AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #221 Skrevet 17. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Clara-Marie er jo greit det. Men jeg og mannen liker litt mer spesielle navn, så Clarija-Marija høres bedre ut for oss. TS Anonymkode: abe64...e4c VÆR. SÅ. SNILL. Bare kall hun Clara-Marie! Anonymkode: abe64...e4c
Hurepoix Skrevet 17. juni 2017 #222 Skrevet 17. juni 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt språkøre er det ikke noe galt med! Noura-Aurora er ikke vanskelig å si. Det rimer tilogmed. Hva mener du med noro-hora Aurora fra Nauru? TS Anonymkode: abe64...e4c Å finne på rim til navn er en kjent strategi innen mobbing (tenk på alle-barna-vitser!) og et navn som rimer allerede inviterer jo nærmest til det! Kom på en utvidelse: Toro-hora noro-Noura-Aurora fra Nauru. "Noro" som i noro-virus, Toro som i suppeposer. Nauru som i øystaten i Stillehavet som snart synker (både pga. global oppvarming og innbyggernes overvekt.)
Hurepoix Skrevet 17. juni 2017 #223 Skrevet 17. juni 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen liker at navn rimer og jeg vet om ei som heter Lina-Carolina. Det rimer jo! Anonymkode: abe64...e4c Lina-Carolina høres jo bare dumt og utvitende ut, fordi Lina er en kortform av Carolina. Som noen andre her sa: Smør på flesk. Men, men: Kan jo være noen er velvillige, polynesofile og tenker: So nice they named her twice! (Egentlig sagt om stillehavsøya Bora-Bora.) Endret 17. juni 2017 av Hurepoix
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #224 Skrevet 17. juni 2017 44 minutter siden, Hurepoix skrev: Å finne på rim til navn er en kjent strategi innen mobbing (tenk på alle-barna-vitser!) og et navn som rimer allerede inviterer jo nærmest til det! Kom på en utvidelse: Toro-hora noro-Noura-Aurora fra Nauru. "Noro" som i noro-virus, Toro som i suppeposer. Nauru som i øystaten i Stillehavet som snart synker (både pga. global oppvarming og innbyggernes overvekt.) Alle barna vitser er ikke en ting unger driver med fremdeles. Det gjorde de bare da jeg gikk på skolen! De har sluttet med det. TS Anonymkode: abe64...e4c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #225 Skrevet 17. juni 2017 42 minutter siden, Hurepoix skrev: Lina-Carolina høres jo bare dumt og utvitende ut, fordi Lina er en kortform av Carolina. Som noen andre her sa: Smør på flesk. Men, men: Kan jo være noen er velvillige, polynesofile og tenker: So nice they named her twice! (Egentlig sagt om stillehavsøya Bora-Bora.) Du er så morsom TS Anonymkode: abe64...e4c
Hurepoix Skrevet 17. juni 2017 #226 Skrevet 17. juni 2017 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle barna vitser er ikke en ting unger driver med fremdeles. Det gjorde de bare da jeg gikk på skolen! De har sluttet med det. TS Anonymkode: abe64...e4c Javel, godt er det, men er vel derfor de stryker i diktanalyse nå. Nå er det vel bare analyse av naken-snæpper som gjelder. Endret 17. juni 2017 av Hurepoix 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #227 Skrevet 17. juni 2017 9 minutter siden, Hurepoix skrev: Javel, godt er det, men er vel derfor de stryker i diktanalyse nå. Nå er det vel bare analyse av naken-snæpper som gjelder. Har ingen problem hvis hun stryker i diktanalyse. Selv så har jeg ALDRI i mitt 21 år lange liv hatt bruk for det. Det drives ikke analyse av nakensnapper, vel? TS Anonymkode: abe64...e4c
Hurepoix Skrevet 17. juni 2017 #228 Skrevet 17. juni 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingen problem hvis hun stryker i diktanalyse. Selv så har jeg ALDRI i mitt 21 år lange liv hatt bruk for det. Anonymkode: abe64...e4c Jo, du har jo bevist til fulle at du desperat trenger lyrisk finfølelse. Litt nødhjelp: SELMA Og det er liten Selma, hun er ærlig verd en sang. Det er henne, som jeg elsker, det er Selma denne gang. Hun er vårens unge, Selma, som fra himlen fikk sitt blikk, drysset nye, gyldne stjerner over hver en vei jeg gikk. Hun har svermet gjennom haver og i sommermarken grønn. Hun har lært i livets skole å bli svikefull og skjønn. Og hun synger glade sange om en kjærest hist og her, og det er mange, mange som har Selma mektig kjær. Og jeg elsker også Selma, skjønt hun bryr seg niks om meg; men det er samme pokker, for jeg elsker henne jeg! – Og Gud bevare Selma! Det blir all min salmesang.Navnet skjemmer ingen, det er Selma – denne gang. Herman Wildenvey (17 år :-) Verken diktets hovedperson eller forfatterens ry hadde vært det samme om de het Charo Danita og Herman Portås (Wildenveys egentlige etternavn). Tenk om det hadde blitt de to: Charo Danita Portås i stedet for Selma Wildenvey! Endret 17. juni 2017 av Hurepoix
