Gå til innhold

Finne ei kristen jente...


Anbefalte innlegg

Gjest Aragorn II Elessar
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Og det må vel være katolske kirker i Norge.

Anonymkode: e753c...c90

 

Det er nok av katolske kirker i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aragorn II Elessar

Jeg tviler på at om man ikke føler kallet til å bli munk. Så vil man aldri greie det. Det er ikke et sted man går og gjemmer seg bare fordi man ikke får dame.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er ikke den brukeren, og jeg ser ingen feil ved å spørre det på den måten det ble spurt.

Så er du jomfru?

Og det må vel være katolske kirker i Norge.

Anonymkode: e753c...c90

Skriver da det i hi og ellers her. Vanskelig å lese alt? 

Anonymkode: fa28b...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg tviler på at om man ikke føler kallet til å bli munk. Så vil man aldri greie det. Det er ikke et sted man går og gjemmer seg bare fordi man ikke får dame.

 

Tja, kan være.

Jeg har vært en måned hos ciesterciencerne tidligere da jeg tenkte på det, men er noen år siden nå.

Jeg ønsker meg jo kone så blir nok litt sekundærvalg over det isåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men for en katolikk så gjelder det ikke som messe å ha gått i en protestantisk kirke, da... fy fy ;)

Anonymkode: 27ddd...705

Har snakket med min nermeste katolske kirke og de forstår at jeg ikke har mulighet til å reise helt inn så de så ikke på det som fy fy.

Som han ene pateren sa så er bibelen den samme og det gjør at jeg kan svare på endel av de spørsmålene protestanter har om katolismen. 

Har faktisk fått enkelte til å ville konventere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

 

Det er nok av katolske kirker i Norge.

De finnes men ikke over alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Har snakket med min nermeste katolske kirke og de forstår at jeg ikke har mulighet til å reise helt inn så de så ikke på det som fy fy.

Som han ene pateren sa så er bibelen den samme og det gjør at jeg kan svare på endel av de spørsmålene protestanter har om katolismen. 

Har faktisk fått enkelte til å ville konventere.

Men nattverd er fyfy...

Anonymkode: 24fae...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nattverd er fyfy...

Anonymkode: 24fae...c8f

Ikke det jeg har fått beskjed om, men de ser helst at jeg kommer inn og skrifter, noe jeg gjør annen hver ukenpga at da har jeg ærender i nærheten av min lokale katolske kirke.

Har kun tatt nattverd når mine barn har fått opplæring i hva dett er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru Uperfekt skrev:

Har snakket med min nermeste katolske kirke og de forstår at jeg ikke har mulighet til å reise helt inn så de så ikke på det som fy fy.

Som han ene pateren sa så er bibelen den samme og det gjør at jeg kan svare på endel av de spørsmålene protestanter har om katolismen. 

Har faktisk fått enkelte til å ville konventere.

Så merkelig, da praktiserer de ikke den katolske troen. For der gjelder ikke protestantisk messe som ekte messe, i realiteten går du aldri på messe. Da er det bedre om du heller går innom den katolske kirken når du har mulighet. Istedet for å støtte den protestantiske troen, det er jo endel vesentlige og store (enorme) forskjeller i tro. Protestanter er, stort sett, for ekteskap mellom samme kjønn, prevensjon - noen har begynt å synes at abort er greit. 

Selv om bibelen er den samme, er ikke prestens preken den samme. Og tanken bak, er ikke den samme.

Anonymkode: 27ddd...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ikke det jeg har fått beskjed om, men de ser helst at jeg kommer inn og skrifter, noe jeg gjør annen hver ukenpga at da har jeg ærender i nærheten av min lokale katolske kirke.

Har kun tatt nattverd når mine barn har fått opplæring i hva dett er.

Det spiller ingen rolle "hva du har fått beskjed om", prester og patere er ikke feilfrie! Paven er ikke feilfri. De kan si hva de vil til deg, men det betyr ikke at det er sant? Nattverd i den protestantiske kirken gjelder ikke. 

Den katolske kirken er Peters kirke. Den protestantiske kirken er Luthers kirke. Hvem vil du støtte? Det er opp til deg.

Anonymkode: 27ddd...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Ikke det jeg har fått beskjed om, men de ser helst at jeg kommer inn og skrifter, noe jeg gjør annen hver ukenpga at da har jeg ærender i nærheten av min lokale katolske kirke.

Har kun tatt nattverd når mine barn har fått opplæring i hva dett er.

Da må du begynne å rådføre deg med en ikkeliberal prest snarest.

Dette med nattverd er svært seriøst og kan ikke overprøves av noen prest. Dette er fastlagt fra Roma.

Å gå til nattverd i andre kirkesamfunn skaper «skandale» hvilket betyr at det gir et feilaktig bilde av hva katolikker tror om kommunionen og kirkens enerett og unikhet til å kunne forvalte Kristi sakramenter.

Seriøst, IKKE hør på denne presten han er åpenbart en liberal uten autoritet til å kunne villede deg i slike spørsmål. Han kan ikke oppheve det kirken har vedtatt i konsiler.

 

Anonymkode: 24fae...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle menigheter i alle aldre er jo jenter/damer sterkt overrepresentert. Problemstillingen for dem er som regel motsatt:hvordan og hvor finne en kristen gutt? Delta aktivt i kristent arbeid, ungdomslag, studentlag, veldedighet, gudstjenester, kor så finner du nok noen. Er det ingen "stevner", samlinger,  Pilegrimsvandringer, turer til Roma, messer/høytider som samler flere? Må hun være katolikk? I så fall må du oppsøke et katolsk miljø selvsagt. Holder det at hun er troende, stikk innom din nærmeste menighet/frimenighet og hør hva de har av sosiale tilbud. Du vil være hjertelig velkommen vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriver da det i hi og ellers her. Vanskelig å lese alt? 

