Gå til innhold

Bli kjent med min tidligere lege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hadde du selv tatt sjansen på ydmykelsen? Tror du sannsynligheten er null for å få ja?

Anonymkode: 6de94...b8a

Jeg tror ikke sannsynligheten er null, men jeg har heller ingen forutsetninger til å kunne vite noe om hvor stor sjans du har.

Jeg syns også du skal snu om på tankegangen din, ikke tenk at det er ydmykende å få et nei. Du kommer ingen vei om du aldri tør å gå utenfor komfortsonen din. Hopp i det, håp på det beste og glem ham og gå videre dersom det ikke går slik du håper. Du har da ingenting å tape!:)

Anonymkode: d57f1...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke sannsynligheten er null, men jeg har heller ingen forutsetninger til å kunne vite noe om hvor stor sjans du har.

Jeg syns også du skal snu om på tankegangen din, ikke tenk at det er ydmykende å få et nei. Du kommer ingen vei om du aldri tør å gå utenfor komfortsonen din. Hopp i det, håp på det beste og glem ham og gå videre dersom det ikke går slik du håper. Du har da ingenting å tape!:)

Anonymkode: d57f1...9ef

Til deg som vil prøve, er det som sagt ingen problem for deg siden det bare er en på legesenteret. Jeg ser tiden an, å bruker fortsatt det samme legesenteret,  så jeg vil jo treffe på han. (Det er igrunnen litt spennende óg):hjerter: 

Hilsen trådstarter, som Ikke har spurt om dette i mnd vis. Var helt ny her i mai. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du folk er misunnelige? De skulle selv ønske de hadde guts til det så de prøver å dra oss ned istedet?

Anonymkode: 6de94...b8a

Jeg vet ikke. Alle er vel forelsket ei gang i blant å gøy er det vel ikke før det er gjensidig. Vi krysser fingrene, av og til er det ment2be også;) 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ny jobb, å jammen er han å se der av og til (jeg jobber selv innen helse). Han sjekker pasientene der av og til. Så foreløpig legger jeg dette på hylla😁 hilsen Ts!

Anonymkode: d7c54...da7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått ny jobb, å jammen er han å se der av og til (jeg jobber selv innen helse). Han sjekker pasientene der av og til. Så foreløpig legger jeg dette på hylla😁 hilsen Ts!

Anonymkode: d7c54...da7

Er ikke det egentlig positivt da? Når du uansett kommer til å treffe på han på den måten, så kan du jo på en naturlig måte bli litt bedre kjent med legen uten at det er fordi du er pasienten hans selv.

Anonymkode: 28833...792

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, June 20, 2017 den 13.11, AnonymBruker skrev:

Er ikke det egentlig positivt da? Når du uansett kommer til å treffe på han på den måten, så kan du jo på en naturlig måte bli litt bedre kjent med legen uten at det er fordi du er pasienten hans selv.

Anonymkode: 28833...792

Jo det er jo egentlig det😁 ifølge de andre på jobb, så har de sett han flere ganger. Jeg som nettopp har begynt har ikke sett han. Bedre dette enn å legge an på legen sin, man kommer ingen vei der uansett. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spm; Er det spesielt om jeg sender en gratulasjon til legen min/som nettopp var min lege? Er selv ei som liker å gratulere folk med dagen, å gjør nok heller det enn å ikke gjør det. Tenker det er gøy med hilsen uansett hvem det skulle være fra. Har så lyst..😄 :rodmer:

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er jo egentlig det😁 ifølge de andre på jobb, så har de sett han flere ganger. Jeg som nettopp har begynt har ikke sett han. Bedre dette enn å legge an på legen sin, man kommer ingen vei der uansett. 

Anonymkode: d7c54...da7

Ja, og så kan du jo bytte lege med forklaring til fastlegen om at du synes det blir litt rart å ha han som både "kollega" (på en måte) og fastlege, og at du derfor har byttet til en av de andre legene ved kontoret (eller i byen). Så stiller du helt fritt til å bli bedre kjent med han. Og etter hvert kan du jo vise at du faktisk er litt interessert også...

Anonymkode: 28833...792

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, og så kan du jo bytte lege med forklaring til fastlegen om at du synes det blir litt rart å ha han som både "kollega" (på en måte) og fastlege, og at du derfor har byttet til en av de andre legene ved kontoret (eller i byen). Så stiller du helt fritt til å bli bedre kjent med han. Og etter hvert kan du jo vise at du faktisk er litt interessert også...

Anonymkode: 28833...792

Tenkte også på det. Det hele er egentlig litt sprøtt. Klarte ikke holde smilet igjen, da kollegaen min så det. Jeg jobber på et sykehjem, så det er naturlig at en av legene i kommunen kommer innom. Var bare litt typisk det var han:ler:

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er jo egentlig det😁 ifølge de andre på jobb, så har de sett han flere ganger. Jeg som nettopp har begynt har ikke sett han. Bedre dette enn å legge an på legen sin, man kommer ingen vei der uansett. 

