Gå til innhold

"Norwegians work from home"

Fiorella

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv kom jeg sjeldent over 50-60 per time men jeg har litt flink pike syndrom og var supernøye med logginga. Det er dét som tar mest tid for hver melding

Anonymkode: bc9f7...88d

Okei, ja blir litt sånn. Hvertfall fra starten. Har du sluttet eller jobber du der enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

On 1/13/2019 at 6:45 PM, Jente955 said:

Okei, ja blir litt sånn. Hvertfall fra starten. Har du sluttet eller jobber du der enda? 

Eg anar ikkje om hainn jobb deir endo! Men eg har ein lønnslipp som ser så herren ut! 

Eg må sei meg mektig nygd med deina lønnslippen heir! 

Detta her er altså på ei veka! Eg kan ikkje forstå ka dei prater om svindel? 

Yessa.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Hvordan klarer dere skrive så mange meldinger? Jeg komme aldri over grensa i ukene. Har kanon mange utbetalinger så venter for jeg klarer jo ikke komme over grensa.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 11.1.2019 den 22.33, AnonymBruker skrev:

Dette er lønnseddelen som viser hvor mye jeg har tjent inn og DnB kontoen min hvor jeg har penger fra dem. Så forklar meg det igjen at jeg er en løgner ??:)

IMG_9877.PNG

IMG_9878.PNG

Anonymkode: 472ba...2a2

Elsker hvordan de skriver "vill" og ikke "vil", og "utbelat" og ikke "utbetalt".

Høres hyper seriøse ut... 

Anonymkode: 773fe...099

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.1.2019 den 10.50, lageinnyemail skrev:

Eg anar ikkje om hainn jobb deir endo! Men eg har ein lønnslipp som ser så herren ut! 

Yessa.pngæ

Hva er " forhond"? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 1/31/2019 at 10:50 AM, lageinnyemail said:

Yessa.png

Hvor mye er det per melding og hvor mange meldinger må man skrive i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 31.1.2019 den 10.50, lageinnyemail skrev:

Yessa.png

Ble medlem på KG for 5 timer siden og skriver uforståelig  😂😂😂😂

Like dårlig som språket på "lønnsslippen" din. Herregud.. 

Anonymkode: a1a99...ad0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber med det også, og forstår ikke i min villeste fantasi hvordan det kan være så mye utbetalt. Da må man sitte med dette 24/7.. og det er ikke så mye jobb at det går an. Jeg ble medlem her i dag pga jeg ville kommentere denne tråden med et ærlig svar og ikke skryte dette opp i skyene.. for det er ræva mye jobb hvis det skal lønne seg..  men kan bekrefte at man får utbetalt altså, det har aldri våre noe styr med det. Men nå ha tjent over 50euro for å få utbetaling da.. 

Anonymkode: e98ef...dbd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med det også, og forstår ikke i min villeste fantasi hvordan det kan være så mye utbetalt. Da må man sitte med dette 24/7.. og det er ikke så mye jobb at det går an. Jeg ble medlem her i dag pga jeg ville kommentere denne tråden med et ærlig svar og ikke skryte dette opp i skyene.. for det er ræva mye jobb hvis det skal lønne seg..  men kan bekrefte at man får utbetalt altså, det har aldri våre noe styr med det. Men nå ha tjent over 50euro for å få utbetaling da.. 

Som du ser litt opp i tråden, samme side, så er det klart at det er overraskede at det kan bli så mye utbetalt,  siden det blir "utbelat".  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja jeg har sett lønnsslippene da jeg mottar de selv, men jeg forstår ikke hvordan det går an å få så høyt beløp😅 stavefeil er det jo pga de som prøver og skrive norsk ikke er norske. Sier jo seg selv da lønna er i euro osv.. forstår ikke poenget med å henge seg opp i skrivingen. Jobba i klesbutikk en gang der regnskapsføreren var inder. Forsto ikke mye av mailene fra han som liksom var på norsk heller. Men det betyr lite så lenge pengene kommer på konto. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har sett lønnsslippene da jeg mottar de selv, men jeg forstår ikke hvordan det går an å få så høyt beløp😅 stavefeil er det jo pga de som prøver og skrive norsk ikke er norske. Sier jo seg selv da lønna er i euro osv.. forstår ikke poenget med å henge seg opp i skrivingen. Jobba i klesbutikk en gang der regnskapsføreren var inder. Forsto ikke mye av mailene fra han som liksom var på norsk heller. Men det betyr lite så lenge pengene kommer på konto. 

