Gå til innhold

Bli kjent med min tidligere lege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 24.7.2017 den 13.38, AnonymBruker skrev:

Så smålig du er. Høres ut som en forsmådd legefrue med en mann som har nok har vært bortpå en del legesekretærer i sin jobb. Sikkert derfor du reagerer så tåpelig..

Anonymkode: ca3f9...419

En ustabil pasient som henger etter legen sin er selve definisjonen på patetisk oppførsel! Å kalle et fremmed menneske for forsmådd og sjalu samt komme med antagelse om at mannen har vært "bortpå" legesekretærene sine er toppen av dumskap! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare sånn man skal tåle når man er gift med en lege. Det vil som regel alltid dukke opp tilfeller der pasienter faller for sin lege, å dette vet de helt klart. Sjalu legefruer er ikke helt bra. 

Anonymkode: d7c54...da7

Hva andre mennesker skal akseptere eller ikke er ikke opp til deg! En kvinne skal ikke tolerer ustabile pasienter uten sosiale antenner som henger etter mannen. Det handler ikke om sjalusi det handler om pasientens manglende kontakt med virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2017 den 1.31, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gjøre deg en tjeneste jeg ts å tipse noen venner av oss om tråden her. Om du er riktig heldig så er det noen av de, venner av de eller kolleger av de som klarer å nøste ut hvem det er du stalker. Det er ikke så mange fastleger i Norge. Og enda færre som slutter som det nå og selger huset sitt samtidig...så krysser vi fingrene for at han leser denne tråden og skjønner hvem som er besatt av han. 

Du behøver ikke takke! 

Anonymkode: 3bc3e...3f4

Dette må være noe av det mest forkastelige jeg har lest på lenge. Vær så snill, fortell meg at dette ikke er normalen for de fleste leger. De sitter vel ikke og diskuterer pasientene sine i sosiale setninger/ eller med andre leger de møter? Jeg håper at de fleste legene tar taushetsplikten på alvor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, August 03, 2017 den 14.20, Bakepulver skrev:

Hva andre mennesker skal akseptere eller ikke er ikke opp til deg! En kvinne skal ikke tolerer ustabile pasienter uten sosiale antenner som henger etter mannen. Det handler ikke om sjalusi det handler om pasientens manglende kontakt med virkeligheten. 

Hvem er det du siterer til? Fordi om jeg syntes fastlegen min er kjekk, betyr ikke det at jeg stalker han og henger etter han som du sier. Tror du ikke de er vant med at pasienter kan bli interessert i leger? Hadde jeg vært et problem for han, hadde han muligens sagt ifra/fjernet meg fra lista. Jeg har respekt for han og lar ikke betattheten min ta overhånd. Han er ikke legen min lengre nå btw.... 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, August 03, 2017 den 19.02, Torfa skrev:

Dette må være noe av det mest forkastelige jeg har lest på lenge. Vær så snill, fortell meg at dette ikke er normalen for de fleste leger. De sitter vel ikke og diskuterer pasientene sine i sosiale setninger/ eller med andre leger de møter? Jeg håper at de fleste legene tar taushetsplikten på alvor.

Enig!! Denne personen har et lite problem rundt dette tror jeg. Leger har en streng taushetsplikt å forholde seg til, å da driver ikke de å skal finne ut av hvem som er interessert i dem eller ikke. (Så lenge det ikke går utover fam, blir et oroblem osv...) Jobber selv i helsevesenet, så jeg vet dette. De har da andre ting å ta seg til enn å skal finne hvem hun som "stalker" legen sin er. Kjære deg... 

Takk for at vi er flere som syntes det i innlegget var forkastelig. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig!! Denne personen har et lite problem rundt dette tror jeg. Leger har en streng taushetsplikt å forholde seg til, å da driver ikke de å skal finne ut av hvem som er interessert i dem eller ikke. (Så lenge det ikke går utover fam, blir et oroblem osv...) Jobber selv i helsevesenet, så jeg vet dette. De har da andre ting å ta seg til enn å skal finne hvem hun som "stalker" legen sin er. Kjære deg... 

Takk for at vi er flere som syntes det i innlegget var forkastelig. 

Anonymkode: d7c54...da7

Tja, ikke alle leger har rent mel i posen

https://www.nrk.no/sorlandet/lege-gjorde-109-ulovlige-journaloppslag-1.13625727

Anonymkode: 4bc81...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det du siterer til? Fordi om jeg syntes fastlegen min er kjekk, betyr ikke det at jeg stalker han og henger etter han som du sier. Tror du ikke de er vant med at pasienter kan bli interessert i leger? Hadde jeg vært et problem for han, hadde han muligens sagt ifra/fjernet meg fra lista. Jeg har respekt for han og lar ikke betattheten min ta overhånd. Han er ikke legen min lengre nå btw.... 

Anonymkode: d7c54...da7

Men du har opprettet denne tråden? Er ikke du Ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, August 05, 2017 den 14.15, Bakepulver skrev:

Men du har opprettet denne tråden? Er ikke du Ts?

Jo, det er meg, men han er ikke legen min lengre pga flytting. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2017 den 14.15, Bakepulver skrev:

Men du har opprettet denne tråden? Er ikke du Ts?

Er man en stalker hver gang man oppretter en tråd på KG om noen man er interessert i? I så fall er vi vel mange som har vært der. Eller er det utelukkende tilfellet om personen er legen din? Forskjellen er vel bare at trådstarter faktisk lurer på reglene rundt dette med lege-pasient, og hvordan hun eventuelt må gå frem for å vise interesse på en grei måte. Jeg synes ikke hun er mye stalker, i hvert fall ikke utover normalen når man er keen på noen. Jeg oppfatter henne som en kvinne som er interessert i en mann, og prøver å finne ut om hun har en kjangs.

