Gå til innhold

Vil DU ha tvungen registrering på KG?


Gjest Tristessa

Vil DU ha tvungen resistrering på KG?  

  1. 1. Vil DU ha tvungen resistrering på KG?

    • Ja
      50
    • Nei
      29


Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I enkelte diskusjoner hadde det også og av til vært klokt å holde munn om man ikke hadde noe "fornuftig" å komme med....og det er såvidt ikke bare kvinner som babler i vei om alt mulig....

Mirabella :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nathalie

Synes diskusjonen dette rlitt vel langt utpå vidda nå, men...

Samme hva, jeg synes ideen Vinga kom med temmelig med en gang i diskusjonen var GOD, jeg... :roll: Så får de som vil ha tvungen registrering viljen sin, samtidig som man har et forum for såkalte "pinlige" spørsmål....

Og til hvem det var nå som mente at jeg hadde tatt ett eller annet så personlig.. Jeg har ikke tatt noe her personlig, jeg bare konstaterte hva som var meningen min og at jeg ikke hadde gjort det som vedkommende mente var grunnen til at noen ville ha mulighet til anonymitet...

Blir oppgitt over alt her, jeg... Den ene anklager den andre, og anklagene blir slengt tilbake, og folk er helt hysteriske! La oss nå diskutere saken og ikke hverandre, alle sammen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært her så lenge, men synes det virker som en god ide med tvungen registrering. Man er jo anonym da, men allikevel blir det litt mer personlig. Er det et ømtålig tema får man heller ha en egen side for dette hvor man kan logge seg på som gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot tvungen registrering, jeg synes det skal være den enkeltes valg om man vil skrive under et registrert nick eller ikke. Det er en prinsipiell sak det med valgmuligheten, men har også argumenter for det:

1) Behovet for anonymitet er et soleklart argument.

Min samboer vet mitt brukernavn fordi jeg har oppfordret ham til å lese tråder jeg har skrevet i. I perioder der jeg har vært helt hekta på KG, har han jo lurt hva jeg driver med, vært nysgjerrig. Det blir en annen måte å kommunisere med ham på, og derfor kan/vil jeg også vise ham ting. Men det sier seg selv at pga at han vet mitt brukernavn, så står jeg i en situasjon der jeg kan komme til å drive egensensur fordi jeg tar hensyn til at han er en potensiell leser (selv om det er svært lite trolig, antagelig helt usannsynlig, at han går inn på KG for å sjekke hva jeg skriver.) Da foretrekker jeg den anonyme ærlighet ribbet for glansbildeversjoner!

2) Jeg misliker den offentlige loggføringen som skjer på KG

Jeg liker ikke at noen med så enkle grep kan få opp en statistikk over alle mine bevegelser her inne. Hadde ikke denne funksjonen vært systematisert, så hadde jeg kanskje sett anderledes på saken. Jeg føler meg en smule overvåket når navnet mitt kommer opp, andre brukere kan se hvor lang tid jeg bruker på ulike fora, hvordan jeg beveger meg.. hmm... jeg tror ikke det er mange nut-caser som gidder å følge med, så interessant er jeg heller ikke, men at muligheten er tilstede gir en bad feeling.

3) Mulig jeg tar feil, men jeg tror at tvungen registrering kan innebære en sterkere segregering; Enten er du inne på våre premisser, eller så er du ute. Jeg er allergisk mot de fleste medlemsskap, så her er jeg antagelig litt sær; men poenget er altså at jeg er litt redd for at terskelen for nye brukere kan bli høyere hvis det er tvungen registrering. Vil man ikke ha en liten prøveperiode først? Starte en diskusjon og så se hvordan man blir tatt imot? Og hvis alle skal være konstant registrerte, blir det da litt sånn at alle kjenner alle og vi blir et lite samfunn med veldefinerte grenser og alt er bare veldig trygt og hyggelig og uønskede elementer har vi ryddet effektivt av veien, nå er vi fornøyde nå? (Uff, grenser mot det usaklige nå, men det er feelingen jeg får, and I don't like it).