Jeg trodde at det var ett norsk firma. Og da forventet jeg at de skulle kunne skrive korrekt norsk.

Søkte nettopp opp det, og legal owners er registrert på Seycellene. 

Screenshot_20190717-230800.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du fortelle hvor mange meldinger man må skrive i uka og hvor mye man får per melding nå?

Jeg jobba med det tidligere og likte det greit nok (ikke mange alternativ for oss i utlandet som vil ha en ekstrajobb over nett), men jeg har hørt at de har gått ned i lønn pr melding og at de har økt minimumskravet for antall mld per uke.. Jeg syntes det noen uker var stress å få til de 350 som var da, så om det er økt er jeg ikke interessert i gå tilbake.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei Anonym!

Jeg jobber med dette selv og jobber 3 ganger i uken. Det vil si fra morgen til ettermiddagen, fra klokken 8 til ca 15:00, skriver da 2100 meldinger til sammen. Det er 700 meldinger og jeg tjener litt over 4000 kr i uken. Nå på sommeren arbeider jeg litt mer, kan komme opp til 4000 meldinger. Da har jeg kommet opp til ca 6000-7000 kr, kommer an på bonus og peakhours. Flott for de som er studenter eller bor i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei Anonym!

Jeg jobber med dette selv og jobber 3 ganger i uken. Det vil si fra morgen til ettermiddagen, fra klokken 8 til ca 15:00, skriver da 2100 meldinger til sammen. Det er 700 meldinger og jeg tjener litt over 4000 kr i uken. Nå på sommeren arbeider jeg litt mer, kan komme opp til 4000 meldinger. Da har jeg kommet opp til ca 6000-7000 kr, kommer an på bonus og peakhours. Flott for de som er studenter eller bor i utlandet.

Så du får 1,9kr per melding..?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle hvor mange meldinger man må skrive i uka og hvor mye man får per melding nå?

Jeg jobba med det tidligere og likte det greit nok (ikke mange alternativ for oss i utlandet som vil ha en ekstrajobb over nett), men jeg har hørt at de har gått ned i lønn pr melding og at de har økt minimumskravet for antall mld per uke.. Jeg syntes det noen uker var stress å få til de 350 som var da, så om det er økt er jeg ikke interessert i gå tilbake.. 

Nei da har de gått kraftig ned om det va så mye før, der hadde jeg aldri klart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
12 minutter siden, Sirah said:

Av rein nysgjerrighet, dere som jobber med dette. Betaler dere skatt?

Jeg gjorde det da jeg drev med det ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 18.7.2019 den 13.18, AnonymBruker skrev:

Hei Anonym!

4000kr brutto for nærmere tre hele arbeidsdager er ikke godt betalt, akkurat. Regner med du ikke får feriepenger heller? 

Anonymkode: 6ec1e...d83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det da jeg drev med det ja

Enkeltmannsforetak da eller? Er tekster momspliktig? Ser bare for meg at mange kanskje lett kan gå på en smell her 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.7.2019 den 17.12, Sirah skrev:

Enkeltmannsforetak da eller? Er tekster momspliktig? Ser bare for meg at mange kanskje lett kan gå på en smell her 🙈

Må starte enkelmansforetakt ja. Og selfølgelig betale skatt. Men du kan jo tjene en del før du blir skattepliktig. Og er ikke momspliktig nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...