Gå til innhold

Bettie: Opus 3


Bettie

Anbefalte innlegg

Lørdag 8. januar

Tusen takk for oppmuntringer alle sammen. Jeg prøver å fortelle meg selv at jeg har gått et skritt til i riktig retning - om ikke annet, så et museskritt.

Fysj for et vær det har vært i dag. Det blåste så det ristet i huset. Men nå har jeg lært å "fortøye" pressenningen over veden, så den har holdt seg på plass i dag. Frøkna ringte og fortalte at hun måtte ta det med ro på flere veistrekninger, for floa førte til at sjøen sto over veien. Sinna dame denne Gudrun. Det har løyet litt heldigvis.

I går ettermiddag kjente jeg at jeg har noen muskler som ikke har vært veldig mye i bruk den siste tiden. Var litt småstøl, men det er borte i dag, og godt er det. For i dag har jeg ryddet ut jula. Jeg har pakken ned alle nissene og englene og alt annet julestæsj. Bort med alt det røde.

Julepalmen er også høstet. Tror den syntes det var greit, for den var nok ikke helt bekvem i sin nye rolle. Juletreet i vinterhaven får stå litt til. Der er det bare lys og ikke noe julepynt ellers. Det drysser ikke heller. Så litt til skal det få stå og gi lys.

Jeg hadde ikke laget noen ny nisse i år, så jeg var litt usikker på om det ville bli noen "årets nisse". Men det ble det heldigvis - fikk nemlig ei søt nissejente til jul. Jeg hadde tenkt å telle nissene igjen i år, men jeg glemte det. Men jeg har mange. Det blir spennende å se hva jeg har glemt å pakke ned, for jeg glemmer alltid noe pynt.

Kattungene klarer seg godt, og de trives på badet. De er blitt riktig så flinke til å bruke kassa, så de er renslige nå. Og godt er det. Men kattemor har begynt å legge fra seg litt her og der. Det er et dårlig tegn. Håper hun gir seg med det, ellers kan vi ikke ha henne.Kan ikke ha en katt som ikke er renslig. Håper hun bare er litt i "ammetåka".

Jeg træler litt med leksa mi, men jeg tror jeg begynner å se noe av det jeg er redd for - av sånne ikke-konkrete greier. Når jeg klarer å finne ordene som beskriver redselen, blir den jo mer konkret, og da går det an å jobbe med den. Jeg får prøve i hvert fall.

Poden kjører et selskap i kveld, sammen med en venn. De står for planlegging og matlaging etc. Det er fint at han får sånne små oppdrag mens han søker andre jobber. Han suger nok litt på labben mens han venter på jobb eller penger fra A-etat.

Halvdelen er hos en kamerat nå. Han har hjulpet frøkna litt før i dag. Se - der kommer han inn døra: det er fint, for de er han som står matlaginga her i huset.

Det er noen som ikke har fått skutt opp alle raketter enda, for der smalt det igjen ute. Bøllepusen er ikke veldig begeistret for slike smell.

I morgen skal jeg ta vare på dyrene - vaske bur og matskåler etc. Men det er vel omtrent det jeg skal gjøre. En lat formiddag skal jeg i hvert fall ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg hørte også raketter i går. jeg synes raketter er litt skummelt. Det smeller alltid litt for høyt.

Ja, det er mange som fornekter. Jeg vet veldig godt. Jeg har gjort det selv,i mange mange år. Men endelig kan jeg være den jeg er, og leve livet mitt som en hel person med mine egne følelser og tanker. Det er så flott!

Jeg hadde en merkelig, men spennende kveld i går.

Håper din var grei også.

Riktig fin søndag ønskes deg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 9.januar

Hei Aniola-Fisken. Koselig med gjenvisitt.

Håper kvelden var spennende på en positiv måte, bustetroll.

I dag har det vært en dag med nydelig, nestenvårvær. Stormen raste ganske krafitg rundt husveggen i natt da jeg la meg, og holdt på en stund. At vind kan bråke så mye, da.

Har hat en litt lat søndag. Bare vasket litt klær og tatt badet et tak. Ja og så gjørde rent til dyrene. Jeg er usikker på hva vi skal gjøre med kattemor. Hun gjør fra seg alle andre steder enn der hun skal. Jeg har vasket do-kassa, skiftet sand og gjort alt jeg tror er lurt, men det har ikke hjulpet. For å si det sånn - det er noe dritt.

Skvatre fikk fly litt i dag igjen. Hun er ingen elegant flyger. Hun ser ensten ut som en badmintonball med liten fart - vinglete og hvor høyden faller raskt. Og hun lander på nebbet svært ofte. Ja-ja. Det er vel ikke alle som er helt vellykket i fugleverdene heller. Men siden Skvatre er alene som fugl er jeg sikker på at hun tror hun er enestående.

Det er godt at jeg har hatt en rolig helg, for i morgen får jeg de hektisk. Jeg skal på trening igjen i morgen, og har allerede begynt å grue meg, selv om jeg klarte å gjennomføre en treningsøkt torsdag. Jeg skal i hvert fall prøve igjen.

