Gå til innhold

Kort hår på kvinner...


Thyra

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke kort hår. De aller fleste ser bedre ut med skulderlangt hår, enn med hår langt ned på ryggen. Rett og slett fordi hårkvaliteten ikke er bra nok for laaangt hår. 

Anonymkode: f9153...cca

Neivel? Jeg vet ikke hva andre mener er kort, jeg tar bare med mine forslag jeg. Er ikke spesifisert hva som er kort for Ts.

Anonymkode: 19b87...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Hemmingroad skrev:

Jeg personlig liker ikke kort hår på kvinner. Føler at det er retning lesbisk eller i alle fall guttete. Har ingenting i mot lesbiske.

Hva er kort for deg?

Anonymkode: 19b87...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mange forskjellige lengder og farger. Ble lei å ville prøve kort hår. Barberte av alt. Nå har jeg en typisk guttefrisyre. Og har aldri fått så mange kompliment på håret før, til og med fra fremmede, både kvinner og menn. Jeg tror trikset er å gå ofte til frisøren og holde det velstelt og ha en frisyre. Så jeg går til frisøren hver 2 mnd. Føler at en tendens blant spesielt eldre kvinner med kort hår er at det ser sjuskete ut med langt hår i nakken osv. 

Anonymkode: 5ab09...dc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Thyra skrev:

..er det fint?  Jeg mener,  om man finner en fin og kledelig frisyre? Eller er det bare langt hår som "duger"? Har i så fall alder noe å si? 

Spørs om du passer med det. Kan godt være fint på deg. Men forskning og studier viser at menn synest lengre hår på kvinner er mer tiltrekkende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Z.Z skrev:

Natalie Portman ser bedre ut med sitt naturlige lange hår. Ellers er det selvsagt invdividuelt hva som passer og det er opp til hver enkelt å bestemme selv. Likevel, helt subjektivt liker jeg personlig langt hår. Spørsmålet er hvor kort det menes i denne tråden. Det er forskjell på å fjerne alt og å ha en middels lang frisyre som påpekt i en post over.

NjCQOEBSnSqF7Sxz5Jej_natalie_portman.jpg

Jeg mente KORT hår,  ikke halvlangt. 

Ts

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort hår kler tynne jenter best. Tykke jenter har gjerne en lite flatterende hodefasong, og kombinert med dobbelthake er det rett og slett ikke noe fint.

Anonymkode: 5f1f1...3e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare man ikke går i konesveisfella. 

Anonymkode: e160c...cb9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ett feminint, symmetrisk utseende og 0 dobbelthake, kan kort hår være kledelig... For de fleste vanlige dødelige er det penest med litt lengde..

Anonymkode: 16df5...51c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kort hår kan være knallfint dersom frisyren er fin og håret Har en flott nyanse, samt holdes ekstra godt ved like

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man ett feminint, symmetrisk utseende og 0 dobbelthake, kan kort hår være kledelig... For de fleste vanlige dødelige er det penest med litt lengde..

Anonymkode: 16df5...51c

Men veldig mange med langt hår går jo med hestehale. Og kler de det,  kler de vel også kort hår? 

Og en ting er hvilket hår som kler ansiktet best,  en annen ting er om håret i seg selv er fint. Hjelper lite om ansiktet kler langt hår om håret bare blir tørt, sprøtt, brusete og uformelig når det blir langt... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort hår kler tynne jenter best. Tykke jenter har gjerne en lite flatterende hodefasong, og kombinert med dobbelthake er det rett og slett ikke noe fint.

Anonymkode: 5f1f1...3e2

Jeg har dobbelthake selv om jeg ikke er tykk😞. Men den synes jo like godt med langt hår. Skal godt gjøres å skjule hele dobbelthaka med håret til enhver tid. En ting jeg derimot synes ser veldig uheldig ut, er bobfrisyre hvor dobbelthaka akkurat stikker nedenfor kanten sv håret... 

Anonymkode: 7f68e...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare man ikke går i konesveisfella. 

Anonymkode: e160c...cb9

:laugh::laugh::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på ansiktsfasong og type du er om det er kledelig.

Jeg syns hun på mandagsklubben (programlederen jeg ikke husker navnet på) -  kler det utrolig godt. Hun har et fint, smalt, hjerteformet ansikt med feminine trekk, og den lange luggen fremme og det bleke håret, gjør håret femi uten å være for guttete.
Selv kler jeg ikke kort hår, men sparer.

Anonymkode: d41cf...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell

Yngre norske kvinner bør etter min mening ta mer hensyn til ansiktsform når de skal velge frisyre. Langt hår kan få et langt ansikt til å ligne et hesteansikt, og hvis man ikke har symmetriske trekk framhever man det med langt rett hår. De eldre er faktisk flinkere til å velge frisyre etter ansiktsform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halle Berry og Pink synes jeg ser bedre ut med kort hår enn med langt.

Anonymkode: 9f7a0...dd0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er kort for deg?

Anonymkode: 19b87...ad2

Når det er for kort til å få det i hestehale... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest C.Tramell
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Halle Berry og Pink synes jeg ser bedre ut med kort hår enn med langt.

Anonymkode: 9f7a0...dd0

Enig! Vår Staude er også mye finere med litt rufsete og oppklippet enn langt rett hår, og Keira Knightley. Sistnevnte har så markert kjeveparti at hun kan se ganske maskulin og grovhugget ut med langt hår som henger løst, men hun er helt nydelig med halvlangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes kort hår kan være veldig fint :) da mener jeg 5-10 cm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss har hår som faktisk egner seg bedre kort enn langt. 

Jeg personlig kler kortere bedre enn langt. Men skal det være veldig kort er det nødt til å være en frisyre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2

Har hatt mange ulike frisyrer, og ulike farger også. Trives best med langt hår. Bryr meg lite om det er i henhold til hva menn liker eller ikke, det viktigste er hva jeg selv syns. Jeg går kun med oppsatt hår på trening eller når det er veldig varmt, ellers er det utslått. Jeg er enig med de som sier det spiller liten rolle, så lenge man steller håret sitt. Slitt hår er ikke pent på verken yngre eller eldre kvinner uansett. Den typiske konesveisen har jeg ikke særlig sansen for, tviler på at den ville kledd meg. Det interessante er at det gjerne er kvinner (med kort hår) som stadig oppfordrer meg til å klippe meg kort. De mener det er på tide ift alderen. Jeg mistenker at de egentlig savner langt hår selv. 

Eller er det egentlig slik at kvinner må klippe håret i en viss alder? Og hvilken alder er det snakk om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...