Gå til innhold

Kort hår på kvinner...


Thyra

Anbefalte innlegg

På 14.5.2017 den 23.23, Thyra skrev:

..er det fint?  Jeg mener,  om man finner en fin og kledelig frisyre? Eller er det bare langt hår som "duger"? Har i så fall alder noe å si? 

Hårets lengde på kvinner kommer ikke ann på alder. Kort hår på kvinner kan være veldig kledelig til den rette personen: Jeg kler bedre skulderkort hår, enn langt hår. Det er mer kledelig til meg. Jeg har til og med hatt en slags bob frisyre som var veldig kort i mine øyne. Mellom øre og skulder, ca lengde. Veldig kledelig på meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
16 timer siden, Thyra skrev:

Audrey Tautou er også veldig fin med kort hår. 

 

Helt uenig: 

EW-AN472_Tautou_EV_20121115142922.jpg 61e55c9b94a22fffd309cc608cb14b0a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen ser "konesveisen" ut? 

Anonymkode: 3cdfc...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Overrasket skrev:

Helt uenig: 

EW-AN472_Tautou_EV_20121115142922.jpg 61e55c9b94a22fffd309cc608cb14b0a.jpg

Hun er fin både med langt og kort hår. Men det var ikke det fineste korthårede bildet du fant av henne.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åssen ser "konesveisen" ut? 

Anonymkode: 3cdfc...0c1

Hva er det egentlig som skiller en "konesveis" fra en "lesbesveis"? Og hvis kort hår er så lite feminint, hvorfor var det vanligere på 50-tallet da moten var veldig feminin? Var ikke Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor og Audrey Hepburn både glamorøse og feminine med kort hår? 

Anonymkode: 7f68e...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være kort vei mellom suksess og fiasko om man klipper håret kort. To ganske like sveiser kan være kjempefint på en person og katastrofe på en annen. Man vet nesten ikke før man har prøvd. Men da må man både finne en sveis man liker,  en som er kledelig til ansiktsformen og mulig å få til med det håret man har fått tildelt. Og på toppen av alt klare å forklare for frisøren hva man vil ha. Og selv om frisører jevnt over "kan hår", så har de også ofte ulike oppfatninger om hva som er pent og kledelig til en person. En del av meg har lyst til å prøve kort hår,  men føler det er et "risikoprosjekt"... sukk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.5.2017 den 8.44, AnonymBruker skrev:

Kommer an på ansiktsfasong og type du er om det er kledelig.

Jeg syns hun på mandagsklubben (programlederen jeg ikke husker navnet på) -  kler det utrolig godt. Hun har et fint, smalt, hjerteformet ansikt med feminine trekk, og den lange luggen fremme og det bleke håret, gjør håret femi uten å være for guttete.
Selv kler jeg ikke kort hår, men sparer.

Anonymkode: d41cf...860

Anne Rimmen er en av de få jeg syns ser pen ut med kort hår, men det er bare fordi hun har en veldig flott ansiktsform. Allikevel, jeg syns absolutt hun kler hår med litt mer lengde best.

images?q=tbn:ANd9GcSNLpaEj_Su_5iXyvxMkdl

Anonymkode: ff99e...3ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Claire Underwood eller skuespilleren er en av få kvinner som kler kort hår syns jeg. 

11-robin-wright-haircut2.w529.h352.jpg

Anonymkode: 0069b...7e5

Robin Wright kler egentlig kort hår bedre enn langt synes jeg. Legger også ved et bilde av det jeg ser på som konesveis lenger nede a NSF leder.

 

Robin-Wright.jpg

Eli+Gunhild+By+-+pressebilde+2.jpeg.jpgkonesveis!

Endret av Minitroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hairs-style-long-hair-vs-short-hair-celee507dd236a96999d009c299584894cce.jpghairs-style-long-hair-vs-short-hair-celeemmawatson1121.jpglong-hair-vs-short-hair-Halle-Berry.jpgo-MILEY-CYRUS-570.jpg?4

Jeg synes disse bildene taler for seg selv. I mine øyne er samtlige av disse vakre med litt lengde på håret og mindre pene eller alminnelige med kort hår.

