Gå til innhold

Bettie: Opus 3


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann, regner med at du nå er i gang med siste maratondag,medjuleverksted og Halvdelfeiring. Tenker det skal bli godt med en litt roligere torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 8.desember

Skikkelig travelt å være voksen, Hope. I hvert fall noen ganger.

Godt å se at jeg ikke er glemt.....

Hei Smurf. Hyggelig å se deg her.

Kommer til å bli i kjempeform, Fakse Nesten farlig det der.

Kurset var "matnyttig" og slike kurs liker jeg,¤Escada¤.

I dag er det 1 mm snø ute - ellers har det bare vært sludd og regn, Swan. Turen er hyggelig, men jeg liker ikke været. Må skaffe meg litt bedre turklær. Nytter ikke gå tur med hund og paraply.

Siste maratondag ble avviklet i går, Cata. Med det resultatet at jeg forsov meg i dag.

Det er en stille dag på jobben - så langt. Jeg er ajour og tar derfor en morgenkaffe her. I dag forsov jeg meg ganske ettertrykkelig, så jeg er litt på kaffe-etterskudd.

I går var det full fart hele dagen, og jeg opparbeidet et gnistrende hodepine. Tilskutt gikk jeg fra jobben og hjem for å sove litt. Det hjalp.

Juleverksted ble det i alle fall. Frøkna og en venninne kom, og poden med kjæreste og hennes barn, så det var mange rundt bordet. Første oppgave var å male på t-skjorter. Jeg hadde kjøpt inn 16 stk. og alle ble omformet til julegaver. Laget bare en selv. De andre produserte, og jeg løp opp og ned trappa og hang t-skjortene til tørk. Det ble mange fine gaver der.

Som "venteoppgave" hadde jeg kjøpt inn lys, så det ble dekorert ganske mange stearinlys også.

Så ryddet vi vekk all maling, og fant fram perler til smykkelaging. Jeg viste de andre en enkel måte å lage pene kjeder på, så det ble produsert 5 kjeder også.

Jeg var stort sett veilder og inspirator, jeg. De andre produserte. Jeg skal lage noen kjeder, men da er det greit at det ikke er så mange der.

Poden laget middag mens vi holdt på, for Halvdelen skulle slippe å lage middag på bursdagen sin.

Så da han kom fra jobb, hadde poden ordnet med biff og fløtegratinerte poteter og masse grønt. Barnet fikk pølse og pomme frittes. Det var mat nok til dobbelt så mange, så jeg har rester til i dag.

Halvdelen var veldig fornøyd. Fornøyd med maten, med gavene (han fikk et stort velurpledd av meg) og med at det var så mange ungdommer i huset. Vofsa var også fornøyd, for hun fikk all verdens oppmerksomhet. Hun slokna da gjestene dro.

Og jeg var fornøyd - for hodepinen kom tilbake, den, men jeg holdt til alle var reist. Tok en sovepille før jeg la meg - og resultatet var at jeg forsov meg i dag. Det var heldigvis ingen møter eller MÅ-oppgaver på morgenen.

Men nå får jeg sette i gang å jobbe. Kaffepausen er over, og jeg finner sikkert litt å holde på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei kjære Bettie!

Høres ut som dere hadde et hyggelig juleverksted i går da!

Godt at hodet holdt mens dere hadde gjester, men det hadde jo ikke gjort noe om den ikke kom tilbake i det hele tatt da!

Jeg og liv skal ha juleverksted i helgen vi. Tror nok det går mest i julekortlaging da! Også skal jeg kjpe frostspray og froste en vase...

Nå snør det her, Bettie! Skikkelig, men den blir ikke liggenes på bakken da!

Håper du får en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg, Bettie!

Hørtes koselig ut med juleverksted. Og så koselig at ungene dine fremdeles synes det er gøy. Min mamma har juleverksted en lørdag i desember hvert år, men ikke tale om at noen av mine gidder å være med på det nei. Men jeg drar - ikke for å pynte pepperkakehus eller lage andre ting, men for å drikke kaffe og snakke med brødrene mine og svigerinnen som alltid kommer litt senere. Hun er jo eiendomsmegler, så hun jobber alle ukens dager og ettermiddager.

Lyset ute er så vakker akkurat nå - det er lett overskyet, men solen har tittet igjennom for en liten stund siden, og nå ser jeg skinnet fra den såvidt over hustaket på blokken midt i mot, og i mellom den blokken og min er det masse trær med snø på-- det er så vakkert. Skulle gjerne hatt blokk og akvarellfarger og malt det lyset....

