Gå til innhold

Vil DU ha tvungen registrering på KG?


Gjest Tristessa

Vil DU ha tvungen resistrering på KG?  

  1. 1. Vil DU ha tvungen resistrering på KG?

    • Ja
      50
    • Nei
      29


Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hmmmm :roll:

Hvordan kan moderatorene vite at "man diskuterer med seg selv", dersom de ikke kan vite hvem som skriver?, jfr. innlegg fra Hege.

Mirabella; GOD MORGEN :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

En liten spådom:

..Når det har blitt mange nok med nye brukernavn så vil man nok begynne å diskutere det også.....

Mirabella; fortsatt GOD Morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

God morgen ja, dere holder på ennå.

Kanskje vi kunne hatt en prøveperiode med tvungen reg. slik at vi kunne selv se om det hadde noen effekt eller ei?

Oscar spiser frokost nå, og synes det er flott at mamma er hjemme :D

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm :roll:  

Hvordan kan moderatorene vite at "man diskuterer med seg selv",

Mirabella, når to innlegg er skrevet med få minutters mellomrom, og begge har identisk IP, da er sjansen stor for at det stemmer..

Når jeg sier få minutters mellomrom mener jeg den tiden det tar å logge inn eller ut, skrive det andre innlegget og sende det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mulig jeg begynner å bli litt kverulerende her....

Men hvorfor opplyser moderatorene at enkelte diskuterer med seg selv?, jfr. innlegg fra Litago. Trodde vel at de hadde en form for "taushetsplikt".....eller moralsk burde de vel tenke seg litt om før de begynte å opplyse om slikt....

Hele poenget med å stå for en mening faller jo bort om en diskuterer med seg selv....Dette later jo til å være en svært viktig holdning blandt enkelte; at man skal stå for meninga si!

Tror neppe "moralen" blir så mye bedre om man går over til tvangsregistrering....For det er vel ikke bare de "anonyme" som driver på slikt......?

Mirabella

PS: om man vil forhindre å bli "sett" så kan man altså bare vente litt med å skrive neste innlegg....så det er vel de "dumme" som blir "tatt" da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for ikke snakke om alle de innleggene man kan lage sammen med andre..... flerfoldige ganger har jeg skrevet tråder sammen med kamarater....

Waco

Man kan være sosial på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Nå synes jeg at mange gjør dette med reg. til noe veldig vanskelig og komplisert.

Jeg skal prøve og forklare det litt enklere (jeg vet jeg høres ut som waco nå men glem det).

Den aller største fordelen med å reg. må være at det er lettere for alle og holde en viss oversikt, jeg tror det vil styrke oss som fellesskap at vi alle har en identitet som er vår og som ingen andre kan misbruke. Vi diskuterer, krangler og blir venner igjen, vi opplever at kjæresten er utro, vi trenger my mascara, vi mister noen vi er glade i eller vi får en sykdom. Alt dette er med på å styrke vår identitet her inne, både på godt og vondt.

Derfor synes jeg dette argumentet med at man ikke tør å stille pinlige spm. blir temmelig rart. Vi er jo i utgangspunktet alle anonyme her inne, vi bør ikke la familie og venner vite vår identitet her inne, det tror jeg alle skjønner hvis de tenker seg litt om.

Jeg tror det var Raghild som hadde bitt seg merke i at min forlovede visste min ID, og ja det er helt riktig det, men da bør du også få med deg at jeg ikke snakker om sykdom, familieforhold ol. som de aller fleste andre gjør, så det er ikke noe farlig. Jeg skriver bare om mitt syn på verden og min meninger og de vet han jo om fra før. Dermed er det ikke farlig. Jeg skriver ikke om slike ting av den enkle grunn at jeg ikke har opplevd noe slikt, jeg har ikke opplevd utroskap og har ikke venner som dolker meg i ryggen.

Men de som burde passe seg for å avsløre sin ID på KG er de som skriver om de mest intime deler av livet sitt, ting som kan spores tilbake til dem. Dette gjelder i sær på Bryllup hvor folk legger ut lenker til hjemmesidene sine med fullt navn, adresse og bilde.

Men når alt dette er sagt, jeg vil at KG skal være ett fellesskap hvor vi alle kan vite hvem det er vi snakker med, uansett hva det snakkes om, det er er det som er ett Forum på nettet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:oops:

Lurer på om jeg har forregnet meg litt her...Man kan vel ikke diskutere med seg selv om man ikke er anonym..Det er jo bare mulig å registrere et brukernavn pr. mailadresse. Og etter som jeg har forstått så vil samme IP adresse bare vises om man skriver relativt hurtig etter hverandre, altså uten å omlogge seg...Eller??? :roll:

Men på den annen side, så kan man jo likevel "diskutere med seg selv"...ved å ha flere brukernavn.

Pling- plong :ler: Mirabella :roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Mirabella!

Ser at du grubler fælt over innlegget mitt!

