Gå til innhold

Bettie: Opus 3

Bettie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Bettie, fikk du handla glitter og stas?

Sørg for å glitre skikkelig i morgen, da. Det klarer du sikkert om det så blir uten det innkjøpte glitteret!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 2. desember

Jo - jeg skal nok glitre. Vi damene har blitt enige om å overdrive blitte-litt, så jeg har trålet smykkeskrin og andre steder etter stæsj som kan glitre. Har til og med puttet på en glitrende nål på veska mi.

Jeg har ikke så mye glittergreier, men har jo noe gammelt som kan brukes. Skal skrive en beskivelse når jeg har funnet fram alt.

Akkurat nå sitter jeg med en liten pusunge på fanget. Den sover der når jeg sitter stille. Frøkna vår har jo gitt den bort, men den er ikke hentet enda.

Halvdelen sendte jeg i seng for en stund siden. Han var blank i øya, hostet og nøs og hadde vondt i kroppen. Ligner veldig på influensa. Håper ikke han smitter meg. Har ikke tid til det.

På jobben har det vært et rotterace i dag. Det er mye sykdom for tiden, og da blir det mer å gjøre på de som er igjen. Og det er frister som nærmer seg faretruende. Fikk unna noen sånne "fristoppgaver" innimellom telefoner og mas. Kjente at jeg var litt stresset da jeg kom hjem. Det tok litt tid å dale.

Men - da fikk jeg nå vasket et par maskiner med klær mens jeg ventet på å få kroppen ned i hvilemodus. Og så måtte jeg rydde litt opp etter kattekreket. Jeg glemte å legge duksnippene opp på bordet da jeg gikk i dag, og da har en liten pus hengt seg i dem slik at blomstervasen veltet og alt på bordet var vått. Kjedelig lærepenge.

Halvdelen hadde kjøpt trådløst tastatur til arbeidsmaskinen vår, så jeg har montert det i kveld da. Måtte jo sjekke hvordan det var.

I morgen blir det en lang dag, så jeg tror jeg bør finne senga snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper halvdelen blir fort bra igjen, og at du får glitret skikkelig på fredag! Jeg har også lyst på glitre-fest!!! Kanskje jeg må arrangere en selv? :roll:

Ha en fin torsdag, Bettie!

Nattiklem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Bettie! Litt sent å gratulere med dagen nå, men jeg gjør det allikevel!

Glitrefest hørtes ut som en morsom ide synes jeg - det skal jeg kanskje ha som tema på min neste jentefest - hvis jentene er innstilt på å glitre da. Det vet jeg jo ikke. Men det blir litt mer fest da liksom.

Nå skal jeg være flink jente og sende ydmyke mailer til alle mine kreditorer, og de er ikke få, men jeg må prøve å ordne det sånn at jeg ikke får enda mer gebyrer mens jeg prøver å betale meg nedover i bunken.

Og så skal jeg finne frem gåstavene mine og ta meg en skikkelig runde - nå får det være slutt på latskapen.

Ha en fin torsdag og en fin helg, Bettie!! (I tilfelle jeg ikke er her i helgen eller før, mener jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Håper du har det bra - så du hadde vært innom i boka mi før jeg stengte den.

Ha en fin slutt på uka og en fortreffelig helg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 3. februar

Du kan lage en glitre-fest, du, Væren. Tenk deg glittersprayet ull - Det må være lekkert, det.

Takk for bursdagshilsen, Naturelle.

Gode klemmer er alltid velkomne, Aniola-Fisken¨og bustetroll.

En bursdagshilesn kommer aldri for seint, mysan. Det er en tøff jobb du har foran deg. Lykke til.

Hyggelig at du er innom Lizbeth. Rakk så vidt innom deg før du stengte.

Nå vil jeg snart ha en rolig dag på jobben, men det er ei drøy uke med masse jobb framover før det (kanskje) blir litt roligere igjen. Det er bare sånn det er.

Jeg har en rabiat kattunge her. Milde himmel så skarpe klør hun har. Det er IKKE godt nåt hun går til angrep på en farlig fot. Men hun er nå søt, da.

Det ble en lang dag i dag. Først på jobb, og så i full fart til Oslo på oppgaveseminar. Skulle legge fram deler av forprosjektet vårt i dag. Det er tungt å holde på ut over ettermiddagen og kvelden. Var ikke hjemme igjen før halv ti, men jeg fikk nå med meg siste del av håndballkampen. Synd gutta ikke var gode nok i dag.

Skal legge meg nå, for det blir hektisk i morgen. Har et ganske sent møte (på en fredag - æsj), og skal rekke å gjøre meg klar til å glitre på kvelden.

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg snart ha en rolig dag på jobben, men det er ei drøy uke med masse jobb framover før det (kanskje) blir litt roligere igjen. Det er bare sånn det er.

Kan skrive under på den der!!!

Men hos oss er det visst ikke mye håp om roligere tider på de første par ukene. :-x

Ha en glitrende kveld, Bettie...... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 5. februar

Takk for hilsen, Cata. Jeg håper jo stadig at det skal bli roligere på jobb, men i og med vi er litt unnerbemannet, vet jeg at det er lite sannsynlig. Håper likevel.....

I går glitret jeg skikkelig.

