Vel, vaksiner er et tiltak som skal være med på å redusere jordens befolkning, Bill Gates sine ord. Så du den TED talken? 

AnonymBruker
Skrevet
På 4.6.2017 den 23.12, minsinn skrev:

Joda, det er sikkert ingen uvaksinerte som sprer sykdom...bare vi som har vaksinert oss, og der noen av oss ikke holder oss på isolat et par måneder etterpå. Det vet jo alle, uavhengig om man bruker begrepet shedding eller ikke.

Hører du det ulogiske i det du selv sier?

Så forklar meg hvordan barn som ikke har sykdommen får den uten å være i kontakt med de som har den.. 🙄 det er jo nettopp de som får den sprøyta i seg som sprer det. 

Anonymkode: 56f72...eb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så forklar meg hvordan barn som ikke har sykdommen får den uten å være i kontakt med de som har den.. 🙄 det er jo nettopp de som får den sprøyta i seg som sprer det. 

*panneklask*

Anonymkode: 1eaca...6c6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På 4.6.2017 den 19.16, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde meslinger som barn. Etterpå kom meslingvaksinen og jeg ble vaksinert. Smør på flesk, kan man si. Vaksinene er her av en grunn. Sykdommen i seg selv er hard. Følgesykdommene som gjerne fulgte med er like alvorlige, og mange ble f.eks hørselkadd etter meslinger. Noen døde. Jeg hadde de fleste barnesykdommer man nå vaksinerer mot. Husker det ikke så godt, men husker at jeg lå i feberfantasier og såg syner. Husker at jeg falt sammen på gulvet. Jeg var litt oppegående om morgenene,  men utover dagen økte alltid feberen på. Slik var det med noen av barnesykdommene man nå vaksineres for. Ønsker dere virkelig dette for deres barn? 

Anonymkode: f3b08...e7c

Herlighet, før du skremmer vettet av noen som helst med vaksinehysteriet ditt; husk på også at smerte og sykdom er en del av livet. Å bli utsatt for barnesykdommer er noe av det som bygger immunforsvar. Hvorfor vil du frarøve barna det? 

IMG_8566.PNG

IMG_8567.PNG

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 4.6.2017 den 23.27, minsinn skrev:

Og hva er da konsekvensene? At de fleste unngår å bli syke, eller at de faktisk overlever farlige sykdommer?

Siden et av de "beste" argumentene mot vaksinering er at "Jeg hadde det som barn, og jeg har overlevd", så kan jeg jo også legge til at jeg har fått alle de vaksinene som var i vaksinasjonsprogrammet i min barndom (meslingvaksinen kom etter at jeg ble voksen), og jeg har da også overlevd. Jeg har til og med revaksinert meg et par ganger, da det anbefales for noen av vaksinene. Jeg er faktisk svært frisk, og jeg er i 50-årene. Er ikke det litt ulogisk hvis det er sånn at vaksiner er farlige?

På samme måte som at meslinger ikke er farlig for alle, så er det heller ikke alle som får alvorlige bivirkninger av vaksinen. Men det trenger man uansett ikke merke

noe til umiddelbart. Hvis du ikke er kjent med hvilke bivirkninger som kan følge MMR vaksinen, så bør du kanskje lese deg opp litt og kikke litt på innholdet, kanskje spørre deg selv om de ingrediensene har noe å gjøre i ditt barns kropp. 

Kanskje spørre deg selv hvorfor CDC ønsket å skjule resultatene  på MMR-vaksinen og autisme blant afrikanske guttebarn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egoistisk å ikke vaksinere barna sine!!! Kanskje de ser det når dumheten deres går ut over egne barn.. Bare synd det må gå ut over uskyldige små.. :(

Anonymkode: 39293...17e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange av dere som skriver her har egentlig hatt flg sykdommer som  det anbefales å vaksinere mot: Røde Hunder, Kusma, Polio, Kikhoste, Meslinger. Og hvor mange av dere ble vaksinert mot disse. Hvem har aldri blitt vasinert mot noen av disse sykdommene? Mange av disse vaksinene har eksistert og vært et tilbud til alle barn i flere årtier. Så lenge at flere i besteforeldregenerasjonen også fikk disse som barn eller innen de ble voksne.

