Gå til innhold

Bettie: Opus 3


Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søndag 6. mars

Jo - jeg fikset selve møteformen, Cata. Får kanskje være fornøyd med det så langt.

Takk for helgeklem, Midnattsol, og for hilsen Aniola-Fisken.

I går brukte jeg dagen til huslige sysler. Så nå er alle klærne til svigermor vasket,tørket og brettet sammen. Fikk vasket det meste av vårt tøy også, men har noen runder med sengetøy og håndklær igjen. Ellers ble hybelkaniner og andre udyr ryddet ut. Lurte litt på å ta vinduene, men det var litt for kaldt til det, fant jeg ut. Utrolig mye energi i noen timer, altså.

Halvdelen stekte biff til oss, med gratinerte poteter til, og så var det selvfølgelig Grand Prix. Må jo liksom ha det med meg enda jeg ikke er spesielt interessert. Det er vel slik det er for mange.

Etter middagen hadde jeg en deppetur, og syntes veldig synd på meg selv. Hadde overhode ingen grunn, men jeg satt i kroken min og sippet litt. Det varte ikke så lenge, heldigvis.

I dag har vi hatt besøk. Satt igang vaffelpresa, jeg. Nystekte vafler er alltid bra. Var en tur i byen også. Det var så fint vær at en rusletur fristet. Det var ikke så mange som tuslet gatelangs i byen i dag, og en søndagsstille by er også koselig.

I kveld skal jeg lese litt. Må forberede et møte tisdag. I morgen skal jeg på kurs igjen. Har kommet inn i en kursstim, tror jeg. Det er et dagskurs og små forhold, så det skal gå bra.

Akkurat nå er det stille i huset. Både katter og fugl sover, og Halvdelen er ute. Jeg liker sånne stille stunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie

Jeg syns du har grunn til å være stolt av deg selv, jeg. Syns du taklet seminaret flott!

Vi ble sittende og se på Grand Prix på lørdag vi og - Storebror hadde fått med seg reklamen for det, og ville så gjerne se Wig Wam - for de hadde så fine klær :hoho: (Lurer på hvordan det kommer til å ende opp med den gutten....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Bettie :P

Er det ikke bare nydelig ute i dag? Det er jo rene våren - det lukter vår og temperaturen er helt nydelig.

Jeg har sovet lenge i dag, guttungen (nå tjueåring) og jeg satt oppe og pratet til klokken tre i natt, så vi var rimelig skutt da klokken ringte i dag morges. Han tok dagen fri, for de skulle bare i korketrekkeren, så han tenkte han kunne dra å trene istedet. Men han kom ikke så langt. Nå skal han på skolen for å øve revy. De begynner forestillingene på onsdag, så nå øver de døgnet rundt omtrent. Og her sitter jeg, med håret rett opp og ser at været ute er vakkert. Men jeg må hive meg i dusjen, for jeg skal ha et kurs i kveld. Ikke for kunder i dag, men for andre konsulenter. Det blir koselig. Og kanskje skal vi se "Stekte, grønne tomater" også - der spiller nemlig "Mary Kay" en liten rolle. Ikke personen, men muligheten.

Ha en fin dag, Bettie - og lykke til med alt du har foran deg. Det slo meg plutselig mens jeg leste litt bakover i dagene dine; kan det hende at du egentlig er litt for flink?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker bare innom for å ønske deg en (fortsatt) god uke. Min tur å jage hybelkaniner i morgen, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag 8. mars

Gratulere med dagen!

Du skal se det går bra med guttungen, AnnKristn. Har litt sansen for Wig Wam selv. De er bare toppen av en parodi på 80-tallsrockere.

Håper uka blir bra, Aniola-Fisken

Når er det revyen til sønnen skal oppføres, mysan? Revy er ofte moro - i hvert fall å sette sammen og lage. Det kan være moro å se også.

I går var jeg altså på kurs. Det var litt bedre denne gangen enn de tidligere kursene i denne rekka. Følte jeg fikk litt igjen - om ikke annet så en del tanker og ideer. og det er jo ikke så dumt.

Fikk skrevet litt også i går, på sorteringssidene mine. Tilslutt vil det kanskje hjelpe.

I dag har jeg hatt en tung dag hvor tårene har vært langt framme. Jeg har ikke grått, men det har ikke vært langt unna. Jeg dro på jobb, for der har det tårnet seg opp mens jeg har vært borte. Jeg fikk kommet et lite stykke ned i bunken, men det er MASSE igjen.

