Gå til innhold

Meslinger, nå også i Norge

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.tv2.no/nyheter/9168815/

Vær så snill og vaksiner dere og deres barn!!!

Anonymkode: f3a54...01d

Er ikke vaksine mot meslinger en del av 4-årskontrollen? 

Anonymkode: 83bd4...a15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, lalaB skrev:

Tenk alle de ressurser som må settes i sving i behandling av overvektige, kreftsyke, og andre som er syke pga en livsstil de selv har valgt. 

Forskjellen er vel at fedme er ditt problem mens meslinger blir også ikke bare ditt, men også andres problem? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dere gærninger som vil tvangsvaksinere andre må ta og sette dere inn i dette her. Hjernevaskede folk er farlige, ikke meslinger: 

Anonymkode: ebb05...19d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det kam også være svært skadelig for mange.

Anonymkode: d7a87...4c6

Forkjølelse kan være farlig for noen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forkjølelse kan være farlig for noen.

Influensa også, den dreper 900 mennesker årlig. Så jeg håper alle de som vaksinerer seg mot meslinger også vaksinerer seg mot influensa hvert år.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig egoistiske mennesker som ikke vaksinerer barna sine.

Anonymkode: 853b0...f39

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere gærninger som vil tvangsvaksinere andre må ta og sette dere inn i dette her. Hjernevaskede folk er farlige, ikke meslinger: 

Tull og tøys. 

Anonymkode: 853b0...f39

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for personangrep.

Edie, mod.

Skrevet

Meslinger er vel ikke farlig....helt til en dør av av det. Influensa kan også være farlig/dødelig, derfor råder man utsatte grupper til å ta vaksine hvert år.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er skikkelig skummelt, jeg har et spedbarn som ikke kan vaksineres enda. Hun kommer til å få vaksinen med 9 mnd. 

Man trenger sjelden å re-vaksinere seg med MMR-vaksinen, den skal være og er i de fleste tilfeller være livsvarig. 

Anonymkode: 2f6fd...000

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er vel at fedme er ditt problem mens meslinger blir også ikke bare ditt, men også andres problem? 

Men har andre vaksinert seg, så blir det ikke dems problem heller, så hva er skummelt med valgmuligheten? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er skikkelig skummelt, jeg har et spedbarn som ikke kan vaksineres enda. Hun kommer til å få vaksinen med 9 mnd. 

Man trenger sjelden å re-vaksinere seg med MMR-vaksinen, den skal være og er i de fleste tilfeller være livsvarig. 

Anonymkode: 2f6fd...000

Så hvorfor anbefaler de da påfyll hvert 10 år???

Anonymkode: 078a3...eeb

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor anbefaler de da påfyll hvert 10 år???

Anonymkode: 078a3...eeb

Ikke av MMR. Er kikhoste, polio etc som man anbefaler booster

Anonymkode: 416db...219

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke meslinger når man er vaksinert, heller ikke noen mildere versjon. Man er immun. 

Anonymkode: 01cd3...688

Det kan da ikke stemme? :klo: Så vidt jeg vet ble jeg vaksinert mot meslinger, men likevel hadde jeg det som femåring. Etter sigende var jeg ganske kraftig syk (selv husker jeg bare at jeg hadde feber og røde prikker). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, lalaB skrev:

Men har andre vaksinert seg, så blir det ikke dems problem heller, så hva er skummelt med valgmuligheten? 

Fordi noe av poenget med vaksiner er flokkimmunitet.

Dere som sier at dere hadde mesliger som barn og det gikk bra, dere satt kanskje uten bilbelte i bilen også. Det gikk jo tydeligvis også fint, så sa er det meningsløst med bilsikring. Eller? 

Anonymkode: 90651...55f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Cata skrev:

Det kan da ikke stemme? :klo: Så vidt jeg vet ble jeg vaksinert mot meslinger, men likevel hadde jeg det som femåring. Etter sigende var jeg ganske kraftig syk (selv husker jeg bare at jeg hadde feber og røde prikker). 

Da kan du tenke deg hvor syk du kunne blitt uvaksinert. Det kan være forskjellen mellom liv og død. 

Anonymkode: 1eaca...6c6

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du tenke deg hvor syk du kunne blitt uvaksinert. Det kan være forskjellen mellom liv og død. 

Jepp, ganske greit at jeg var vaksinert da den slo til. I etterkant har jeg fleipet med at jeg var så syk at jeg ble immun mot alt annet etterpå. (Har vært heldig og lite plaget av sykdommer både som "eldre barn" og som voksen.) 

Gjest Malificenta
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får ikke meslinger når man er vaksinert, heller ikke noen mildere versjon. Man er immun. 

Det vedkommende hentyder til er noe de fleste i besteforeldregenerasjonen snakker om; de har hatt meslinger, og for dem var dette en ufarlig sykdom. Når jeg snakker om hvor viktig vaksiner er ovenfor denne generasjonen bryter de alltid ut "hva? Men meslinger er jo ikke farlig?? Det er jo noe alle hadde!". Vi har nå statistikk som viser at det tryggeste for alle er at alle vaksinerer seg mot denne sykdommen. Men dette gjelder også vannkopper, som anses som en like farlig sykdom i bl.a USA. 

Anonymkode: 01cd3...688

Vaksinering er ikke det samme som immunisering, gjør litt research. 

Gjest Malificenta
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Thats right !

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det viser bare nok en gang at vaksinering ikke er det samme som immunisering. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi noe av poenget med vaksiner er flokkimmunitet.

Dere som sier at dere hadde mesliger som barn og det gikk bra, dere satt kanskje uten bilbelte i bilen også. Det gikk jo tydeligvis også fint, så sa er det meningsløst med bilsikring. Eller? 

Anonymkode: 90651...55f

Flokkimmunitet er en vits. Grav litt til. 

Anonymkode: 56f72...eb0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...