Og så må jeg på et kveldsmøte i morgen - med mange mennesker - og jeg har en del av møtet. Det gruer jeg meg også til.

Det blir to utfordringer på en dag, og det er i meste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Millius

Hei.

Nå har jeg lest litt i den gamle dagboken din,og nå i den nye; Og du virker som en utrolig tøff dame,Bettie :)

Ønsker deg lykke til i morgen!

Klem fra Millius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen!

Selv om du gruer deg og vet det vil koste litt, så er jeg helt sikker på at du greier å gjennomføre begge deler! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du slutter ikke å imponere du, Bettie!

Jeg tror ikke jeg har sett maken til selvdisiplin i noe menneske, som det du oppviser!! Hadde jeg hatt en brøkdel av din selvdisiplin og din viljestyrke og pågangsmot, ville livet mitt ha sett veldig mye annerledes ut enn det gjør i dag.....

Du er sannelig en inspirasjon! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag 10. januar

Hyggelig med nytt besøk. Hei Millius!

Titt på deg, bustetroll.

Tror ikke jeg har så mye selvdisiplin, mysan. Jeg bare har ikke så mange valg.

Dagen i dag Væren, den har vært slitsom. Jeg gikk til treninga også i dag. I dag sørget jeg for å ha litt dårlig tid, så jeg måtte gå fort. Dessuten gikk jeg og telte skritt. En-to-tre --- hundre, og så på nytt igjen. Skritt mellom lyktestolper, skritt fra en ende av brua til den andre osv. På den måten kunne jeg ikke tenke på at jeg gruet meg, og kom helt fram til døra uten en liten på skulderen som ville ha meg til å snu.

Jeg trodde ikke det ville være så mange der så tidlig på ettermiddagen, men det var flere enn sist. Det ble kjempevanskelig - særlig når alle skulle ut og inn de samme dørene. Jeg fikk panikk - skikkelig, men jeg klarte å smette inn på do og fikk kontroll over den. Heldigvis var plassen ved døra ledig, så jeg fikk trent. Det var ikke fullt så ille denne gangen, men ikke forstår jeg hvorfor vi skal løpe rundt og stoppe på helt nye plasser. Jeg har med meg en vannflaske og setter den ved døra, så når jeg havner på "feil" sted, blir jeg brått kjempetørst og går for å ta meg en slurk vann - og da er jeg på plass igjen.

Hjemme rakk jeg akkurat å dusje og skifte før jeg dro avgårde til møtet. jeg ba om å få være tidlig i programmet, og et fikk jeg. Jeg hadde brukt tiden på jobben godt, så jeg var helt sikker på hva jeg skulle si og var helt sikker på temaet mitt. Det var ei dame med kneskjelv som sto foran forsamlingen, men jeg gjennomførte det. Jeg holdt ikke ut hele møtet, så jeg gikk etter at jeg hadde tatt min del, ellers hadde jeg vel begynt å grine. Jeg var kjempekvalm. Men - jeg gjennomførte det!!!!!

I morgen kveld må jeg også være med på et møte, men der skal jeg bare være til stede. Jeg har ikke ansvar for programmet. Siden dette er en del av den vanlige jobben min, må jeg bare overvinne panikken her, for jeg VIL tilbake i full jobb igjen. Klarer jeg det ikke, kan jeg ikke fortsette i jobben min, og det vil være et nederlag.

Så jeg må bare øve meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever ofte at det jeg gruer meg veldig til på forhånd, som oftest glir langt lettere enn jeg tror.

Og motsatt, dersom jeg på forhånd er passelig kjepphøy overfor noe som jeg innerst inne vet at jeg ikke er sælig komfortabel med, så rakner det ganske ofte og jeg sitter igjen med en fæl opplevelse.

Dette har på mange måter hjulpet meg, ved at jeg prøver å få meg selv til å like nervøsiteten i forkant - for det er jo et godt tegn, ikke sant? :-) Jeg er skjerpet og forberedt. Og det er jo sånn det skal være når man skal gjøre en jobb.

Jeg er forresten litt bekymret for den pippipen som vingler rundt i heimen din, Bettie. Tenk om han blir tatt for promilleflygning?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 11. januar

Takk, bustetroll. Lykkeønskninger hjelper.

Neier til deg, mysan.

Hei Mel-anie. Så hyggelig å se deg her.

Vet du Bertha, fjærkreet får snart startforbud. Den er ikke trygg der den skjener gjennom rommet mens den skvatrer - før den lander på nebbet - ofte bak et eller annet slik at den ikke kommer løs av seg selv.

Har lurt litt på hva som er blandet inn i fuglefrøet. kanskje den er dopa. Det er så mye rart i kosttilskudd har jeg hørt, og da kan det jo også være i frøene. Kanskje det er helt feil frø???

Tror jeg må ta en dopingtest på fjærballen, selv om jeg lurer på hvordan jeg skal få en pip til å tisse på et glass. Jeg har liksom ikke sett at den tisser.....

Promillekontroll kunne også vært noe å tenke på. Da kunne den risikert å havne i buret på vann og brød. Obs - det er jo sånn den har det nå, det......