Anonymkode: 28833...792

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er meg, men han er ikke legen min lengre pga flytting. 

Anonymkode: d7c54...da7

Pratet du noe mer med han før han flyttet?

Anonymkode: 28833...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, August 07, 2017 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Er man en stalker hver gang man oppretter en tråd på KG om noen man er interessert i? I så fall er vi vel mange som har vært der. Eller er det utelukkende tilfellet om personen er legen din? Forskjellen er vel bare at trådstarter faktisk lurer på reglene rundt dette med lege-pasient, og hvordan hun eventuelt må gå frem for å vise interesse på en grei måte. Jeg synes ikke hun er mye stalker, i hvert fall ikke utover normalen når man er keen på noen. Jeg oppfatter henne som en kvinne som er interessert i en mann, og prøver å finne ut om hun har en kjangs.

Anonymkode: 28833...792

Takk! Det var i grunnen det jeg ville vite. Jeg fikk noe for denne legen min som tydeligvis bare var noe der og da, han var utrolig kjekk og hadde et fint vesen. Frustrerende å falle litt for en lege jeg aldri kunne få. Nå har han permisjon og flyttet et annet sted for et år og aner ikke om jeg ser han igjen. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, August 07, 2017 den 19.40, AnonymBruker skrev:

Pratet du noe mer med han før han flyttet?

Anonymkode: 28833...792

Litt, men det var ikke mye. Hadde en legetime hos han rett før han flyttet. Hadde ikke gjort noe om han fortalte litt hva som skulle skje videre, men det har jeg jo ingenting med, så lot det gå. Men han vil ikke glemnes  - å håper virkelig han kommer tilbake igjen. Vikar nå i mellomtiden.  

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Det var i grunnen det jeg ville vite. Jeg fikk noe for denne legen min som tydeligvis bare var noe der og da, han var utrolig kjekk og hadde et fint vesen. Frustrerende å falle litt for en lege jeg aldri kunne få. Nå har han permisjon og flyttet et annet sted for et år og aner ikke om jeg ser han igjen. 

Anonymkode: d7c54...da7

Uansett er det høyst kritikkverdig og muligens straffbart for legen dersom du inviterer ham på date og han takker ja. Leger skal aldri innlede forhold til nåværende eller tidligere pasienter eller oppsøke situasjoner som kan stimulere pasientens følelser på en skadelig måte. Det at en lege vekker slike følelser hos en pasient, bør føre til skarp kritikk fra fylkeslegen om dette rapporteres. Leger som oppfører seg slik overfor pasienter, burde avskiltes snarest mulig. Ts sine følelser for legen og problemene dette fører til, er legen sin feil helt og holdent.

Anonymkode: c15ed...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Tuesday, August 15, 2017 den 1.50, AnonymBruker skrev:

Uansett er det høyst kritikkverdig og muligens straffbart for legen dersom du inviterer ham på date og han takker ja. Leger skal aldri innlede forhold til nåværende eller tidligere pasienter eller oppsøke situasjoner som kan stimulere pasientens følelser på en skadelig måte. Det at en lege vekker slike følelser hos en pasient, bør føre til skarp kritikk fra fylkeslegen om dette rapporteres. Leger som oppfører seg slik overfor pasienter, burde avskiltes snarest mulig. Ts sine følelser for legen og problemene dette fører til, er legen sin feil helt og holdent.

Anonymkode: c15ed...ee2

Hvis det går år og jeg tilfeldig ville møtt han igjen, er det ingen som kan nekte oss et intimt forhold. Hvem sier dette siden du vet dette? En dyktig psykolog sier det ikke er noe problem, så lenge det ikke har vært oppstått psykiske problemer i lege-pasient forholdet. Basta bom... 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2017 den 1.22, AnonymBruker skrev:

Litt, men det var ikke mye. Hadde en legetime hos han rett før han flyttet. Hadde ikke gjort noe om han fortalte litt hva som skulle skje videre, men det har jeg jo ingenting med, så lot det gå. Men han vil ikke glemnes  - å håper virkelig han kommer tilbake igjen. Vikar nå i mellomtiden.  

Anonymkode: d7c54...da7

Dette burde få deg til å reflektere. Hvis han nå hadde vært litt interessert i deg, så kunne han benyttet muligheten når dere snakket sammen til å fortelle deg noe om bakgrunnen til at han flyttet og hva som skulle skje videre. Han hadde da en helt legitim grunn til å kunne gjøre det. Men han tenkte ikke engang på at det kunne være av interesse for deg eller ham at dere delte den informasjonen.

Jeg mener dette klart viser at han kun betrakter deg som en pasient på lik linje med alle de andre.

Anonymkode: a10fd...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, August 18, 2017 den 3.17, AnonymBruker skrev:

Dette burde få deg til å reflektere. Hvis han nå hadde vært litt interessert i deg, så kunne han benyttet muligheten når dere snakket sammen til å fortelle deg noe om bakgrunnen til at han flyttet og hva som skulle skje videre. Han hadde da en helt legitim grunn til å kunne gjøre det. Men han tenkte ikke engang på at det kunne være av interesse for deg eller ham at dere delte den informasjonen.

Jeg mener dette klart viser at han kun betrakter deg som en pasient på lik linje med alle de andre.

Anonymkode: a10fd...351

Jeg sier ikke at han er eller har vært interessert i meg heller, det har han nok ikke vært. Jeg hadde en tid der jeg ble veldig betatt av denne mannen, men nå som tiden går og han ikke er der lengre så går ting litt bort igjen. Det var kanskje like greit dette. Savner fortsatt litt å se han, for en finere å bedre utseende av mann må man lete lenge etter. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...