Gå til innhold

Meslinger, nå også i Norge

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor anbefaler de da påfyll hvert 10 år???

Anonymkode: 078a3...eeb

Det er ingen som anbefaler påfyll av mmr. Har man fått to doser, en ved 15 mnder og en ved 11 år er den i de fleste tilfeller livsvarig. Dette ledte jeg om både på fhi og lommelegen i går.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Cata skrev:

Jepp, ganske greit at jeg var vaksinert da den slo til. I etterkant har jeg fleipet med at jeg var så syk at jeg ble immun mot alt annet etterpå. (Har vært heldig og lite plaget av sykdommer både som "eldre barn" og som voksen.) 

Viser bare at vaksinering ikke forhindrer at man får sykdommen. Forsvinner ikke vitsen med å vaksinere da?? 

Vi forhindrer bare at barna bygger sterke immunforsvar, når vi tukler med kroppene deres. Det er en skam at så mange går på dette tøyset uten å undersøke hva konsekvensene blir. 

Anonymkode: 56f72...eb0

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var liten hadde "alle" meslinger, hørte ikke om en eneste en som tok skade av å ha det. Nå i nyere tid har meslinger plutselig blitt så "farlig", vaksineprodusentene vet å skremme opp folk!

Anonymkode: aa023...705

Man kan få hjernehinnebetennelse av det, som igjen kan føre til hjerneskade og død.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor anbefaler de da påfyll hvert 10 år???

Anonymkode: 078a3...eeb

Revaksinering handler bare om å tjene penger, man trengte det ikke før, men nå plutselig trenger man det. Vaksineprodusentene så visst en ny mulighet for inntjening.

Anonymkode: ebb05...19d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, emilie123 skrev:

Meslinger er vel ikke farlig....helt til en dør av av det. Influensa kan også være farlig/dødelig, derfor råder man utsatte grupper til å ta vaksine hvert år.

Men hva om de uvaksinerte smitter utsatte grupper? Hvorfor er man ikke hysterisk angående vaksinering mot influensa, da 900 mennesker dør av det hvert år?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viser bare at vaksinering ikke forhindrer at man får sykdommen. Forsvinner ikke vitsen med å vaksinere da?? 

Vi forhindrer bare at barna bygger sterke immunforsvar, når vi tukler med kroppene deres. Det er en skam at så mange går på dette tøyset uten å undersøke hva konsekvensene blir. 

Nei, i grunnen ikke. Om man får sykdommen så tror jeg man får  mildere variant enn man ellers ville fått ettersom kroppen i det minste har fått bygget opp et visst forsvar mot det aktuelle viruset. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, det er helt sant at "alle" hadde meslinger før vi fikk vaksine mot det. Jeg er såpass oppi årene at jeg er en av dem som har levd før meslingvaksine. Jeg har også mistet min venninne da hun var 10 år som en følge av ettervirkninger av meslinger. Det er mulig det var jeg som smittet henne, siden jeg fikk sykdommen først.

Så ja, meslinger er farlig, man kan faktisk dø av ettervirkningene. Vaksinen har vært i bruk i alvorlig mange år, hvor er de såkalte bivirkningene av vaksinen som de som er hjernevasket til å tro at vaksiner er farligere enn sykdommen stadig roper så høyt om?

Heldigvis er flertallet vaksinert, men en del av denne immunitetspoenget forsvinner fordi man ikke lenger har flokkimmunitet fordi en del mennesker tror at vaksinen inneholder noen skumle stoffer som, eller at myndighetene bedriver en eller annen form for konspiratorisk arbeid ved hjelp av vaksiner.

En vaksine sørger for at du blir immun mot sykdommen, den sørger også for at du ikke tar med deg sykdomssmitten til dine venner og din familie. Det anbefales påfyll av en del vaksiner med jevne mellomrom. Det er veldig lurt å følge vaksinasjonsprogrammene, de er satt opp av folk som vet hva de snakker om.

