Gå til innhold

Bettie: Opus 3


Bettie

Anbefalte innlegg

Fredag 28. januar

Hei bustetroll, Anea og Aniola-Fisk. Det er fredagskveld, og det sier det meste! Som du skriver, Naturelle - det er helg! Ja Cata - helg betyr heldigvis at uka er over.

Jeg er nok litt utålmodig, mysan, for jeg synes det går så sakte. Men det var et godt bilde du beskrev. Skal prøve å huske det når jeg fortsetter på min bratte vei. En eller annen gang når jeg toppen - tror jeg.

Akkurat nå, Bertha, ligger Bøllepusen og ser på fjærkreet. Hun skulle gjerne hatt tak i fjærballen, men forstår at hun ikke får tak i fuglen når den er i bur. Så mens hun stirrer intenst på fuglen, prøver hun å late som hun ikke bryr seg. Det er en umulig kombinasjon, så hun ser ikke så lur ut. Hvordan går det forresten med deg? Synger du like fint, eller har du funnet andre sysler?

Fint at du er hjemme med gode nyheter, Mel-anie.

Det har vært noen vinterlige dager, nå, så vedovnen har durt inne. Det er egentlig en koselig lyd. Men det har vært lyse dager, med mye sol og da tåler jeg kuldegradene. I dag har det faktisk snødd litt også - en cm eller noe sånt. Det blir litt lysere av det også.

Uka er over, og jeg lever. Men jeg skal aldri ha en sånn uke igjen!

Torsdag ble en lang og kronglete dag. Jeg hadde time hos gynokolog, og det var en time jeg lette etter muligheter til å slippe unna. Jeg kunne ikke bare droppe ut av timen, for jeg må forklare det jeg gjør på en nogellunde logisk måte for meg selv. Og jeg fant ingen god nok grunn, så jeg gikk. Legen var 15 minutter forsinket og det var 15 laaange minutter. Jeg satt og holdt meg fast i å huske på å puste.

Heldigvis hadde legen min funnet fram til en forståelsesfull gynekolog. Hun fortalte hele tiden hva hun skulle gjøre, og stoppet opp underveis. Jeg hørte delvis etter, mens jeg tenkte "pust inn - pust ut". Det var ikke snakk om å slappe av akkurat. Jeg var helt gele etterpå, men hun praet meg gjennom det også, så jeg fikk roet meg ned før jeg gikk ut.

Resten dagen hjalp jeg frøkna. Vi vasket ned den gamle leiligheten hennes og plukket med oss de tingene som var blitt glemt under hovedflyttinga. Etter at vi var ferdig med det, ble jeg med henne til den nye leiligheten hvor jeg hjalp henne med å pakke ut en del stæsj. Fikk tømt ca 10 esker før jeg ga meg.

I går kveld var jeg helt kake. Fullstendig tom, så jeg satt og sippet. Hadde vel brukt opp lageret mitt på uka. La meg ganske tidlig, og fikk faktisk sove hele natta, så dagen i dag har vært brukbar. Fikk god anledning til å hisse meg opp over et datasystem som ikke funka - til det viste seg at det var maskinen min som ikke funka. Fikk rettet på det etterhvert.

Ble nesten ferdig med årsrapporten. Mangler bare noen små detaljer, så er den i boks. Det er jeg fornøyd med.

Hjalp frøkna litt i ettermiddag også, og resten av kvelden har jeg bare slappet av.

I morgen skal jeg være litt flink student og gjøre ferdig oppgaven som skal leveres neste uke. Og så må jeg få rufset over huset. Kattunger betyr mye rot.

Men nå - nå er det snart leggetid for en trøtt dame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Titter innom med en Natta- :klem:

Beundrer deg fortsatt like mye :)

Sitter ved dataen til en venninne,er på overnattingsbesøk. Og på vei til å sove,men så "måtte" jeg bare innom KG en tur.

Klem fra Anea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for fine ord som alltid Bettie. Du er så klok og fornutig,også formulerer du så fint.

Ønsker deg en riktig god helg.

*klemmepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 30. januar

Jeg har slappet av i helgen, Fighter. Det har vært deilig.

Å "sove" over sammen med venner, det er kjempehyggleig, Anea. Det blir vanligvis lite soving, men det gjør ikke så mye.

Takk for helgehilsen, bustetroll.

I går var jeg flink student. Vi ble ferdig med de oppgavene vi skulle gjøre, og fikk forberedt oss til framføringen til torsdagen. Resten av dagen gjorde jeg ingenting. Hverken vasket etter ryddet eller noe, bare slappet av.

Hadde ingen god natt i natt, så det ble bare noen få timers søvn. Satser på at jeg sover bedre til natta.

I dag har det vært en strålende solskinnsdag. Lå litt lenger enn jeg kan gjøre på hverdag. Deilig det. Tok meg selv litt i nakken og støvsugde og ryddet litt. Skal vaske gulvet etterpå, og skifte utstilling i vaskemaskinen.

