Gå til innhold

Bettie: Opus 3


Bettie

Anbefalte innlegg

Hei på deg, glitredamen!

Ja, da var mandagen over oss igjen. Ukene flyr jo så himla fort.

Takk for helgehilsen. Kosa meg med mann og barn (kanskje ikke så veldig barn lenger). De vil iallefall ikke høre det.

Da ønsker jeg deg en fin mandag videre med alt du har å gjøre.

:vinke: Mel-anie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag 7. februar

Hyggelig med innsmett fra deg, Mel-anie.

Jeg liker mandagsklemmer veldig godt, Aniola-Fisken og Anea.

Kan ikke behandle ungene annerledes, jeg, bustetroll. Noen synes sikkert jeg gjør for mye av det "gode"

I dag har det vært kaldt, nesten vintertemperatur. Liker det dårlig. Grått har det også vært. Æsj.

Kurset var ikke akkurat noe å rope hurra for. Det ble ikke sagt noe nytt, men det var greit nok. Jeg er nok en smule kritisk. Men når jeg skal bruke tid på et kurs, go jeg egentlig ikke har tid, da bør det være godt.

Fikk trent igjen i dag. Kjente at det var gått ei uke siden sist, men - er fornøyd med at jeg dro i dag. Får prøve en gang til denne uka.

Rakk akkurat hjem og fikk dusja og skifta før jeg dro på møte. Det varte heldigvis ikke så lenge. Kjenner at jeg er sliten etter så mye program på en dag, men jeg har vært for urolig til å legge meg. Skal prøve nå, ellers blir det vanskelig å stå opp når klokka piper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du klarte det, du blir bare sterkere og sterkere! Ser du det selv?

Jeg kjenner et savn Bettie, når du beskriver hva ungene dine betyr for deg,spesielt når du sier det uten å beskrive det med ord,men med handlinger.

Håper morgendagen blir fin

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurset var ikke akkurat noe å rope hurra for. Det ble ikke sagt noe nytt, men det var greit nok. Jeg er nok en smule kritisk. Men når jeg skal bruke tid på et kurs, go jeg egentlig ikke har tid, da bør det være godt.

Skulle ønske flere gjorde som du og stilte seg litt kritiske til kurs. Vet ikke hvordan det er hos dere, men hos oss er effektivisering et stadig tilbakevendende tema og likevel skal man stadig vekk på ett eller annet kurs eller møte hvorav sånn omtrent 95% er totalt unyttig snikk-snakk. Huffff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke dårlige kurs; var nettopp på et sånt, der jeg ikke hadde sansen for kursholders måte, og ikke syntes jeg fikk det jeg var kommet for og hadde forventninger om. Mye som jeg visste fra før, og lite matnyttig og konkret. Var ikke alene om å synes det heller. Da kan jeg slite med konsentrasjonen, gitt! Men dersom kursholderen er bra og det fenger meg, kan jeg risikere å bli sittende å glane med åpen munn - kan bli helt fasinert!!! :oops: :ler:

Ha en fin uke, Bettie!

Onsdagsklem fra meg til deg!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag 9. februar

Jeg klarer nok ikke helt å se at jeg blir sterkere, bustetroll, for det er så slitsomt å utfordre meg selv hele tiden. Jeg ble litt lei meg på dine vegne over at du kjenner et slikt savn, for det er så naturlig for meg.

Vi skal stadig omorganisere og effektivisere, Cata. Og jeg bruker masse tid på møter. Noen er nødvendige, men andre blir jeg rett og slett irritert over. Det hender jeg går.

Takk for onsdagshilsen, Aniola-Fisken.

Dårlige kurs er kjempeirriterende, Væren. Ofte har jeg med litt annet arbeid slik at ikke tiden er helt unyttig.

Har litt å bedrive disse dagene, ja baby-E, men sånn er det bare.

I dag er det et forferdelig vær. Det regner/sludder og blåser og det er kaldt. Har fyrt godt på ovnen i dag, ja.

I går var en mindre morsom dag. Det var en intens dag på jobben. Skal ha to rapporter ferdig denne uka, så det er litt å henge fingrene i. Da jeg kom hjem var det mørkt i hele huset. Halvdelen har ansvar for å betale strømmen, men han hadde falt tilbake til gamle synder, så de pengene var borte - og null strøm hjemme. Først ble jeg sint, så fortvilet, og så måtte jeg finne en løsning. Fikk skrapt sammen penger til strømregningene (det var to,ja) og sendte Halvdelen av gårde for å betale alt i dag.

