Gå til innhold

Bli kjent med min tidligere lege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ironisk? Hvorfor er FB så stalker?

Anonymkode: 6de94...b8a

da virker du ikke så stalker

Anonymkode: 4bc81...cc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var på butikken igår, å traff på legen min. Han bor ikke langt unna meg, så det var ikke så rart. Da han gikk forbi, så jeg ikke han med det første, (han så nok meg da). Jeg la ikke merke til at det var han før det var en god avstand mellom oss, å da la jeg merke til at han kikket bort på meg og blunket å smilte litt lurt før han gikk videre. Hva mener dere et blunk vil si? Bare vennlighet, eller er det noe annet? Tenkte ikke noe særlig på det før jeg kom hjem, å ble litt fornøyd med at han gjorde det...ble litt glad inni meg:) 

Anonymkode: d7c54...da7

Eh....du vet de ikke har lov å si hei uten at pasienter sier det først for ikke å avsløre at dere har en lege-pasient relasjon. Blunket var nok hans diskré måte å si "jeg skal ikke si at jeg kjenner deg" eller noe sånn. 

Og ang blikkontakt med legen så er det endel av jobben deres for å kunne lese pasienten så dere burde nok finne noe mer for å lese romantiske følelser for dere :fnise: men lykke til endog!

Anonymkode: 3bc3e...3f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh....du vet de ikke har lov å si hei uten at pasienter sier det først for ikke å avsløre at dere har en lege-pasient relasjon. Blunket var nok hans diskré måte å si "jeg skal ikke si at jeg kjenner deg" eller noe sånn. 

Og ang blikkontakt med legen så er det endel av jobben deres for å kunne lese pasienten så dere burde nok finne noe mer for å lese romantiske følelser for dere :fnise: men lykke til endog!

Anonymkode: 3bc3e...3f4

Har hørt at de ikke har lov å hilse, å tro meg, jeg tenkte på det også. 

Samtidig var det et blunk jeg ble litt sjarmert av. Det skal jammen ikke være lett å være lege, for gudd så mange følelsesladet situasjoner de må være oppe i. Jeg er nok ikke den eneste som har latt seg sjarmere av han. 

Da jeg gikk ut av lege kontoret også, så ga han meg et blunk å et nikk med hodet. Er ikke så rart jeg fanger dette opp, men hadde alikavel ikke tenkt over det om det var en mann jeg ikke var begeistret for.. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh....du vet de ikke har lov å si hei uten at pasienter sier det først for ikke å avsløre at dere har en lege-pasient relasjon. Blunket var nok hans diskré måte å si "jeg skal ikke si at jeg kjenner deg" eller noe sånn. 

Og ang blikkontakt med legen så er det endel av jobben deres for å kunne lese pasienten så dere burde nok finne noe mer for å lese romantiske følelser for dere :fnise: men lykke til endog!

Anonymkode: 3bc3e...3f4

Men er jo forskjell på et intenst glaneblikk og normal blikkontakt 

Anonymkode: 6de94...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh....du vet de ikke har lov å si hei uten at pasienter sier det først for ikke å avsløre at dere har en lege-pasient relasjon. Blunket var nok hans diskré måte å si "jeg skal ikke si at jeg kjenner deg" eller noe sånn. 

Og ang blikkontakt med legen så er det endel av jobben deres for å kunne lese pasienten så dere burde nok finne noe mer for å lese romantiske følelser for dere :fnise: men lykke til endog!

Anonymkode: 3bc3e...3f4

Men de er forskjellige de også. En lege jeg snakket med drakk kaffe med både nåværende pasient og pasient han hadde hatt tidligere. Det er ikke en regel rundt dette, så lenge det ikke blir til en erotisk handling, har jeg hørt. Hvor lett kan det ikke være å inngå en intim relasjon til hverandre under en "kaffe" tenker jeg;) 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de er forskjellige de også. En lege jeg snakket med drakk kaffe med både nåværende pasient og pasient han hadde hatt tidligere. Det er ikke en regel rundt dette, så lenge det ikke blir til en erotisk handling, har jeg hørt. Hvor lett kan det ikke være å inngå en intim relasjon til hverandre under en "kaffe" tenker jeg;) 

