Gå til innhold

Meslinger, nå også i Norge

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, minsinn skrev:

En dokumentar opp mot årtier av vaksinasjonsprogram i det norske helsevesenet?

Det finnes enormt materiale som kan dokumentere at det norske vaksinasjonsprogrammet, som har vært aktivt siden 50-tallet, har hatt enormt mye å si for folkehelsa. Mange av vaksinene er fortsatt de samme, og er absolutt ikke kjøpt av legemiddelindustrien! En del andre medisiner, som kanskje du også benytter deg av, derimot, er det...

Wow, naiviteten har ingen grenser. Det norske vaksinasjonsprogrammet er stadig i forandring. HPV vaksinen f. Eks. Snakk om russisk rulett for penger. 

Anonymkode: 56f72...eb0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, minsinn skrev:

Ok, her har vi altså en av disse som forsøker å benytte seg av spydighet som maktmiddel.

Jeg nekter å gå i diskusjon med en som ikke tør å stille under eget navn, så vil du ha meg i diskusjon: Your name, please...

Ingenting å diskutere. Du skylder på uvaksinerte for å være smittebærere, mens det like gjerne og sannsynligvis er nyvaksinerte som sprer sykdommen. Det kalles shedding. Nyvaksinerte skulle holde seg unna folk noen uker etter at de er sprøyta fulle av sykdom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det viser bare nok en gang at vaksinering ikke er det samme som immunisering. 

Flokkimmunitet er en vits. Grav litt til. 

Jeg hadde meslinger som barn. Etterpå kom meslingvaksinen og jeg ble vaksinert. Smør på flesk, kan man si. Vaksinene er her av en grunn. Sykdommen i seg selv er hard. Følgesykdommene som gjerne fulgte med er like alvorlige, og mange ble f.eks hørselkadd etter meslinger. Noen døde. Jeg hadde de fleste barnesykdommer man nå vaksinerer mot. Husker det ikke så godt, men husker at jeg lå i feberfantasier og såg syner. Husker at jeg falt sammen på gulvet. Jeg var litt oppegående om morgenene,  men utover dagen økte alltid feberen på. Slik var det med noen av barnesykdommene man nå vaksineres for. Ønsker dere virkelig dette for deres barn? 

Anonymkode: f3b08...e7c

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting å diskutere. Du skylder på uvaksinerte for å være smittebærere, mens det like gjerne og sannsynligvis er nyvaksinerte som sprer sykdommen. Det kalles shedding. Nyvaksinerte skulle holde seg unna folk noen uker etter at de er sprøyta fulle av sykdom. 

Joda, det er sikkert ingen uvaksinerte som sprer sykdom...bare vi som har vaksinert oss, og der noen av oss ikke holder oss på isolat et par måneder etterpå. Det vet jo alle, uavhengig om man bruker begrepet shedding eller ikke.

Hører du det ulogiske i det du selv sier?

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, naiviteten har ingen grenser. Det norske vaksinasjonsprogrammet er stadig i forandring. HPV vaksinen f. Eks. Snakk om russisk rulett for penger. 

Om du hadde gravd litt til i det jeg har skrevet her, så ville nok også du har forstått at jeg er fullstendig inneforstått med at vaksineprogrammet er i stadig endring. Meslingvaksinen, f.eks. har kommet inn i det, etter at jeg ble voksen... Nå nevner jeg bare den fordi det er den tråden handler om, men jeg er selvsagt fullstendig klar over at det finnes mange andre vaksiner også.

Som jeg skrev for et par sider siden, så er det bragt på det rene at det finnes vaksiner som ikke er like trygge. Meslingvaksinen, derimot, er blant de trygge, og det er ingen grunner til å la være å vaksinere barna sine mot meslinger. Jeg er også klar over at det finnes massevis av ignorante mennesker som bruker som argument at "Jeg har hatt meslinger, og alle rundt meg har hatt det, det var en normal barnesykdom før, men vi har alle overlevd." Vel, det er en grunn til at vi kun hører fra de som har overlevd...

Tok du den, forresten?

• Liker 7
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi forhindrer bare at barna bygger sterke immunforsvar, når vi tukler med kroppene deres. Det er en skam at så mange går på dette tøyset uten å undersøke hva konsekvensene blir. 

Og hva er da konsekvensene? At de fleste unngår å bli syke, eller at de faktisk overlever farlige sykdommer?