Vaksineskepsies synes å blusset opp etter pandemien med svineinfluensa for noen år siden. Ja, det kom noen alvorlige bivirkninger av den vaksinen, blant annet fordi man var litt for rask til å slippe den ut på markedet: Før den var testet helt ferdig, og man burde ha ventet litt til før man slapp den ut på markedet. Det samme gjelder ikke meslingvaksine - den har vært både testet og brukt siden 70-tallet. Den er ufarlig, men det er ikke sykdommen!

Endret av minsinn
skrivefeil
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det bør blinke rødt når man får beskjed fra helsestasjoner om å vaksinere - men de gir ikke informasjon om hva som er i vaksinene og ikke noe om mulige bivirkninger...

Anonymkode: 83bd4...a15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja vaksiner!! Vi følger vaksinasjonsprogrammet. Venter en baby om ett par dager og håper ikke han får dette. Blir provosert av alle som ikke vaksinerer seg. De skjønner vel ikke selv at de er helt avhengig av at alle oss andre er vaksinert. 

Anonymkode: 4046e...794

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, minsinn skrev:

(…)

En vaksine sørger for at du blir immun mot sykdommen, den sørger også for at du ikke tar med deg sykdomssmitten til dine venner og din familie. Det anbefales påfyll av en del vaksiner med jevne mellomrom. Det er veldig lurt å følge vaksinasjonsprogrammene, de er satt opp av folk som vet hva de snakker om.

Ja, er de det? Eller er de satt opp av folk som er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien? 

Du bør se en dokumentar som heter "Dødsårsak: ukjent" hvis du virkelig tror at dagens medisiner blir gitt av folk som vet hva de snakker om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, minsinn skrev:

Ja, det er helt sant at "alle" hadde meslinger før vi fikk vaksine mot det. Jeg er såpass oppi årene at jeg er en av dem som har levd før meslingvaksine. Jeg har også mistet min venninne da hun var 10 år som en følge av ettervirkninger av meslinger. Det er mulig det var jeg som smittet henne, siden jeg fikk sykdommen først.

Så ja, meslinger er farlig, man kan faktisk dø av ettervirkningene. Vaksinen har vært i bruk i alvorlig mange år, hvor er de såkalte bivirkningene av vaksinen som de som er hjernevasket til å tro at vaksiner er farligere enn sykdommen stadig roper så høyt om?

Heldigvis er flertallet vaksinert, men en del av denne immunitetspoenget forsvinner fordi man ikke lenger har flokkimmunitet fordi en del mennesker tror at vaksinen inneholder noen skumle stoffer som, eller at myndighetene bedriver en eller annen form for konspiratorisk arbeid ved hjelp av vaksiner.

Vaksineskepsies synes å blusset opp etter pandemien med svineinfluensa for noen år siden. Ja, det kom noen alvorlige bivirkninger av den vaksinen, blant annet fordi man var litt for rask til å slippe den ut på markedet: Før den var testet helt ferdig, og man burde ha ventet litt til før man slapp den ut på markedet. Det samme gjelder ikke meslingvaksine - den har vært både testet og brukt siden 70-tallet. Den er ufarlig, men det er ikke sykdommen!

En vaksine er ikke det samme som immunisering. Og siden du ikke er kjent med uttrykket "shedding" bør du kanskje kikke litt på det. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vaksiner!! Vi følger vaksinasjonsprogrammet. Venter en baby om ett par dager og håper ikke han får dette. Blir provosert av alle som ikke vaksinerer seg. De skjønner vel ikke selv at de er helt avhengig av at alle oss andre er vaksinert. 

Anonymkode: 4046e...794

Kanskje du skulle gjøre litt mer research ang. både flokkimmunitet, vaksiners innhold, bivirkninger, pengespor, skjult forskning og forskjeller på vaksinerte versus uvaksinerte, for ikke å glemme å sjekke holdningen din om å tukle med barnet ditt sitt naturlige forsvar i stedet for å sørge for å bygge et naturlig sterkt immunforsvar. 