Arbeidsdagen gikk sin skjeve gang. Det er et ganske stort press og mye uro på grunn av varslet om innsparing. Det blir mange spørsmål å svare på. Det ble en ganske lang dag.

Og jeg gikk på møtet i kveld. Det er godt å ha litt lange negler, for i lomma kunne jeg presse neglene inn i tommelen når panikken kom. Da fikk jeg noe annet å konsentrere meg om til jeg fikk kontrollen tilbake.

Men jeg ble veldig kvalm, så jeg har ikke orket noe mat etter at jeg kom hjem. Det er ikke så farlig, for jeg kan spise i morgen.

Jeg strever med leksa mi, men har kommet et lite skritt videre. Det å være tom, betyr å ha en fasade, et skall som viser noe annet enn innsiden. På innsiden av fasaden sitter et lite, redd vesen som prøver å være usynlig, og som er redd for at bløffen/fasaden skal bli avslørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

så hyggelig du er da :)

saksen trengst kansje ikke akkurat nå. Brukte min egen i går.. Var litt irritert, klipte av de kjempe lange lokkene mine.. :(

Angrer meg enormt nå :(

Jeg er visst magisk ja,har jeg fått høre. Flott :)

Jeg er litt gla i dag! Fine ting skjer, men det forandrer seg vel fort.

Alt vel med deg og dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 12. januar

Takk for go'klem, Væren

- og for tanker Mel-anie.

Dagen i dag har ikke vært så ille, bustetroll.

Det er kjempehyggelig at du stikker innom Mie. takk for klem og blomst. Står alt bra til med deg?

Fysj for et vær det har vært i dag. Det har blåst skikkelig, og strømmen har vært borte i perioder. Svært så sinna disse lavtrykksdamene er. Jeg satt på kontoret mitt og ante fred og ingen fare, og så ble det mørkt ute. Det kom noen vindkast som fikk løse gjenstander til å fare bortover, og det haglet som besatt. Det varte ikke lenge, men du verden for noen krefter. Jeg var glad jeg ikke kjørte da.

På jobben var det en vanlig dag. Hadde nok å gjøre så jeg slapp å sitte med beina på bordet og tvinne tommeltotter. Noe arbeid måtte jeg gøre to ganger, for vi hadde noen små strømbrudd - og da forsvant det jeg hadde jobbet med. Mellomlagring er visst lurt - har jeg forstått.

Da jeg kom hjem, sovnet jeg en halvtime på sofaen. Det har vært noen tøffe dager nå, og det kjenner jeg.

Frøkna undertegnet kontrakten på leie av ny leilighet i dag. Så nå skal det pakkes. Jeg skal hjelpe henne søndag. Skal være pakkeekspert. Det blir fint for henne å få ny leilighet, for den kjellerleiligheten hun har, den er ikke helt bra. Det er mye fuktighet der.

Nå får hun en nyoppusset leilighet i 2 etg på en gård, like ved der vennene hennes bor. Den er litt dyrere enn den leiligheten hun har leid til nå, men hun burde klare seg på den inntekten hun har.

Poden har i hvert fall gitt lyd fra seg, så jeg vet han er i livet. Nei da. han har det bare så travelt med alt mulig at han har ikke tid til å ringe mora si. Han skal få lov til å invitere meg på kaffe en dag.

Halvdelen har veldig mye å gjøre på jobben, så han er veldig sliten. I går hadde han sovnet før jeg kom hjem fra møtet. Det er en del fravær der, og da blir det mer å gjøre på de som er igjen. Han regner med noen ti-timersdager framover. Jeg håper kroppen og sindet hans tåler det, men jeg er usikker. Jeg ser nemlig noen av de gamle "syndene" titte fram igjen. Han tror han lurer meg, men det klarer han ikke. Det har jo gått så fint med ham så lenge, så jeg vil ikke at han skal få et tilbakefall. Jeg må snakke litt med ham om de signalene jeg oppfatter.

Kattungene begynner å bli store nå, og ganske aktive. Men de er veldig forskjellige av gemytt. Den ene kattungen er litt "se jeg bryr meg"-typen. Om søsknene biter ham i øret eller halen, så sitter han bare der - se jeg bryr meg. En annen er en kamikaze-katt. Hun kaster seg med dødsforakt ut fra hyller og lander med et klask i gulvet - bare for å klatre opp og kaste seg ut igjen. Det er også den som utfordrer Bøllepusen. Den tredje katten er alltid først når noe nytt skal prøves. Det var den som sto med alle fire beina i kattematen for å prøve hvordan det smakte. Den fjerde er en ertekråke. Den ligger på lur og går til angrep på kattemors hale.

Bøllepusen har vært svært korte turer ute i dag. Det er godt hun har korte ben og mange klør, ellers tror jeg vinden hadde tatt henne. Hun har bare gått ut fordi hun måtte.

Fjærkreet har jobba hardt i dag. Jeg hadde festet en bjelle i buret, for den liker å holde på med den. Men samme søren åssen jeg fester den, river hun bjella ned. Nå hadde jeg festet den med stårtråd - og bjella ligger i bunnen på buret. Fjærkreet er så fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...