Siden et av de "beste" argumentene mot vaksinering er at "Jeg hadde det som barn, og jeg har overlevd", så kan jeg jo også legge til at jeg har fått alle de vaksinene som var i vaksinasjonsprogrammet i min barndom (meslingvaksinen kom etter at jeg ble voksen), og jeg har da også overlevd. Jeg har til og med revaksinert meg et par ganger, da det anbefales for noen av vaksinene. Jeg er faktisk svært frisk, og jeg er i 50-årene. Er ikke det litt ulogisk hvis det er sånn at vaksiner er farlige?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hjernebetennelse og hjernehinnebetennelse er to forskjellige ting. Det første er farligere enn den andre. Ettervirkningene av meslinger kan gi hjernebetennelse, lammelser, varig hjerneskade og død. Jeg kunne aldri valgt bort vaksinen. Om de som er motstandere ser på statistikk over barnedødelighet før og etter introduksjon av meslingvaksinen har man svaret sitt der. Barnet mitt er det kjæreste jeg har og jeg ville aldri utsatt det med viten og vilje for faren av å ikke vaksinere.

Som en liten ot: en mildere hjernebetennelsevariant hvor smittekilden er flått langs hele kysten har ført til at helsemyndighetene nå anbefaler vaksine mot flåttbåren hjernebetennelse for de som oppholder seg mye ute i skog og mark langs kysten. I motsetning til borreliose overføres viruset umiddelbart ved bitt.

Anonymkode: ce0b1...e0f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mormor fortalte om at før vaksinen mot meslinger kom var det to ulike typer meslinger som gikk i bølger. Den ene typen gjorde barna syke, den andre drepte. Siden den milde typen gjorde barna imun mot den farlige var det vanlig med aktiv smitting når den milde kom. Dessverre var det noen barn som ble smittet av den farlige og døde eller fikk varige skader. Dessverre var det også noen få barn som døde eller fikk varige skader av den milde.

Vaksinen var en stor forbedring, fortalte mormor, for det var ingen som døde av den, og ingen ble egentlig syke heller.

Nå lever vi i en verden der alvorlig sykdom er sjeldent. Av alle min mormors barn og barnebarn overlevde til voksen alder, og lever ennå. Ingen av dem har noen gang vært så syk at legene har vært i tvil om de kom til å overleve.

For hundre år siden var tingene helt anerledes. Min mormor hadde 4 tanter og onkler hun aldri fikk møte, fordi de døde om barn. Hun hadde en tante med psykisk utviklingshemming etter sykdom i barndommen.

Det er bare å ta en titt i gamle kirkebøker. Der ser man stadig at det holdes gravferd for barn, etter meslinger, kopper, tæring og andre sykdommer. Det naturlige er at barna dør.

Min mormor pleide å takke gud hver dag for at hun fikk leve i en tid hvor hun slapp den sorgen og bekymringen hennes bestemødre bar på. Hun fikk se alle sine fem barn vokse opp og få egne barn, og alle hennes søskens barn vokste også opp og fikk barn. Det fikk ikke hennes egen mormor se.

Anonymkode: 5bb57...00e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fler barn dør av vaksinen enn av selve sykdommen.

" Parents concerned about their vaccinated children potentially contracting measles from unvaccinated children may want to consider the fact that the bigger health threat is technically the vaccine, not the disease itself. Comparative data provided by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) and the Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS) reveal that nobody has died from measles in more than 10 years, while at least 108 deaths reported in VAERS during the same time frame have been linked to measles vaccines."

http://www.globalresearch.ca/measles-vaccines-kill-more-people-than-measles-cdc-data-proves/5429736

Anonymkode: aa023...705

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fler barn dør av vaksinen enn av selve sykdommen.

" Parents concerned about their vaccinated children potentially contracting measles from unvaccinated children may want to consider the fact that the bigger health threat is technically the vaccine, not the disease itself. Comparative data provided by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) and the Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS) reveal that nobody has died from measles in more than 10 years, while at least 108 deaths reported in VAERS during the same time frame have been linked to measles vaccines."

http://www.globalresearch.ca/measles-vaccines-kill-more-people-than-measles-cdc-data-proves/5429736

😂😂😂😂

Hvor mange tråder skal du spamme I? Fått med deg nyhetene i det siste om hvor mange som har dødd bare i år av meslinger i Europa? 

Ingenting er så skummelt som hjernevasket kunnskapsløs propaganda. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂😂

Hvor mange tråder skal du spamme I? Fått med deg nyhetene i det siste om hvor mange som har dødd bare i år av meslinger i Europa? 

Ingenting er så skummelt som hjernevasket kunnskapsløs propaganda. 

Sa hun det og samtidig henviste til nyhetene som kilde for sin egen vaksinepropaganda  ? 😆 

Skrevet
På 4.6.2017 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Men hva om de uvaksinerte smitter utsatte grupper? Hvorfor er man ikke hysterisk angående vaksinering mot influensa, da 900 mennesker dør av det hvert år?

Anonymkode: ebb05...19d

Kanskje fordi at 900 er et lavt tall på verdensbasis. I 2000 så døde 650000 av meslinger mens i 2015 så døde 134000. Dette er en bedring på grunn av vaksinen. Grunnen til at vi ikke har dødsfall i Norge nå er jo nettopp pga vaksinen.