Nå skal jeg på kurs i morgen til torsdag. Jeg tar det som en eksponeringsøvelse. Det vil si at jeg vil fortsette å øve meg på det jeg synes er vanskelig. Men gjett om jeg gruer med. Jeg gruer meg mest til lunsjen og til pausene og til middagen og til - vel altså, jeg gruer meg.

Aldri så lite barnslig har jeg nektet å pakke kofferten før nå. Utsetter ubehaget liksom. Lillepusen har vært svært fornøyd med at jeg fant fram weekend-kofferten. Hun skal visst være med, for hun har krøpet inn i frontlommen på kofferten. Jeg må nok sjekke den før jeg drar i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillepusen har vært svært fornøyd med at jeg fant fram weekend-kofferten.

Du får ta med Lillepusen på tur da.... Kjæledyr skal jo ha beroligende effekt. Og når hun så gjerne vil være med, så.... Men fra spøk til alvor så blir du vel litt sterkere for hver gang du tøyer grenser? Selv om det kommer tilbakeslag innimellom. Synes du er tøff jeg. Ikke gi deg - du vinner til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt en fin kveld? Er det Frustrerte fruer og Joey på deg også på tirsdagskveldene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper morgendagen blir bedre :klem:

I morgen skal jeg se revyen vår, Manglerudrevyen. gleder meg, den har fått 5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Pågangsmotet og viljestyrken din imponerer meg gang på gang Bettie. Jeg synes du er innmari tøff!

Har lyst å gi deg en modighetsmedalje jeg :) *værsegod*

Men jeg stusser litt på denne jobben din, det er utrolig mye kurs og seminarer.. Hvorfor? sånn egentlig liksom.

Det virker jo som om du aldri får tid til å gjøre arbeidsoppgavene dine,og alltid har massevis å ta igjen. Eller er det bare slik akkurat nå? I perioder kansje?

Hva er det egentlig du jobber med? Om jeg kan spørre.

Håper det går fint på kurset denne gangen også. Du er kjempe flink. Glem ALDRI det.

stor bustis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Bettie. Lykke til på enda ett kurs. Håper pusen greide å snike seg med deg, slik at du får en puseklem når du minst venter det i løpet av dagen/kvelden. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 8. mars

Du skal se det går bra med guttungen, AnnKristn. Har litt sansen for Wig Wam selv. De er bare toppen av en parodi på 80-tallsrockere.

Var ikke ment som kritikk mot WigWam - bare ser for meg at guttungen forlanger å gå rundt i sølv skimrende tettsittende dress med fuskpels på skuldrene..... :ler:

Men jeg skal vel ikke skrike for høyt - Jeg ELSKET Mötley Crüe på 80 tallet og syns de var råstilige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag 10.mars

Lillepusen ble ikke med meg, Cata, men jeg måtte hale henne ut av sidelommen.

Frustrerte fruer er en del av tirsdagskvelden, Midnattsol.

Hvordan var Manglrerudrevyen, Aniola-Fisken. Like bra som terningkastet antydet?

Jeg jobber som mellomleder innen det offentlige, og vi er inne i et stort og vanskelig omstillingsarbeid med nedskjæringer hele tiden, bustetroll. Men det har vært en kurs- og møtestim akkurat nå. Det roer seg litt i april.

Det hadde vært fint å ha en malende pus på fanget på seminaret, men jeg halte lillepusen ut og lot henne være igjen hjemme, Vigfa.

Det var mange råstilige typer på 80-tallet, ja, AnnKristn.

Jeg er hjemme igjen, nå, etter en seminartur. Og jeg er ganske sliten. Men det gikk bedre denne gangen enn sist. Jeg fikk rom ganske tidlig, og jeg hadde forberedt meg til lunsjen. Jeg hadde bestemt meg for å vente til de fleste hadde forsynt seg, men så ble jeg tipset om at det var lite kø ved kaldmaten, så jeg snek til meg litt mat - uten kø.

Jeg fikk spist litt lunsj - hurra.

Middagen var fortsatt et vanskelig kapittel, men jeg gjennomførte middagen også. Jeg gikk opp på rommet mitt etter at maten var spist. Den smakte meg ikke akkurat, men jeg var der og deltok i samtalen.

Til lunsjen i dag benyttet jeg meg av kaldmatsknepet, og spiste derfor samtidig med de som hentet seg varm mat. Tok meg litt dessert i dag (to turer til matbordene, atså)

Programmet var bra første dag, men i dag var det dårlig. Det ble mange krusseduller på arkene mine.