Undertegnede har hatt de fleste, med unntak av polio. Mine barn er fullvaksinerte, og de fleste vaksinene er livsvarige (trenger ikke påfyll)

Anonymkode: f3b08...e7c

Jeg er 48 år, og jeg fikk meslinger da jeg var 3 mnd, og  røde hunder da jeg var ett år.  Kusma fikk jeg aldri tross at alle vennene mine fikk den, polio og kikhoste var jeg vaksinert i mot.  

Anonymkode: db53a...1de

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der tenkte jeg også og jeg har hatt meslinger. Overlevde uten noen som helst problemer

Anonymkode: 57587...edd

På samme måte som at "var ikke sånn hysteri med sikring i bil og barneseter før i tiden, men vi overlevde da helt fint vi"? Fantastisk tankesett... djizzez. 

Her er for øvrig en fin artikkel:

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/Meslinger-herjer-rett-rundt-hjornet-Skal-vi-bli-stresset--Ingeborg-Senneset-622396b.html

• Liker 3
Gjest wildfig
Skrevet

Samme hvor mye forskning å info disse vaksinemotstandere får servert, så greier de ikke å ta det til seg. Det er vanskelig å omvende en idiot. Jeg håper de får gjennomgå disse sykdommene selv. Synd å si det, med utgiftene til Nav hadde gått betraktelig nef.

Gjest C.Tramell
Skrevet
På 3.6.2017 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Da jeg var liten hadde "alle" meslinger, hørte ikke om en eneste en som tok skade av å ha det. Nå i nyere tid har meslinger plutselig blitt så "farlig", vaksineprodusentene vet å skremme opp folk!

Jeg hadde det som liten og ble så syk at jeg måtte tilbringe flere uker på sykehus. Hvis man har en sykdom fra før kan det bli veldig farlig. De som har syke barn er selvfølgelig påpasselige når det gjelder vaksiner, men nå vet man ofte ikke at barnet har en underliggende sykdom før krisa er der. Sånn var det med meg. Selv om ungen din er frisk som en fisk og tåler en runde med meslinger kan den smitte en som har en sykdom som gjør at meslinger blir livstruende.

Skrevet

Det som finnes i vaksiner er en dose med sykdommen.

Det er dette som gjør at vaksinen virker.

Fordi kroppen din da lager antistoffer mot sykdommen.

Nesten på samme måte som om du har hatt sykdommen.

Forskjellen er bare at den dosen med sykdom som du har fått gjennom vaksinen er av-aktivisert, for å si det på den måten.

For å av-aktivisere en sykdom må det brukes noen tilsetningsstoffer.

De tilsetningsstoffene som er i meslingvaksinen har vært forsket på kontinuerlig siden 70-tallet.

Slutt å kalle de for farligere enn selve vaksinen. 

Det er selvmotsigende.

Ble det lettere å lese det på den måten?

Og: Slutt med å bruke argumentet "Jeg hadde meslinger som barn, og har overlevd". 

Alle forstår at dere har overlevd siden dere lever i dag, dere behøver ikke å si det.

Og til deg, AB som stadig ber meg om å lese meg opp: Hva med å gjøre det selv med det rette kildematerialet, og ikke bare sånn type konspiratorisk tenkning som at "myndighetene er egentlig ute etter å redusere antall nordmenn".

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Malificenta skrev:

Vel, vaksiner er et tiltak som skal være med på å redusere jordens befolkning, Bill Gates sine ord. Så du den TED talken? 

Det gir jo absolutt ingen mening? 

Da kan de jo bare la være å gi vaksiner hvis de ønsker å redusere jordens befolkning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, før du skremmer vettet av noen som helst med vaksinehysteriet ditt; husk på også at smerte og sykdom er en del av livet. Å bli utsatt for barnesykdommer er noe av det som bygger immunforsvar. Hvorfor vil du frarøve barna det? 

IMG_8566.PNG

IMG_8567.PNG

Nei, det er feil.

Barnesykdommene er ikke noe som er "normalt" for oss, og er faktisk noe som kom da vi begynte med husdyr for hundre år siden eller noe i den duren. Poenget er at det er ikke naturlige sykdommer for et menneske å gå igjennom og mange barn døde av barnesykdommer før i tiden. 

At du ønsker å kanskje få 4 barn og muligens sitte igjen med bare 2 som får vokst opp er jo din sak, mens vi andre som faktisk ønsker å beholde alle barna vi får, vi vaksinerer.

