Gå til innhold

Kort hår på kvinner...


Thyra

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, canacas skrev:

Har hatt mange ulike frisyrer, og ulike farger også. Trives best med langt hår. Bryr meg lite om det er i henhold til hva menn liker eller ikke, det viktigste er hva jeg selv syns. Jeg går kun med oppsatt hår på trening eller når det er veldig varmt, ellers er det utslått. Jeg er enig med de som sier det spiller liten rolle, så lenge man steller håret sitt. Slitt hår er ikke pent på verken yngre eller eldre kvinner uansett. Den typiske konesveisen har jeg ikke særlig sansen for, tviler på at den ville kledd meg. Det interessante er at det gjerne er kvinner (med kort hår) som stadig oppfordrer meg til å klippe meg kort. De mener det er på tide ift alderen. Jeg mistenker at de egentlig savner langt hår selv. 

Eller er det egentlig slik at kvinner må klippe håret i en viss alder? Og hvilken alder er det snakk om? 

Så lenge det er ett sunt og pent hår, så ser jeg ingen grunn. Man skal først og fremst trives med håret selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest C.Tramell
1 minutt siden, canacas skrev:

Har hatt mange ulike frisyrer, og ulike farger også. Trives best med langt hår. Bryr meg lite om det er i henhold til hva menn liker eller ikke, det viktigste er hva jeg selv syns. Jeg går kun med oppsatt hår på trening eller når det er veldig varmt, ellers er det utslått. Jeg er enig med de som sier det spiller liten rolle, så lenge man steller håret sitt. Slitt hår er ikke pent på verken yngre eller eldre kvinner uansett. Den typiske konesveisen har jeg ikke særlig sansen for, tviler på at den ville kledd meg. Det interessante er at det gjerne er kvinner (med kort hår) som stadig oppfordrer meg til å klippe meg kort. De mener det er på tide ift alderen. Jeg mistenker at de egentlig savner langt hår selv. 

Eller er det egentlig slik at kvinner må klippe håret i en viss alder? Og hvilken alder er det snakk om? 

Er det ikke litt slutt på aldersgrense for langt hår da? Synes jeg ser mange fullvoksne kvinner med langt hår nå. Noen kler det veldig godt og andre ikke. Når ansiktstrekkene begynner å henge kan en litt kortere frisyre fungere nesten et ansiktsløft. Hormonforandringer kan også gi eldre kvinner tynt, tørt og pistrete hår, og da ser ikke det lange håret like pent ut lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
1 minutt siden, C.Tramell skrev:

Er det ikke litt slutt på aldersgrense for langt hår da? Synes jeg ser mange fullvoksne kvinner med langt hår nå. Noen kler det veldig godt og andre ikke. Når ansiktstrekkene begynner å henge kan en litt kortere frisyre fungere nesten et ansiktsløft. Hormonforandringer kan også gi eldre kvinner tynt, tørt og pistrete hår, og da ser ikke det lange håret like pent ut lenger.

Jeg tenker også sånn, og jeg klipper meg annenhver måned for å holde håret sunt og pent. Men det er fortsatt de som mener jeg burde klippe meg, kun kvinner da. Frisøren min vil ikke klippe det kort i alle fall, tar det som et godt tegn :) Ellers vil halvlangt, lang bob etc være alternativet for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
2 minutter siden, canacas skrev:

Jeg tenker også sånn, og jeg klipper meg annenhver måned for å holde håret sunt og pent. Men det er fortsatt de som mener jeg burde klippe meg, kun kvinner da. Frisøren min vil ikke klippe det kort i alle fall, tar det som et godt tegn :) Ellers vil halvlangt, lang bob etc være alternativet for meg. 

Hvis frisøren mener du skal beholde det er det et veldig godt tegn, for de pleier å være raskt ute med å anbefale kortere hår hvis de mener det vil være mer kledelig. De har naturlig nok ofte et godt blikk for sånne ting. Jeg vurderer å få meg en litt kortere frisyre, for håret mitt er blitt tørrere enn det var før og det krever mye stell for å holde det pent. Ikke kort kort, men type lang bob med litt rufsete preg hvis du skjønner hva jeg mener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som kler kort hår. Men folk må jo få gjøre hva de vil med dette håret, når de vil? Det å sette aldersgrense blir for sært, spør du meg.

 

.IMG_1234.JPG.ea0126bdccf123417560fdb988853379.JPG

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
18 minutter siden, C.Tramell skrev:

Hvis frisøren mener du skal beholde det er det et veldig godt tegn, for de pleier å være raskt ute med å anbefale kortere hår hvis de mener det vil være mer kledelig. De har naturlig nok ofte et godt blikk for sånne ting. Jeg vurderer å få meg en litt kortere frisyre, for håret mitt er blitt tørrere enn det var før og det krever mye stell for å holde det pent. Ikke kort kort, men type lang bob med litt rufsete preg hvis du skjønner hva jeg mener. 