Ha en fin torsdag, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Queenblue

Så koselig det høres ut med juleverksted. Det er mer enn jeg orker nå i disse travle juletider. Tenk hvor koselig det er.

Her er det helt hvitt ute nå, juletremningen er på topp!

Ha en fin kveld og fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

hei på deg bettie!!! juleverksted er jo så koselig.. sukk, har enda ikke fått noe julestemning jeg, bør kanskje sette i gang med noe julete?! :)

god helg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 9.desember

Juleverkstedet var koselig, det, baby-E. Bare det å sitte rundt et bord å pusle med småtterier er hyggelig

Det er ungene som "krever juleverkstedet, mysan. Jeg har alltid holdt på med noe før jul, så det har vel blitt en del av tradisjonen før jul.

Det er masse annet jeg IKKE gjør til jul, vet du Queenblue. Får ikke tid til alt - og har ikke lyst til alt heller.

Julete ting har det med å skape litt julestemning, seroxata.

I dag har dagen på jobben vært grei. Fikk sendt av gårde månedsrapporten innen fristen, så det var greit. Hadde et møte med mine to nærmeste medarbeidere i dag. Det var interessant. Min kritiker føler at hun ikke blir inkludert nok i det som skjer på bruket. Det er nok også tilfelle, men for å bli inkludert og informert, må man møte til de møtene som er avtalt. Jeg går ikke etter folk for at de skal stille opp til møtepunktene. Klarer å ta bestemmelser på egenhånd, jeg.

Ellers har jeg vært prossessveileder i en annen etat i dag. Det var ganske spennende. Gruppa var så liten at det var vanskelig å balansere åpenhet og ivaretakelse av alle.

Vel hjemme igjen gikk jeg en lang tur med dyret. Hun trengte en skikkelig tur i dag. Men hun hadde masse energi igjen da vi kom hjem, så da jeg var ute en liten tur - hadde Vofsa fått tak i oppvaskbørsten, og lå og tygde godt på den. Hun fikk den for jeg kan ikke si at jeg har lyst til å bruke den til oppvask etterpå.

I kveld skal jeg ta det med ro, for i morgen skal jeg oppsøke butikker igjen. Skal en tur på JYSK. Der er det nesten ikke folk kan jeg tenke. Men det er i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok ikke noe særlig med folk på JYSK i morgen, nei. :ler: Lørdager i desember pleier generelt å være stille på butikkfronten... Men det er i morgen! Det går nok bra. Jeg sto kliiiint inni tusenvis av folk på Sprektrum på søndag, og det var ikke ok, men jeg fiksa det sånn passe også - også fikk vi jo smiska oss til sitteplasser til slutt. ;)

Juleverksted er hyggelig, det. Og koselig at det er ungene som vil! Jeg skal kanskje lage noen kort sammen med en venninne i morgen, og tror det kan bli fint.

Du fortjener en rolig kveld foran tv'n nå - det er stress å være voksen før jul, med alle forberedelser og slikt. Jeg nyter å være litt "liten" enda jeg, helt til jeg står oppi det selv.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, Bettie!

Bra å se at du har hatt en grei dag på jobb som avsluttning på uka, og at du tar det rolig på en fredag kveld. Man trenger deg også noen ganger. Definitivt!

Synes du er tøff som gyver løs på kjøpesenter helg etter helg. Håper at du ikke bare planlegger å slappe av på forhånd, men at du også setter av tid til å hvile ut etterpå.

Ha en fin helg, og ta godt vare på deg selv! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei der, hvordan gikk det på JYSK? Håper du kom deg velberget gjennom stimen. Faktisk var jeg også på en JYSK på min store handlerunde i dag (fant ingenting - bare kikket) og der var det faktisk levelig. Mulig drittværet gjorde at folk ikke orket gå ut i dag.

Håper du har en avslappende kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 11.desember

Det er nok en del stress før jul Hope, men jeg prøver å legge planene ned på et minimum. Takler ikke stress så godt.

Takk Fakse. Jeg trenger en dag eller tre å kvinne meg opp på, og jeg er ganske sliten etter en handletur, så det å hvile etterpå er ofte bare nødvendig.

Jepp, Swan - Vofsa er nok akkurat som hvalper flest. Men hun er utrolig vakker når hun sover, da.