Anonymkode: d7c54...da7

Haha garantert mulig å omgå dette "forbudet" dersom det er kjemi mellom folk. Hvis legen virkelig er interessert er det jo ingen grunn til å skylde på etiske regler dersom pasientforholdet avsluttes når et intimt forhold begynner 

Anonymkode: 6de94...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men de er forskjellige de også. En lege jeg snakket med drakk kaffe med både nåværende pasient og pasient han hadde hatt tidligere. Det er ikke en regel rundt dette, så lenge det ikke blir til en erotisk handling, har jeg hørt. Hvor lett kan det ikke være å inngå en intim relasjon til hverandre under en "kaffe" tenker jeg;) 

Anonymkode: d7c54...da7

Glemte å si.. Det er mye man ikke vet, å i mange tilfeller er det slik at det ikke blir oppdaget. Det de legger vekt på er personer som har hatt en psykisk lidelse eller personer som har gått gjennom en krise i livet å fortalt dette til legen. Det kan være misbruk av stillingen sin. Ellers er det ingen fasitsvar på hvor vennskapelig det skal være mellom lege og pasient. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha garantert mulig å omgå dette "forbudet" dersom det er kjemi mellom folk. Hvis legen virkelig er interessert er det jo ingen grunn til å skylde på etiske regler dersom pasientforholdet avsluttes når et intimt forhold begynner 

Anonymkode: 6de94...b8a

Det er derfor jeg er glad for at jeg tok opp med folk som kan dette, å leger selv som har innsikt i dette. Det er ikke regler rundt etter pasient forholdet er over, da sett bort ifra om det har vært traumer /psykiske plager, for det er de som sagt strenge på.

Selvom jeg som har tatt flere Gu hos han, er ikke det grunn nok i seg selv for at jeg aldri kunne ha innledet noe med han. Selfølgelig kan leger bli tiltrukket av sine nåværende pasienter og tidligere.  

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja møtte ham tilfeldigvis på legevakten. Så møtte jeg ham igjen utenfor nær en butikk og vi fikk en lang blikkontakt og jeg følte det var noe der. Han kjente meg altså igjen etter en måned! Men vi sa ingenting, han virker litt sjenert? I tillegg stirret han skikkelig da jeg var hos ham. Unormal øyekontakt.

Han har iallefall ikke noen bilder av seg med en dame på Facebook eller insta og hadde ikke ring så tror han er singel.

så hva bør jeg skrive på face? Blir jo ganske flaut. Tror du han sier ja?

hva er din plan for å ta kontakt? 

Anonymkode: 6de94...b8a

Godt tegn om de ikke har ring, selv om mange ikke har lov til det i arbeidstiden. 

Hvis han har latt merke til om du kikker på han? Viktig å vise at du er interessert. :) 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Godt tegn om de ikke har ring, selv om mange ikke har lov til det i arbeidstiden. 

Hvis han har latt merke til om du kikker på han? Viktig å vise at du er interessert. :) 

Anonymkode: d7c54...da7

Jeg kan jo ikke ta kontakt med han nå son jeg er hans pasient. Vurderte å slutte, men vil vente litt å se. Om jeg slutter hos han, kan jeg prøve helt tilfeldig å møte på han siden vi ikke bor langt unna hverandre. Eller hva mener du? 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt tegn om de ikke har ring, selv om mange ikke har lov til det i arbeidstiden. 

