Gå til innhold

Bettie: Opus 3


Bettie

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nei jeg er fortsatt inni.

Men akkurat nå føles det som jeg sitter inni et egg, og egget sprekker. Klarer såvidt å titte ut snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag 14. januar

Hei bustetroll. Ikke dumt å være inni et egg. Et egg er jo begynnelsen på et nytt liv.

Skal nok kose med med hele menansjeriet i helgen, naturelle.

I går var det seminar på universitetet. Det er fint med slike samlinger som i går. Det var en blanding av forelesning og diskusjon, og framlegg av en oppgave. Venninnen min og jeg - vi har klart å komme med på et forskningsprogram, så da vil vi få en del gratis drahjelp med oppgaven vår. Vi får mer informasjon neste uke. Siden dette foregår etter arbeidstid, var jeg ikke hjemme før nærmere halv ti i går kveld. Var ganske mør i knollen, da.

I dag har det vært en litt slapp dag på joben. Veldig fredagsstemning, hvis det ikke hadde vært for at regnskapstallene hadde endret seg fra i går til i dag (2004-regnskapet). Det er vel noen etterslep og føringer til som skal gjøres før jeg kan skrive årsrapporten.

Hjemme har jeg tatt en sløv ettermiddag. Skal være flink husmor i morgen - tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 15. desember

Takk for hilsen, Millius. Det ER koselig mer kattunger, selv om de er noen ugangskråker.

Gjett om jeg skal sløve, Væren.

I dag var jeg sikker på at det var vår da jeg stakk nesa ut. Det var fuglekvitter og vårlukt og vårtemperatur, men det er bare midten av januar. Etter en nydelig soldag i går, har det vært rimelig grått - og til dels vått i dag. Typisk vårvær, altså.

Jeg er kjempefornøyd i dag!

Fikk eksamensresultatet, og jeg har stått. Jeg har hele tiden ment at jeg ville være fornøyd med en C, men jammen fikk jeg en B. Det var opptur, det. Måtte ringe til Halvdelen å fortelle det - med en gang. Ringte en venninne også. Jeg har stått - med god margin - HURRA.

I går spurte Halvdelen meg hva jeg hadde tenkt å gjøre i dag, så da svarte jeg "rent". Eksamensresutatet gjorde at jeg fikk masse energi, så jeg fikk tatt huset et grundig tak. Det gikk som en lek, faktisk.

Så nå kan jeg ta livet med ro resten av dagen. Skal feire eksamen med en god middag i dag. Biff med noe attåt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med et strålende eksamensresultat.

Håper du ha en god helg og at uken som kommer blir en god uke for deg vakre menneske!

Pass nå godt på degselv!

klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med B'en. God karakter i noe man har jobbet med er alltid opptur. Og når man får bedre enn forventet så er det jo ekspressheis oppover. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 16. januar

Takk for gratulasjoner, Millius, Fredslilja og Cata. Hyggelig å se deg her, forresten.

I dag hadde jeg en lat morgen/formiddag. Det var så grått og vått ute at jeg hadde ikke lyst til å stresse, så med kaffekoppen innen rekkevidde, og i tøfler og morgenkåpe var jeg ihuga sportsidiot noen timer.

Resten av dagen gikk med til å hjelpe frøkna. Hun hadde jo pakket en del, men det var en del igjen. Jeg tok for meg kjøkkenet og pakket og kastet og tømte der.

Frøkna hadde hentet inn en del venner, så det gikk unna. Før klokka åtte i kveld var den gamle leiligheten tom og den nye full. Hun har funnet en fin leilighet, stor og lys og trivelig. Det er noe helt annet enn kjellerleiligheten hun flyttet fra. Jeg håper hun kommer til å trives der.

Jeg fikk poden til å komme og ta et tak også, for jeg var ikke lysten på å bære for mange tunge ting opp og ned trapper.

Det som står igjen i den gamle leiligheten henes er rengjøring. Jeg får ta med meg utstyr og stille i bøtteballeten en dag. Det er ganske fort gjort når alt er tomt.

I morgen skal jeg på møte hele dagen. Jeg er litt skeptisk til hvor interresant det vil bli, så jeg tar nok med meg litt annet arbeid, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 17. januar

Takk for gratulasjonene, baby-E og Naturelle.

