Gå til innhold

Bettie: Opus 3


Bettie

Anbefalte innlegg

Vi skal skrive 2005 nå, for det har blitt et nytt år.

Og dette er den første dagen i det nye året. Da syntes jeg det passet å begynne med blanke ark igjen, et nytt år og nye muligheter. Det blir spennende å finne ut hva dette året vil bringe.

I går var det ganske surt og kuldegrader. I dag er det nesten 6 varmegrader. Skikkelig forkjølelsesvær, altså, for det er nesten umulig å finne ut hvordan en skal kle seg.

Vi avsluttet 2004 sammen med venner. Halvdelen laget maten - og den ble som vanlig meget god. Han ovensstekte kalkunbryst, glasserte gulrøtter og lagde hasselbackpoteter. Sausen - som ikke var av lettvarianten - var kjempegod. Ellers ble kvelden hyggelig, med mye prat og ut å se på nyttårsraketter. Vi sendte ikke opp noen selv, så vi var snyltere.

Da vi kom hjem forsto vi at lillepusen hadde vært redd, for hun hadde gjort fra seg på gulvet. Stakkars pus. Så jeg måtte finne fram vaskesaker for å fjerne det hele - og ikke minst fjerne lukta. Vi fant henne tilslutt på en stol under bordet, og hun var fortsatt skremt. Tok litt tid å roe henne ned. Godt at hun var inne, ellers hadde hun vel forsvunnet, og det hadde blitt ille for kattungene. Det var hennes første nyttårsaften, så neste år skal vi stenge henne inne på badet, for der trenger lite av rakettlyder inn.

Frøkna kjørte denne natta, og hadde en sjokkerende opplevelse. Tåka kom jo sigende rundt midnatt, og den var så tett at enkelte steder var det bare noen få meters sikt. Hun hadde levert en kunde og skulle tilbake til byen da en liten unge plutselig løper ut i veien rett foran bilen. Siden det var så tåkete hadde hun hatt liten fart, og klarte å stoppe før hun traff barnet, men hun var rystet etterpå, og aldri så lite forbannet på foreldre som ikke passet på ungene sine.

Poden hadde vært sammen med venner, men hadde avsluttet tidlig, for han orket ikke krangel og mas. Det er ikke noe synd på ham, for han har feiret "nyttårsaften" flere ganger allerede, sammen med venner som jobber nyttårsaften eller av andre grunner ikke kunne feire selve kvelden.

Jeg har ingen nyttårsforsetter, men jeg har en del nyttårsønsker.

Jeg håper dette året vil være et år hvor livet mitt stabiliserer seg noe mer, hvor jeg slipper å kjøre berg-og-dalbane følelsesmessig, og hvor jeg kommer tilbake i full jobb igjen.

Jeg håper Halvdelen vil fortsette å trives i jobben sin, og at han ikke skal plages så mye av eksem og psoriasis som han har gjort det siste halve året.

Jeg håper at ungene mine vil trives, at frøkna fortsetter å ha det bra med jobb og venner, og at poden får den jobben han ønsker seg.

Jeg ønsker at svigermor skal se at hun har det bedre i en omsorgsbolig enn hun har det der hun bor nå, og at hun blir viser litt mer takknemlighet for det Halvdelen gjør for henne.

Jeg håper foreldrene mine får være friske fortsatt.

Jeg ønsker at alle i min familie får et godt år, hva det måtte være for den enkelte. Og jeg ønsker at alle mine venner og bekjente skal, når 2005 går mot slutten, kunne se tilbake på et år som har gitt mer glede enn sorg og bekymringer.

Jeg ønsker alle som er innom her et godt og begivenhetsrikt nytt år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Naturelle

Heisann,

lykke til med ny dagbok og nytt år!

Takk for koslig nyttårshilsen, forhåpentligvis blir det flere hilsninger i det nye året!!

Jeg skal ihvertfall følge med i den nye dagboka di!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var ganske fint.

I går skjedde mye. skal skrive om det i morgen tenker jeg,så du får følge med ;)

godt nyttår til deg å,dessuten mye enklere for meg å følge med når du har ny bok :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 2. januar

Heisan naturelle og bustetroll - hyggelig å se dere her.

I dag har jeg gjort fint lite. Var bittelitt husmor og ryddet kjøkkenet og vasket litt klær, ellers har jeg ikke gjort annet enn å følge med på nyhetssendingene fra Thailand, Sri Lanka og Indonesia.

Har lekt litt med kattungene, og har sørget for at de får fast føde. De begynte å forsyne seg av de voksne kattenes for, så da var det på tide å sette fram litt "barnemat".