Moderatorene har på ingen måte "sladret" om hvilke brukere som bruker ulike nick til å diskutere på samme tråd. Da tror jeg ikke de hadde fått beholde moderator-jobben lenge! :D

Sist gang dette forumet ble gjort om (var det i sommer?) så hadde Gry og moderatorene et eget forum som het noe sånt som "Vi tipser" eller lignende. Tror den nå er slått sammen med "Ris, ros, tips og informasjon"

På dette forumet forklarte Gry det var blitt et problem at enkelte som hadde flere nick, holdt "liv" i trådene sine ved å diskutere med seg selv. Hun ba derfor om alle å stoppe med det.

Jeg har lett etter dette innlegget i dag på "Ris, ros, tips og informasjon", men finner det ikke igjen. Jeg husker ihvertfall at det ble ganske stor oppstandelse da moderatorene forklarte dette med logging av IP-adresser og at de i enkelte tilfeller kunne se at det var samme person som hadde diskutert med seg selv. :hoho:

Nå må jeg en tur i dusjen. Har akkurat stått opp og er litt sukat i øynene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK, Litago! :P

Den infoen Gry la ut om det på "Vi informerer" eksisterer ikke lenger.

Det er sikkert et av de som forsvant under omleggingen. Jeg finner linken, men innlegget er borte.

Hadde ikke lyst til å si noe, siden jeg ikke kunne bevise det jeg sier, men nå bekrefter du det helt glimrende! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Hadde vært praktisk det! Vi er jo alle anyonyme uansett, hvis vi vil... Kanskje det hadde blitt mindre trakasering her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duchess

Her på KG er vi alle anonyme, enten vi er registrerte eller ikke.

Vi er anonyme helt til vi legger ut personlig info om oss selv, som f.eks hjemmeside eller epostadresse med bilder og fullt navn.

Og, om man ikke ønsker å poste et innlegg med nicket man vanligvis bruker, kan man enkelt og greit registrere seg med et annet nick og bruke dette på de innleggene man gjerne vil holde skjult for andre man har fått kontakt med her på KG, slik at ikke personer man evt har litt bedre kontakt med enn andre her inne, får greie på ting man gjerne vil holde for seg selv, men allikevel gjerne vil ha andres synspunkter på.

Ja, det er flere her inne som går langt over streken når det gjelder normal folkeskikk, jeg nevner fortsatt ikke navn, men de bør iallefall ikke uttale seg om andre før de har gått litt mer inn i seg selv.

Joda, dette er internet, men vi er alle mennesker.

Det går an å oppføre seg selv om man sitter ved en skjerm og kommuniserer med ukjente mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så oppstyr rundt anonymitet her inne?? Gud, vi er da så anonyme som bare det... hvis ikke, er det som sagt (hundretusen ganger) før her bare å registrere et nytt nick.

Synes enkelte lager problemer ut av ingenting...

Drittsekker finner vi overalt... her inne er det da rolig og fint. Folk må lære seg at andre slenger dritt. Tåler man ikke det, er det kanskje greit å holde seg unna. Jeg sier ikke at det er greit at folk slenger med leppa, men når det nu engang er slik, må man gjøre det beste ut av situasjonen.

Vi har valget: ignorere "drittsekkene", eller argumentere mot... eller furte og være like teite selv.

Ja til tvungen registrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Beklager at jeg maser slikt om dette - men jeg skjønner det fortsatt ikke.

Ble det ikke sagt at IP-adressen kun kunne vise til samme skribent om man skrev relativt kjapt etterpå, og at det ikke ville kunne vises dersom man logget seg ut og inn igjen...Skal man skrive under flere nick så må man jo logge seg ut og inn, da det kun er et brukernavn pr. mailadresse. Her blir det jo opplyst at enkelte i det gamle forumet skrev under flere nick. Så etter min oppfatning så kan vel IP-adressen vises hele tiden....så lenge man bruker samme maskin.

I det gamle forumet var det da heller ikke mulighet til å bruke nick om man ikke var innlogget...altså måtte man logge seg inn og ut.

Mirabella :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Beklager, postet innlegget før jeg hadde tenkt meg godt nok om... :oops:

Det er jeg som har misforstått. Hege skrev jo at samme IP-adressen også ville vises om man logget seg ut og inn....

Jaja, jeg er visst litt for kjapp i tankegangen :hoho:

Mirabella, GOD NATT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tør ikke logge med inn...
Jeg er av den mening at nickene skal fram! Helst burde man ha fullt fornavn og etternavn, for mange av dere har nemlig så mange rare meninger at jeg rett og slett har lyst til å sende psykiatriern på dere.
:hoho:

Pussig - vet hvem som hadde havnet hos psyk. først jeg! :wink:

Ellers:

Poenget er vel ikke HVEM som poster et innlegg, men HVA som er innholdet! :roll:

Ha en fortsatt god dag! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...