Wacko,

jeg kan ikke se at det er noen her inne som nekter deg å signere innlegg med fullt navn? Vær en ekte Helt nå; start en ny trend!

Milla,

(kult å "se" deg her igjen forresten), jeg er helt enig med deg i at det er tåpelig å ikke ha sin egen mailkonto. Men det er altså fullt mulig å synes det er noe ræl å ha ørten forskjellige web-mail-kontoer, særlig hvis man har liten kapasitet på linja og alt tar fryyktelig lang tid. Man kan like å diskutere på KG uten å være nerd. Og det med leilighetsstørrelse er faktisk et godt poeng (har desperat prøvd å hurtig dekke en PC-skjerm med hendene, ikke lett nei *humre*)

Du er for tvungen registrering, Milla, noe du bla argumenter ved å si at det er idiotisk oppførsel å ha ett nick for glansbildet og ett nick for det pinlige (innlegg 31. juli kl 15:51). Skjønner poenget ditt, men vi snakker jo ikke bare om hva som er "pinlig" i betydningen "jeg vet ikke bedre/ her er et dumt spørsmål", gjør vi vel? Det er jo en smal sak å inneha samme nick så lenge man kun uttaler seg om hva man mener OM ANDRE. Noe helt annet er det om man vil beskrive noe potensielt veldig SÅRBART I EGET LIV. Det er forskjell på meninger og erfaringer folkens..... og det er klart at de som forteller om sine erfaringer utleverer seg selv på en måte som de som bare sier sine meninger, ikke gjør.

Det koster jo ingenting å være harselerende, hetsende kritiker under fullt navn, selvsagt ikke. Men hvis man ønsker å være helt ærlig og oppriktig når man forteller om såre, kjipe og tabubelagte ting i eget liv, så kan man trenge/ ønske den beskyttelsen anonymitet gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slått noen at det kanskje er enkelte som ikke har et så stort "eksponeringsbehov"...Dette har ikke med feighet å gjøre i det hele tatt så lenge man ikke kun er anonym for å slenge dritt til andre. Det har snarere tvert imot mye med klokskap å gjøre. Selv om det en skriver er noe en selv kan stå inne for, så kan andre komme i "søkelyset" på en ufordelaktig måte....uansett hvor mye rett en selv mener å måtte ha.

Og på meg virker det rett og slett som om en negativ kommentar fra en anonym blir sett på som "drittsnakk" uansett..På meg virker det også mest som det er "kontrollfrikere" som absolutt vil ha "tvangsregistrering".

Jeg antar også at flere brukere har flere brukernavn, da det jo bare er å ha flere mailadresser...Noen har kanskje til og med flere datamaskiner...

Og jeg synes faktisk at dere som er så tøffe i kjeften også bør tåle å få "tilbakemeldinger" fra de som er litt mere anonyme enn dere selv!

Mirabella :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for tvungen registrering. Grunnen til det er at jeg tror det vil hindre mye av drittslengingen og usakligheten her inne. Er på en måte litt enig med waco, når det gjelder å offentliggjøre navn osv... da tror jeg nemlig ikke så mange hadde turt å si så mye teit, og dette pga mangel på anonymitet. Men, så er det da engang sånn at de fleste brukerne her inne vil være anonyme, kanskje mange fordi de av og til stiller endel spørsmål som ikke alltid er like lette å innrømme at man har osv... Og det har jeg full RESPEKT for... har selv vært Gjest et par ganger, nettopp av den grunn. Det betyr ikke at jeg har masse å skjule, men det betyr at jeg kanskje av og til vil være enda mere anonym i tilfelle noen jeg kjenner skulle lese det jeg har skrevet... Dere som kritiserer de som ikke tør å være seg selv, burde tenke litt over at folk er forskjellige... noen takler slike ting enkelt, mens andre gjerne vil være litt anonyme i blant... det må vi bare respektere! Og kalle folk feige osv pga det, blir for dumt... da har man misforstått hvordan man skal behandle sine medmennesker.. mener nå jeg...