Skvatre, fuglen, har vært merkelig stille i dag. Hun har vel ikke hatt lyst til å si så mye, da.

Halvdelen dro ut midt på dagen. Han lurte på om jeg ville være med, men jeg hadde ikke lyst til å treffe noen i dag. Skal på jobb i morgen, og da blir det nok å forholde seg til. Har hatt telefonvakt uka som var, men ingen har ringt meg, så da har vel alt vært greit. Det blir nok folk å forholde seg til da.

Det blir en litt spennende dag, for jeg har ikke helt oversikt over om noen har vært i de katastroferammede områdene eller ikke. Jeg fikk sjekket ut en familie som hadde vært der, men de hadde ikke vært ved kysten, så de var hjemme i god behold - heldigvis. Håper ingen andre har vært der.

I morgen skal jeg jobbe litt med en oppgave som skal leveres i slutten av uka. Den er ikke så stor, og den er nesten ferdig, men litt småtteri er det som skal rettes. Skal gjøre litt i ettermiddag også. Har egentlig ikke lyst til å gjøre noe, men må man, så må man.

Nei - jeg får vel sette i gang og være litt flink student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei vennen

Takk for hilsen ;)

Jeg har hatt en fantastisk dag/kveld i dag :)

Solen skinner på bustetroll om dagene!

Håper du har det fint også.

Alt vel i heimen?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

GODT NYTT ÅR, BETTIE!!

Lurt å starte en helt ny bok synes jeg. Da får man virkelig satt i gang med de helt blanke arkene, og trenger ikke bli minnet om året som gikk hele tiden. Kanskje jeg skal gjøre det samme? Hmmmm..... må tenke litt på det...

:klem: 'er i bøttevis til deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lizbet

Godt nytt år!

Det mysser av nye dagbøker - så det er et lite prosjekt å finne igjen folk her for tida :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, Bettie - og godt nytt år! :-)

Jeg ligger her på sofaen min, jeg. På 6. dagen nå med snørr og hoste og alt sånt guff... Begynner å kjede meg noe dyrisk - og det er vel egentlig et ganske godt tegn?

Har hatt godt tid til å tenke på hva det nye året nå kan bringe med seg. Jeg har et lite forsett om å stikke innom her på KG litt oftere, og legge igjen noen små visittkort a la "Bertha was here".

Men så blir jeg litt lei også av å skumme gjennom innlegg på innlegg i enkelte av forumene, som vitner om grenseløs naivitet eller at skribenten ikke har fått med seg at spørsmålsstillingen har vært oppe en fem-seks ganger tidligere allerede. :sjarmor: Hehe... Jeg begynner visst å bli en grinete, gammel dame etter hvert.

Antakelig har feberen bare gått til hodet på meg.

Anyway: Det er med stor interesse og utildekket nysgjerrighet at jeg stadig stikker nesa innom her hos deg for å høre hvordan ståa er med deg, familien, bøllepusen (for en utrolig bra karakteristikk!), pippip'en og de andre. Det er nok flere også som har interessante tankerekker å komme med - men det er få som skriver like godt som deg.

Men altså, hvis ikke jeg stopper nå så må du vel snart stenge og opprette dagbok del 4. :smoke: Det skulle vel tatt seg ut. Forreste, må jo ikke glemme: Lykke til med oppgaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 4. januar

Hei mysan. Hyggelig å se at du har funnet min nye dagbok. Jeg fant din også.

Lizbet og bustetrollet - takk for hilsner.

Heisan Betha

Du må gjerne utfolde deg på mine sider. Har nok å ta av, vet du. Stakkars deg som er snørrete, hostete og ligger på sofaen med feber. Jeg skal hente et lunt pledd og pakke rundt deg. Siden du er dagbokbostedløs får jeg gjøre det i ruten her. Og så kan jeg synge en liten oppmuntringssang for deg.

Her i dyrehagen er det liv og røre. Fire små kattunger har blitt så store at de er fullt kapable til å finne på ugagn. En av de små klatret opp duken og prøvde å vandre på tastaturet. Hun ble promte heist ned, for den plassen har bøllepusen hevd på.

I morgen skal ungene og katemor få eget barnerom - på badet. Har liten lyst til å komme hjem til nedrevne blomsterpotter, og julepynten har jeg tenkt å ta ned selv i løpet av uka. Skal legge inn litt moro til dem - en klatreeske og noen garnnøster - og så sovekassa, selvfølgelig. Kattemor kommer til å bli fornærmet, men det får stå sin prøve. Ungene er avhengig av melk enda, så hun får være på barnerommet og passe på avkommet sitt.