• Liker 3
Skrevet

Det er da for øvrig ganske logisk om det er færre som dør av meslinger enn av vaksinen så lenge "alle" er vaksinert, for da er det jo "ingen" som får selve sykdommen, eller som får den i den kraftigste formen. Det er bare et tegn på at vaksineringsprogrammet virker. (Tilsiktet anførselstegn siden det dessverre enda er slik at ikke bokstavelig talt alle vaksineres.) 

• Liker 7
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dummere utsagn skal man lete lenge etter. Skjønner at du ikke har gjort noe research om emnet! 

Hvilken skole har du studert medisin ved? UiO? NTNU?  

Siden du rakker ned på andres research?

AnonymBruker
Skrevet
På 3.6.2017 den 23.37, AnonymBruker skrev:

Hvis det hadde vært gjort noen grundige og uavhengige undersøkelser på vaksinerte versus uvaksinerte, færre skadelige ingredienser og mer åpenhet om bivirkninger av vaksiner, hadde man kanskje nådd flere vaksinekritikere. Faktum er at de som takker nei til vaksiner, er folk som faktisk har gjort leksa si og ser vaksiner og industrien for det den er. 

Skal du gi regningen til de foreldre som har nyvaksinerte sheddere også?? 

Folk som takker nei er ignorante mennesker som ikke forstår alvoret.

Det er først nå, den generasjonen som ikke har opplevd epidemier og at barna dør av sykdommer, det har kommet vaksinemotstandere.

Meslinger er veldig smittsomt, men selve sykdommen er ikke den de er redd for, det er følge sykdommene. Les deg opp litt på det, så forstår du faktisk hva de mener med "farlig sykdom".

og at det stadig skal henvises til en "vaksineindustri" som tjener penger på det, det er så vanvittig paranoid tankegang, så jeg blir faktisk litt sjokkert. Greit at de tjener penger på det, men tror du virkelig at vi ville fått samme vaksinene i generasjoner hvis de virkelig gjorde oss syke? 

Anonymkode: 094f3...a8d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Cata skrev:

Det er da for øvrig ganske logisk om det er færre som dør av meslinger enn av vaksinen så lenge "alle" er vaksinert, for da er det jo "ingen" som får selve sykdommen, eller som får den i den kraftigste formen. Det er bare et tegn på at vaksineringsprogrammet virker. (Tilsiktet anførselstegn siden det dessverre enda er slik at ikke bokstavelig talt alle vaksineres.) 

De forstår ikke det. De tror at sykdommen ikke er farlig fordi ingen dør av den nå, og det betyr at de ikke trenger å vaksinere.

Det finnes faktisk så dumme folk.. Så mye for at den sterkeste overlever...

AnonymBruker
Skrevet
På 3.6.2017 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Man får ikke meslinger når man er vaksinert, heller ikke noen mildere versjon. Man er immun. 

Det vedkommende hentyder til er noe de fleste i besteforeldregenerasjonen snakker om; de har hatt meslinger, og for dem var dette en ufarlig sykdom. Når jeg snakker om hvor viktig vaksiner er ovenfor denne generasjonen bryter de alltid ut "hva? Men meslinger er jo ikke farlig?? Det er jo noe alle hadde!". Vi har nå statistikk som viser at det tryggeste for alle er at alle vaksinerer seg mot denne sykdommen. Men dette gjelder også vannkopper, som anses som en like farlig sykdom i bl.a USA. 

Anonymkode: 01cd3...688

Jo, man kan bli syk om man er vaksinert. Men et mildere sykdomsforeløp og man får ikke følgesykdommene.

Besteforeldregenerasjonen har rett, det er ikke sykdommen som dreper, det er sykdommene som kommer etterpå som følge av meslinger man kan dø av. 

Du må seriøst lese deg opp litt før su kommenterer. 

• Liker 1
Skrevet
På 3.6.2017 den 22.42, AnonymBruker skrev:

Da jeg var liten hadde "alle" meslinger, hørte ikke om en eneste en som tok skade av å ha det. Nå i nyere tid har meslinger plutselig blitt så "farlig", vaksineprodusentene vet å skremme opp folk!

Jepp, det var på den samme tiden som det var sunt å røyke

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange av dere som skriver her har egentlig hatt flg sykdommer som  det anbefales å vaksinere mot: Røde Hunder, Kusma, Polio, Kikhoste, Meslinger. Og hvor mange av dere ble vaksinert mot disse. Hvem har aldri blitt vasinert mot noen av disse sykdommene? Mange av disse vaksinene har eksistert og vært et tilbud til alle barn i flere årtier. Så lenge at flere i besteforeldregenerasjonen også fikk disse som barn eller innen de ble voksne.

Undertegnede har hatt de fleste, med unntak av polio. Mine barn er fullvaksinerte, og de fleste vaksinene er livsvarige (trenger ikke påfyll)

Anonymkode: f3b08...e7c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...