Gå til innhold

Hvordan finne ei som ikke ligger rundt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi lever i 2017, så jeg tror du må innse at du enten må lete blant de religiøse miljøene, eller oppdatere dine holdninger etter nåtiden. :) 

Anonymkode: b2425...6e4

Heh.. "oppdatere dine holdninger etter nåtiden". Ok.. dyresex - ok. Obligatorisk homoerotisk opplevelse (selv om du egentlig ikke vil) - ok. Minst 100 sexpartnere - ok. Seriøst, skjerp deg

Anonymkode: df618...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snuppi
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, all forskning bør tas med en klype salt. Men her er forskningen ganske unison på at mange sexpartnere er en indikasjon på at man har lettere for å være utro. Så da blir det gambling med psykisk helse om man er modig og satser på noen med utagerende fortid. 

Kan være mange grunner, men tenker de med mange partnere er flinke til å skille mellom sex og følelser, og derfor ikke ser det som så big deal. Eller om man har stor sexlyst og forholdet er i en dårlig fase, vil det være lettere å bare ha seg for å få ut frustrasjon og spenninger.  Jeg dømmer ingen, bare viser til vitenksapen som jeg velger å tro på. 

Anonymkode: fd638...f5b

Det handler ikke om antall sexpartnere, det handler om du er trofast eller ikke. En forsking angående dette fra USA tar jeg aldri seriøst. Selv om vi bor i et vestlig samfunn er vi forskjellige fra amerikanere. 

Utro kan et menneske være uavhengig av seksuell fortid. Mennesker forandrer seg og ønske om å ha sex med andre kan oppstå dersom det er tørketid hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei ikke alle forhold har problemer, da re man i feil forhold om man har såpass problemer at man ikke er lykkelig

Problemet er at så snart det dukker opp et problem så føler man seg ulykkelig! Det er en reel følelse der og da, men går ofte over når de gode stundene melder seg, og en ting skal jeg garantere deg, at leter du etter et forhold der du ikke får den følelsen i perioder vil du aldri kunne leve i et lengre forhold. De fleste opplever at de seriøst må jobbe for sitt forhold når den første forelskelsen er over, og den harde hverdagen kommer, for den gjør alltid det.

Mange løser det med å avslutte, og lete på nytt, for så å befinne seg nøyaktig i samme situasjon x antall år etter i et nytt forhold. Er enig i at om hverdagen består i kun krangel og konflikter og mer negativt en positivt og samarbeidet skranter på alle kanter over lang tid, at det da må vurderes hva man faktisk holder på med. Men alt for mange gir opp alt for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snuppi skrev:

Det handler ikke om antall sexpartnere, det handler om du er trofast eller ikke. En forsking angående dette fra USA tar jeg aldri seriøst. Selv om vi bor i et vestlig samfunn er vi forskjellige fra amerikanere. 

Utro kan et menneske være uavhengig av seksuell fortid. Mennesker forandrer seg og ønske om å ha sex med andre kan oppstå dersom det er tørketid hjemme. 

Ja, dersom man er nymfoman.

Anonymkode: df618...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Problemet er at så snart det dukker opp et problem så føler man seg ulykkelig! Det er en reel følelse der og da, men går ofte over når de gode stundene melder seg, og en ting skal jeg garantere deg, at leter du etter et forhold der du ikke får den følelsen i perioder vil du aldri kunne leve i et lengre forhold. De fleste opplever at de seriøst må jobbe for sitt forhold når den første forelskelsen er over, og den harde hverdagen kommer, for den gjør alltid det.

Mange løser det med å avslutte, og lete på nytt, for så å befinne seg nøyaktig i samme situasjon x antall år etter i et nytt forhold. Er enig i at om hverdagen består i kun krangel og konflikter og mer negativt en positivt og samarbeidet skranter på alle kanter over lang tid, at det da må vurderes hva man faktisk holder på med. Men alt for mange gir opp alt for tidlig.