Bøllepusen er meget skeptisk til disse små ulldottene som virrer rundt. Hun kan studere dem, men kun på avstand. Stakkars katt - jeg har måttet gi henne en egen foringsstasjon, for hun får ikke til å spise med unger som prøver å gå til angrep på halen. Gamle bøllepusen vil sette pris på at det er ungefritt i stua på dagtid, og det vil fjærkreet også.

Fjærkreet har nå fått sitt endelige navn. Den er høytidelig døpt SKVATRE. Det er et meget betegnende navn på fjærballen. Den eneste hun ikke skvatrer til, det er Halvdelen. Hun flørter med ham og kvitrer som bare det når han er hjemme. Men til meg, som mater kreet, og gjør rent buret - har hun bare skvatrelåter. Dum pip.

Det har gått to arbeisdager av det nye året. Dagen i dag var ikke morsom. Jeg måtte informere om at vi står foran innsparingstiltak og mulige nedbemanninger. Ikke at jeg forstår hvordan vi kan spare mer enn vi gjør allerede, eller hvordan vi skal klare oss med færre ansatte. Jeg håper sparetiltakene er nok til å unngå nedbemanningen, selv om det ser vanskelig ut.

Ellers har jeg fått lekse - tenkelekse. Jeg føler at jeg mangler en indre kjerne, og er redd for at en eller annen skal avsløre meg på det området. Så leksa er å forsøke å finne ordene som forklarer det jeg mener, og hva jeg er redd for. Det er en vanskelig lekse. Må nok bruke litt tanketid på dette.

Nå ble det faktisk stille i huset. Hele dyrehagen sover. Halvdelen ser på TV og jeg sitter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hei, Bettie!

:blomst: Gratulerer med ny dagbok!!! Og godt nyttår! :klem:

Takk skal du ha for at du har stukket innom og lagt igjen noen ord i dagboken min. Beklager at jeg ikke har kommet innom deg før nå - og ikke engang oppdaget at du hadde NY dagbok!!!

Julen og nyttårshelgen har det vært lite PC og KG. Det har vært ganske sosialt, noe som har vært godt! Når vi ikke har vært sosiale, har det stort sett gått i nyhetssendinger på TV. Den ene sendingen har jo avløst den andre, og til slutt måtte vi bare løsrive oss og finne noe mer lystig å se på. Det er ikke sunt å deppe seg ned på den måten, og det hjelper jo ikke om man ser absolutt alle nyhetssendingene, heller. Vi har venner som har mistet venner, og har også fått besøkt dem og pratet litt. Det har vært godt. Ikke mye å si til trøst, men klemmer kan man alltid gi massevis av... :trøste:

Nå er vi i full sving igjen med jobb og skole. Litt bra, det også. Men jeg merker at hele familien har kommet fullstendig ut av rytmen; både vi og ungene sliter med trøtthet om dagen. Sånn er det med sene kvelder og lange morgener!!! :ler:

I dag er det fridagen min; skallebank og sviende øyne. Men i ettermiddag må jeg en tur til byen og få nytt passfoto; skal IKKE ut og reise nei! :riste: Bare ha nytt bankkort! :wink:

Håper året ditt vil bli slik du ønsker deg, Bettie. Du jobber jo aktivt med tingene, så det burde absolutt være mulig! Håper det blir et godt år også for Frøkna, Poden, Halvdelen og dyrehagen!

Setter stor pris på deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så morsomt navn :) På fjærkreet altså.

Utrettet mye i dag :)*stolt*

vel,lekser og skolearbeid gjenstår fortsatt da.. :( men,men

ALT til sin tid! :D

Håper du har det fint!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 5. januar

Nei men hei, fru Vær. Så fint at du fant fram til meg igjen. Takk for hyggelig hilsen.

Helt enig, bustetroll - alt til sin tid. I dag er det ikke kjøkkentid for meg, så jeg har lagt et håndkle over rotet. Skal ta det i morgen.

Det regner ute, og det har blåst i hele dag. Det er ikke mye til vinter akkurat. Det har vært mange varmegrader i flere dager, så når det skal være på den måten, kan våren bare komme for min del.

Jeg er ferdig med oppgaven! Den ble kopiert og sendt i dag! Hurra for det.

Ellers har det ikke akkurat vært en toppdag i dag. Var trøtt som fy da klokka sa det var stå-opp-tid. Måtte snakke temmelig hardt til meg selv før jeg satt beina på gulvet. Og trøtt har jeg vært i hele dag.