Det er ikke helt enkelt å skrive nå, for lillepusen bruker den ene armen min som sovepute. Kan jo ikke vekke henne der hun sover så godt.

I morgen er det vanlig jobb igjen. Jeg håper fristen på en av oppgavene mine er utsatt, ellers blir det vel hektisk. Men det er snart påske nå, og det blir deilig.

Tror jeg får legge meg tidlig i dag, for jeg sov ikke mye natt til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige katter det høres ut til at du har. Vi har to stykker selv - og de blir behandlet som om de var våre egne barn... Utrolige dyr! (Har alltid hatt katt, og kunne ikke tenke meg å være foruten).

Håper du får en god dag og en kjempefin helg!

AnnKristn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper helgen din har vært fin, Bettie!

Her har vi hatt en rolig og koselig hjemmehelg, som vi vanligvis har med tre unger i huset. Det er jo ingenting som slår en deilig fredags- og lørdagskveld med god mat, drikke og fjernsyn sammen med sine kjære! Er litt stuegris, jeg - og skjemmes ikke egentlig av å si det!

Nå står det noen 40 års dager for døren framover, så det blir visst sosialt nok, når alt kommer til alt...

Hr. Sau mekker kjøttkaker til middag, og jeg har satt en diger bolledeig som jeg skal trylle fram litt forskjellig fra; rosinboller, skillingsboller, skoleboller og helt vanlige hveteboller! Her er det litt ulike ønsker ute og går!

Ha en fin søndag, og en god, ny uke, Bettie! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 13.mars

Er enig med deg i at katter er noen spesielle dyr, AnnKristn.

Takker for gode helgehilsner Anea, Vigfa og Cata.

Ser ikke noe galt i å være stuegris, Væren. Det er en god egenskap å kunne kose seg hjemme.

Fredag var det fullt kjør på jobben. Fraværet er fortsatt stort, og det merkes. Dessuten fant maskinen min ut at den overhode ikke ville knyttes opp til noe nett, så da måtte jeg låne meg en annen kontorplass mens jeg ventet på at IT-avdelingen hadde tid til å finne ut hva som var galt. De kom i løpet av dagen, heldigvis.

Hjemme gjorde jeg minst mulig, ble en lang, god TV-kveld.

I går tok jeg huset fatt, med støvklut, støvsuger og langskaft måtte hybelkaniner etc gi tapt. Lillepusen har vært veldig fasinert av fjærkreets mat, og har flere ganger forsøkt å få tak i den. Hun klarte å rive ned matstasjonen slik at gulvet var dekket av fuglefrø. Det er ikke morsomt med fuglefrø ut over gulvet. Og når maten var tilgjengelig, mistet Lilepusen selvagt interessen for den.

Stakkars fjærkre. En av kattene har tydleigvis fått tak i halefjærene dens. De har vel stukket ut av burets sprinkler. Så nå har vi fugl uten halefjær. Den var en elendig flyver før den mistet fjærene, men uten halefjær går den rett i bakken. Den ser litt ribbet og rar ut.

På kvelden kom begge de håpefulle hjem til foringsstasjonen. Vi skulle ha fondue og gratinerte poteter, og da kjenner de sin besøkelsestid. Frøkna skulle jobbe, så hun ble ikke så lenge. Poden hadde bedre tid. Han skulle dessuten hilse på PC'n til mor, så han var her fortsatt da jeg gikk og la meg. han hadde dratt hjem i løpet av natta.

I dag har jeg vasket flere maskiner med klær. Skal snart henge opp neste vask. Og så har jeg vært på boligmesse. Det er jo ingen drømmesituasjon for meg, men Halvdelen var med, og da gikk det mye greiere enn jeg fryktet. Klart jeg kjente at det var ubehagelig, og klart jeg hadde lyst til å stikke av, men jeg så hele utstillingen før jeg gikk ut.

Noe mer har jeg ikke planer om i dag. Jo må forberede litt til jobben, så jeg har vel en time eller to jobb der.

I morgen er det vanlig jobb. Det vil si, jeg starter litt tidligere, for jeg har byttet med ei som skal på møter i morgen. Jeg har en del registreringsjobb å gjøre, derfor byttet vi i morgen, og jeg kan droppe møtet.

Nei -. får henge opp klærne. Skal sette igang en hånklemaskin også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...