Har aldri vært ulykkelig, man er uenig, men aldri gått så langt at det har gjort meg mindre lykkeig av den grunn. Har vært gift i 20 år, så jeg har nok ikke noe problem med å leve i et lengre forhold.

Er helt enig i at folk gir opp for lett, men når man har prøvd "alt" og ingenting blir bedre, er det utelukkende bedre å være lykkelig alene/med noen andre, enn å bli i et dårlig forhold - for alle sin del. Og jo det er mye mer skadelig for barn å vokse opp og tro at forhold skal være ulykkelige og at man ikke skal gjøre som man vil med sitt eget liv. Bedre å ha to lykkelige foreldre som gir deg kjærlighet på hver sin kant, enn to ulykkelige som er sammen pga deg.

Anonymkode: 76661...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er helt enig i at folk gir opp for lett, men når man har prøvd "alt" og ingenting blir bedre, er det utelukkende bedre å være lykkelig alene/med noen andre, enn å bli i et dårlig forhold - for alle sin del. Og jo det er mye mer skadelig for barn å vokse opp og tro at forhold skal være ulykkelige og at man ikke skal gjøre som man vil med sitt eget liv. Bedre å ha to lykkelige foreldre som gir deg kjærlighet på hver sin kant, enn to ulykkelige som er sammen pga deg.

Hva vet du om dette? Jeg har gamle foreldre som oppfører seg som et gammelt ektepar, når jeg tenker over det var det uenighet under hele oppveksten min, men jeg hadde da verdens beste hjem, led ingen nød overhodet. De lever sammen idag også :)  Selv om de har hatt sine slag. Hvor ulykkelige de har vært skal jeg ikke uttale meg om, men den lett forklarte vedtatte sannheten der kjøper jeg bare ikke. Mange som kommer fra oppløste familier som får store problemer også, så det gjelder å være litt nyansert. Ulykkelig er en abstrakt følelse, ofte bunner det i drømmene om at gresset er grønnere på andre siden. Langt ifra et det forholder seg slik hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo poenget mitt, det at du ikke ser noe problem med det - et et problem. Det er diskriminerende og helt feil, man skal da ikke kjemmes for å ha frivillig sex, om man er pen eller stygg, om man prøvde hardt for å få det eller ikke, når resultatet og grunnene er de samme. Du må jo ha det veldig vondt med deg selv som ser så ned på andre enn deg selv? Du er en av de få mest overpriviligerte menneskene på jorden, og du klarer å sutre over en ting du ikke får til, fordi kvinner ikke vil ha sex med deg. JO, det er "buhu". Gå til psykolog og få hjelp med problemene dine.

Anonymkode: 76661...2e5

Jeg må ha det så vondt med meg selv, du slutshamer du også akkurat som alle andre kvinner og menn. Det er helt vanlig og har vært det i generasjoner.

Endret av squidboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Hva vet du om dette? Jeg har gamle foreldre som oppfører seg som et gammelt ektepar, når jeg tenker over det var det uenighet under hele oppveksten min, men jeg hadde da verdens beste hjem, led ingen nød overhodet. De lever sammen idag også :)  Selv om de har hatt sine slag. Hvor ulykkelige de har vært skal jeg ikke uttale meg om, men den lett forklarte vedtatte sannheten der kjøper jeg bare ikke. Mange som kommer fra oppløste familier som får store problemer også, så det gjelder å være litt nyansert. Ulykkelig er en abstrakt følelse, ofte bunner det i drømmene om at gresset er grønnere på andre siden. Langt ifra et det forholder seg slik hele tiden. 

Fordi jeg har gjort undersøkelser på det og deltatt i en rekke relevante studier. De fleste er enige i at de heller vil ha lykkelige foreldre enn det motsatte. Og jo, det er bedre at de skilles og er lykkelige - enn å vokse opp med kvinnenedsettende verdier og diskriminerende fedre som oppdrar de til å tro at verdien dems sitter mellom bena dems. 