Hvis han har latt merke til om du kikker på han? Viktig å vise at du er interessert. :) 

Anonymkode: d7c54...da7

Du kan legge han til på facebook. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de er forskjellige de også. En lege jeg snakket med drakk kaffe med både nåværende pasient og pasient han hadde hatt tidligere. Det er ikke en regel rundt dette, så lenge det ikke blir til en erotisk handling, har jeg hørt. Hvor lett kan det ikke være å inngå en intim relasjon til hverandre under en "kaffe" tenker jeg;) 

Anonymkode: d7c54...da7

Om du ikke opplever kaffedrikking som erotisk, så gjør du det feil

Anonymkode: 4bc81...cc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke opplever kaffedrikking som erotisk, så gjør du det feil

Anonymkode: 4bc81...cc9

Hvordan da? Kaffebesøket kan vel både være vennskapelig og en slags liten "kaffedate"det.;) 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at ingen her kan gi deg et sikkert svar på om det er "trygt" å be han ut. Helt uavhengig av legeyrket hans, så risikerer man alltid å feiltolke signaler, og å bli møtt med avslag. Du må rett og slett bestemme deg for om du liker han godt nok til å be han ut, og dermed risikere et nei. Eller om du synes det er greit å bare like han på avstand, uten å gjøre noe forsøk på tilnærming fra din side. Du vet allerede at han i teorien kan gå ut med en tidligere pasient. Men det er ingen andre enn han som kan svare deg på om han vil gå ut med akkurat deg. Du må nesten bare bestemme deg for om du tør å handle etter følelsene dine.

Anonymkode: 28833...792

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at ingen her kan gi deg et sikkert svar på om det er "trygt" å be han ut. Helt uavhengig av legeyrket hans, så risikerer man alltid å feiltolke signaler, og å bli møtt med avslag. Du må rett og slett bestemme deg for om du liker han godt nok til å be han ut, og dermed risikere et nei. Eller om du synes det er greit å bare like han på avstand, uten å gjøre noe forsøk på tilnærming fra din side. Du vet allerede at han i teorien kan gå ut med en tidligere pasient. Men det er ingen andre enn han som kan svare deg på om han vil gå ut med akkurat deg. Du må nesten bare bestemme deg for om du tør å handle etter følelsene dine.

Anonymkode: 28833...792

Hva ville du gjort? Tatt sjansen og fulgt hjertet? Er det krise å få et nei hvis alternativet uansett er ingenting ?

Anonymkode: 6de94...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at ingen her kan gi deg et sikkert svar på om det er "trygt" å be han ut. Helt uavhengig av legeyrket hans, så risikerer man alltid å feiltolke signaler, og å bli møtt med avslag. Du må rett og slett bestemme deg for om du liker han godt nok til å be han ut, og dermed risikere et nei. Eller om du synes det er greit å bare like han på avstand, uten å gjøre noe forsøk på tilnærming fra din side. Du vet allerede at han i teorien kan gå ut med en tidligere pasient. Men det er ingen andre enn han som kan svare deg på om han vil gå ut med akkurat deg. Du må nesten bare bestemme deg for om du tør å handle etter følelsene dine.

Anonymkode: 28833...792

Det er sant, fornuftig svar. Du ble kanskje litt forvirret i å med at det plutselig er 2stk her som er betatt av en lege;) Jeg som da er ts, har nok et lite dilemma siden han fortsatt er fastlegen min. Jeg burde uansett bytte å håpe det går av seg selv. Kanskje det er en "ment to be", eller kanskje ikke. Ser for meg at dette kan bli en smule kleint, men prøver man ikke, skjer det ikke mye. Han har forresten flyttet, å har jeg skikkelig uflaks så flytter han bort ifra området slik at jeg aldri ser han igjen. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg vært deg og jeg hadde visst han var singel, så ville jeg gått på legesenteret ei gang til, bare for å se om han fortsatt er der du beskriver + også av ren nysgjerrighet. Du kan smile til han, å vise at du er interessert? Av og til er det bedre å gjøre det så han har skjønt du liker han, før du hopper ut i å spør han ut. Da må du være temmelig sikker. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2017 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva dere syntes om det, om jeg hadde bedt ut min tidligere fastlege på en kopp kaffe? Jeg var gravid da jeg gikk hos han, så det var mye relatert ifh det, pluss helt vanlige rutinemessige kontroller.( Var aldri mye hos han.) Hadde han i 1 1/2år tilsammen.

 Ser han ofte å øter på han fordi jeg jobber ikke langt unna hans arbeidsplass. Bør det gå lang tid før jeg evt tør å prate med han privat? Eller kan jeg aldri gjøre dette? Har noen gjort nettopp dette? Håper på lite kritikk. 