Anonymkode: d7c54...da7

Du oppmuntret meg til å gjøre det og nå sier du at man ikke kommer noen vei med å legge an på legen?

Anonymkode: 6de94...b8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du oppmuntret meg til å gjøre det og nå sier du at man ikke kommer noen vei med å legge an på legen?

Anonymkode: 6de94...b8a

Det er jo fullt mulig å legge an på legen, men sjansen er stor for at du vil få avslag der og da. Siden det er så strenge regler rundt dette. Det han kan si er at du burde skifte fastlege. Hørte en lege sa at hvis han fikk følelser for sin pasient, så måtte han enten skru av følelsene eller fjerne  pasienten fra lista hans. Føler du ikke for å bytte da? Og så bli kjent med han? :-)

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Apistogramma skrev:

Er det ikke litt spesielt at en (tidligere) pasient vet på dagen når legen fyller år? Det vil jo si at pasienten både har funnet informasjonen og husker den godt nok til å benytte seg av den ved en senere anledning?

Sant det ..😎 Står fortsatt som pasient i lista hans, ringte legesenteret og da stod jeg fortsatt det. Det er lang ventetid. Ikke lenge siden jeg var hos han, men allikevel blir det feil? Ser den. Måtte bare høre. Nå ble det iallefall ikke riktig :gape:

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du oppmuntret meg til å gjøre det og nå sier du at man ikke kommer noen vei med å legge an på legen?

Anonymkode: 6de94...b8a

Har du sagt noe til han, eller gjort noe som har fått han til se at du liker han?

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sant det ..😎 Står fortsatt som pasient i lista hans, ringte legesenteret og da stod jeg fortsatt det. Det er lang ventetid. Ikke lenge siden jeg var hos han, men allikevel blir det feil? Ser den. Måtte bare høre. Nå ble det iallefall ikke riktig :gape:

Anonymkode: d7c54...da7

Jeg ville ikke gratulert han med dagen. Eller har han selv fortalt deg når han har bursdag? Og har du privatnummeret hans eller andre steder du kan gratulere i det hele tatt da?

Må du stå på venteliste lenge altså? Kan du ikke bare bytte til en lege som har ledig i kommunen, og heller setter deg på venteliste hos den du ønsker etter det? Da får du ny fastlege 1. juli. ;)

Anonymkode: 28833...792

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke gratulert han med dagen. Eller har han selv fortalt deg når han har bursdag? Og har du privatnummeret hans eller andre steder du kan gratulere i det hele tatt da?

Må du stå på venteliste lenge altså? Kan du ikke bare bytte til en lege som har ledig i kommunen, og heller setter deg på venteliste hos den du ønsker etter det? Da får du ny fastlege 1. juli. ;)

Anonymkode: 28833...792

Hadde jeg hatt han på Facebook så hadde jeg nok gjort det. Han hadde sikkert ikke godtatt meg om jeg hadde sendt et forespørsel;) Jeg kan jo ikke det? Tenkte jeg lot hilsenen ligge jeg, plutselig møter jeg han. Så tror det var lurt, ikke bra å være for pågående heller. Har et nr av han men det kan likegodt være jobb-nr hans. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har aldri fortalt meg det, glad jeg ikke gjorde det:ler: - riktig av meg å høre om dette før. 

Hvordan vet du at man får ny fastlege akkurat den 1juli?;o) 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har aldri fortalt meg det, glad jeg ikke gjorde det:ler: - riktig av meg å høre om dette før. 

Hvordan vet du at man får ny fastlege akkurat den 1juli?;o) 

Anonymkode: d7c54...da7

Hvis legen har ledig plass på listen sin, så får man denne legen den første dagen i neste måned. Altså, hvis du bytter til en lege med ledig plass i juni, så får du den nye legen fra første juli.

Anonymkode: 28833...792

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis legen har ledig plass på listen sin, så får man denne legen den første dagen i neste måned. Altså, hvis du bytter til en lege med ledig plass i juni, så får du den nye legen fra første juli.

Anonymkode: 28833...792

Står på liste hos ei dame denne gangen. Må ha det eller en eldre kar altså. Hadde jeg visst min lege var så kjekk, hadde jeg ikke tatt han. 🙄

Tror du han vil huske meg da? Hvis/Når jeg ser han på jobben der jeg jobber? Med de utallige pasientene de har😁

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står på liste hos ei dame denne gangen. Må ha det eller en eldre kar altså. Hadde jeg visst min lege var så kjekk, hadde jeg ikke tatt han. 🙄

Tror du han vil huske meg da? Hvis/Når jeg ser han på jobben der jeg jobber? Med de utallige pasientene de har😁

Anonymkode: d7c54...da7

Er ikke dere på hils på butikken og sånn da, eller blander jeg med en annen nå?

Anonymkode: 28833...792

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...