Anonymkode: 76661...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har gjort undersøkelser på det og deltatt i en rekke relevante studier. De fleste er enige i at de heller vil ha lykkelige foreldre enn det motsatte. Og jo, det er bedre at de skilles og er lykkelige - enn å vokse opp med kvinnenedsettende verdier og diskriminerende fedre som oppdrar de til å tro at verdien dems sitter mellom bena dems. 

Anonymkode: 76661...2e5

Gjesp. Skilsmissebarn er ingen ukjent bivirkning av ansvarsløse, egoistiske foreldre som bare tenker på seg selv. "Buhu, jeg er ikke lykkelig". Nei, så se til helvete å ta deg sammen da :) Slutt å sutre, slutt å tenke på deg selv hele jævla tida. Ta deg sammen og finn andre gleder i livet i stedet for å sitte i en pytt av selvmedlidenhet og grine. VOKS OPP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, squidboy skrev:

Jeg må ha det så vondt med meg selv, du slutshamer du også akkurat som alle andre kvinner og menn. Det er helt vanlig og har vært det i generasjoner.

Kan ikke du åpne en lærebok snart og slutte å komme med de fordummende innleggene dine?! Grunnen til at menn får"klapp på skulderen" er ikke fordi de er så jævla flinke som du fremhever det som, oisann de fikk seg sex gitt, diplom og ballonger til dere! Det er menns måte å undertrykke og kneble kvinners seksualitet, som du sier har gjort det i generasjoner, ja sånn som de gjør i enkelte religiøse land også, da eller? Ikke vær stolt av og bruk det som et argument:)

 

Anonymkode: c0920...b0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har gjort undersøkelser på det og deltatt i en rekke relevante studier. De fleste er enige i at de heller vil ha lykkelige foreldre enn det motsatte. Og jo, det er bedre at de skilles og er lykkelige - enn å vokse opp med kvinnenedsettende verdier og diskriminerende fedre som oppdrar de til å tro at verdien dems sitter mellom bena dems. 

Som om "forskningen" er nøytral. Den gir ofte det svaret som samfunnet vil ha, krangler og uenighet i et forhold trenger ikke å ha noe med det du her skisserer, det kan gå på alt fra arbeidsfordeling til økonomi og prioriteringer. Så det du skrev der på slutte er bare tull, det har ikke slått deg at det kan være kvinnen også  som gjør at et forhold skranter ? Jeg nekter å tro at alle er lykkelige hele tiden når de bryter opp, og fortsetter i andre forhold. Det er mer et selvbedrag en sannhet. Barnet følger ofte bare med på lasset i en koffert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Simbyxor skrev:

Gjesp. Skilsmissebarn er ingen ukjent bivirkning av ansvarsløse, egoistiske foreldre som bare tenker på seg selv. "Buhu, jeg er ikke lykkelig". Nei, så se til helvete å ta deg sammen da :) Slutt å sutre, slutt å tenke på deg selv hele jævla tida. Ta deg sammen og finn andre gleder i livet i stedet for å sitte i en pytt av selvmedlidenhet og grine. VOKS OPP.

Atte hæ?:fnise: Jeg har da aldri vært skilt, hatt mange sexpartnere eller sutret over det? Jeg er bare skuffet over oppførselen deres og syntes synd i dere, ingen som har det bra med seg selv oppfører seg slik som dere. Og jeg er voksen, godt gift i 20 år og barn, og aldri vært lykkeligere. 

Anonymkode: 76661...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Simbyxor skrev:

Gjesp. Skilsmissebarn er ingen ukjent bivirkning av ansvarsløse, egoistiske foreldre som bare tenker på seg selv. "Buhu, jeg er ikke lykkelig". Nei, så se til helvete å ta deg sammen da :) Slutt å sutre, slutt å tenke på deg selv hele jævla tida. Ta deg sammen og finn andre gleder i livet i stedet for å sitte i en pytt av selvmedlidenhet og grine. VOKS OPP.