Det er jo delvis min feil, da. For jeg har ikke fulgt så nøye med på pengeforbruket hans en stund. Det har gått så bra så lenge. Men antagelig har han falt for fristelsen å spille på automater - og så har det tatt overhånd. Jeg skulle ha holdt taket lenger.

Ble veldig skuffet, men det er jo ingen vits i å kjefte, for han vet det så godt selv. Så i dag har jeg lys og varme igjen.

Jeg kunne godt tenke meg et totalt forbud mot spilleautomater, ja. Så nå får jeg gå tilbake til gamle kontrollrutiner igjen. Æsj! (kunne godt ha brukt noen sterke gloser, ja)

I dag var nesten hele dagen et sammenhengende møte. Det var interne møter, og denne gangen av den nyttige sorten. Vi har en del utfordringer (er ikke lov til å kalle det problemer lenger), og må finne ut hvordan vi skal møte dem. Kom litt nærmere løsninger på noe i dag.

Hjemme har jeg ikke gjort så mye. Ryddet litt, og skrevet litt. Jeg skriver om alt jeg har opplevd, alt jeg har vært med på - på godt og vondt - og om hva jeg jobber med på det indre plan nå. Å skrive er en fin måte å sortere tankene på, en fin måte å få oversikt - for meg selv. Jeg har skrevet i et år nå, så det begynner å bli mange sider. Men det hjelper meg.

Jeg er egentlig trøtt, men jeg får nok ikke sove nå. Er for urolig, og gruer meg til den samtalen jeg må ha med Halvdelen om å overta mer av pengesekken igjen.

ÆSJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er nok ikke noe gøy å måtte passe på,følge med, kontrollere. Det forstår jeg godt. Varm :klem:

Men av og til er fristelsene for store, og da blir det slik.

Trekk frem tålmodigheten og sett opp smilet, et smil i tunge tider hjelper somregel. Sender med et :) jeg også.

Ønsker deg en riktig god torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bitteliten torsdagshilsen til deg, Bettie.

Så fint for datteren din at du har tid og overskudd til å hjelpe henne når hennes egen tid ikke strekker til. Det er godt å ha sånne mammaer. Min mamma er også sånn som stiller opp når jeg trenger hjelp - selv om jeg nesten er middelaldrende selv nå. Mamma og pappa brukes til mye forskjellig, og en sånn mor er nok jeg for mine også antar jeg. Og ville ikke hatt det på noen annen måte.

Solen skinner i dag, og har feid bort alt det sure fra i går. Det er rene våren ute jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo delvis min feil, da. For jeg har ikke fulgt så nøye med på pengeforbruket hans en stund.

Nå akter jeg å protestere, nå!!! Det er da ikke din feil at han ikke klarer holde orden på økonomien. Den går jeg ikke med på. :fy:

Hvis han har problemer med å styre pengene er ikke det noe du skal ta skylda for. Han er et voksent menneske og da har han ansvar for det han gjør. Men ut fra det du skriver lenger ned så skjønner jeg at han har hatt et problem i så måte, og jeg forstår jo godt at du synes det er dumt at du ikke har fulgt med litt mer på de "økonomiske disposisjoner". Men noen grunn til å klandre deg selv, det har du ikke. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 10. februar

Takk for protest, Cata. Jeg vet jo egentlig at det er som du sier, men jeg blir litt oppgitt innimellom. Halvdelen har hatt et spilleproblem. Når det går greit, slapper jeg av, og blir like overrasket hver gang det skjærer seg. Så må jeg ta kontrollen til han er på rett spor igjen.

Snart helg, Midnattsol. Jeg gleder meg! Det beste med helgen er å ikke ha noen vekkerklokke på! Skal bort til noen venner lørdagskvelden, og så må jeg lese litt. Ellers skal jeg gjøre så lite jeg kan.

Dagen i dag begynte dårlig. Jeg sov litt lenger enn jeg burde, så det ble litt travelt. Og så fant bilen ut at å starte - det gadd den ikke. Hadde bestilt verkstedtime neste uke for å skifte stifter og plugger, for den var begynt å bli litt vrang å starte. Men det var null reaksjon i dag. Og jeg hadde et møte på morgenen. Jeg ringte en kollege og fikk ham til å hente meg. Godt med gode kollegaer. Halvdelen fikk tauet bilen til verkstedet så den er klar i morgen. Han fikk låne en bil i dag også, for han er helt avhengig av bil i jobben.