Kom meg helskinnet både inn og ut av JYSK, Cata. Sto til og med i kø for å få betalt - og ventet til det ble min tur.

Hyggelig å se deg her Trulselinemor.

I går var jeg til sjekk for linsene. Det går veldig greit å bruke dem, og det tar ikke lange tiden å putte dem på om morgenen. Den eneste ulemper er å se på nært hold, for med linsene blir jeg langsynt. Lesebrillene hjelper til en viss grad, men problemet er jo ikke større enn at jeg kan ta av linsene når jeg skal holde på med pirkearbeid. Det er sjelden jeg trenger se så godt på nært hold på jobben. Så jeg er blitt linsebruker.

Etter sjekken dro jeg til JYSK. Det var en del mennesker der, men jeg fant sengesettene jeg skal gi bort til jul - og sto i kø for å få betalt. Klarte det også. Etterpå dro jeg til det kjøpesenteret jeg har fryktet mest. Det har bare to inn-/utganger - en i hver ende av bygget - og butikkene ligger langs en innvendig gate. Jeg skulle kjøpe noe aktivitetsgreier til Vofsa, og valgte helt bevisst å parkere i motsatt ende av der butikken lå. Jeg fikk kjøpt greiene til Vofsa og gikk hele veien fram og tilbake i sakte tempo. Etterpå var jeg rimelig svett, og jeg hadde ikke lyst til å sette meg og ta en kopp kaffe eller noe sånt. Men jeg klarte det.

Og det kommer seg. Jeg får ikke lenger totalt panikk. Ubehag og mye motstand, og panikken som lurer under vannskorpa - men jeg klarer å holde den i sjakk så lenge at jeg får handlet. Det er et framskritt.

Da jeg kom hjem hadde jeg tenkt å være flink i huset. Jeg fikk ryddet og tørket støv, men så var jeg så trøtt at jeg la meg litt på sofaen - og hvor den timen ble av, vet ikke jeg. La meg nedpå etter en drøy tur med Vofsa også - og sov enda en drøy time - og likevel sov jeg hele natta og til langt ut på morgenen. Jeg har kjent meg veldig sliten etter ukas program, så jeg trengte det vel.

Jeg våknet en gang like etter at jeg hadde sovnet. Våknet av et brak og deretter høye stønn. Det var Halvdelen som hadde tråkket feil i trappa og falt ned over halve trappa. Han hadde slått seg kraftig, men hadde ikke brukket noe. Men jeg var rimelig kjapt oppe og ned trappa for å se hva som hadde skjedd. Da han klarte å reise seg og bevege alle deler, fant jeg ut at han hadde vært heldig.

I dag var han rimelig blå og gul, og han hadde fått et kutt på den ene armen. Han hadde ikke lagt merke til det i natt. Antagelig var det for mange andre steder som gjorde vondt i natt. Jeg har nå plastret ham sammen, for å dra til legevakta var uaktuelt for ham.

I dag har jeg tatt resten av huset støvsuget og vasket gulv, og har gått en veldig lang tur med Vofsa. Så i ettermiddag har hun ligget og sovet.

I morgen har jeg en av mins sitste maratondager før jul. Jeg skal først til legen, så til et heldagsmøte. Etter dette møtet har jeg en times pause før jeg skal på middag med en del ressurspersoner, men jeg må avslutte middagen slik at jeg rekker et møte kl. 18.30. Det betyr at jeg drar hjemmefra rundt halv ni og er hjemme igjen rundt halv ni om kvelden. Men det er den siste av slike dager, så jeg klarer nok den også. Må ringe Frøkna og få henne til å være litt hundevakt, for Vofsa kan ikke være alene så mange timer, selv om Halvdelen er hjemme på formiddagen.

I kveld skal jeg nye mitt ryddige og rene hus + TV'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nyt søndagskvelden. Takk for koselige besøk i boka mi selv om jeg har vært noe fraværende ellers på forumet. :klem:

God søndagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rent misunnelig av sånn husmoderlig ånd. Det er ikke sånn at jeg gror ned, men tror nok heimen kunne hatt godt av en omgang med støvfilla, ja. Får se om jeg får gjort en innsats i helga.

Mann ned trapp høres ut som en passe sjokkartet opplevelse da. Trapper skal man helst forsere på sine to ben. Godt han ikke brakk noe. Det som kan fikses med litt plaster går jo over innen rimelig tid.

Godt du er ferdig med maraton'en for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...