Som samfunnet faktisk nekter å se, mange opp splittede familier som får store problemer også, og derfor er det mange som tenker seg godt om, og godt er det. Ikke alltid at stefar eller stemor har veldig dype følelser over partner sine barn som følger med på lasset. Men at det er forhold som bare ikke bør fortsette er jo  helt klart, der det er vold og dyp splid som ikke gir et sekund ro og fred i familien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Atte hæ?:fnise: Jeg har da aldri vært skilt, hatt mange sexpartnere eller sutret over det? Jeg er bare skuffet over oppførselen deres og syntes synd i dere, ingen som har det bra med seg selv oppfører seg slik som dere. Og jeg er voksen, godt gift i 20 år og barn, og aldri vært lykkeligere. 

Anonymkode: 76661...2e5

Nei, det var egentlig generelt ment assa. Lot meg rive litt med liksom.

Det var IKKE rettet mot DEG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Som samfunnet faktisk nekter å se, mange opp splittede familier som får store problemer også, og derfor er det mange som tenker seg godt om, og godt er det. Ikke alltid at stefar eller stemor har veldig dype følelser over partner sine barn som følger med på lasset. Men at det er forhold som bare ikke bør fortsette er jo  helt klart, der det er vold og dyp splid som ikke gir et sekund ro og fred i familien.

Det er vel heller det motsatte som er tendensen, at barna blir det tredje hjulet på vogna. Dessverre. 

Jeg slår et slag for kjernefamilien! (UTEN mine og dine barn..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Simbyxor skrev:

Det er vel heller det motsatte som er tendensen, at barna blir det tredje hjulet på vogna. Dessverre. 

Jeg slår et slag for kjernefamilien! (UTEN mine og dine barn..)

Me to :)  Derfor holdt jeg ut og satset alt på min familie i mange år, og det får jeg igjen for nå. Kona stakk, men har verdens beste forhold til mine barn som er voksne og som søker kontakt hele tiden. Det er verre med moren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev:

Me to :)  Derfor holdt jeg ut og satset alt på min familie i mange år, og det får jeg igjen for nå. Kona stakk, men har verdens beste forhold til mine barn som er voksne og som søker kontakt hele tiden. Det er verre med moren.

Så godt å høre :) Jeg blir oppriktig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, squidboy skrev:

Det er jo ikke noe buhu, det er jo fakta. Det skal mer for en mann idag å få seg fitte en en kvinne få seg kuk. Ergo blir dere slutshamed noe som er helt legitimt, mens menn får klapp på skulderen og respekt. Ser ingenting gale i det

"Helt legitimt" å kalle noen for hore fordi man selv ikke får like mye sex? Hvis det er legitimt å være smålig og misunnelig, så ja. Hvis målet med sex er prestisje, så ja. Hvis det handler mer om konkurransen enn sexen i seg selv kanskje. Heldigvis er det mange av oss som nyter et godt sexliv, enten det er med noen få eller med mange, uten å tenke så mye på prestisje og konkurranse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, sol87 skrev:

"Helt legitimt" å kalle noen for hore fordi man selv ikke får like mye sex? Hvis det er legitimt å være smålig og misunnelig, så ja. Hvis målet med sex er prestisje, så ja. Hvis det handler mer om konkurransen enn sexen i seg selv kanskje. Heldigvis er det mange av oss som nyter et godt sexliv, enten det er med noen få eller med mange, uten å tenke så mye på prestisje og konkurranse. 

Ja det er hekt greit. Å ligge rundt som kvinne er ikke en posetiv egenskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, squidboy skrev:

Ja det er hekt greit. Å ligge rundt som kvinne er ikke en posetiv egenskap

På lik linje med menn. 

Anonymkode: 76661...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...