Den dagen du finner at ungen din strever med en eller annen allergi, autoimmun sykdom, autisme eller en annen "morsom" bivirkning av ditt valg om vaksinere uten å gjøre research først, da lurer jeg på om du kommer til å koble plagen til vaksinen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det florerte med barnesykdommer da jeg vokste opp og meslinger var helt vanlig og "allemannseie"

Anonymkode: 81c8a...5ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Influensa også, den dreper 900 mennesker årlig. Så jeg håper alle de som vaksinerer seg mot meslinger også vaksinerer seg mot influensa hvert år.

Nei, jeg vaksinerer meg hverken for meslinger eller influensa. Jeg kommer aldri til å ta en vaksine igjen - ever! Ingen her i familien vaksinerer seg. Blir det barnebarn etterhvert kommer de til å forbli helt vaksinefri!

Anonymkode: aa023...705

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det naturlige er at mange dør unge. Såkalt «tukling» med naturen har økt forventet levealder for mennesket. Ut fra det argumentet burde vaksinemotstandere også nekte all form for legehjelp eller medisinering, da dette også er å tukle med naturen.

Ved å nekte noen vaksine, nekter man dem i praksis å  - på tryggest mulig måte - bygge opp et sterkere immunforsvar mot sykdommer som potensielt kan gi livslange skader eller i verste fall død. Risikoen er mye større for skade ved sykdomsutbrudd kontra risikoen ved vaksinasjon. Man velger å gamble med mye dårligere odds, samtidig som man velger å gamble med livene til dem som ikke kan vaksineres eller som ikke får effekt av en vaksine.

Men hva om de uvaksinerte smitter utsatte grupper? Hvorfor er man ikke hysterisk angående vaksinering mot influensa, da 900 mennesker dør av det hvert år?

Influensa er annerledes fordi det finnes mange forskjellige typer influensavirus. Hvert år gjør WHO en evaluering av hvilke virusstammer som skal inngå i vaksinen. Selv om man er vaksinert mot de virusstammene som antas å være mest vanlig i perioden, kan man likevel smittes av andre virusstammer.

Vaksinen anbefales derfor til de som risikerer å bli alvorlig syk eller dø dersom de skulle få influensa. I tillegg anbefales den til de som er mye i kontakt med mennesker i risikogruppene.

• Liker 6
Skrevet

En vaksine er ikke det samme som immunisering. Og siden du ikke er kjent med uttrykket "shedding" bør du kanskje kikke litt på det. 

Ok, her har vi altså en av disse som forsøker å benytte seg av spydighet som maktmiddel.

Jeg nekter å gå i diskusjon med en som ikke tør å stille under eget navn, så vil du ha meg i diskusjon: Your name, please...

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, lalaB skrev:

Ja, er de det? Eller er de satt opp av folk som er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien? 

Du bør se en dokumentar som heter "Dødsårsak: ukjent" hvis du virkelig tror at dagens medisiner blir gitt av folk som vet hva de snakker om. 

En dokumentar opp mot årtier av vaksinasjonsprogram i det norske helsevesenet?

Det finnes enormt materiale som kan dokumentere at det norske vaksinasjonsprogrammet, som har vært aktivt siden 50-tallet, har hatt enormt mye å si for folkehelsa. Mange av vaksinene er fortsatt de samme, og er absolutt ikke kjøpt av legemiddelindustrien! En del andre medisiner, som kanskje du også benytter deg av, derimot, er det...

• Liker 4
Skrevet

Det florerte med barnesykdommer da jeg vokste opp og meslinger var helt vanlig og "allemannseie"

Anonymkode: 81c8a...5ef

Og Takket være sånne som deg, så dør det fortsatt barn av bivirkninger av sykdommer som var "normale" (men ikke mindre farlige) da vi var unge. Verden har kommet lengre nå.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Revaksinering handler bare om å tjene penger, man trengte det ikke før, men nå plutselig trenger man det. Vaksineprodusentene så visst en ny mulighet for inntjening.

Man har alltid anbefalt revaksinering for enkelte vaksiner. Det er bare at folk er så jævelig sløve at de ikke får med seg informasjon

Anonymkode: 416db...219

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig egoistiske mennesker som ikke vaksinerer barna sine.

Anonymkode: 853b0...f39

Dummere utsagn skal man lete lenge etter. Skjønner at du ikke har gjort noe research om emnet! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...