Å det dummeste jeg hører er hvor mange som "overlevde" det for 40-50 år siden, jada, så fint, det er bare sånn at de barna som ikke overlevde de får ikke skrevet det her. Men det var mange av de også.

Må vi virkelig tilbake til den tiden der mange døde sv disse sykdommene og der små barn døde av disse sykdommene, før folk igjen vil vaksinere barna sine? 

Disse konspirasjonsteoriene er jo helt latterlige, og om det skulle ha stemte, ville du virkelig foretrukket et dødt barn enn et barn med autisme? 

Men det går som det alltid må, det må bryte ut sykdom og vaksinemotstandereme må miste noen barn før det blir slutt på denne latterlige paranoiaen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, wildfig skrev:

Samme hvor mye forskning å info disse vaksinemotstandere får servert, så greier de ikke å ta det til seg. Det er vanskelig å omvende en idiot. Jeg håper de får gjennomgå disse sykdommene selv. Synd å si det, med utgiftene til Nav hadde gått betraktelig nef.

Jeg tror dessverre at det eneste som virkelig får vaksinemotstandere til å skjønne alvoret, er et stort utbrudd hvor flere barn igjen begynner å dø av sykdommer som nesten var utryddet. Den verste bivirkningen med vaksiner er at de er så effektive at flesteparten av de som lever i dag ikke har sett barn dø av disse sykdommene. 

Anonymkode: 1eaca...6c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født og oppvokst i en av verdens fattigste land, hvor vi kjente dessverre så altfor mange barn som ikke overlevde barneårene pga mangel på vaksiner. 

Når det kom vaksiner i bygda, stod foreldrene i kø med sine barn i dagevis i håp om å få vaksiner. At vi barna delte 1 sprøyte med 10 andre, var ikke så nøye. Vi hadde i det minste mulighet til å overleve barnesykdommene, de få av oss som var heldige nok til å få. 

Dere vaksinemotstandere burde ta dere en tur til disse landene og se og oppleve med egne øyne foreldrenes desperasjon. Det å nok en gang miste ett barn fordi de ikke har råd til vaksiner. Ta gjerne med de uvaksinerte barna deres, slik at de får "styrket" immunforsvar. Det er skammelig at ett googlesøk om temaet gjør dere mer "kunnskapsrike" enn de som har forsket på sykdommen i mange år. 

Den dagen deres barn skader seg og må opereres, vil dere latt en person som har 1000 timer internettid operere barnet deres, framfor en utdannet lege? 

Anonymkode: 60b13...777

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir jo absolutt ingen mening? 

Da kan de jo bare la være å gi vaksiner hvis de ønsker å redusere jordens befolkning. 

Å joda. Bare vent å se hvor mange i den oppvoksende generasjon som blir sterile.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å joda. Bare vent å se hvor mange i den oppvoksende generasjon som blir sterile.

Kom gjerne med kilder hvor det står at vaksiner gjør mennesker sterile. 

Nå har flere generasjoner fulgt vaksineprogrammet i Norge i flere tiår. Tror du ikke vaksinasjonen hadde stoppet opp, hvis generasjoner etter generasjoner blitt sterile? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom gjerne med kilder hvor det står at vaksiner gjør mennesker sterile. 

Nå har flere generasjoner fulgt vaksineprogrammet i Norge i flere tiår. Tror du ikke vaksinasjonen hadde stoppet opp, hvis generasjoner etter generasjoner blitt sterile? 

Vet ikke om du har registert at flere og flere allerede nå sliter med å få barn?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om du har registert at flere og flere allerede nå sliter med å få barn?

Har du kilder på at dette har en sammenheng? De gamle naboene våre fra hjemlandet som overlevde meslinger som barn er sterile. De samme menneskene som ikke fikk vaksine. Kan du gi meg en forklaring som jeg kanskje kan trøste de med at det fortsatt er håp for de å få barn, siden de ikke er vaksinert? Både jeg og mine norske venner som er vaksinert har barn. Betyr det at vi er heldige? Så lenge du ikke har noen kilder å vise oss andre, er det vanskelig for meg å ta deg seriøst. Spar oss gjerne for såkalte kilder fra en kvakksalver eller marihuana er Gud tilhengere. Det holder ikke! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...