Jepp, tror jeg skjønner hva du mener. Noe slikt ville jeg også gått for om jeg skulle blitt kortere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun her synes jeg feks ser mye bedre ut med det korte håret.
bethennybeforeafter.jpg

Anonymkode: 19b87...ad2

Er jo bare en nyanseforskjell, fra langt til halvlangt.

Kort hår er Claire Underwood, Pernille Sørensen og seff gode gamle Jamie Lee Curtis som kledde kort også som ung.

Anonymkode: 9c325...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, canacas skrev:

Jeg tenker også sånn, og jeg klipper meg annenhver måned for å holde håret sunt og pent. Men det er fortsatt de som mener jeg burde klippe meg, kun kvinner da. Frisøren min vil ikke klippe det kort i alle fall, tar det som et godt tegn :) Ellers vil halvlangt, lang bob etc være alternativet for meg. 

Mine frisyerer (halv langt) hår, og bekjente ville klippe håret mitt kort.

Anonymkode: 1b65a...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kler kort hår, men i de fleste tilfeller foretrekker jeg langt. Skulderlangt er best. Ned til litt under haka kan være søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hemmingroad skrev:

Jeg personlig liker ikke kort hår på kvinner. Føler at det er retning lesbisk eller i alle fall guttete. Har ingenting i mot lesbiske.

Æsj, kvitt deg med den fordommen takk!

Anonymkode: da8eb...61c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, kvitt deg med den fordommen takk!

Anonymkode: da8eb...61c

Det er sant. Veldig kort hår på kvinner får meg neste alltid til å anta at de er lesbiske.

Typisk lesbe-frisyre:

BritaMEngseth09_GayGalla_PRI1.jpg

Anonymkode: 4fd18...ee3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Halle Berry og Pink synes jeg ser bedre ut med kort hår enn med langt.

Anonymkode: 9f7a0...dd0

Jeg synes egentlig Halle Berry ser best ut med langt hår. Men Katie Holmes og Michelle Williams synes jeg kler kort hår best. Audrey Tautou er også veldig fin med kort hår. 

Kunne tenkt meg å prøvd kort hår, mest fordi jeg er så lei av håret mitt,  det er VELDIG tykt,  stort, tørt og brusete. Ganske så umedgjørlig egentlig. Men dersom jeg ikke blir fornøyd med sveisen tar det jo evigheter å spare det ut igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Veldig kort hår på kvinner får meg neste alltid til å anta at de er lesbiske.

Typisk lesbe-frisyre:

BritaMEngseth09_GayGalla_PRI1.jpg

Anonymkode: 4fd18...ee3

Det kommer vel an på helhetsinntrykket,  ikke bare frisyren. Mange lesbiske som har langt hår også... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Thyra skrev:

Det kommer vel an på helhetsinntrykket,  ikke bare frisyren. Mange lesbiske som har langt hår også... 

Ganske mange lesbiske har langt hår, men nesten ingen heterofile kvinner har kort hår på den måten.

Anonymkode: 4fd18...ee3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri i mitt liv sett en kvinne som kler kort hår.

Anonymkode: a4441...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Claire Underwood eller skuespilleren er en av få kvinner som kler kort hår syns jeg. 

11-robin-wright-haircut2.w529.h352.jpg

Anonymkode: 0069b...7e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes lengre lengder(skulder og ned) er det peneste på de aller fleste. Noen veldig få kan kle "guttekort"(f.eks. Anne Rimmen så bra ut med det), men de aller fleste ser bedre ut med skulderkort enn hår som slutter ved øret. Altfor mange kvinner klipper seg til denne altfor kjente og typiske "konesveisen" som er langt mer praktisk og lett etter man har fått barn/ikke er ledig på markedet lengre, og det er litt trist. Det er kanskje mer praktisk, men det ser ikke fint ut, selv om jeg ser at mange prøver med litt stylingprodukter i. :P Det er kanskje ikke lov å si i disse dager hvor alt skal være så likestilt til fingerspissene, men kvinner flest kler ikke en superkort frisyre. Skulderkort er fint, for da har man fremdeles litt lengde uten at det blir for langt om man ønsker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/15/2017 den 0.41, AnonymSjiraff skrev:

94cebc2ef0531ac53a7a400401abdad9.jpg

Nathalie Portman i V for Vendetta.  :ninuskapus:

 

Hun ser ut som en 10 år gammel gutt med den sveisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har traktorlesbe sveis, men noen kler kort hår, jeg syntes jeg er en av de. Og jeg er normalt ikke fornøyd med meg selv så er ikke derfor :ler:

 

 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...