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #229 Skrevet 17. juni 2017 1 minutt siden, Hurepoix skrev: Jo, du har jo bevist til fulle at du desperat trenger lyrisk finfølelse. Litt nødhjelp: SELMA Og det er liten Selma, hun er ærlig verd en sang. Det er henne, som jeg elsker, det er Selma denne gang. Hun er vårens unge, Selma, som fra himlen fikk sitt blikk, drysset nye, gyldne stjerner over hver en vei jeg gikk. Hun har svermet gjennom haver og i sommermarken grønn. Hun har lært i livets skole å bli svikefull og skjønn. Og hun synger glade sange om en kjærest hist og her, og det er mange, mange som har Selma mektig kjær. Og jeg elsker også Selma, skjønt hun bryr seg niks om meg; men det er samme pokker, for jeg elsker henne jeg! – Og Gud bevare Selma! Det blir all min salmesang.Navnet skjemmer ingen, det er Selma – denne gang. Herman Wildenvey (17 år :-) Verken diktets hovedperson eller forfatterens ry hadde vært det samme om de het Charo Danita og Herman Portås (Wildenveys egentlige etternavn). Er dette diktanalyse? Tror forresten ikke at noen skal lage et dikt med navnet hennes. Vi lever faktisk i 2018 TS Anonymkode: abe64...e4c
Hurepoix Skrevet 17. juni 2017 #230 Skrevet 17. juni 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette diktanalyse? Tror forresten ikke at noen skal lage et dikt med navnet hennes. Vi lever faktisk i 2018 TS Anonymkode: abe64...e4c Nei, men et dikt på skjermen er en liten begynnelse på en diktanalyse. Noen kan lage et dikt om henne før du vet ordet av det. Mammo Anita til Charo Danita herja rundt på Kvinneguiden med å finne navn til jente-lita og endte opp med noe som ville skremt selv Iron Maiden! Endret 17. juni 2017 av Hurepoix
Gjest Sugemerke Skrevet 17. juni 2017 #231 Skrevet 17. juni 2017 Navn skal ikke rime. Da høres det ut som dere mobber ungen hver gang dere roper på henne.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #232 Skrevet 17. juni 2017 Akkurat nå, Hurepoix skrev: Nei, men et dikt på skjermen er en liten begynnelse på en diktanalyse. Noen kan lage et dikt om henne før du vet ordet av det. Mammaen til Charo Danita herja rundt på Kvinneguiden med å finne navn til jente-lita og endte opp med noe som ville skremt selv Iron Maiden! Du er morsom Har du faktisk brukt tid på dette? TS Anonymkode: abe64...e4c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #233 Skrevet 17. juni 2017 1 minutt siden, Sugemerke skrev: Navn skal ikke rime. Da høres det ut som dere mobber ungen hver gang dere roper på henne. Vil du kanskje at jeg skal kalle henne Sugemerke? TS Anonymkode: abe64...e4c
Hurepoix Skrevet 17. juni 2017 #234 Skrevet 17. juni 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er morsom Har du faktisk brukt tid på dette? TS Anonymkode: abe64...e4c Takk. Tok meg vel omtrent 1 minutt. Har ikke TLC eller andre træsj-kanaler lenger. Trenger underholdning!
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #235 Skrevet 17. juni 2017 1 time siden, Hurepoix skrev: Lina-Carolina høres jo bare dumt og utvitende ut, fordi Lina er en kortform av Carolina. Som noen andre her sa: Smør på flesk. Men, men: Kan jo være noen er velvillige, polynesofile og tenker: So nice they named her twice! (Egentlig sagt om stillehavsøya Bora-Bora.) Synes Martha-Louise og Mette-Marit er to utrolig nydelige navn! : - ) Anonymkode: f03f0...565
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #236 Skrevet 17. juni 2017 4 minutter siden, Sugemerke skrev: Navn skal ikke rime. Da høres det ut som dere mobber ungen hver gang dere roper på henne. Tor-William og Håhon-Magnus rimer da ikke da fedrene deres ropte "nå er det middag, Håkon-Magnus og Tor-William!" Anonymkode: f03f0...565
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #237 Skrevet 17. juni 2017 1 minutt siden, Hurepoix skrev: Takk. Tok meg vel omtrent 1 minutt. Har ikke TLC eller andre træsj-kanaler lenger. Trenger underholdning! Så bra! TS Anonymkode: abe64...e4c
Hurepoix Skrevet 17. juni 2017 #238 Skrevet 17. juni 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Synes Martha-Louise og Mette-Marit er to utrolig nydelige navn! : - ) Anonymkode: f03f0...565 Æsj, for femi. Foretrekker Dragomira Grimhilde Bronislava Walburga Edith Ludovica!
Gjest HanenIFlokken Skrevet 17. juni 2017 #239 Skrevet 17. juni 2017 (endret) Skjønner at folk har lyst til å gi ungene sine navn som ikke alle i gata har, men avogtil lurer jeg på hva enkelte folk tenker på! En har sett at en råfin gutt i en eller annen amerikansk tv serie som heter 'Sean Guiseppe' og da måååå jo babyen våres hete Sean Guiseppe Andreas Olsen Pedersen.. Ærlig talt.. Og til trådstarter, når kidden din blir større vil han garantert ikke sette pris på å måtte snu seg når naboen tilfeldigvis er ute i hagen og roper på hunden sin. Mest sannsynlig får du heller ikke lov å kalle ungen din det du ønsker heller. Endret 17. juni 2017 av HanenIFlokken
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2017 #240 Skrevet 17. juni 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes Martha-Louise og Mette-Marit er to utrolig nydelige navn! : - ) Anonymkode: f03f0...565 Vi synes navnene de er så norske, men de er jo greie. Men om vi hadde kalt henne for et av navnene hadde vi garantert fått "anklagelser" for å kopiere navn fra kongefamilien. Her på KG kan man ikke gjøre noe uten å bli "tatt" for det !!!! TS Anonymkode: abe64...e4c
Fremhevede innlegg