I dag er det ekkelt vær - igjen. Regn og vind. Jeg er så lei dette umulige vinterværet. Vil ha litt sol, jeg.

Jeg sitter i stolen min med skarpladd vannpistol ved siden av meg. Kattungene begynner å bli velig aktive, og blomsterpotter, gardiner og andre "nei-steder" er kjempespennende. Men jeg sitter klar. Med et godt sikte og en sprut og et nei, tar jeg motet fra kattungene i det de prøver seg på noe som er forbudt. De blir ganske fortumlet når en våt stråle treffer dem. Meget effektiv katteoppdragelse.

I dag gikk hele dagen med til møter. Den første delen av dagen gikk greit. Det var usigelig kjedelig, så jeg har drodlet en masse. Selv om det var mange mennesker til stede, var det et stort rom, og jeg fant en fin mulig-å-rømme-plass.

Det holdt hardt noen ganger å bli, men jeg syntes jeg var flink som ble sittende litt til og litt til, og så var det lunsj.

Siste del av dagen måtte vi bytte rom. Rommet var lite, og det ble stappfullt, og jeg fikk ikke plass slik at jeg følte jeg hadde klar bane ut. Den situasjonen klarte jeg ikke, så jeg måtte bare gå før panikken var total. Nedtur.

Jeg hadde planlagt å trene i dag, men nedturen tok fra meg lysten. Tenkte at jeg kanskje ikke ville klare å oppholde meg i salen heller.

Det er ikke så langt fra ting ser greie ut til det ser helsvart ut, nemlig.

Men jeg overtalte meg selv til å gå, og gjennomførte hele treningsøkta. Det oppveide nesten nedturen fra tidliger på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det gikk fint

jeg vet hva jeg føler og ikke føler

hva som er rett og hva som er galt

allikevel gjør det vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sløve, sløve sauen! :o

Har ikke fått med seg kjempebra Bettie-resultat!

GRATULERER!!!

Dette fortjente du! Virkelig! Du står jo på som bare det!

Håper du fikk kost deg med god mat og drikke og kost deg masse med resultatet!

Jeg er enig med deg - jeg er også drittlei dette været! Er veldig klar for sol og sommer, kjenner at humør og kropp og sjel er klar for sol og sommer!

I kveld har jeg begynt på YOGA; det tror jeg kan gjøre godt for kroppen min. Og kanskje jeg kan bli flinkere til å kjenne på pusten min og greie å slappe av. Det er ikke alltid man slapper av fordi om man tilsynelatende ligger henslengt i sofaen og blir sett på som lat. Roen og avspenningen må komme innenfra. Det kan være en treningssak!

Ha en fortsatt fin uke, Bettie!

Snart er det helg igjen - dagene og ukene flyr!

MOT SOMMER!!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 19. januar

Hei bustetroll. Takk for onsdagshilsen.

Takk for gratulasjon, Væren. Det GÅR mot sommer - heldigvis.

Bøllepusen har forlatt scenen - eller fanget. Hun har ligget oppå hendene mine og skygget for tastaturet. Hun lurte på hva jeg holdt på med. Dessuten synes hun at det har blitt litt lite kos i det siste. Men da hun hadde fått dekket behovet for kos, hoppet hun ned. Og nå ligger den minste kattungen på fanget og sover mens jeg skriver.

Tirsdag og onsdag har bare gått. Det har vært hektiske dager på jobben. Det er en litt turbulent tid, og noen vanskelige avgjørelser må tas. Kom borti en ny sak i dag, og der må jeg lage min egen "rutine", for ingen har vært borti en slik sak før. Prøvde å få litt hjelp fra øverste sjefsnivå, men der var det ikke mye å hente, for saken var ny for dem også. Jeg fikk gjøre som jeg syntes var best. Blir jo spennende å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. "Godt" å høre at det er flere som har det hektisk på jobb. Er ikke alltid de høye sjefer har de beste svarene, så bare gå for dine løsninger du, så lenge sjefene ikke direkte protesterer. Dine løsninger er sannsynligvis vel så gode som noe de kunne tenke ut.

:wink:

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturelle

God kveld,

høres ut som du har utfordringer på jobb for tiden.

Håper du finner løsninger og at alt løser seg på best mulig måte!

Nyter en rolig kveld alene hjemme, heldigvis går det mot helg!

Lykke til med resten av uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...