Det var en vellykket fest. Vi starter alltid tidlig, for før selve festen begynner, har vi en eller annen form for rebusløp - enten til fots eller pr. bil. Vi vet aldre hva vi skal, men stiller i skikkelig turutstyr, men penklær pakket i sekken.

I går var intet unntak. Vi var delt inn i lag, og laget jeg var på kom på andre plass, slått med usle to poeng. Vi vant heder og verdighet, men ikke vandretrofeet.

Så var det dusjing og stæsjing. Det var da jeg fant fram glitteret mitt. Tiara - innkjøpt på Glitter, sort drakt med søvskimmer og strømper med glittereffekt. Store strass-øredobber, kjede og armbånd som hører til - og glitterspray i håret. Rene juletreet med andre ord. Men vi glitret alle vi damene. Og med tiara på toppen var vi rene miss World opptoget.

Masse god mat var det også, og både damenes og herrees tale. Det var heller ikke magel på drikkevarer.

Jeg orket ikke bli helt til slutt. Det gikk nemlig greit så lenge vi var ute og holdt på med rebusene, men jeg syntes det ble litt vel mye å forhold meg til etterhvert som kvelden skred fram. Det ble litt for tett for meg. Men - jeg turte være med, og selv om jeg dro tidlig, tror jeg ikke noen reagerte på det. Holdt til over tolv i hvert fall.

I dag skal jeg hjelpe frøkna litt, så jeg får snart sette i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så fint at du dro,og at du faktisk klarte å hygge deg litt i allefall :) Man må ta et skritt av gangen vetdu,og du imponerer til stadighet :)

Ønsker deg en fortreffelig helg, kos deg masse i kveld du.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med andreplassen. :klappe:

Og det er vel ikke så galt å "holde ut" til over 12 vel?

Synes du er flink, jeg. :)

Etter den tid begynner uansett de fleste fester å bli litt "slitne". Og det er jo moro å være med en stund selv om det blir litt overbelastning etterhvert? Da er det jo bare å gjøre som du gjorde, gå litt før det blir for mye for en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så kjekt å høre at festen var vellykket :)

Liker sånne temafester,skal foreslå glitrefest for vennegjengen her,jeg!

Tusen takk for mange gode ord i dagboken min,de setter jeg virkelig pris på :klem:

Ønsker deg en fortsatt fin helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag 6.februar

Takk, bustetroll. Jo - tror jeg skal være litt stolt av at jeg klarte å gå. Og tolv er kanskje ikke så galt, Cata. Det er i hvert fall enda hyggelig og ikke for mye fyllerør og uberegnelige mennesker da. Det er moro med temafest, ja, Anea. Takk for ønsker, Aniola-Fisken.

I går dro jeg til frøknas leilighet. Hun skulle jobbe, så jeg fikk nøkkelen, og så pakket jeg ut for henne. Hun jobber så mye at hun har ikke fått tid til å ordne så mye selv. Men nå er pappeskene tomme, og skapene fulle, og klærne i skapet, så nå kan hun bare bo seg til og flytte rundt på ting slik hun vil ha det. Jeg vet jo litt om hvordan hun vil ha det, så helt galt er det vel ikke det jeg har gjort. Jeg jobbet ganske jevnt, og var ferdig på fire timer. Da var også vaskemaskinen montert.

Var en tur innom svigermor også. Halvdelen kunne ikke besøke henne siden han er så forkjølet og svigermor ikke bør smittes. Handlet litt til henne og gikk gjennom en stor bunke med post hvor mer enn halvparten kunne kastes. Hun har ikke helt grepet på hva som er hva. Skal undersøke en del ting for henne også, og skal søke om bostøtte for henne. Det er ikke bare-bare å være henne, men hun klager så mye, og er en ganske krevende dame. Hun trenger jo mye hjelp, men ikke snakk om å søke plass i en omsorgsbolig. Hun skal dø der hun bor nå - basta.

I dag har jeg bare ryddet litt og vakset klær. Var en liten tur ute også, men det blåste så surt at det bare ble en liten tur.

Vi har fortsatt en kattunge her. Frøkna har ikke fått tak i hun som har bestilt den. Fy søren så skarpe tenner og klør den har. Den gikk til angrep på tærne mine for lit siden, og det var ikke behagelig, Men nå ligger den vakkert på fanget mitt og sover. Kattungen har oppdaget fuglen nå, og tidligere i dag fant jeg den sittende på toppen av buret. Fjærkreet satt svært liten pris på det.

Halvdelen er mye bedre, og det er godt. Han hoster fortsatt, men feberen har sluppet taket. Nå ligger poden rett ut. Jeg har sagt at han kan bo hjemme når han er dårlig, men han syntes det var greit nok å være syk alene. Han vet at han bare kan ringe hvis han blir verre, så kan jeg ta meg en tur og leke sykepleier.

I morgen har jeg en laaang dag foran meg. Jeg skal på kurs (er et MÅ kurs), men må innom jobben først. Så må jeg få trent i morgen, og håper jeg rekker det. På kvelden må jeg stille på et møte igjen, men håper jeg kan forsvinne etter en time. Maratondag, altså, både i tid og i forhold til å øve meg på ekle situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ønsker deg en riktig god uke også :)

Så bra du behandler barna dine. kansje en rar ting å si men... det er vel sikkert slik det egentlig er og skal være..

natta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...