I dag har jeg snakket en masse. I løpet av 4 timer snakket jeg med 21 personer. Har det hvert år - en liten samtale om forventninger. Jeg ble litt lei meg selv etter en stund, for det er jo det samme jeg spør alle om, og mange svar ligner hverandre. Ble ferdig med samtalene i dag, så da gjenstår å oppsummere og sette svarene i et system. Tar det til uka.

Så jeg var ikke hjemme før nesten halv seks i dag. Da var det bare å skifte til treningstøy og forte seg videre. Fikk trent i dag, og i dag kjente jeg det godt i beina. Jeg gikk hjem etterpå, og det tror jeg var godt for musklene.

Jeg kunne vel skremt noen og en hver da jeg gikk hjem. Joggebukse og hettegenser og jakke utenpå. Sekk på ryggen. Det blåste så kaldt at jeg måtte trekke hetta over hodet. Hadde glemt lua. Var nok et "vakkert" syn. særlig fordi jeg måtte dra sammen snora i hetta for å ikke bli kald. Som sagt - lekkert.

Nei - jeg får krabbe meg i seng. Må komme meg opp i riktig tid i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg går ofte med hettegenser og hetta over hodet,i tilegg til jakkehetta om jeg bruker lue, men nå skremmer jeg folk relativt ofte tror jeg. Vet i allefall at gamle damer missliker meg i aller høyeste grad,de ser stygt på meg :ler:

Håper siste arbeidsdag blir brukbar og at helgen blir flott.

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

Heisann,

kanskje greit at du tar kontrollen over økonomien en stund. Kan vel være at Halvdelen synes det kan være greit oxo, så "slipper" han å få slike tilbakefall?

Synes du har mye å stri med i hverdagen, men likevel klarer du å holde motet oppe - imponerende!

Ønsker deg en fin og avslappende helg - det fortjener du!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag 11. februar

Heisan bustetroll. Siste arbeidsdag denne uka gikk greit, heldigvis, og det er FREDAG.

Det er nok det jeg må, Naturelle. Har gjort det før og må nok gjøre det igjen, ja. Heldigvis går det bra lange stunder om gangen.

Det er godt det er fredag i dag. På jobben gikk det helt greit i dag. Ble ferdig med de rapportene jeg skulle ha avgårde - før fristen. Det er ikke så imponerende, da, for fristen er mandag.

Fjærkreet er svært fornøyd i dag. Halvdelen kom over et stort bur til en rimelig penge, så i dag innredet jeg buret og flyttet Skvatre inn i nytt hus. Hun kan til og med fly litt inni husburet sitt. Lillepusen vil gjerne undersøke om det er mulig å få tak i fjærballen, så jeg har lempet henne ned noen ganger i kveld.

I morgen får jeg være litt husmor. Det er rart så mye støv som samler seg i løpet av ei uke. Og så må jeg jobbe litt med oppgaven min. I morgen kveld skal jeg bort, og det kan bli koselig. Ikke akkurat tenna i tapetet-fest, men gode venner og god mat.

Men nå skal jeg straks legge meg. Sovnet en time på sofaen etter at jeg kom fra jobben i dag. Har sovet dårlig noen netter, så jeg er stuptrøtt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener i boka mi. Håper du får ei koselig helg. Hvis det kan være en trøst, så blir vi to i husarbeidsbransjen i morgen. Må hive ut noen hybelkaniner (eneste "husdyra" jeg kan ha). Men når det er gjort, blir det noen timer med Dan (Brown) og meg, tenker jeg. Gleder meg til å begynne med boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde virkelig masse fornuftig og interresant jeg skulle si deg,men jeg fikk dagbokteppe,så jeg klarer nok desverre ikke nå :(

Men å ønske deg en riktig god lørdag,det skal jeg klare ;) Håper det blir en flott dag.

Kos deg med vasking og rydding eller hva du skulle!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn morn :)

Lykke til med alt du skal i dag.

Og kos deg masse i kveld! Legg igjen alle bekymringer og tanker hjemme :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...