Begge krapylene var en tur hjemme i dag. De utfordret mor til vannkrig. Frøkna sprutet på meg med katteoppdragervannpistolen, og var ikke klar over at jeg hadde to, så hun fikk raskt igjen - med renter. Jeg hadde nemlig akkurat fyllt vannpistolen, og den hun fikk tak i var nesten tom. Det er godt at jeg kan sette krapylene på plass når det er nødvendig. Barnselig? Over hodet ikke! (bare litt). Hun fyrte løs på broren sin litt seinere, og det er veldig dumt, for han er større og sterkere enn henne. Hun ble våt. Jeg måtte late som jeg ble sinna for å få dem til å holde opp. Vannkrig inne er ikke så lurt. Men jeg klarte nesten ikke la være å le heller.

To kattunger til har fått nytt hjem i dag. Det er bra. Nå er det bare en igjen, og den er lovet bort. Det ser ut som om vi slipper å avlive noen.

Har lovet meg selv å ta badet et tak i dag, så jeg får bare sette i gang. Det er mulig jeg får besøk i morgen, og da er det greit at det ser ok ut der også. Rekker ikke gjøre det i morgen ettermiddag, for det ser ut til at jeg vil få en lang dag på jobben i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lykke til på jobb i morgen,håper det går bra.

Håper du har fått gjort det du skulle, og i tilegg fått hvilt deg litt.

Stor :klem: fra busta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag 31. januar

Det er faktisk en fin mandag, dette, for jeg har bursdag. Hurra for meg som fyller mitt år, for meg må jeg gratulere.

Det er ikke noe spesielt jubileum, men det er nå hyggelig likevel. Vi feiret egentlig dagen i går, for da var begge ungene fri. Halvdelen og ungene hadde spleisa på en ny symaskin til meg. Det har jeg ønsket meg leeeenge. Den forrige gikk på søpla en tid tilbake, for der hadde motoren brent.

Halvdelen hadde også kjøpt et armbånd til meg. Så nå har jeg et helt smykkesett med kjede, ørepynt og armbånd. Lekkert i sølv.

På jobben i dag husket de også at jeg hadde bursdag, så noen stakk ut og kjøpte kringle til lunsjen. Koselig. Selv om dagen var hektisk nok, ble jo lunsjen et hyggelig avbrekk.

Så var foreldrene mine innom i ettermiddag. Halvdelen hadde laget middag til oss alle. Fikk penger av dem så jeg kunne kjøpe meg noe selv. Satt pris på det også, for jeg har lyst på noe nytt innen kledsfronten.

I kveld må jeg jobbe litt til med oppgaven som skal være ferdig torsdag. Har litt redigeringsarbeid å gjøre. Men først skal jeg slappe litt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, Bettie! :klem:

Det høres ut som du har hatt en fin feiring til nå. Lykke til med oppgaven også.

Det var forresten hyggelig å få besøk på LF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bursdag:

GRATULERER MED DAGEN, BETTIE!!! :blomst:

Det høres ut som om du har hatt en fin dag! Kjekt å høre!

Jeg sender en varm bursdagstanke og god klem til deg!

:gave::perebrus::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt mandag 31. januar

Tusen takk, dere, for bursdagshilsner. Jeg synes nå bursdager er gøy, jeg, og går aldri glipp av en feiring.

Nå er jeg ferdig med å redigere oppgaven, så nå er det klart til torsdag.

Jeg har en liten kose-leke-pus på fanget. Den klarer ikke bestemme seg for om den vil kose eller leke. Sånne små kattunger har noen utrolig skarpe klør og tenner.

Jeg syntes så synd på den i går kveld, for nå er det jo bare en unge igjen her, og den så så ensom ut der den lå på teppet og ikke fikk krøllet seg sammen med noen andre små katter, så jeg hentet en liten kosebamse, og jammen krøllet kattungen seg sammen inntil den. Ser jo at jeg er litt bløt, da.

Der gikk katta ned fra fanget, for jeg er ingen klorestokk. Den får løpe litt og leke litt på gulvet en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann Bettie!

Gratulerer med vel overstått :bursdag:

Vi er vannmenn (kvinner) vi da... :kul:

Ønsker deg en flott dag.

:vinke: fra Mel-anie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratulerer med dagen igår. Beklager at det kommer sent , men er kaos fortiden.

Takk for støtte,synspunkt og fine ord.

God du

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 1. februar

Enda flere bursdagshilsner - tusen takk.

Da er januar ferdig, og det har vært en merkelig måned værmessig. Regn, vind, varmegrader, litt sol, noen få kalde dager og nesten vårstemning på slutten. Vinter - nei.

Dagen i dag har vært rotete. Da arbeidsdagen var slutt, var jeg ikke sikker på hva jeg hadde gjort. Dagen gikk fort nok, og jeg jobbet hele tiden, men det var en sånn dag med en million avbrudd. I morgen tror jeg at dagen blir litt roligere.

Må en tur til byen i morgen. Skal på fest med jobben fredag, og alle vi damene har bestemt oss for å glitre skikkelig. Så jeg må kjøpe meg en tiara. Tiara, glitrene smykker, litt sminke med glittereffekt, jakke som glitrer - det blir vel bare lekkert eller....... Får stikke innom Glitter, tenker jeg. Tror jeg har noe glitterspray også. Det må jo bare bli prikken over i-en, det. Må gjøre det i morgen, for torsdag skal jeg på forelesning, og da blir det ikke tid.

Men nå er det nattatid. Lillepusen kommer til å protestere, for hun har lagt seg oppå meg og sover veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så morro :)

jeg er ikke glitter og glam jente selv,men damer som ordner seg og pynter seg er jo alltid stas! :D

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...