Gå til innhold

Bettie: Opus 3


Bettie

Anbefalte innlegg

Fredag 30.desember

Det er nest siste dag av 2005. Ute er det 10 cm snø. Det har sluttet å blåse og det er ikke så mange kalde grader som i går. Selv om jeg ikke er så glad i snø, er dette en værtilstand jeg absolutt kan leve med. Det er rent og lyst ute.

Bestikkelser er bra til mye, det, Hope. Har selv noen sånne "go'biter" jeg reagerer ganske raskt og positivt på. Halvdelen vet om de fleste. Så flott at det har gått så lang tid for deg uten kutting. Da jeg var på mitt verste, satt jeg kryss i kalenderen de dagene jeg rispet meg, og kunne glede meg over de dagene det ikke var noen kryss. Håper jeg ikke kommer til å sette flere kryss nå. Merker etter at man har levd - det får man alltid - på en eller annen måte. De usynlige er vel så vanskelig å takle som de synlige. Uansett - man er den man er. Historien har gitt meg en sekk å dra på, men jeg ønsker å endre framtiden, for det tror jeg er mulig - ellers hadde jeg gitt opp for lenge siden. Håper du også kan se at framtiden er noe du kan påvirke - om enn med hjelp.

Fridagen min har startet godt, Baby-E. Jeg sitter her med en kopp kaffe, og har ikke kommet lenger enn til joggedressen.

I natt sov jeg godt. Ingen pusekatter forstyrret meg i natt. Bøllepusen var ute, og Lillepus har ikke forstått hvordan man åpner dører. Vofsa sover i buret sitt. Men nå må jeg reise meg og sjekke hva Vofsa holder på med, for hun stakk opp i 2.etg, og jeg kan høre at hun holder på med noe.

Riktig - hun ertet Lillepusen. Jeg heiv ut Lillepusen da jeg skulle på morgentur med Vofsa. Lillepusen satt på trappa og ville inn igjen da vi kom tilbake. Så hun var i 2.etg nå.

I dag skal jeg jobbe sakte. Jeg skal lese litt, vakse litt tøy, gå en lang tur med Vofsa og starte på helgerengjøringen. Skal se om jeg ikke tar 2.etg. i dag, så kan jeg ta 1etg. i morgen. Ikke det at det tar så lang tid, men jeg skal ha en langsom dag i dag har jeg bestemt meg for. Kommer nok innom her flere ganger i løpet av dagen, men nå gir Vofsa beskjed om at hun må ut et nødvendig ærend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare innom med en "lille nyttårsaftenhilsen". Og siden smiley'ene mine virker for første gang på ca. 2 mnd. (aner ikke hvorfor de har vært "ute av drift") så får jeg legge inn noen. :ler::blomst: (Hm, vi mangler visst nyttårsrakettsmiley...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Bettie! :vinke:

Tror du har rett i det du sier om at det usynlige er vel så vondt å takle som det synlige. Nå har jeg aldri hatt trang til å skade meg selv, og kan nok ikke helt fatte hvor vondt det er. Jeg synes det er nydelig å lese om hvilke framskritt du har gjort, og det ser virkelig ut som om dette er noe som du har greid å få kontroll over. Så utrolig flott!!! :klem:

Jeg sliter med mye rart inni meg som ikke slipper taket fra barndommen min; en telefon hjemmefra i kveld fra min gamle mor bidro til å rippe opp i skyldfølelse og skam for at man ikke strekker til eller ringer ofte nok. Det er nok mange som har mange typer bagasje å drasse på gjennom livet, jeg kjenner flere som har det som meg. Jeg holdt på å si "heldigvis". Men det er vel noe med det å være i samme båt som noen andre? Jeg velger å tenke på det som at jeg sitter i en slags livbåt sammen med noen som vet hva det handler om! Da behøver man ikke alltid å fortelle hele forhistorien først, men kan bare sende en SMS med et aldri så lite hjertesukk - slik jeg gjorde til et par venninner i kveld. Responsen uteble ikke. Det er bare så godt å føle seg i det minste "litt normal" innimellom! Man er ikke alene! Det ser jeg i dagboken din at du ikke er heller, Bettie. Det er noen som vet hva du snakker om, også. Jeg synes det er godt å vite... ;)

Vil så gjerne si takk til deg for det året som snart er omme! Jeg setter stor pris på deg og på dine besøk og hilsener i dagboka mi. Du er så mye flinkere til å ta runder og "hilse på" alle her, enn det jeg og mange andre er. Jeg vet du betyr mye for mange her på KG! Selv om du har dårlige dager, så er du likevel som ei sol som lyser opp i hverdagen til oss andre!

Ønsker deg alt godt i det nye året, Bettie!

Og stadig nye framskritt!

1000 gode klemmer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 31. desember

Takk for nyttårshilsen, Cata.

Hallo Væren. Tusen takk for at du tar deg tid til å komme innom - og takk for gode ord.

Tiden går, og jeg har ikke begynt på noe av det jeg skulle gjøre i dag. Jeg fikk ikke gjort så mye i går heller. 2.etg er like uberørt av mopp og støvfille som dagen før. Jeg fikk vasket klær i går, da, og det er jo noe.

I dag bare må jeg ta huset et rufs. Ikke fordi det er nyttårsaften, men fordi det er helt nødvendig.Vofsa lager mye rot og småbiter. Akkurat nå har hun forsynt seg av nøtteskåla. Hun er nøtteknekker selv, men hun rydder ikke opp etter seg.

Halvdelen og jeg skal feire kvelden alene. Jeg føler ikke for en masse styr og gjester i år. Vil bare ta det med ro.

Jeg har egentlig ingen forsetter for det nye året, men jeg har noen ønsker. Hovedønsket er selvfølgelig å slippe nedturer - og at angsten får mindre betydning. Det siste er egentlig en øvelsessak, så jeg får bare trene.

- og jeg ser fram til å trene igjen. Har vært absolutt lavmål i jula, og det kjenner jeg.

Ønsker de som er innom her et riktig godt nytt år. Vi "treffes" vel i 2006 også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år til deg også, Bettie.

Jo, du kan være sikker på at vi treffes i 2006 også. Da jeg meldte meg inn her på KG, så hadde jeg aldri trodd jeg skulle bli fast inventar som jeg faktisk er blitt. Tror nok jeg kommer til å bli her noen år til :ler: .

Håper du og Halvdelen får en riktig koselig kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 1.januar 2006

Da er vi over i et nytt år. Denne boka har jeg skrevet mye i i løpet av 2005, og jeg ønsker å starte med blanke ark inn i et nytt år. Tusen takk til alle dere som har vært på besøk i dagboka mi i 2005. Jeg håper vi sees i den nye boka i 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...