Men tilbake til sakens kjerne... Tvungen registrering... Om det da er sånn at noen vil stille et litt "ømtålig" spørsmål, så kan man opprette en ny brukerkonto, eller man kan også ha et eget forum for "gjester", hvor det stilles endel slike "jeg-vil-helst-være-anonym" spørsmål... Det sistnevnte tror jeg ville vært en veldig god løsning, med tanke på at mange brukerkontoer på samme person kan bli litt plagsomt for enkelte... med dette her angående mail-adresser osv..

I bunn og grunn syns jeg KG har et flott diskusjonsforum, som reflekterer endel av virkeligheten. Men, det er viktig at vi siler ut det som er mest umodent og, ikke minst, trakasserende, for at alle skal trives enda bedre her. Og husk en ting... dere som opplever å få dritt slengt etter dere... det er tross alt drittslengeren som har problemet.. ikke du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nathalie

Den satt BOMPI!!! :D

Du er for tvungen registrering, men jeg må likevel si at jeg var veldig enig i det du skrev! ....hmmm.... motsier meg sjøl nå, I know, men det du skrev hørtes veldig fornuftig ut!

Ha, som jeg skulle sagt deg sjøl... :hoho:

Men jeg mener det seriøst, det var gode løsninger og gode tanker du har, Bompi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker den offentlige loggføringen som skjer på KG

Jeg liker ikke at noen med så enkle grep kan få opp en statistikk over alle mine bevegelser her inne.

Er det noe som til stadig vekk overrasker meg, så må det være enkelte kvinners trang til å skape seg problemstillinger.

Jeg må bare få lov til å si at Klara, gratulerer, jeg trodde ikke det var mulig.

Altså, t i d e n man er inne på et forum blir altså brukt som et argument på hvorfor man ikke bør registrere seg?

Kan forfølgelsevanvidd noengang ta slutt? Er det bekymringen over at noen mennesker kanskje vil bruke tid til å se hvilkene tråder nicket Klara er på??

Waco

Visste det var mye å engste seg over, men dette tar sannelig kaka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"Usynlig i forumene"?? Jeg har valgt å være usynlig i profilen min, men man kan da fremdeles se alt jeg har skrevet ved å sjekke i loggen...

Dette skjønte jeg ikke..

Mirabella :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi over 40 kunne sikkert vært byttet ut, men jeg ønsker å la den stå. Livssyns-spørsmål har jeg tidligere sagt kan postes under generell debatt. Jeg ønsker ikke å opprette flere grupper nå, men takk for forslagene :-)

Tvungen registrering vuderes kontinuerilig, men blir foreløpig ikke igangsatt. Noen forum har det forøvrig allerede, alle dagbøkene for eksempel.

Om det blir tvungen registrering vil det gjellde alle grupper, altså ingen gruppe for "Pinlige spørsmål", man er jo like anonym og man er registrert også, om man da ikke oppgir alt for mange private detaljer.

Grys svar på dette på Ris, ros og tips.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kanskje litt dårlig forklart..

Det jeg mente var at hvis man er bekymret for at noen skal se f.eks hvilke kategorier man er inne i eller hvor lenge man er inne i hver kategori så kan man hindre det ved at nicket ikke synes når man er online. Slik forstår jeg "Skjul at du er i forumene"-funksjonen i hvert fall.