Det var kjempehektisk på jobben, så hodepinen kom krypende, og nå er jeg småkvalm også. Synes fryktelig synd på meg selv.

Egentlig er jeg ikke syk, men jeg har begynt å grue meg til i morgen. Jeg skal begynne å trene igjen i morgen. Jeg gruer meg ikke til selve treningen, men til å gå bort, til å være i en garderobe med mange, for der er det ofte trangt, til å trene i et rom sammen med kanskje veldig mange mennesker. Jeg er redd for at jeg skal få panikk. Og siden jeg er redd for det allerede nå, har jeg vondt i hodet og er småkvalm.

Jeg har funnet ut at jeg kan skifte og dusje hjemme, så slipper jeg unna en mulig panikksituasjon. Og så kan je prøve å finne en plass i nærheten av døra - i tilfelle jeg får tilløp til panikk. Så jeg skal gå i morgen. I verste fall kommer jeg et stykke på veien, og det er vel bedre enn ikke noe. Men jeg vil bli skuffet over meg selv hvis jeg ikke klarer det.

Kattunger og kattemor hadde hatt det bra på badet/barnerommet i dag. Ungene har funnet seg et nytt sovested - i håndklehylla. De har til og med vært flinke kattepuser og gjort fra seg i kattedoen. De skal få være der i morgen også.

Skal snart legge meg nå. Vil sove i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Naturelle

Hei,

takk for sympati-krukken!

Du er flink som er ferdig med oppgaven, deilig følelse ikke sant?!

Lykke til på trening idag, sikkert lurt å legge en slag-plan på forhånd akkurat som du har gjort!

Er vel endel som har nyttårsforsetter, og starter treninga med friskt mot i januar! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 6. januar

Heisan madam. Svært så elegant du har blitt. Prøvde å besøke ditt andre jeg, men kom ikke fram.

Og heisan naturelle.

I dag skulle jeg teste meg selv igjen, så jeg tuslet meg ut døra i ettermiddag. Sekk på ryggen med joggesko og vannflaske, ferdig skiftet til trening. Kan ikke akkurat si jeg var høy i hatten som jeg ikke hadde på meg. Flere ganger under veis tenkte jeg på å snu. Det satt en liten djevel på skulderen min og var veldig klar på at jeg faktisk trimmet allerede - på vei bort, for jeg gikk jo. Så da trengte jeg ikke å trene også. Jeg måtte overtale meg selv grundig for å gå inn.

Der var det MANGE mennesker. Jeg hadde mest lyst til å snu, men overtalte meg selv til å vente i fem minutter. Jeg ventet helt til dørene til salen ble åpnet, og gikk også inn. Salen var stor, så det var ikke så farlig å være der. Og jeg fant meg en plass ved døra.

Flere ganger i løpet av timen var jeg klar til å stikke av, og hadde hjertebank så det holdt. Og det kom ikke bare av at jeg ble anpusten av øvelsene. Men jeg ble til timen var slutt. Jeg droppet ut av noen øvelser, for da måtte jeg ha fjernet meg for langt fra døra, og det turte jeg ikke. Men jeg gjennomførte treningsøkta.

På veien hjem var jeg helt vaskeklut og glad for at det var mørkt, for jammen gråt jeg en skvett.

Nå sitter jeg altså her - og har gjennomført noe jeg egentlig ikke tør, og jeg er mye mer sliten mentalt enn fysisk. Det må vel bli litt bedre med øvelse.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En stor :klem: til deg! Så utrolig bra av deg, all grunn til å være stolt! Du trosset frykten, du holdt ut selv om det gjorde vondt, og du greide det!! Vær stolt av degselv, gi degselv kredit for det du gjør, ikke fokuser på det du ikke har fått til enda!! Dette er jo kjempebra!

Jeg ønsker deg en riktig god helg når den kommer!

Håper den blir god!

Klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang er jeg imponert over ditt mot og din viljestyrke, Bettie!

Du verden, så bra!!! :P

Jeg har fått ut juletreet i dag, bakt 4 brød, spilt terningspill med minstemann og ellers vasket litt klær og sett mye på fjernsyn. Er inne i en fryktelig sløv periode, men jeg regner med å våkne til en gang - kanskje om en uke eller to? :roll: Det tar virkelig på å ha juleferie!

Men nå: Loppekassen; i morgen er det opp kl. 05.50... :Gjesp:

Ha en fin helg, Bettie!

Stooor klem! :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...