Anonymkode: ff99e...3ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

hairs-style-long-hair-vs-short-hair-celee507dd236a96999d009c299584894cce.jpghairs-style-long-hair-vs-short-hair-celeemmawatson1121.jpglong-hair-vs-short-hair-Halle-Berry.jpgo-MILEY-CYRUS-570.jpg?4

Jeg synes disse bildene taler for seg selv. I mine øyne er samtlige av disse vakre med litt lengde på håret og mindre pene eller alminnelige med kort hår.

Anonymkode: ff99e...3ca

Synes Emma Watson kledde det korte håret. Nesten som Mia Farrow i "Rosemarys baby".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2017 den 8.48, C.Tramell skrev:

Yngre norske kvinner bør etter min mening ta mer hensyn til ansiktsform når de skal velge frisyre. Langt hår kan få et langt ansikt til å ligne et hesteansikt, og hvis man ikke har symmetriske trekk framhever man det med langt rett hår. De eldre er faktisk flinkere til å velge frisyre etter ansiktsform. 

Man må jo også velge frisyre etter hårtype. Selv om en frisyre kunne vært fin til ansiktet mitt,  er det jo ikke sikkert at håret mitt muliggjør en slik frisyre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg Audrey Taotou er nydelig med kort hår. 

Screenshot_2017-05-15-21-41-40.png

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audrey fra Twin PeaksScreenshot_2017-05-15-21-41-22.thumb.png.799f27363b46262b3f4350b849a53453.png

Katie Holmes synes jeg er mye finere med kort enn langt hår. 

Screenshot_2017-05-16-20-25-21.thumb.png.54c68f16e162d025bc09c359df56fc23.png

Maggie Gyllenhall synes jeg også kler kort hår. 

Screenshot_2017-04-19-22-05-40.thumb.png.71487a7e0fb19201b9a108753224e7f0.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

hairs-style-long-hair-vs-short-hair-celee507dd236a96999d009c299584894cce.jpghairs-style-long-hair-vs-short-hair-celeemmawatson1121.jpglong-hair-vs-short-hair-Halle-Berry.jpgo-MILEY-CYRUS-570.jpg?4

Jeg synes disse bildene taler for seg selv. I mine øyne er samtlige av disse vakre med litt lengde på håret og mindre pene eller alminnelige med kort hår.

Anonymkode: ff99e...3ca

Og eg er heilt usamd: med langt hår er dei heilt tretten på dusinet, med kort hår får dei særpreg. Men folk likar kanskje ikkje særpreg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Enig i at kort hår gir mer særpreg. Mange vaskes litt ut av langt hår. 

Men helt kort hår synes jeg imidlertid at som regel trekker ned utseendet til jenter. Det kan være fint, så klart, men de som er pene med pixie er som regel enda penere med litt lengde på håret. Ikke nødvendigvis langt, men f.eks skulderlengde eller Marilyn-sveis. 

Selv er jeg en sucker for langt hår, da. Elsker skikkelig langt prinsesse-hår! Riktignok har det blitt litt ødelagt av bimboer med en halvkilo extensions tapet fast og håret bleket til den standard basic bitch-fargen og rettet ut, men likevel. Naturlig hår ned til rumpa er nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

emmawatson1121.jpg

Jeg synes disse bildene taler for seg selv. I mine øyne er samtlige av disse vakre med litt lengde på håret og mindre pene eller alminnelige med kort hår.

Anonymkode: ff99e...3ca

Tror de fleste vil si at Emma Watson er over middels  pen selv med kort hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Selfie

Syns halvkorte frisyrer er så utrolig kult jeg... viser personlighet. Feks den franske boben til Taylor Lashae. Mange jenter med langt hår er kanskje fine nok, men kjedelige. 

IMG_0685.JPG

IMG_0686.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2017 den 10.31, AnonymBruker skrev:

Er jo bare en nyanseforskjell, fra langt til halvlangt.

Kort hår er Claire Underwood, Pernille Sørensen og seff gode gamle Jamie Lee Curtis som kledde kort også som ung.

Anonymkode: 9c325...8d0

Visste ikke at det var halvlangt.

Anonymkode: 19b87...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...