Vala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg få si noe? :wink:

Da jeg oppdaget (ren tilfeldighet) dette forumet i januar i år, var jeg veldig usikker (derav nicket mitt) på meg sjøl, meningene mine, på verden, på hvordan jeg ble oppfattet rundt meg - ja på livet i sin helhet. Ja, jeg har slitt med et elendig selvbilde i alle år. :(

Når jeg oppdaget at her inne kunne jeg være anonym - så turte jeg, jeg turte å spørre om ting, turte å si meningen min i diskusjoner, turte å være ærlig. For meg var dette en en "start" på en ny periode i mitt liv. Jeg turte å stille pinlige (for meg pinlige) spørsmål. Jeg opplevde å få positive tilbakemeldinger på mine meninger, noe som har gjort at selvtillitten min gradvis har blitt bedre. :P

Etterhvert registrerte jeg meg - og ble "offentlig". Enda hender det jeg poster medlinger som "gjest". Fremdeles så er jeg usikker, men litt mindre usikker. :wink:

Synes dette forumet har hjulpet meg utrolig mye. Og det er bl.a. fordi det er mulig å være gjest/anonym. Mange flotte mennesker her inne - mange jeg blir fly forbanna på, men slik er det jo ute i det virkelige liv også. Prøver å ikke bruke for mye energi på disse...... :kul:

Hadde det vært tvungen registrering her når jeg oppdaget forumet så hadde ikke jeg vært bruker her - det er jeg helt sikker på. Og vil noen kalle meg feig, så gjør det - men ingen av dere har vært i mine sko, så ingen vet hva jeg har gjennomgått her i livet.......

Og blir det tvungen registrering så gjør jeg som noen har sagt: Skaffer meg et nick til.....enkelt og greit! (og da er vi jo like langt - ikke sant??) :P

En som sa på denne tråden at han/hun var "gjest" for at vedkommende øsnket at det var sak og ikke person som skulle bli bedømt. Helt enig! Vi mennesker er så flinke til å angripe personen istedet for saken! :-?

Det finnes det også mange eksempler på her inne.

Derfor er min mening: Ikke tvungen registrering. :briller:

Fortsatt god sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Ett godt poeng men det hjelper ikke mot alle de som ikke bruker sin "Gjest" status på denne måten.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker, jeg forstår frykten din, men det kan løses på en annen måte.

Hva hvis man hadde flere nick? Da ville man sluppet den problemstillingen du la frem som et argument for hvorfor du ikke vil registreringsplikt.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Man bør huske på at moderatorene alltid "vet" hvem man er...Så det beste er egentlig å ha flere datamaskiner om man ønsker å være helt anonym... :wink:

Mirabella

Det er fint å ha penger :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gjest!

Det at vi vet hvem dere er stemmer ikke. Vi kan riktignok lese IP adresser, men dette er veldig usikre greier.

Om du skriver et innlegg når du er innlogget, for så å logge ut og skrive anonymt, kan vi se hvem det kanskje kan være. Om det går veldig kort tid mellom de to innleggene. Logger du av fra nettet og inn igjen , får du ei ny IP adresse.

Bruker du ADSL kan ei slik IP adresse inneholde flere hundre nick.

Her har en link til et tidligere svar:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=7337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ærlig ikke talt den derre anonymiteten deres, man skulle nesten tro dere hadde skumle hensikter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvungen registrering eller ikke?

Hmmm......., tja..........., nei......., men på den annen side......., osv. :)

Så langt faller jeg ned på at tvungen registrering ikke vil gi noen effekt. Jeg synes ikke gjestene står for en større del av usaklighetene her inne enn enkelte av våre faste brukere. Dessuten kan ikke gjester sende deg usaklige personlige meldinger. Kanskje flere skulle hatt gjestestatus??? :hoho: (Håper de fleste skjønner en spøk før jeg overfalles av sure PM'er...)

Det er også lettere å følge med i diskusjoner med mange gjeste-innlegg når gjestene nå har fått mulighet til å velge seg et midlertidig nick/navn.

Hvis det blir fast registrering vil nok mange velge å ha flere nick. Etter hva jeg har forstått fra moderatorene har mange det allerede og diskuterer ivrig med seg selv for å holde liv i trådene sine. Jaja, hver sin smak! :briller:

Konklusjonen må bli: Tror KG blir verken bedre eller dårligere med tvungen registrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...