Anonymkode: d7c54...da7

 

På 7.6.2017 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Var på butikken igår, å traff på legen min. Han bor ikke langt unna meg, så det var ikke så rart. Da han gikk forbi, så jeg ikke han med det første, (han så nok meg da). Jeg la ikke merke til at det var han før det var en god avstand mellom oss, å da la jeg merke til at han kikket bort på meg og blunket å smilte litt lurt før han gikk videre. Hva mener dere et blunk vil si? Bare vennlighet, eller er det noe annet? Tenkte ikke noe særlig på det før jeg kom hjem, å ble litt fornøyd med at han gjorde det...ble litt glad inni meg:) 

Anonymkode: d7c54...da7

 

På 7.6.2017 den 20.48, AnonymBruker skrev:

Det er i utgangspunktet ikke problem, nei. Så lenge han ikke er fastlegen din så trenger du ikke gjøre noe med det iallefall. Er det en tilfeldig lege på et lege-kontor dette? Har du hatt en time hos noengang, eller pratet med han? Jeg er i en mye værre situasjon enn deg, siden han er min fastlege og har vært det en stund! 

Syntes du kan finne ut om han er singel først, noe han sikkert er siden han sjekker deg opp på den måten du forteller. evt søke opp navnet på Google, så finner du fort ut av det om han har adresse med andre;) 

Deretter prøv face kanskje? 

Anonymkode: d7c54...da7

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant, fornuftig svar. Du ble kanskje litt forvirret i å med at det plutselig er 2stk her som er betatt av en lege;) Jeg som da er ts, har nok et lite dilemma siden han fortsatt er fastlegen min. Jeg burde uansett bytte å håpe det går av seg selv. Kanskje det er en "ment to be", eller kanskje ikke. Ser for meg at dette kan bli en smule kleint, men prøver man ikke, skjer det ikke mye. Han har forresten flyttet, å har jeg skikkelig uflaks så flytter han bort ifra området slik at jeg aldri ser han igjen. 

Anonymkode: d7c54...da7

Det er noe som skurrer her. Først så hadde du avsluttet pasientforholdet, men så var han plutselig fastlegen din. Og så bodde dere i nærheten av hverandre, så du kunne jo møte han der, men et par dager senere så har han flyttet? Henger ikke på greip.

Anonymkode: d57f1...9ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Det er noe som skurrer her. Først så hadde du avsluttet pasientforholdet, men så var han plutselig fastlegen din. Og så bodde dere i nærheten av hverandre, så du kunne jo møte han der, men et par dager senere så har han flyttet? Henger ikke på greip.

Anonymkode: d57f1...9ef

Han bor fortsatt her i nærheten, men de har solgt huset de bor i. Da antar jeg det tar litt tid med overtakelse. Jeg har ikke byttet riktig enda, men må stå på venteliste til ei kvinnelig ei. Velger det denne gangen.👍 Kunne selfølgelig misforstås dette. 

Anonymkode: d7c54...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant, fornuftig svar. Du ble kanskje litt forvirret i å med at det plutselig er 2stk her som er betatt av en lege;) Jeg som da er ts, har nok et lite dilemma siden han fortsatt er fastlegen min. Jeg burde uansett bytte å håpe det går av seg selv. Kanskje det er en "ment to be", eller kanskje ikke. Ser for meg at dette kan bli en smule kleint, men prøver man ikke, skjer det ikke mye. Han har forresten flyttet, å har jeg skikkelig uflaks så flytter han bort ifra området slik at jeg aldri ser han igjen. 

Anonymkode: d7c54...da7

Normalt så takler folk at andre er interessert (også når de selv ikke er det), så trolig er det bare du som vil føle på at det er kleint. Jeg hadde ikke tenkt særlig på det.

Men har du byttet lege nå? Det er jo en forutsetning for at noe skal kunne skje mellom dere.

Hvis det er skilsmisse på gang (og barn inni bildet), så har han neppe flyttet langt. Av hensyn til barna. Og sikkert jobben også...

Anonymkode: 28833...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...