Anonymkode: fa28b...a1f

Og hvor mange kalorier tar det ts og bekrefte når folk ikke har fått det med seg?

Nei,da gidder jeg ikke.,

Anonymkode: e753c...c90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mange kalorier tar det ts og bekrefte når folk ikke har fått det med seg?

Nei,da gidder jeg ikke.,

Anonymkode: e753c...c90

Nei du gidder ikke lese hverken hi eller svar. Da kan du jo drive med noe annet enn kg. Her kreves det faktisk at man må lese. Ikke bare første setning men hele innlegget helst. 

Anonymkode: fa28b...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du gidder ikke lese hverken hi eller svar. Da kan du jo drive med noe annet enn kg. Her kreves det faktisk at man må lese. Ikke bare første setning men hele innlegget helst. 

Anonymkode: fa28b...a1f

Javel. Den som kaster første stein.

Anonymkode: e753c...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lou Salome skrev:

I alle menigheter i alle aldre er jo jenter/damer sterkt overrepresentert. Problemstillingen for dem er som regel motsatt:hvordan og hvor finne en kristen gutt? Delta aktivt i kristent arbeid, ungdomslag, studentlag, veldedighet, gudstjenester, kor så finner du nok noen. Er det ingen "stevner", samlinger,  Pilegrimsvandringer, turer til Roma, messer/høytider som samler flere? Må hun være katolikk? I så fall må du oppsøke et katolsk miljø selvsagt. Holder det at hun er troende, stikk innom din nærmeste menighet/frimenighet og hør hva de har av sosiale tilbud. Du vil være hjertelig velkommen vil jeg tro. 

 

Dette er et godt forslag :)

Takk for tips, verderer å dra på NUK stevne på Kalvøya denne sommeren...

 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mange kalorier tar det ts og bekrefte når folk ikke har fått det med seg?

Nei,da gidder jeg ikke.,

Anonymkode: e753c...c90

Jeg innleder med å fortelle dette allerede i OP og er vant til at folk leser åpningsinnlegg i tråder.

Har det slått deg at det å være en 26 gammel mann med «dommen inntakt» i verdens mest sekularisert og liberale land kanskje er et snev flaut?

Siden jeg tok det på helt i innledningen så forstår jeg ikke behovet for å fortsette å understreke dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Jackie Gleason skrev:

 

Dette er et godt forslag :)

Takk for tips, verderer å dra på NUK stevne på Kalvøya denne sommeren...

 

Jeg innleder med å fortelle dette allerede i OP og er vant til at folk leser åpningsinnlegg i tråder.

Har det slått deg at det å være en 26 gammel mann med «dommen inntakt» i verdens mest sekularisert og liberale land kanskje er et snev flaut?

Siden jeg tok det på helt i innledningen så forstår jeg ikke behovet for å fortsette å understreke dette...

Du setter deg altfor mye i forsvar til at jeg ikke gidder.

Og du folk spør ikke (flere ganger) om de har fått med seg,nei en med atidude og skal krangle på det istede bare å si ja, gidder jeg ikke å bruke mine kalorier på.

Lykke til-.

Anonymkode: e753c...c90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jackie Gleason skrev:

 

Dette er et godt forslag :)

Takk for tips, verderer å dra på NUK stevne på Kalvøya denne sommeren...

 

Jeg innleder med å fortelle dette allerede i OP og er vant til at folk leser åpningsinnlegg i tråder.

Har det slått deg at det å være en 26 gammel mann med «dommen inntakt» i verdens mest sekularisert og liberale land kanskje er et snev flaut?

Siden jeg tok det på helt i innledningen så forstår jeg ikke behovet for å fortsette å understreke dette...

På hvilken måte er det flaut!? Du, som kaller deg katolikk, bør synes det er flott. Noe du er stolt av! Du følger troen din. Hvorfor i alle dager skulle det, for deg, være flaut å ikke følge strømmen og hore rundt? 

Jeg mistet jomfrudommen som 18-åring. Til min nåværende mann.
Dét er flaut! For meg. At jeg ikke giftet meg først. Jeg beundrer at du venter til du er gift. 
Ikke se på det som noe annet enn flott og riktig. 

Er forresten 26 jeg og :)

Anonymkode: 27ddd...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du setter deg altfor mye i forsvar til at jeg ikke gidder.

Og du folk spør ikke (flere ganger) om de har fått med seg,nei en med atidude og skal krangle på det istede bare å si ja, gidder jeg ikke å bruke mine kalorier på.

Lykke til-.

Anonymkode: e753c...c90

Du bruker mye kalorier på å spy ut dritt istedet da. Gratulerer. 

Anonymkode: fa28b...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er det flaut!? Du, som kaller deg katolikk, bør synes det er flott. Noe du er stolt av! Du følger troen din. Hvorfor i alle dager skulle det, for deg, være flaut å ikke følge strømmen og hore rundt? 

Jeg mistet jomfrudommen som 18-åring. Til min nåværende mann.
Dét er flaut! For meg. At jeg ikke giftet meg først. Jeg beundrer at du venter til du er gift. 
Ikke se på det som noe annet enn flott og riktig. 

Er forresten 26 jeg og :)

Anonymkode: 27ddd...705

Tusen takk, det var veldig hyggelig skrevet så det setter jeg veldig pris på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...